MARC_S schreef:Wat ik in deze vrij ongepast vind is de vraag stellen aan iemand waarvan je weet dat ze op geen enkele manier de intentie heeft een teef uit te melken.

Ik heb zowiezo geen probleem met 2 nesten na elkaar als de teef echt gezond is en goed te eten krijgt. Het is bij honden gewoon goed haalbaar 2 nesten groot te brengen na elkaar en in dit geval was er geen nestje dus veel heeft ze niet geinvesteerd en erg moe zal haar lichaam er niet van zijn verwacht ik.
Het gaat hier om een mooie teef met een goede uitstraling die goed getest is en een goed karakter heeft. Waarom zo kritisch doen als deze teef gedekt wordt door een goede reu? Wat is er slecht aan dit nest? Niets toch zeker?
Kritieken kunnen heel gepast zijn en vragen ook, maar die vragen stel je dan aan mensen die dubieus bezig zijn en vragen oproept n niet aan mensen die goed bezig zijn en geen reden geven om aan te nemen dat er verkeerde motieven achter zitten.

Als je de topic goed leest is er gezegd dat het advies was om de teef weer meteen te laten dekken omdat er een reactie verwacht werd als ze niet gedekt werd tijdens de eerstvolgende loopsheid.
Daarover zijn vragen gesteld, dus over het hoe en waarom de DA dit advies had gegeven en welke reactie voorspeld was als ze niet gedekt zou worden.
Dit heeft mijns inziens niks met aannames of veroordelingen richting topicstarter te maken maar zoals ik al had uitgelegd, puur interesse in het advies van de DA.
Later die dag kwam pas aan de orde dat de koortspieken waarschijnlijk waren veroorzaakt door de enting. Tot die tijd gingen de vraagstellers en brainstormers er van uit dat er vanalles aan de hand kon zijn met de teef omdat het niet normaal is dat een hond tijdens de dracht koortspieken krijgt. Vanuit die redenering is dan ook weer vanalles gezegd en voorgesteld, omdat men, ik in ieder geval, bezorgd was dat er misschien sprake was van een bacteriële infectie en die had nog makkelijk in het lichaam van de teef kunnen zitten of in het sperma van de reu. En dan zou je beter kunnen onderzoeken in plaats van dekken.
Maar nogmaals, dit werd 's avonds ontkracht door de waarschijnlijkheid van een reactie op een vaccin. Als dat zo is, kun je je daarop gaan richten en als dat 's morgens bekend was geweest had de hele topic anders gelopen natuurlijk.