Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge schreef:10 jaar is zwaar overdreven hoor :mrgreen: volgens mij is het een jaar of 7 :pffff:
ach, zeikerd :pffff: :smile:

Maar goed...... tuurlijk is de opmerking van Marion hard en ongenuanceerd, daar ben ik het mee eens. Maar we kennen elkaar ook wel weer langer dan vandaag toch? Even boos zijn en dan hoppa gaan we gewoon weer verder met elkaar :ok:
Iedereen heeft weleens de smoor in om bepaalde opmerkingen, maar ook iedereen heeft weleens een rotdag of gewoon last van sjagrijnigheid en dat komt dan ook wel terug in de reacties (pfff, heb ik nooit last van :roll: :mrgreen: ). Soms komt het zo zwart op wit ook harder over dan bedoelt.

Ik zou zeggen: lekker blijven schrijven en soms tuttebellen (heb ik ook weer nooit last van :roll: :mrgreen: ) en de één wat meer het tuttebellen accepteren en de ander wat meer de 'hardheid' van een ander, die ook wel bewezen heeft vaak een klein hartje te hebben :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Inge schreef:10 jaar is zwaar overdreven hoor :mrgreen: volgens mij is het een jaar of 7 :pffff:
Ik heb gewoon zin in een feestje :cheer:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wil de hond schreef:
Zou het nou echt toeval zijn dat de mensen die mij en Bram regelmatig samen zien heel anders reageren op vragen van mij? Zou het misschien kunnen dat Bram het wel leuk heeft bij mij en dat ik het gewoon leuk vindt om van gedachten te wisselen over Bram op een forum?
Ik heb jou en Bram nog nooit gezien maar ook ik weet heel zeker dat Bram het heel erg naar zijn zin heeft bij jou en dat jij een geweldig fijne en leuke baas bent voor hem.
Precies.
Als ik de foto's van Bram bekijk dan zie ik daar een enorm gelukkig stralend hondje dat erg van het leven geniet. Hij ziet er, naar mijn mening, pikobello uit met een fijn karakter!

Daar moet je dus gewoon lekker niet over twijfelen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

astrid schreef:
Nog 2 weekjes :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

bianca83 schreef:
astrid schreef:
Veel plezier daar.
Ik kan me nog steeds dat 'krantenknipsel ' voor de geest halen van de forummeeting. :N: :wink:
bianca83
Zeer actief

Marie-José schreef:
bianca83 schreef:
astrid schreef:
Veel plezier daar.
Ik kan me nog steeds dat 'krantenknipsel ' voor de geest halen van de forummeeting. :N: :wink:
:smile: :smile: :smile: God dat is waar ook :smile: :smile: :smile: En dan willen ze mij met alle honden tegelijk laten lopen :jank:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

:mrgreen: Het was effe zoeken...maar nogmaals ...have fun! :S: :mep: :gjump:
Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door MJ op 30 mei 2006 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

:smile: :smile: :smile: Leuk dat je hem terug gevonden hebt :smile:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

bianca83 schreef::smile: :smile: :smile: Leuk dat je hem terug gevonden hebt :smile:
:mrgreen:
bianca83
Zeer actief

Marie-José schreef:
bianca83 schreef::smile: :smile: :smile: Leuk dat je hem terug gevonden hebt :smile:
:mrgreen:
:eek: Ik zie het nu pas maar het gaat zoiets erg worden dat het zelfs in de Duitse krant komt te staan :eek: :smile:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn.

Kweet niet wie dit geschreven heeft, maar ik geloof dat ik degene ben die jullie Marlous noemen? Omdat ik als eerste reageerde op Linda's vraag..:)
Ff ter info, ik heet Marleen. Prettig kennis te maken.. :mrgreen: :wink:

Kheb het hele verhaal echt met verbazing gelezen, wat er allemaal geschreven is nadat ik zondag reageerde op Linda.

Misschien ben ik perfectionistisch, maar je kunt het ook zien als belangstelling, voor mn hondje Boomer. En ja, het is mn eerste hondje. En inderdaad, hiervoor heb ik niet veel ervaring gehad met honden, want; niemand in de familie heeft een hond, behalve mn oma, maar haar hond was al oud en ingeslapen toen ik 15 was en die zagen we nooit.

Ik vind juist dat je vragen moet kunnen stellen over dingen, of ze nou onbenullig zijn of niet. Want daardoor leer je juist.
En beter dat het gevraagd wordt, dan dat je het niet vraagt en vervolgens een verkeerde beslissing neemt, of er later achter komt dat het toch iets medisch had kunnen zijn, als het te laat is/kan zijn.

Iedereen heeft een eigen mening en die mag je van mij best neerzetten. Als ik er nix mee kan, negeer ik het en als ik denk van; goh, zo kan het ook, probeer ik het een keer en kijk ik hoe Boomer erop reageert.

Kvoel me ook niet persoonlijk aangsproken, want uiteindelijk ben IK degene die Boomer opvoed en die met m moet leven.
Andere mensen maken andere keuzes en al begrijp ik die niet altijd en zal ik ook wel ns bot uit de hoek komen, uiteindelijk hoef ik niets met hun hond. Of met die persoon.

Mensen worden hier wel snel persoonllijk, in mijn ogen, en daarom reageer ik niet vaak. Wel lees ik heel veel, juist omdat ik zoveel mogelijk te weten wil komen.
Als je me dan perfectionistisch wil noemen, prima..
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

marsmallowtjuh schreef:Laat ik het zo zeggen:
Als ik hond zou zijn, zou ik me niet vrij voelen om hond te zijn als mijn baasje Linda of Marloes zou zijn.

Kweet niet wie dit geschreven heeft, maar ik geloof dat ik degene ben die jullie Marlous noemen? Omdat ik als eerste reageerde op Linda's vraag..:)

Kheb het hele verhaal echt met verbazing gelezen, wat er allemaal geschreven is nadat ik zondag reageerde op Linda.

Misschien ben ik perfectionistisch, maar je kunt het ook zien als belangstelling, voor mn hondje Boomer. En ja, het is mn eerste hondje. En inderdaad, hiervoor heb ik niet veel ervaring gehad met honden, want; niemand in de familie heeft een hond, behalve mn oma, maar haar hond was al oud en ingeslapen toen ik 15 was en die zagen we nooit.

Ik vind juist dat je vragen moet kunnen stellen over dingen, of ze nou onbenullig zijn of niet. Want daardoor leer je juist.
En beter dat het gevraagd wordt, dan dat je het niet vraagt en vervolgens een verkeerde beslissing neemt, of er later achter komt dat het toch iets medisch had kunnen zijn, als het te laat is/kan zijn.

Iedereen heeft een eigen mening en die mag je van mij best neerzetten. Als ik er nix mee kan, negeer ik het en als ik denk van; goh, zo kan het ook, probeer ik het een keer en kijk ik hoe Boomer erop reageert.

Kvoel me ook niet persoonlijk aangsproken, want uiteindelijk ben IK degene die Boomer opvoed en die met m moet leven.
Andere mensen maken andere keuzes en al begrijp ik die niet altijd en zal ik ook wel ns bot uit de hoek komen, uiteindelijk hoef ik niets met hun hond. Of met die persoon.

Mensen worden hier wel snel persoonllijk, in mijn ogen, en daarom reageer ik niet vaak. Wel lees ik heel veel, juist omdat ik zoveel mogelijk te weten wil komen.
Geloof dat er iemand anders bedoeld werd :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

marsmallowtjuh schreef:Laat ik het zo zeggen:

:smile: Jij heet toch geen Marlous, dus nee Marion bedoelde jou niet :19:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Kdacht, vraag het even..:)
Omdat ik nergens een Marlous kon vinden.
En aangezien ik hier onder marsmallowtjuh sta, dacht ik; misschien een verbastering of weet ik wat...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zeg Bianca....hebben die asociale zuipschuiten jou nou ook al geprobeerd voor hun karretje te spannen om hun honden uit te laten op zaterdagochtend? :mrgreen:

Ik meen me te herinneren dat ene Marion en Johan smakelijk in hun tent naar mij wilden kijken hoe ik over het veld gesleurd zou gaan worden door hun honden :wink:
Vallen diezelfde Marion en Johan jou ook al lastig? :smile2:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

astrid schreef:Dit was weer Hondenforum ten voeten uit, en dat maakt ook weer dat ik me hier zo thuis voel. Hier mag heel veel, we grijpen niet snel in. We kunnen elkaar uitmaken voor rotte vis of weet ik wat, maar als er dan weer iets gebeurd, dan zijn we er ook voor elkaar, en zijn we weer vriendjes.
Dat is wel makkelijk praten vanuit jou gezien. Wanneer is tegen jou voor het laatst gezegd dat je hond niet normaal opgroeit bij jou? Dat je helemaal niks van hondengedrag weet? Dat je hond geen hond kan zijn bij jou?

En zijn er ook mensen die jou in bijna elk topic komen opzoeken om te lopen zeiken of laatdunkend te doen? Geloof het niet he :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef: Maar goed...... tuurlijk is de opmerking van Marion hard en ongenuanceerd, daar ben ik het mee eens. Maar we kennen elkaar ook wel weer langer dan vandaag toch? Even boos zijn en dan hoppa gaan we gewoon weer verder met elkaar :ok:
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb Marion al weken op de negeerstand. De lol gaat er dan vanzelf af dacht ik. Maar haar opmerking dat Bram geen hond mag zijn bij mij, gaat mij te ver. Zeker als het bovenop alle opmerkingen komt waarin ze telkens impliceert dat Bram niet normaal opgroeit bij mij.

Ik denk niet dat jij het grappig zou vinden als iemand dat over Kaya of Moritz zou zeggen. Toch?

Als je elkaar niet ligt en je je zo ergert aan een forumlid, waarom dan wel elke keer de topics van die persoon openen? Dat gaat er bij mij echt niet in. Mensen waar ik helemaal niks mee heb, die laat ik lekker hun ding doen. Ik ga ze echt niet aldoor opzoeken in hun topics om even lekker te zeiken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
astrid
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
astrid schreef:Dit was weer Hondenforum ten voeten uit, en dat maakt ook weer dat ik me hier zo thuis voel. Hier mag heel veel, we grijpen niet snel in. We kunnen elkaar uitmaken voor rotte vis of weet ik wat, maar als er dan weer iets gebeurd, dan zijn we er ook voor elkaar, en zijn we weer vriendjes.
Dat is wel makkelijk praten vanuit jou gezien. Wanneer is tegen jou voor het laatst gezegd dat je hond niet normaal opgroeit bij jou? Dat je helemaal niks van hondengedrag weet? Dat je hond geen hond kan zijn bij jou?

En zijn er ook mensen die jou in bijna elk topic komen opzoeken om te lopen zeiken of laatdunkend te doen? Geloof het niet he :denken:
Zeg ga nu niet tegen mij beginnen he :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:Joh Linda, door dat gezeik heb je de best bekeken topics! :mrgreen:
Dat gezeik maakt dit forum wel tot dit forum en ja, het is soms stik-vervelend, maar als je je daardoor weg laat jagen druk je je wel wat in de slachtofferrol hoor. Niet doen!
Pret laat je vergallen, het vergalt niet zomaar als iemand iets zegt.
En het is Marion ..ach.. jij stelt soms pietepeuterige vragen en Marion zeikt. Zo heeft iedereen wat en nee, ik hoef niet te horen wat ik doe! :pffff:
Je hebt gelijk hoor. Ik heb een keer een spreuk van m'n vader gekregen die ik weer eens moet ophangen.

Het was iets als (andere bewoordingen, maar die weet ik niet meer):

Als iemand je lichaam wil innemen, laat je dat niet toe. Waarom zou je het dan wel toelaten dat iemand je geest binnendringt en lijd je daar zelf onder?

Oftewel: je laat zelf toe dat iemand je kwetst. Ik moet me dus niet zo druk maken om die paar mensen in mijn topics en me richten op de constructieve bijdragen :wink:

En het aantal kijkers neemt flink toe he. Blijkbaar is er toch ergens een relmeter de downloaden ofzo :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

astrid schreef:
Zoek stok! schreef:

Even kijken hoe lang het geaccepteerd wordt tegen een modje :smile: :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
astrid
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
astrid schreef:
Zoek stok! schreef:

Dit modje heeft vandaag een goeie bui, en dat laat ze door niets of niemand verpesten :lekkerpuh:
Zoek stok!
Zeer actief

astrid schreef:
Zoek stok! schreef:
astrid schreef:
Zoek stok! schreef: Dat is wel makkelijk praten vanuit jou gezien. Wanneer is tegen jou voor het laatst gezegd dat je hond niet normaal opgroeit bij jou? Dat je helemaal niks van hondengedrag weet? Dat je hond geen hond kan zijn bij jou?

Dit modje heeft vandaag een goeie bui, en dat laat ze door niets of niemand verpesten :lekkerpuh:
Ik heb ook een goede bui, dus daar heb je mooi mazzel mee :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Zoek stok! schreef:
astrid schreef:
Zoek stok! schreef:
astrid schreef: Zeg ga nu niet tegen mij beginnen he :pffff:
Ik heb ook een goede bui, dus daar heb je mooi mazzel mee :pffff: :mrgreen:
Alles verder oké, dames?
Hebben jullie die goede bui soms omdat het tot nu toe maar 1 keer geregend heeft vandaag en de temperatuur al naar 13 graden is opgelopen, althans hier :mrgreen: .
astrid
Zeer actief

Hier wil ik toch nog even op reageren.
Tot vorig jaar Juni hadden we een probleemhond, Ivan. Een hond die vanuit het niets mensen beet. Alleen de mensen die hij als pup had leren kennen, die mocht hij graag. De rest van de mensen die we tegenkwamen op straat, of iemand die aanbelde of een vriendinnetje wat kwam spelen bij mijn kinderen, die moesten gebeten worden. Mijn huis was een vesting, ik liep de hele dag te roepen, doe die deur dicht! Of, denk om het tuinhekje! Er loopt iemand op de oprit, waar is Ivan? Dood en doodmoe werd ik ervan.
Van alles met hem geprobeerd, niks mocht baten. En hoe goed we ook opletten, vorig jaar heeft hij een vrouw gebeten die op de fiets voorbij kwam,(de zoveelste) en toen was het klaar, na 5 jaar tobben.
Maar nooit heb ik er iets op het forum over gezegd. Wel misschien eens dat hij zo moeilijk was, maar specifiek vragen stellen over zijn gedrag niet. Wel lezen, echt heel veel lezen.
Ik durfde ook geen vragen te stellen, omdat ik mezelf een slechte hondenbaas vond, die niet eens haar eigen hond in toom kon houden, en ik ook bang was voor de reacties die ik zou kunnen krijgen.

dus om een lang verhaal kort te maken, ik vond mezelf een slechte hondenbaas, en dat vond ik eigenlijk veel erger dan wat andere mensen over me zouden denken.
Gewoon blijven posten, en wat anderen ervan denken.. laat ze lekker :wink:
Laatst gewijzigd door astrid op 30 mei 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

1 keer geregend?

Man...ik heb hier al wel 5 of 6 giga buien voorbij zien komen....echt ineens lalsof er een bak naar beneden gegooid wordt :boos:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Stang schreef: Maar goed...... tuurlijk is de opmerking van Marion hard en ongenuanceerd, daar ben ik het mee eens. Maar we kennen elkaar ook wel weer langer dan vandaag toch? Even boos zijn en dan hoppa gaan we gewoon weer verder met elkaar :ok:
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb Marion al weken op de negeerstand. De lol gaat er dan vanzelf af dacht ik. Maar haar opmerking dat Bram geen hond mag zijn bij mij, gaat mij te ver. Zeker als het bovenop alle opmerkingen komt waarin ze telkens impliceert dat Bram niet normaal opgroeit bij mij.

Ik denk niet dat jij het grappig zou vinden als iemand dat over Kaya of Moritz zou zeggen. Toch?

Als je elkaar niet ligt en je je zo ergert aan een forumlid, waarom dan wel elke keer de topics van die persoon openen? Dat gaat er bij mij echt niet in. Mensen waar ik helemaal niks mee heb, die laat ik lekker hun ding doen. Ik ga ze echt niet aldoor opzoeken in hun topics om even lekker te zeiken.
Ik geloof dat Marion haar opmerking ook al verder genuanceerd/uitgelegd heeft toch?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
astrid schreef:
Zoek stok! schreef:

En hiermee impliceer je???
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Stang schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik geloof dat Marion haar opmerking ook al verder genuanceerd/uitgelegd heeft toch?
Nou, weet je wat het een beetje is; Marion maakt zo ongelooflijk vaak nare, denigrerende of kwetsende opmerkingen richting Linda en richting mij, dat het regelmatig lijkt alsof ze je bewust opzoekt om even een snert-opmerking te plaatsen.

En dan kan ze ook soms leuk melden dat het niet zo bedoeld was en bla, bla, bla, maar als je constant aan hebt lopen geven dat het voor jou persoonlijk nogal naar is als ze dat steeds doet, dan komt op een gegeven moment de druppel waardoor je even zoiets hebt van "stik erin, ik heb hier geen zin meer in".
Dat echt op de persoon spelen, en niet 1 keer maar meerdere keren, ook nadat toch wel duidelijk is geworden dat het steeds weer kwetsend en naar is; dat wordt op een bepaald moment even te veel.

Ik ben ook al maanden aan het negeren, maar op een gegeven moment houdt het even op.

En dit schrijf ik nu allemaal niet om Marion een hak te zetten of om te miepen over iemand anders, maar om even duidelijk te maken waarom er door zowel Linda als door mij nu even wat kort door de bocht en wellicht overdreven wordt gereageerd.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

mercedes2803 schreef:1 keer geregend?

Man...ik heb hier al wel 5 of 6 giga buien voorbij zien komen....echt ineens lalsof er een bak naar beneden gegooid wordt :boos:
Ik had dat niet moeten schrijven daarstraks, want daarna ging het hier ook mis hoor. En ik heb net even gekeken, het is nu 10 graden :boos: :boos: .
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

astrid schreef:[Ik durfde ook geen vragen te stellen, omdat ik mezelf een slechte hondenbaas vond, die niet eens haar eigen hond in toom kon houden, en ik ook bang was voor de reacties die ik zou kunnen krijgen.

dus om een lang verhaal kort te maken, ik vond mezelf een slechte hondenbaas, en dat vond ik eigenlijk veel erger dan wat andere mensen over me zouden denken.
Gewoon blijven posten, en wat anderen ervan denken.. laat ze lekker :wink:
Nou, dat vind ik dan jammer om te lezen. Daarvoor is voor mij toch het forum in de eerste plaats, als een klankbord voor problemen.

Bang voor kritiek of een onheuse bejegening - tsja, mischien een beetje. Bang dat ik door het ijs zal zakken en mezelf te kijk zet als een waardeloze baas ? Misschien ook wel een beetje, maar als het zo is, dan vind ik het ook wel prettig om te weten :mrgreen: En als ik dat niet vind, dan weet ik me wel te weren hoor.

Maar goed, in de praktijk valt dat allemaal reuze mee, en ik ervaar het juist als een enorme steun als mensen willen meedenken en met hun mening komen. En dat zit er ook wel eens iets tussen waar je niks aan hebt, maar goed, dat zij dan zo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”