Ik heb hem na die beten zo goed mogelijk begeleid maar helaas. Hij heeft net een hond willen grijpen. Gelukkig hadden we allebei de honden aan de lijn en kon ik Diesel weer onder appel krijgen.
Ik zal de situatie even schetsen:
Ik stond met iemand te praten en Diesel zat netjes naast me. Op dat moment komt er een vrouw aanlopen met een middenslag hondje. De vrouw blijft even staan om Diesel te bekijken en haar hondje wilde wel even snuffelen. Dat vindt Diesel normaal altijd goed.
Diesel staat op en blijft stokstijf staan met zijn staart overeind. Zijn haren gingen omhoog van zijn nek tot zijn staart, hij begint te grommen, te blaffen en wil op het hondje af. Na een ruk aan de riem en een verbale correctie stopte hij niet. Ik heb hem toen maar bij zijn kop gepakt en hem heel duidelijk gemaakt dat ik dit niet accepteer.
Misschien was het eenmalig maar ik ben nu natuurlijk erg op mijn hoede. Ik had zo gehoopt dat die aanvallen geen negatief effect op zijn karakter kregen. Ik heb er zo mijn best voor gedaan om hem weer positieve ervaringen op te laten doen met andere reuen.