Inge O schreef:je zit helemaal juist, tamara, het heeft dus wél met haar schijnzwangerschap te maken, en wel met het einde daarvan

. het moment waarop die afloopt (of ook de echte dracht afloopt) zakt het gehalte aan progesteron, waardoor het (vooral relatief gezien) een gelijkaardig effect heeft alsof het oestrogeen (oa. bronsthormoon) zou gestegen zijn. is ook de reden waarom reutjes om die tijd vaak enkele dagen erg geilen op die teefjes, soms zelfs even erg als bij een echte loopsheid.
en @ eline : toevallig heeft sette hier op dit ogenblik net hetzelfde (ook einde schijndracht), alleen heeft zij in kwiebus een betere kandidaat om zich op uit te leven. honden zullen niet in eerste instantie met mensen aanpappen, maar als de nood hoog is doen zij met mensen wat mannen met opblaaspoppen doen zeker

.
Bedankt voor deze uitleg! Je geeft aan dat dit dan in theorie de einde van de dracht zou zijn, maar wel het begin van haar schijnzwangerschap toch?
Lichamelijk merk ik eigenlijk niets aan haar, geen opgezwollen tepels o.i.d.
Maar haar gedrag... Ze is in heel veel kleine dingen anders, echt anders. Op dit soort momenten merk je eigenlijk hoe goed je je hond wel niet kent, met de kleinste dingen merk je dat ze zich anders gedraagt.
En over dat rijgedrag.. Ze doet het dus nog steeds (uiteraard kap ik het meteen af, of als ik het zie aankomen leid ik haar af) en ik wist gewoon zeker, en dat merkte ik aan alles, en zag ik in alles dat het echt opgewonden gedrag is van haar. Toch twijfelde ik even door de opmerking van Eline (heel even maar hoor

)
Wel sneu om haar zo te zien. Ze is er zelf behoorlijk van in de war merk ik, en ze weet niet zo goed wat ze hier mee aan moet.
Wat ik me wel afvraag, ze is al behoorlijk aanhankelijk aan mij, maar sinds gisteren is het wel héél erg... Ik kan geen stap zetten of ze moet bij me zijn en zit en ligt het liefst de hele tijd tegen me aan. Ze likt ook continu m'n handen en zoekt elke keer genegenheid. Ook is ze pieperig, ook naar mij toe. Dan kijkt ze me vragend en piepend aan.. Moet ik dit gedrag gewoon negeren? Ik doe gewoon net zoals altijd, en doe alsof er niets aan de hand is, maar sneu is het wel.
Wordt dit gedrag nog in de loop van de periode erger? Hoe lang gaat dit duren? Is er iets wat ik juist niet moet doen of juist wel? De piepbeestjes zijn inmiddels allemaal al weg, haar visje waar ze nooit naar omkeek was nu opeens heel erg leuk en ze liep er al een kwartier mee in haar bek