Nou, ik denk het ook niet, maar dat vragen van Shanu, dat is wel een punt. Uiteindelijk krijgt ze namelijk wel áltijd haar zin.Zoie schreef:zou dat echt helpen tegen het uitvallen ? Zelf geloof ik dat niet zo, maar goed, ik ben binnen dan ook helemaal niet streng, en ik heb het probleem ook, dus luister niet naar mijDorien schreef:Nou je het zegt. Ik zal daar eens wat strenger in zijn.rubella schreef:Hoi Dorien! Laat je niet misleiden door dit "nette vragen"van Shanu. Dat ligt maar een kleine stapje verwijderd van dwingen "ik moet op die bank".Dorien schreef:
Ja, dat is dus het gekke. Shanu vraagt uit zichtzelf dus of ze op bed mag, of op de bank mag (als ik er dus ook op zit). Daarin is ze dus heel netjes. Ik weet dus niet zo goed hoe ik mijn punt nog meer thuis kan maken, aangezien ze thuis echt niets verkeerds doet.
Voorlopig uitsluitend als jij haar uitnodigt, vragende blikken negeren en de NILIFF-methode toepassen (Nothing In Life Is For Free).
Moet ik bij oude Joe nog regelmatig toepassen, als zijn grootheidswaantjes weer bezit van hem nemenen werkt prima.
Maarja, ik hoef haar in huis ook nooit te straffen of nooit streng tegen haar te zijn, want ze doet gewoon nooit iets fout. Ik kan werkelijk niets bedenken dat ze fout doet. Ze blaft niet, sloopt niet in mijn aanwezigheid, ze slaapt gewoon bijna altijd. Ik zou dus niet weten wat ik in huis zou moeten benadrukken. Misschien niet meer met haar spelen? Maarja, ook dat kan ik met een vingerknip beeindigen als het te ruw gaat.
Dat bank en bed verhaal zal ik eens doen, maar ik ga niet extra hard of lullig tegen haar doen als ze niks fout doet.