Vanmiddag was het voor mij weer feest en op de terugweg heb ik kokhalzend in de auto gezeten met een stinkende Bowie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rollen
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Rollen
Wat is eigenlijk de achterliggende reden waarom honden in smurrie gaan liggen rollen?
Vanmiddag was het voor mij weer feest en op de terugweg heb ik kokhalzend in de auto gezeten met een stinkende Bowie
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Komt vanuit het jagen op een prooidier door de voorouders heb ik begrepen.
Een prooidier kan een roofdier aan zijn eigen geur ruiken. Door in de viezigheid te rollen wordt die typische roofdiergeur gemaskeerd en kan het prooidier annex slachtoffer dichter genaderd worden, wat de kans op een succesvolle jacht vergroot.
Een prooidier kan een roofdier aan zijn eigen geur ruiken. Door in de viezigheid te rollen wordt die typische roofdiergeur gemaskeerd en kan het prooidier annex slachtoffer dichter genaderd worden, wat de kans op een succesvolle jacht vergroot.
-
biancadebruijn
- Actief
-
nance
- Erelid
- puplover
- Actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Haha, je moet eraan geloven! Bram heeft dat ook een keer gedaan en daarna moest ik nog een uur in de auto zitten. Wat een stank!puplover schreef:Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
Dus - vanavond krijgt hij zijn eerste shampoobeurt!!
Enneuh Tamara, volgende keer neem je gewoon parfum mee en spuit je dat op Bowie. Kijken of ze dan nog zo stoer is

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
puplover schreef:Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
Hoe is z'n eerste shampoo beurt bevallen? Bowie heeft vorige week haar vuurdoop gehad, en ze was "not amused"
-
miekmiek
Mijn honden hebben dat dus echt nog nooit gedaan.
Ja, ze rollen erg graag in het gras, maar nooit in poep of dode beesten.
Misschien komt het ook omdat hier gewoon weinig waters zijn met vissen, laat staan dode vissen op het droge. Want toen we een keer bij een visbeurs waren wou tommie wel op het asfalt rollen waar net een berg vis gelegen had.
Misschien komt het ook omdat hier gewoon weinig waters zijn met vissen, laat staan dode vissen op het droge. Want toen we een keer bij een visbeurs waren wou tommie wel op het asfalt rollen waar net een berg vis gelegen had.
- Tamara.
- Zeer actief
Het was echt tè erg voor woorden die stank... Gelukkig waren het maar 20 minuten, maar wel 20 heeeeele lange minuten :N:Zoek stok! schreef:Haha, je moet eraan geloven! Bram heeft dat ook een keer gedaan en daarna moest ik nog een uur in de auto zitten. Wat een stank!puplover schreef:Kasper heeft vandaag een dode karper gevonden. Voor dat ik het in de gaten had...je raadt het al - hij erin rollen als een dolle. Ver-schrik-ke-lijk gewoon.
Enneuh Tamara, volgende keer neem je gewoon parfum mee en spuit je dat op Bowie. Kijken of ze dan nog zo stoer is![]()
Een uur... Pfff, petje af hoor
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hahaha, zie je wel! Ik moet hier altijd goed opletten, want vissers willen dode vissen nog wel eens op de kant laten liggenmiekmiek schreef:Mijn honden hebben dat dus echt nog nooit gedaan.Ja, ze rollen erg graag in het gras, maar nooit in poep of dode beesten.
![]()

Linda, Izzie en Bram
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
-
jidde
- Tamara.
- Zeer actief
Klinkt voor mij logisch, ik zat zelf ook aan zoiets te denkenRiboet schreef:Komt vanuit het jagen op een prooidier door de voorouders heb ik begrepen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer: