Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over reu-teef koppel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Moon schreef:Ik zei het verkeerd; moest zijn amerikaanse bulldog :mrgreen: De bullterrier ken ik wel.
Bedankt voor de uitleg!

Gr. Marijke
Even een foto uit de fotohoek gepikt van Tank van Brigitte. Dit is een Amerikaanse Bulldog
Afbeelding
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ja, daar wonen er een paar van bij mij in de buurt. Enorme onbehouwen rouwdouwers zijn het :mrgreen:. Ik moet al lachen als ik ze zie aankomen; hangend in de riem en een smile van oor tot oor.
Nooit gedacht dat ik staffies en zo, zo leuk zou vinden. Door het hele imago er omheen was ik (voor ik Dante had) er eigenlijk een beetje huiverig voor :N: Maar ik ken er nu een heleboel en hoewel sommigen niet meer met Dante kunnen (reutjes) moet ik als ik ze alleen tegenkom altijd even knuffelen :wink:

Sorry voor het off-topic gaan!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Moon schreef:Ja, daar wonen er een paar van bij mij in de buurt. Enorme onbehouwen rouwdouwers zijn het :mrgreen:. Ik moet al lachen als ik ze zie aankomen; hangend in de riem en een smile van oor tot oor.
Nooit gedacht dat ik staffies en zo, zo leuk zou vinden. Door het hele imago er omheen was ik (voor ik Dante had) er eigenlijk een beetje huiverig voor :N: Maar ik ken er nu een heleboel en hoewel sommigen niet meer met Dante kunnen (reutjes) moet ik als ik ze alleen tegenkom altijd even knuffelen :wink:
Dat ze zo'n slecht imago hebben is echt waardeloos, helaas zijn er veel mensen (en media) die dat imago in stand houden :wink: Fijn dat jij er inmiddels een andere kijk op hebt :ok: Knuffelen kunnen ze vaak wel heel goed, Vegas is ook een echte kroelkont :mrgreen:
Sorry voor het off-topic gaan!

Gr. Marijke
Dat maakt niet uit hoor :wink:

We zetten gewoon dit :offt: bordje even neer :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Reini schreef:[ Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee en het lijkt me een barre klus :N: :wink:
Dat blijkt weer per hond te verschillen. Ik werd er hier echt knettergek van, spok en sien gescheiden houden in een huis, was echt niet te doen.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe en Keizer zijn beide ook heel dominant. Je zou verwachten dat dat niet goed gaat, maar over het algemeen gaat het dus wel goed. Met af en toe een knokpartijtje maar ach, dat gaat ook nergens over. :mrgreen:

Verder hebben ze niks aan elkaar of met elkaar dus wat dat betreft is het dan weer een foute combi.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

*En Tamara leest aandachtig mee* :mrgreen:

Ik zit dus een beetje met hetzelfde, maar dan precies andersom :wink: Bowie is een teef, niet bezitterig of moeilijk tegen andere honden.
In haar bestaande gezelschapsroedeltje groeiende maar tegenover andere honden soms erg onderdanig.
Ben ook erg aan het kijken hoe ze met reuen omgaat en vooral met de wat dominantere reuen. Ze heeft dus absoluut geen moeite met echt dominante reuen, en vaak zijn die ook erg beschermend tegenover haar. Maar waar ze wel moeite mee heeft zijn reuen die dominant zijn, maar ook erg "geil". Die continu hun gevoelens op haar moeten botvieren. Daar is ze (nog) iets te mild voor om die van zich af te bijten. Maar zo langzamerhand begint dat ook te komen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara en Bowie schreef:*En Tamara leest aandachtig mee* :mrgreen:

Ik zit dus een beetje met hetzelfde, maar dan precies andersom :wink: Bowie is een teef, niet bezitterig of moeilijk tegen andere honden.
In haar bestaande gezelschapsroedeltje groeiende maar tegenover andere honden soms erg onderdanig.
Ben ook erg aan het kijken hoe ze met reuen omgaat en vooral met de wat dominantere reuen. Ze heeft dus absoluut geen moeite met echt dominante reuen, en vaak zijn die ook erg beschermend tegenover haar. Maar waar ze wel moeite mee heeft zijn reuen die dominant zijn, maar ook erg "geil". Die continu hun gevoelens op haar moeten botvieren. Daar is ze (nog) iets te mild voor om die van zich af te bijten. Maar zo langzamerhand begint dat ook te komen.
Da's mijn ervaring met Saar ook. Hoe truttig, onzeker en onderdanig ze ook is (en met name was voordat ze Bram kreeg om fink onder de duim te houden :mrgreen: ), ze is gek op hele dominante reuen. Daar slijmt ze naar, gooit haar kont in hun neus en trommelt met de poten op hun kop.
Dominante teven vindt ze heel, heel, heel erg eng, dominante reuen vindt ze het einde.
Geile reuen houdt ze ook helemaaaal niet van, en snauwt ze ook niet naar. Maar mijn ervaring is wel weer dat ze er eigenlijk weinig moeite mee heeft als Moos op haar rijdt. Ze laat het meestal gewoon toe, maar niet bang of geirriteerd, meer met zo'n blik van "roep maar als je klaar bent :roll: ". Tegenwoordig, sinds Bram, snauwt ze Moos dan ook regelmatig weg, en hapt hem dan nog even na in zijn oor :smile2:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”