Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geile Bowie?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Geile Bowie?????

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie is geil lijkt wel :eek: :eek:

Ze eet al een paar dagen een stuk minder en met minder smaak. Dat is nog nooooit voorgekomen. Nah ja, kan gebeuren, maak ik me ook geen zorgen over. Maar ze is anders dan anders. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ze gedraagt zich net iets anders, kijkt anders en doet anders. Lekker vaag dus :mrgreen:
Maar waar ik echt helemaal verbaast over ben is het geile rijgedrag van Bowie. Is ze me eerst aan het inpalmen door m'n handen te likken, lijkt het net of ze bij me op schoot wil zitten door alvast d'r voorpoten op me te zetten, doet ze wel vaker. En ja hoor, lekker rijen :eek: BOWIE?!?! M'n nette meisje :eek: :smile: Ze keek er ook wel erg apart bij :smile: Ze weet zelf ook niet helemaal wat ze er mee aan moet, loopt maar een beetje te draaien, met een piepbeestje te spelen, hijgen en ook een beetje in de lucht proberen te rijden?? :19:

Het enige wat ik me kan bedenken is eventueel een beetje last van schijnzwangeschap? :denken: Worden ze daar ook al hitsig van?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ze is toch al een tijd lang niet meer loops? Dan kan schijnzwangerschap toch niet, dat volgt toch vrij direct op de loopsheid? :denken:

Misschien gebruik je een ander parfum waarvan Bowie hitsig wordt? (geintje, ik weet het dus niet, maar wil wel graag foto's zien :mrgreen: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Ze is toch al een tijd lang niet meer loops? Dan kan schijnzwangerschap toch niet, dat volgt toch vrij direct op de loopsheid? :denken:

Misschien gebruik je een ander parfum waarvan Bowie hitsig wordt? (geintje, ik weet het dus niet, maar wil wel graag foto's zien :mrgreen: )
Schijnzwangerschap komt volgens mij juist een x aantal weken ( negen???) na de loopsheid dacht ik.

Teefjes die loops zijn, zijn wel vaak heel geil weet ik, maar daarna...sorry :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Het is nu ongeveer 8 à 9 weken geleden dat ze loops is geworden, dus dan zou het toch wel kunnen? Of analyseer ik nu teveel? :mrgreen: :wink:

Ze ruikt trouwens nog steeds ontzettend lekker... :roll:

En foto's maken gaat niet Linda :boos: , Bowie hangt aan me :boos: :boos:
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Het is nu ongeveer 8 à 9 weken geleden dat ze loops is geworden, dus dan zou het toch wel kunnen? Of analyseer ik nu teveel? :mrgreen: :wink:

Volgens mij leken-mening die sowieso veel te veel analyseert zou dat kunnen kloppen dan ja :mrgreen:

Ik zou haar trouwens niet laten gaan. Als het door de schijnzwangerschap is, is dat niet iets wat je aan wilt moedigen. En als het daar niet door is, nou ja, mijn honden rijden niet op mij. Punt. Maakt me niet uit wat de reden is. :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:Het is nu ongeveer 8 à 9 weken geleden dat ze loops is geworden, dus dan zou het toch wel kunnen? Of analyseer ik nu teveel? :mrgreen: :wink:

Volgens mij leken-mening die sowieso veel te veel analyseert zou dat kunnen kloppen dan ja :mrgreen:

Ik zou haar trouwens niet laten gaan. Als het door de schijnzwangerschap is, is dat niet iets wat je aan wilt moedigen. En als het daar niet door is, nou ja, mijn honden rijden niet op mij. Punt. Maakt me niet uit wat de reden is. :wink:
Ja maar, ja maar, ja maar Linda zegt dat ik haar gewoon moet laten gaan, dat ik m'n hond ook wat moet gunnen? Wat moet ik nouhou :jank:

Nee hoor, als ik, Bowie nee, op een rustige manier zeg, dan houdt ze meteen op. Maar ze kijkt me wel zielig aan, ze weet zelf ook niet zo wat ze er mee aan moet.

Maar kunnen ze opgewonden worden van een schijnzwangerschap :denken: Heb ik echt nog nooooit van gehoord :19: Maar ja, ik analyseer ook niet... :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Ze is toch al een tijd lang niet meer loops? Dan kan schijnzwangerschap toch niet, dat volgt toch vrij direct op de loopsheid? :denken:

Schijnzwangerschap komt volgens mij juist een x aantal weken ( negen???) na de loopsheid dacht ik.

Teefjes die loops zijn, zijn wel vaak heel geil weet ik, maar daarna...sorry :mrgreen:
O wat raar. Je zou toch zeggen dat het direct daarna komt.

Dan kan het dus heel goed schijnzwangerschap zijn. Alhoewel ik nog niet eerder heb gehoord dat een teefje dan zo geil wordt :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Moos schreef:

Ja maar, ja maar, ja maar Linda zegt dat ik haar gewoon moet laten gaan, dat ik m'n hond ook wat moet gunnen? Wat moet ik nouhou :jank:

Nee hoor, als ik, Bowie nee, op een rustige manier zeg, dan houdt ze meteen op. Maar ze kijkt me wel zielig aan, ze weet zelf ook niet zo wat ze er mee aan moet.

Maar kunnen ze opgewonden worden van een schijnzwangerschap :denken: Heb ik echt nog nooooit van gehoord :19: Maar ja, ik analyseer ook niet... :smile:
Nee, geil van schijnzwangerschap ken ik ook niet :mrgreen:

Anders geef je haar een paar flinke knuffels van de Bart Smit? Daar leefde pubertje Moos zich altijd op uit (alleen dan de mini-knuffeltjes) :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:

:smile: Nou heb ik het weer gedaan :N:

Is vriend Bordeaux dog ook onderwerp van haar geilheid?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

En op Linda moet je niet letten; die wil alleen maar foto's, dus dan moet je Bowie wel laten gaan :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:

:smile: Nou heb ik het weer gedaan :N:

Is vriend Bordeaux dog ook onderwerp van haar geilheid?
Alle reutjes, behalve haar vriend de Bordeaux dog, die wil alleen maar leuk spelen en niet vies spelen :smile: Dat is echt de énige die geen avances heeft gemaakt.
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: Alle reutjes, behalve haar vriend de Bordeaux dog, die wil alleen maar leuk spelen en niet vies spelen :smile: Dat is echt de énige die geen avances heeft gemaakt.
Bram is net even wakker geworden (jawel) om Bowie mee uit te vragen :mann:

Maar ik hoop wel dat iemand je nog even een serieus antwoord kan geven, want het is toch vreemd :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

8 á 9 weken na de loopsheid is juist de tijd voor een schijnzwangerschap :wink:
Het slechte eten, het veranderde karakter e.d. is hiermee allemaal verklaard, alleen de geilheid heb ik ook nog nooit meegemaakt :mrgreen:
Ik denk dat ze aardig in de war is. Het rijden op jou zou ik overigens nooit toestaan. Het sjouwen met speeltjes, in de mand leggen en als pupje behandelen ook niet: deze speeltjes opbergen anders wordt het alleen maar erger (jahaaaaaaa is zielig, vond ik ook met Kaya, maar anders duurt het alleen maar langer en wordt het erger).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb het met Buffy niet meegemaakt. Ze was wel schijnzwanger.

Anne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Waarom denk je aan geilheid? In de regel geilen honden niet op mensen, want het zijn honden. Als ze rijdt omdat ze het lekker vindt zou ze het bv ook op iets anders kunnen doen. Ik zou het ieder geval niet toestaan als er op me wordt gereden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Zou het misschien Tamara, ver gezocht misschien, en wellicht in de verkeerde hoek, dat Bowie toch stiekempjes ook wel iets uitprobeert naar jou toe?

En dan niet eens dat ze vol lak aan je heeft, want dat kan ik me niet voorstellen :wink: , maar wel dat ze ietsiepietsie meer lef begint te krijgen, niet alleen in de omgang met andere honden, en dagelijkse dingen, maar ook naar jou toe?
Moos is als puber onwijs geil geweest, echt rijden op knuffels, kussens, noem maar op. Maar hij heeft nooit op mij gereden. Nu wil ik daarmee absoluut niet zeggen dat Moos mij niet uitteste ( :N: ), maar wel dat ik een hele geile hond gehad heb die niet per se op mij reed. :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Eline* schreef:Waarom denk je aan geilheid? In de regel geilen honden niet op mensen, want het zijn honden. Als ze rijdt omdat ze het lekker vindt zou ze het bv ook op iets anders kunnen doen. Ik zou het ieder geval niet toestaan als er op me wordt gereden.
Ik denk dat ze behoorlijk opgewonden was (was, want het is nu over) en niet echt wist wat ze er mee aan moest. Ze leek ook een beetje in de war leek het wel. Niet wetende wat ze er mee aan moest. Ze deed ook al een beetje raar met een beestje en ze was ook al in de lucht bezig.

Ik heb het van het begin af aan dat ze het deed meteen afgekapt. Niet boos geworden, maar gewoon, Bowie nee! Ze hield bij mij meteen op maar liep wel een beetje te draaien en onrustig half in de lucht te rijen.
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:Zou het misschien Tamara, ver gezocht misschien, en wellicht in de verkeerde hoek, dat Bowie toch stiekempjes ook wel iets uitprobeert naar jou toe?

En dan niet eens dat ze vol lak aan je heeft, want dat kan ik me niet voorstellen :wink: , maar wel dat ze ietsiepietsie meer lef begint te krijgen, niet alleen in de omgang met andere honden, en dagelijkse dingen, maar ook naar jou toe?
Moos is als puber onwijs geil geweest, echt rijden op knuffels, kussens, noem maar op. Maar hij heeft nooit op mij gereden. Nu wil ik daarmee absoluut niet zeggen dat Moos mij niet uitteste ( :N: ), maar wel dat ik een hele geile hond gehad heb die niet per se op mij reed. :wink:
Niet raar, want ik heb daar ook wel even aan gedacht. Maar het klinkt stom, en 100% zeker weten doe je niet. Maar voor 99% zeker weet ik dat dit het niet is. Dit kan ik eigenlijk merken in alles wat ze doet en hoe ze het doet, dat ze best veel respect voor me heeft. Ook hoe ze deed op de momenten dat ze dit gedrag vertoonde, het was ook niet "dwingend" of echt vast klemmend vasthouden. Ze keek ook heel schuldig en was ook bezig met m'n handen te likken enzo.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik denk dat ze inderdaad schijnzwanger is. Kijk eens of de tepels ook gezwollen zijn. :wink:
Het rijen komt mij in zoverre bekend voor dat Marouck dat dus wel rondom de loopsheden en tegen de tijd dat de schijnzwangerschap begint doet, op de andere honden hier. Nika wordt trouwens nu met rust gelaten, Biène is het nieuwe slachtoffer.
Ik sta dat dus niet toe en grijp in als ze dat doet. Ze heeft het overigens nog nooit op mij of een andere persoon geprobeerd, zou ik ook niet doen als ik haar was. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief

Laat ik het maar op schijnzwangerschap houden. Misschien vertoonde ze dat rijgedrag omdat ze een beetje in de war was en een beetje spanning kwijt wilde :19: Ik zeg ook maar wat :mrgreen:

Haar tepels zijn niet echt opgezwollen, maar ze heeft sowieso niet echt kleine tepels, dus misschien valt het me (nog) niet op :wink:

Dat rijen buiten beschouwing gelaten, ze is gewoon anders dan anders :19: Ze kijkt ook anders (Bowie is héél goed in het duidelijk maken met gezichtsuitdrukkingen) en doet anders. Ik hoop dat het hier bij blijft!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik hoop het ook voor je :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:je zit helemaal juist, tamara, het heeft dus wél met haar schijnzwangerschap te maken, en wel met het einde daarvan :wink: . het moment waarop die afloopt (of ook de echte dracht afloopt) zakt het gehalte aan progesteron, waardoor het (vooral relatief gezien) een gelijkaardig effect heeft alsof het oestrogeen (oa. bronsthormoon) zou gestegen zijn. is ook de reden waarom reutjes om die tijd vaak enkele dagen erg geilen op die teefjes, soms zelfs even erg als bij een echte loopsheid.

en @ eline : toevallig heeft sette hier op dit ogenblik net hetzelfde (ook einde schijndracht), alleen heeft zij in kwiebus een betere kandidaat om zich op uit te leven. honden zullen niet in eerste instantie met mensen aanpappen, maar als de nood hoog is doen zij met mensen wat mannen met opblaaspoppen doen zeker :denken: :mrgreen: .
Bedankt voor deze uitleg! Je geeft aan dat dit dan in theorie de einde van de dracht zou zijn, maar wel het begin van haar schijnzwangerschap toch?
Lichamelijk merk ik eigenlijk niets aan haar, geen opgezwollen tepels o.i.d.
Maar haar gedrag... Ze is in heel veel kleine dingen anders, echt anders. Op dit soort momenten merk je eigenlijk hoe goed je je hond wel niet kent, met de kleinste dingen merk je dat ze zich anders gedraagt.

En over dat rijgedrag.. Ze doet het dus nog steeds (uiteraard kap ik het meteen af, of als ik het zie aankomen leid ik haar af) en ik wist gewoon zeker, en dat merkte ik aan alles, en zag ik in alles dat het echt opgewonden gedrag is van haar. Toch twijfelde ik even door de opmerking van Eline (heel even maar hoor :mrgreen: )

Wel sneu om haar zo te zien. Ze is er zelf behoorlijk van in de war merk ik, en ze weet niet zo goed wat ze hier mee aan moet.

Wat ik me wel afvraag, ze is al behoorlijk aanhankelijk aan mij, maar sinds gisteren is het wel héél erg... Ik kan geen stap zetten of ze moet bij me zijn en zit en ligt het liefst de hele tijd tegen me aan. Ze likt ook continu m'n handen en zoekt elke keer genegenheid. Ook is ze pieperig, ook naar mij toe. Dan kijkt ze me vragend en piepend aan.. Moet ik dit gedrag gewoon negeren? Ik doe gewoon net zoals altijd, en doe alsof er niets aan de hand is, maar sneu is het wel.

Wordt dit gedrag nog in de loop van de periode erger? Hoe lang gaat dit duren? Is er iets wat ik juist niet moet doen of juist wel? De piepbeestjes zijn inmiddels allemaal al weg, haar visje waar ze nooit naar omkeek was nu opeens heel erg leuk en ze liep er al een kwartier mee in haar bek :roll:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge O schreef:je zit helemaal juist, tamara, het heeft dus wél met haar schijnzwangerschap te maken, en wel met het einde daarvan :wink: . het moment waarop die afloopt (of ook de echte dracht afloopt) zakt het gehalte aan progesteron, waardoor het (vooral relatief gezien) een gelijkaardig effect heeft alsof het oestrogeen (oa. bronsthormoon) zou gestegen zijn. is ook de reden waarom reutjes om die tijd vaak enkele dagen erg geilen op die teefjes, soms zelfs even erg als bij een echte loopsheid.

en @ eline : toevallig heeft sette hier op dit ogenblik net hetzelfde (ook einde schijndracht), alleen heeft zij in kwiebus een betere kandidaat om zich op uit te leven. honden zullen niet in eerste instantie met mensen aanpappen, maar als de nood hoog is doen zij met mensen wat mannen met opblaaspoppen doen zeker :denken: :mrgreen: .
Leuk te lezen en ik wist dat niet. En dat ze geilheid in uiterste nood oook op mensen botvieren heb ik vorig jaar gemerkt met nelson. :N: Bij gebrek aan Kiki en overvloed aan loopse tevenluchtjes van haar dacht ie mij te kunnen pakken. :jank:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef: Wordt dit gedrag nog in de loop van de periode erger? Hoe lang gaat dit duren? Is er iets wat ik juist niet moet doen of juist wel? De piepbeestjes zijn inmiddels allemaal al weg, haar visje waar ze nooit naar omkeek was nu opeens heel erg leuk en ze liep er al een kwartier mee in haar bek :roll:
Veel afleiding geven, ga lekker naar nieuwe plekken met spannende andere geurtjes, dat was het advies wat ik een tijd geleden kreeg i.v.m. schijnzwangere Buffy en ik heb wel het idee dat dat werkt. Niet meegaan in haar aanhankelijkheid en piepgedoe, maar wel lekker erop uit en wat nieuwe dingen zien.

Anne
Tamara.
Zeer actief

starfleet schreef: Veel afleiding geven, ga lekker naar nieuwe plekken met spannende andere geurtjes, dat was het advies wat ik een tijd geleden kreeg i.v.m. schijnzwangere Buffy en ik heb wel het idee dat dat werkt. Niet meegaan in haar aanhankelijkheid en piepgedoe, maar wel lekker erop uit en wat nieuwe dingen zien.

Anne
Gisteren en vandaag ook ben ik maar naar andere plekken gegaan. Dat zal ik de komende periode maar wat meer gaan afwisselen ja :wink:

Ben benieuwd hoe we hier doorheen komen :19: :mrgreen: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”