Maar het punt is ze waren er altijd al in de tijd van Leen Saarloos.
Maar de voorzitter vertelde het aan die het maar wilde horen v/a de jaren 80 t/m heden, dat hij de witte er niet meer in wilde hebben want het zou een zware degeneratie zijn.
In de jaren 90 zei hij, ik heb ze er uit gefokt en ze zullen er nooit meer in terug komen, zelfs in begin van 2000 zei hij openlijk "als jullie me weet te vertellen hoe je witjes moet fokken, dan vertel ik je het, maar binnen de vereniging worden ze niet meer geboren."
Maar tot ieders verassing is er nu in binnen een tijd van plm 3 jaar 2 nesten geboren met witte wolfhonden
Nu kan ik wel gaan schrijven en vragen aan het bestuur, maar dat heeft geen zin, want je krijgt toch geen antwoord, of het zijn leugens.
Maar ik vraag mij toch af, hoe kan dat!!! is het inteelt omdat ze geen enkele hond van buiten uit toe laten en zelf een onvoorstelbare zware inteelt toe passen, of is het zaad uit de vrieskist van een oude fokhond v/d jaren 80? Het moet ergens aan liggen, want als ze uit duidelijke paniek om dat er geen nesten meer werden geboren, of ze stierven in het nest of dood geboren, grepen ze naar plm 3 blindenhonden honden die PRA hebben, of ze nemen de bewezen dragers of nestgenoten van PRA lijders.
Ja het is paniek want nu door deze zeer riskante fokkerij ivm met versnelde uitbreiding van erfelijke gedeeltelijke of totale blindenhonden, werden er wel weer wat grotere nesten geboren.
Maar ja nu ineens bij 2 verschillende takken in de nieuwe eeuw 2000 witte SWH's?
Wat zal de tijd brengen met deze unieke gecentraliseerde fokkerij.
Maar waarom is een witte SWH een zeer zware fokfout volgens de voorzitter, en waarom is het een zware erfelijke degeneratie???En nogmaals hoe komen ze ineens weer terug in een populatie van ongeveer 350 stuks, terwijl de laatste witte plm 20 jaar geleden was geboren.
Gr Bertus