Eline* schreef:Ik ga deels met Marc mee. Aan de andere kant vind ik het als fokker je plicht om je best te doen voor goede pupjes.
Als je echter kiest voor een puur ongezond ras dan moet je in mijn ogen ook je verlies slikken als je hond ook daarwerkelijk gebreken heeft. Het zou heel wat ellende schelen als men gewoon stopte met het fokken van misproducten. Kies je voor bepaalde rassen weet je dat je met bepaalde ziekten of gebreken een risico neemt.
eens..
Rimpel is er 1 van de eerste lichtingen "verklootte" Sharpei's..
Ik mag nog in mijn handjes knijpen als ik andere verhalen hoor.
Maar wel even..ik had me toch wel aardig in het ras verdiept en we zijn bij iemand geweest die alles behalve alleen maar leuk sprak...ze vertelde alles eerlijk....alles wat er toen bekend was.
Ze zit behoorlijk in de Pei wereld en is er inmiddels net zo klaar mee als ik dat ben.
Nooit weer een Pei....in ieder geval geen pup.
Het is de laatste paar jaar zo hard gegaan..ook zij vindt dat...en je kunt je ogen er niet voor dicht drukken..fokkers, liefhebbers, etc.
Dus zelfs de mesnen die er behoorlijk bovenop zaten en zitten zagen dit een paar jaar geleden niet...
Maakt het niet minder waar of minder erg.
Als ik het in dit land voor het zeggen had...
Dan schafte ik het ras meteen af...fokverbod...alles uit laten sterven en met een jaar of 15 met nieuwe lijnen beginnen...
Uit LIEFDE voor MIJN ras...
Maar ja...tegen het zere been van verschillende fokkers he?!
Boeit me niet...
Het is gewoon een schijtras geworden de laatste jaren..
Maar wel MIJN ras...wel daar waar de liefde diep zit..
Het snijdt in mijn ziel als ik de foto's zie en de verhalen lees....
Het is een circeltje rond...fokker...koper....fokker...koper..
het werkt twee kanten op.