Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedachtegang over problemen tijdens dracht en vroeggeboortes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

speedy-fien-doeke schreef:
Mol schreef:
is dat zo qoute jij dat onderdeel dan even voor mij?

mol :8):
Nee, kheb wel wat beters te doen. Ga maar fijn een stukje lezen. Iedereen weet toch hoe Jess werkt, dus waarom krijgt ze deze pens ellende over haar uitgestort?? Walgelijk...
Maar laat maar.... f*cking waste of time....
ik weet nu niet helemaal wat je hier nou komt bewijzen , tis echter niet veel goeds, je sugereerd maar maakt niks waar, en ga je vervolgens mij aan vallen, van uit het niets, je bent en blijft ook een echte rel tante he.

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Mol schreef:
is dat zo qoute jij dat onderdeel dan even voor mij?

Nee, kheb wel wat beters te doen. Ga maar fijn een stukje lezen. Iedereen weet toch hoe Jess werkt, dus waarom krijgt ze deze pens ellende over haar uitgestort?? Walgelijk...
Maar laat maar.... f*cking waste of time....
nou ja zeg :eek: Lees jij eigenlijk zelf wel?
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Mol en Marije, ik heb alles gelezen, kan prima lezen maar zie alleen maar "aanvallen en sneren" over Jess' d'r werkwijze. Wetende hoe serieus zij met het fokken bezig is vindt ik deze hele discussie te walgelijk voor woorden. Doe dat aub bij mensen die dat verdienen; Jess verdient dit zeker niet. Maar ja, :denken: het zal wel aan mij liggen.

@Mol: nee, ik ben geen reltante, ben jij wel een relnicht??
Groet, Janine
Mol
Zeer actief

speedy-fien-doeke schreef:Mol en Marije, ik heb alles gelezen, kan prima lezen maar zie alleen maar "aanvallen en sneren" over Jess' d'r werkwijze. Wetende hoe serieus zij met het fokken bezig is vindt ik deze hele discussie te walgelijk voor woorden. Doe dat aub bij mensen die dat verdienen; Jess verdient dit zeker niet. Maar ja, :denken: het zal wel aan mij liggen.

welk topic lees jij dan invredes naam kan je meschien de link plaatsen wat dat is niet de zelfde die ik lees.

bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

speedy-fien-doeke schreef:Mol en Marije, ik heb alles gelezen, kan prima lezen maar zie alleen maar "aanvallen en sneren" over Jess' d'r werkwijze. Wetende hoe serieus zij met het fokken bezig is vindt ik deze hele discussie te walgelijk voor woorden. Doe dat aub bij mensen die dat verdienen; Jess verdient dit zeker niet. Maar ja, :denken: het zal wel aan mij liggen.

Laat me eventjes zien waar ik Jessica aanval en sneren geef over haar werkwijze? En wat er dan te walgelijk is voor woorden? Ik denk namelijk dat: of jij niet kunt lezen, of jij leest dingen die er niet zijn.

Over rellen gesproken, maar ja dat kun je goed dat heb je al eerder bewezen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik wil zoveel zeggen maar doe het niet, ik geloof dat Jessica daar zekers OP DIT MOMENT niets aan heeft.

Hadden jullie deze discussie niet wat later kunnen voeren????
Ik vind jullie timing nogal k*t!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

.. Give her a break???

Kga me dan ook niet bemoeien met deze hele discussie
Ik vind het echt klote voor je dat het zo is gegaan.. Kreeg er kriebels van toen ik dat 1e bericht las.. Klote dat dit nou weer moet gebeuren bij de fokkers die wel weten wat ze doen.. Zucht..
Fijn dat het weer goed gaat met Pien!! Dikke knuffel aan hoor!! Topper! :ok:
(en sorry dat ik dit zo laat lees: vervelende examens)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lijkt me nou niet nodig om in dit topic elkaar "te lijf" te gaan
het is allemaal al verdrietig genoeg voor Jessica en ik snap dat men vragen heeft, en ook de vragen vind ik helemaal niet vreemd. maar Jess heeft duidelijk aangegeven dat ze verder niet in wil gaan op dingen op dit moment, ze heeft verteld hoe en wat. misschien dat ze er later heus nog wel op terug wil komen, het is nu gewoon vers zeer en geef haar gewoon tijd om dit te verwerken.

of open een eigen topic, over complicaties tijdens dracht en wissel daar van gedachten hoe men als fokker daar over denkt en mee omgaat.. :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

speedy-fien-doeke schreef:Mol en Marije, ik heb alles gelezen, kan prima lezen maar zie alleen maar "aanvallen en sneren" over Jess' d'r werkwijze.
Janine, ik denk dat jij als (ex)pupkoper het ook even hoog hebt zitten. Logisch.
Maar er is in dit topic niet veel aangevallen of gesneerd (behalve de botte bijdrage van Daan). Verder is er alleen maar gedachtengang tussen fokkers en dierenartsen. Heel normaal. Dat Jessica niet meedoet met de discussie snap ik heel goed (vandaar dat de optie van Suzanne om hier een apart topic van te maken, een heel goede is), maar ga niet doen of er hier met modder gegooid wordt. Dat wordt er niet. Er wordt heel normaal van gedachten gewisseld.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Marion. schreef:
speedy-fien-doeke schreef:Mol en Marije, ik heb alles gelezen, kan prima lezen maar zie alleen maar "aanvallen en sneren" over Jess' d'r werkwijze.
Janine, ik denk dat jij als (ex)pupkoper het ook even hoog hebt zitten. Logisch.
Maar er is in dit topic niet veel aangevallen of gesneerd (behalve de botte bijdrage van Daan). Verder is er alleen maar gedachtengang tussen fokkers en dierenartsen. Heel normaal. Dat Jessica niet meedoet met de discussie snap ik heel goed (vandaar dat de optie van Suzanne om hier een apart topic van te maken, een heel goede is), maar ga niet doen of er hier met modder gegooid wordt. Dat wordt er niet. Er wordt heel normaal van gedachten gewisseld.
Ja, je hebt gelijk, ik heb me hier mee bemoeid terwijl ik dat niet had moeten doen. Mijn excuses daarvoor. :wink:
Verder zal ik er niets meer over zeggen op nog 1 ding na: de wereld zou er een stuk vriendelijker uitzien en de asiels een stuk leger als de helft van alle "fokkers" er zo serieus mee om zouden gaan als Jessica dat doet.

Ik ben het trouwens niet met je laatste zinnetje eens; er wordt hier nooit normaal gediscussieerd; loopt nl altijd op rottigheid uit... :wink:
Groet, Janine
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

speedy-fien-doeke schreef: Ik ben het trouwens niet met je laatste zinnetje eens; er wordt hier nooit normaal gediscussieerd; loopt nl altijd op rottigheid uit... :wink:
Ja? :denken: :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cybert2
Zeer actief

Waarom is mijn laatste bericht verwijderd?

Oké, dan nog maar een keer:

Mijn excuses aan een ieder die ik gekwetst heb.

Mijn excuus (geen, natuurlijk): ik ben gestopt met roken :eek:
Groet, Janine
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dat is vermoedelijk net in het splitsen fout gegaan :N:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Netjes modjes, topic gesplitst :ok:

Nu hoop ik wel dat de mensen die er iets verstandigs over te zeggen hebben doorgaan, dan lees ik weer vol belangstelling mee :cheer:
cybert2
Zeer actief

cloris schreef:Dat is vermoedelijk net in het splitsen fout gegaan :N:
Dacht ik al, zag pas later dat het gesplitst was! Sorry!!!
Groet, Janine
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

cloris schreef:Dat is vermoedelijk net in het splitsen fout gegaan :N:
Dacht ik al, zag pas later dat het gesplitst was! Sorry!!!
Geeft niet :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Melanie 74

Netjes dat het gesplits is :ok:

Ik ben van mening dat de conditie van de teef ook meespeelt.
En mijn ouders hebben ook wel eens van een dierenarts het advies gekregen om een teef te laten dekken na een voldragen nestje van 5 puppen om haar de volgende keer weer te laten dekken.

Ze was idd in een topconditie, maar ze hebben het niet gedaan.
Achteraf hebben ze best spijt daarvan gehad, maae ze hebben de regeltjes opgevolgd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Netjes dat het gesplits is :ok:

Ik ben van mening dat de conditie van de teef ook meespeelt.
En mijn ouders hebben ook wel eens van een dierenarts het advies gekregen om een teef te laten dekken na een voldragen nestje van 5 puppen om haar de volgende keer weer te laten dekken.

Ze was idd in een topconditie, maar ze hebben het niet gedaan.
Achteraf hebben ze best spijt daarvan gehad, maae ze hebben de regeltjes opgevolgd.
en waarom hebben ze daar spijt van gehad?
Melanie 74

Omdat de reu waar ze eigenlijk een herhalingsvobinatie mee wilde maken(die eigenlijk heel waardevol was voor het ras ) het jaar erop niet meer kon dekken ...... (hij had balkanker ontwikkeld en daarom gecastreerd).
Mol
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Omdat de reu waar ze eigenlijk een herhalingsvobinatie mee wilde maken(die eigenlijk heel waardevol was voor het ras ) het jaar erop niet meer kon dekken ...... (hij had balkanker ontwikkeld en daarom gecastreerd).
je maakt inprecipe nooit geen 2 keer de zelfde combinatie hhet bloed is immers al aanwezig, dan moet het wel zo iets bijzonders zijn en dan nog liever niet, ten 2de als de teelbal kaker is geconstenteerd is het al; in een vergevorderd stadium geweest, want het tast het zaat aan en was het waarschijnlijk toch niet meer goed geweest.

Melanie 74

Ja in principe, dat weet ik ook wel.

Maar soms zijn er redenen om het wel te doen, en nee het wqas niet in een ver gevorderd stadia
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Omdat de reu waar ze eigenlijk een herhalingsvobinatie mee wilde maken(die eigenlijk heel waardevol was voor het ras ) het jaar erop niet meer kon dekken ...... (hij had balkanker ontwikkeld en daarom gecastreerd).
ja oke.. maar.. de teef heeft dus wel een nest grootgebracht? daarbij, mag dit nooit een reden zijn om dan toch maar direct weer een nest te "nemen"bij een teef..

ik ben dus ookniet zo van herhalingscombi's, maar er zijn dus heus wel uitzonderingen ( stel je hebt bv in het eerste nest alleen maar reuen en je wil wel graag verder met een teef :wink: )
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

En wat zijn dan de redenen om geen herhalingscombi's te maken vraag ik als leek op fok-gebied?
Als de eerste combi erg succesvol geweest is uit een geimporteerde moeder en een buitenlandse vader, dus het bloed (zo noem je dat toch?) is nog maar heeeel beperkt aanwezig.... Het zijn mooie hondjes, stabiele hondjes en goed qua heupen en zo...Waarom dan dus niet een tweede keer?

Uit algemene interesse maar vooral ook omdat Aïsha uit zo'n "herhalingscombi" komt..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik in deze vrij ongepast vind is de vraag stellen aan iemand waarvan je weet dat ze op geen enkele manier de intentie heeft een teef uit te melken. :19: Ik heb zowiezo geen probleem met 2 nesten na elkaar als de teef echt gezond is en goed te eten krijgt. Het is bij honden gewoon goed haalbaar 2 nesten groot te brengen na elkaar en in dit geval was er geen nestje dus veel heeft ze niet geinvesteerd en erg moe zal haar lichaam er niet van zijn verwacht ik.

Het gaat hier om een mooie teef met een goede uitstraling die goed getest is en een goed karakter heeft. Waarom zo kritisch doen als deze teef gedekt wordt door een goede reu? Wat is er slecht aan dit nest? Niets toch zeker?

Kritieken kunnen heel gepast zijn en vragen ook, maar die vragen stel je dan aan mensen die dubieus bezig zijn en vragen oproept n niet aan mensen die goed bezig zijn en geen reden geven om aan te nemen dat er verkeerde motieven achter zitten. :neenee:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Marion. schreef:Netjes modjes, topic gesplitst :ok:

Nu hoop ik wel dat de mensen die er iets verstandigs over te zeggen hebben doorgaan, dan lees ik weer vol belangstelling mee :cheer:
ik ook! :ok:
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Of het direct weer dekken goed of fout zou zijn daar ga ik niets over zeggen, het lijkt me wel dat deze dracht ook een belasting voor pien is geweest, ik zie het maar als een miskraam bij een vrouw, ook die heeft er de nodige last van, maar hoeveel zijn er niet die het gelijk weer proberen?

Er werdt geschreven dat de pups al vrij groot waren, 12 cm , en dat ze in de laatste 2 weken het hardst groeien, dat is wel bekent ja.
Ik vind dus wel dat je er niet zonder meer van uit kunt gaan dat een voldragen nest ook makkelijk geboren wordt.
Deze pups hadden nog verder moeten groeien dus had de uiteindelijke bevallig heel anders uit kunnen pakken.
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

MARC_S schreef:Wat ik in deze vrij ongepast vind is de vraag stellen aan iemand waarvan je weet dat ze op geen enkele manier de intentie heeft een teef uit te melken. :19: Ik heb zowiezo geen probleem met 2 nesten na elkaar als de teef echt gezond is en goed te eten krijgt. Het is bij honden gewoon goed haalbaar 2 nesten groot te brengen na elkaar en in dit geval was er geen nestje dus veel heeft ze niet geinvesteerd en erg moe zal haar lichaam er niet van zijn verwacht ik.

Het gaat hier om een mooie teef met een goede uitstraling die goed getest is en een goed karakter heeft. Waarom zo kritisch doen als deze teef gedekt wordt door een goede reu? Wat is er slecht aan dit nest? Niets toch zeker?

Kritieken kunnen heel gepast zijn en vragen ook, maar die vragen stel je dan aan mensen die dubieus bezig zijn en vragen oproept n niet aan mensen die goed bezig zijn en geen reden geven om aan te nemen dat er verkeerde motieven achter zitten. :neenee:
Ik vroeg mij enkel af waarom een dracht van 7 weken niet gezien kan worden als een eerste dracht als je zelf liever een loopsheid zou willen overslaan maar dat dan niet zou kunnen doen omdat je teef dan op haar 4e haar 'eerste' nest zou krijgen. Wat is er dan maatgevend aan het krijgen van een eerste nest op een niet te oude leeftijd.
Is dat het oprekken van alle banden tijdens de geboorte van voldragen puppen of het daadwerkelijk grootbrengen van een nestje. Het daadwerkelijk grootbrengen van een nestje lijkt me niet een belasting die een teef op jongere leeftijd gehad moet hebben om op latere leeftijd nogmaals eens nestje te krijgen. Dan lijkt het me meer van belang dat de teef fit en gezond is. Dus dat is wat ik me afvroeg.
Daarnaast zou ik het eng vinden om mijn teef weer gelijk te laten dekken als ik niet zeker zou weten wat er de eerste keer mis ging.

Wat ik me ook afvraag is het volgende: zowel Pien als Isis zijn geent tegen Herpes. In principe zijn ze dan drager van het (afgezwakte) Herpes virus. Zou dat betekenen dat je dan eigenlijk elke nieuwe dracht opnieuw zou moeten gaan enten tegen Herpes omdat indien de teef niet opnieuw gevaccineerd wordt tijdens de dracht de puppen een nog veel groter risico lopen om tijdens de bevalling besmet te raken met het Herpes virus dat de moeder dan immers met zekerheid draagt.
Dus zou ik in het geval van Pien ook eerst willen weten of het mogelijk is haar de tweede dracht niet te vaccineren tegen Herpes omdat dat waarschijnlijk de eerste keer de oorzaak van alle problemen is geweest.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Wat ik in deze vrij ongepast vind is de vraag stellen aan iemand waarvan je weet dat ze op geen enkele manier de intentie heeft een teef uit te melken. :19: Ik heb zowiezo geen probleem met 2 nesten na elkaar als de teef echt gezond is en goed te eten krijgt. Het is bij honden gewoon goed haalbaar 2 nesten groot te brengen na elkaar en in dit geval was er geen nestje dus veel heeft ze niet geinvesteerd en erg moe zal haar lichaam er niet van zijn verwacht ik.

Als je de topic goed leest is er gezegd dat het advies was om de teef weer meteen te laten dekken omdat er een reactie verwacht werd als ze niet gedekt werd tijdens de eerstvolgende loopsheid.

Daarover zijn vragen gesteld, dus over het hoe en waarom de DA dit advies had gegeven en welke reactie voorspeld was als ze niet gedekt zou worden.

Dit heeft mijns inziens niks met aannames of veroordelingen richting topicstarter te maken maar zoals ik al had uitgelegd, puur interesse in het advies van de DA.

Later die dag kwam pas aan de orde dat de koortspieken waarschijnlijk waren veroorzaakt door de enting. Tot die tijd gingen de vraagstellers en brainstormers er van uit dat er vanalles aan de hand kon zijn met de teef omdat het niet normaal is dat een hond tijdens de dracht koortspieken krijgt. Vanuit die redenering is dan ook weer vanalles gezegd en voorgesteld, omdat men, ik in ieder geval, bezorgd was dat er misschien sprake was van een bacteriële infectie en die had nog makkelijk in het lichaam van de teef kunnen zitten of in het sperma van de reu. En dan zou je beter kunnen onderzoeken in plaats van dekken.

Maar nogmaals, dit werd 's avonds ontkracht door de waarschijnlijkheid van een reactie op een vaccin. Als dat zo is, kun je je daarop gaan richten en als dat 's morgens bekend was geweest had de hele topic anders gelopen natuurlijk.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

bulletjebe schreef:

Als je de topic goed leest is er gezegd dat het advies was om de teef weer meteen te laten dekken omdat er een reactie verwacht werd als ze niet gedekt werd tijdens de eerstvolgende loopsheid.

Daarover zijn vragen gesteld, dus over het hoe en waarom de DA dit advies had gegeven en welke reactie voorspeld was als ze niet gedekt zou worden.

Dit heeft mijns inziens niks met aannames of veroordelingen richting topicstarter te maken maar zoals ik al had uitgelegd, puur interesse in het advies van de DA.

Later die dag kwam pas aan de orde dat de koortspieken waarschijnlijk waren veroorzaakt door de enting. Tot die tijd gingen de vraagstellers en brainstormers er van uit dat er vanalles aan de hand kon zijn met de teef omdat het niet normaal is dat een hond tijdens de dracht koortspieken krijgt. Vanuit die redenering is dan ook weer vanalles gezegd en voorgesteld, omdat men, ik in ieder geval, bezorgd was dat er misschien sprake was van een bacteriële infectie en die had nog makkelijk in het lichaam van de teef kunnen zitten of in het sperma van de reu. En dan zou je beter kunnen onderzoeken in plaats van dekken.

Maar nogmaals, dit werd 's avonds ontkracht door de waarschijnlijkheid van een reactie op een vaccin. Als dat zo is, kun je je daarop gaan richten en als dat 's morgens bekend was geweest had de hele topic anders gelopen natuurlijk.
:N: :N: :N:
Wat is dat voor engs?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Inge O schreef:
Essy schreef:Wat ik me ook afvraag is het volgende: zowel Pien als Isis zijn geent tegen Herpes. In principe zijn ze dan drager van het (afgezwakte) Herpes virus. Zou dat betekenen dat je dan eigenlijk elke nieuwe dracht opnieuw zou moeten gaan enten tegen Herpes omdat indien de teef niet opnieuw gevaccineerd wordt tijdens de dracht de puppen een nog veel groter risico lopen om tijdens de bevalling besmet te raken met het Herpes virus dat de moeder dan immers met zekerheid draagt.
hoezo, waarom denk je dat dan? een vaccinvirus blijft per definitie niét circuleren, daar is het juist een vaccin voor, en niet het wilde virus.
Kun je mij eens uitleggen hoe het precies werkt dan?
Een teef die reeds Herpes heeft of het tijdens de dracht oploopt kan haar pups ermee infecteren (die het dan vrijwel zeker niet overleven).
Wat doet een vaccin dan precies. Volgens mij is het Herpes vaccin een injectie met een afgezwakt (of ineffectief gemaakt) Herpes virus. Ik neem aan dat die Herpes dan geen kwaad kan omdat het lichaam er antistoffen tegen begint te maken (titerbepaling). Is het dan zo dat al het afgezwakte Herpesvirus uit het vaccin op een gegeven moment dood gaat en de teef dus geen antistoffen meer maakt en dus, zowel GEEN Herpes heeft als eveneens GEEN antistoffen meer tegen Herpes? Terwijl als de teef het echte (geen vaccin) Herpes virus had opgelopen dat latent aanwezig blijft, nadat de teef zelf milde ziekteverschijnselen heeft gehad, maar het dodelijk kan zijn als ze de pups ermee besmet? In dat geval zou de teef toch ook permanent antistoffen moeten aanmaken, hoe kan het dan dat die de pups niet beschermen?

Als het zo werkt, weet jij dan misschien hoe lang dat vaccin werkzaam is, en of het mogelijk zou kunnen zijn dat het Pien's pups nog steeds beschermt als ze gelijk weer gedekt zou worden? En of als het vaccin dan nog actief zou zijn het weer een reactie bij Pien kan oproepen?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”