Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rollen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Rollen

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat is eigenlijk de achterliggende reden waarom honden in smurrie gaan liggen rollen?

Vanmiddag was het voor mij weer feest en op de terugweg heb ik kokhalzend in de auto gezeten met een stinkende Bowie :roll:
snoopy1516
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoopy1516 »

jeuk??? :denken:
...::Be smart, Be supaah, Be original and use your own ideasz::...
Afbeelding
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Lekker parfummetje! :smile:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Komt vanuit het jagen op een prooidier door de voorouders heb ik begrepen.

Een prooidier kan een roofdier aan zijn eigen geur ruiken. Door in de viezigheid te rollen wordt die typische roofdiergeur gemaskeerd en kan het prooidier annex slachtoffer dichter genaderd worden, wat de kans op een succesvolle jacht vergroot.
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Dusty draait zich ook vaak op de rug in het gras,maar gelukkig blijft het bij gras :smile:
Afbeelding

Kayleigh & Dusty
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Volgens mij is t bezigheidstherapie voor t baasje, anders verveeltie zich :smile: :smile: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
puplover
Actief

Ongelezen bericht door puplover »

Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
Dus - vanavond krijgt hij zijn eerste shampoobeurt!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

puplover schreef:Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
Haha, je moet eraan geloven! Bram heeft dat ook een keer gedaan en daarna moest ik nog een uur in de auto zitten. Wat een stank!

Enneuh Tamara, volgende keer neem je gewoon parfum mee en spuit je dat op Bowie. Kijken of ze dan nog zo stoer is :pffff: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

puplover schreef:Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
:smile2: Dooie vis is ook wel héél erg ja :mrgreen:

Hoe is z'n eerste shampoo beurt bevallen? Bowie heeft vorige week haar vuurdoop gehad, en ze was "not amused" :smile:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mijn honden hebben dat dus echt nog nooit gedaan. :19: Ja, ze rollen erg graag in het gras, maar nooit in poep of dode beesten. :19:

Misschien komt het ook omdat hier gewoon weinig waters zijn met vissen, laat staan dode vissen op het droge. Want toen we een keer bij een visbeurs waren wou tommie wel op het asfalt rollen waar net een berg vis gelegen had. :idea:
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Haha, je moet eraan geloven! Bram heeft dat ook een keer gedaan en daarna moest ik nog een uur in de auto zitten. Wat een stank!

Enneuh Tamara, volgende keer neem je gewoon parfum mee en spuit je dat op Bowie. Kijken of ze dan nog zo stoer is :pffff: :wink:
Het was echt tè erg voor woorden die stank... Gelukkig waren het maar 20 minuten, maar wel 20 heeeeele lange minuten :N:
Een uur... Pfff, petje af hoor :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

miekmiek schreef:Mijn honden hebben dat dus echt nog nooit gedaan. :19: Ja, ze rollen erg graag in het gras, maar nooit in poep of dode beesten. :19:

Misschien komt het ook omdat hier gewoon weinig waters zijn met vissen, laat staan dode vissen op het droge. Want toen we een keer bij een visbeurs waren wou tommie wel op het asfalt rollen waar net een berg vis gelegen had. :idea:
Hahaha, zie je wel! Ik moet hier altijd goed opletten, want vissers willen dode vissen nog wel eens op de kant laten liggen :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
snoopy1516
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoopy1516 »

op de een of andere manier heeft ice de voorkeur om,(als ik de was ga doen) in de vuile was te rollen. :denken: word ie helemaal high van! :mrgreen: denk dat t aan men parfum ligt. :wink:
...::Be smart, Be supaah, Be original and use your own ideasz::...
Afbeelding
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zowel Tuana als Nanni doen het gelukkig niet :mrgreen:
Het weekend ben ik met Nanni in het a'dam bos geweest en daar lag een dode vis. Weet je wat Nanni doet? Erover heen pissen :smile2:
Tamara.
Zeer actief

Riboet schreef:Komt vanuit het jagen op een prooidier door de voorouders heb ik begrepen.

Een prooidier kan een roofdier aan zijn eigen geur ruiken. Door in de viezigheid te rollen wordt die typische roofdiergeur gemaskeerd en kan het prooidier annex slachtoffer dichter genaderd worden, wat de kans op een succesvolle jacht vergroot.
Klinkt voor mij logisch, ik zat zelf ook aan zoiets te denken :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

diesel doet het met vogelpoep.
stinkt niet echt maar wel goor al die klonten in zijn haar,
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”