Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer hele dag in bench

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Zoek stok! schreef: Waar ik me over verbaas, is dat dit echt een heel normaal mens is, maar toch doet ze zoiets. Ze was dit niet van plan, maar door het slopen heeft ze hem eerst aan een touw in de kamer vastgebonden en toen dat niet werkte een bench.
Met een touw in de kamer vastgebonden :boos: :boos: Is dat mens gek???
Je zet dan toch een deel van je kamer af, zodat de pup nergens bij kan.....
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Gerda16 schreef:
Zoek stok! schreef: Waar ik me over verbaas, is dat dit echt een heel normaal mens is, maar toch doet ze zoiets. Ze was dit niet van plan, maar door het slopen heeft ze hem eerst aan een touw in de kamer vastgebonden en toen dat niet werkte een bench.
Met een touw in de kamer vastgebonden :boos: :boos: Is dat mens gek???
Je zet dan toch een deel van je kamer af, zodat de pup nergens bij kan.....
Dat gebeurt helaas :(: Ik heb ooit eens een hond bij mensen uit huis gehaald die herplaatst moest worden wegens slopen. We troffen haar aan met een grote striem en afgebroken haren in haar nek. Het antwoord op onze vragen hierover was dat ze haar in de badkamer hadden liggen, de hele dag, aan een ketting die vastgebonden was aan de verwarmingsbuis. Zo kon ze meteen haar ontlasting doen, want uitlaten ging echt niet hoor met deze hond.

Ze is nu nog bij ons, en na 3 jaar zie je nog steeds die afgebroken haren in haar nek. Overigens hebben we er wel werk aan gehad want zoals je zult begrijpen vertrouwde deze hond geen mensen meer....
Gerda16
Vaste gebruiker

Echt ik snap gewoon niet dat mensen dit dieren kunnen aandoen. Ik weet dat het gebeurd :jank: , en kan me er zo woedend over maken.
Als je niet meer voor je maatje kunt zorgen, dan zoek je er toch een goed huis voor? (helaas denken niet alle mensen zo).

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hond geen vertrouwen meer heeft in mensen. Ik denk dat dit er ook nooit mee uit zal gaan. Hoeveel moeite jullie ervoor gedaan hebben.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

starfleet schreef:Dat is sneu, maar helaas officieel geen mishandeling als de hond niet in zijn eigen vuil zit, water heeft en gevoerd wordt. Ik vind het zo sneu dat zo'n beestje dat niet jankt en blaft dus maar opgesloten wordt. Als ze een pieperd en blafferd als die van mij hadden gehad had het beestje al lang een ander huis gehad of was er naar een goede oplossing gezocht wegens klachten van de buren.

Anne
Ik ken ook de verhalen van honden die met blafband in de bench zitten hoor. Maak je geen ilusie's.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Gerda16 schreef:Echt ik snap gewoon niet dat mensen dit dieren kunnen aandoen. Ik weet dat het gebeurd :jank: , en kan me er zo woedend over maken.
Als je niet meer voor je maatje kunt zorgen, dan zoek je er toch een goed huis voor? (helaas denken niet alle mensen zo).

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hond geen vertrouwen meer heeft in mensen. Ik denk dat dit er ook nooit mee uit zal gaan. Hoeveel moeite jullie ervoor gedaan hebben.
Ik snap het werkelijk waar ook niet. Maar gelukkig voor deze hond, zochten haar baasjes hulp.

Wel zijn we achter wat dingetjes gekomen waar ze bang voor is, zoals de tuinslang, de stofzuigerslang, als ze die ziet, duikt ze nu nog helemaal inelkaar.

Ze vertrouwt ons inmiddels volledig, we hebben een hele goede band met haar, maar als er bezoek komt, gaat ze keihard blaffen. Als we zeggen dat het goed is, mogen die mensen haar wel aaien. Ze bijt niet en gromt ook niet (meer). Het is eigenlijk een hele lieve leergierige hond, jammer dat onkundige mensen in staat zijn om een heel hondenleven op die manier te verpesten.

Het is geen drama om toe te geven dat je het eigenlijk niet aan kunt of niet wilt, maar handel dan in het welzijn van de hond en niet in het welzijn van de buren of je meubels of zoiets.

Want hoeveel jaar van zijn leven zal deze boxer in zijn bench moeten doorbrengen?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eline* schreef:
starfleet schreef:Dat is sneu, maar helaas officieel geen mishandeling als de hond niet in zijn eigen vuil zit, water heeft en gevoerd wordt. Ik vind het zo sneu dat zo'n beestje dat niet jankt en blaft dus maar opgesloten wordt. Als ze een pieperd en blafferd als die van mij hadden gehad had het beestje al lang een ander huis gehad of was er naar een goede oplossing gezocht wegens klachten van de buren.

Anne
Ik ken ook de verhalen van honden die met blafband in de bench zitten hoor. Maak je geen ilusie's.
Jesus, echt? Dat kan dus ook nog gebeuren :jank: :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:

Anne
Yep..met als topper een RR van 10 maanden die met blafband in een donker hok onder de trap zat..dagelijks bij fulltimewerkende mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Boxer hele dag in bench

Ongelezen bericht door EstherK »

Zoek stok! schreef:Ik volg al een tijdje de verhalen van m'n moeder over een collega van haar die gelijk met mij een pup heeft gekregen: een boxer reu.

Ze werkt 5 dagen in de week. Eerst ging ze tussendoor nog wel eens naar huis, maar al een tijd lang niet meer. De hond sloopt vreselijk veel en daarom zit hij sinds 2 maanden de hele dag (van 7-4) in een bench.

Ligt het nou aan mij als ik zeg dat ik dat mishandeling vind? Ik weet dat er ook mensen zijn die het erg zielig vinden dat ik Bram drie dagen naar een opvang breng. Ik vind dat toch een groot verschil met alleen thuis in een klein hok. Of is dat niet zo?
Van 7 tot 4 in de bench en ´s nachts ook neem ik aan. Dus zeg maar van 23:00 tot 16:00 uur in de bench. Om half 7 tien minuten naar buiten ofzo maar je kan het zien als zo´n 17 uur in de bench.
Waarom heeft die vrouw een hond genomen?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:Dat krijg je van de gedoe met die kooitjes.
Als kooitjes geaccepteerd worden heb je mensen die daar dan weer een stap verder in gaan.

Waarom denk je dat ik zo tegen die krengen ben?
Op het moment dat de baas een dip heeft zit de hond er de hele dag in.
Dat geldt niet voor iedereen Martijn (ik voel me aangesproken). Bram zat alleen 's nachts in een bench omdat hij anders de meubels aan puin knaagde. Hij was toen hij jong was nooit alleen behalve de (korte) nachten en ik deed hem ook nooit in de bench als ik het even niet meer zag zitten met hem.

Achteraf had ik direct de keuken af moeten zetten, zoals ik vanaf maand 4 ben gaan doen. Ik ben gewoon een schaap geweest: iedereen raadde me een bench aan en ik ben daarin meegegaan.

Ook als er geen benches zouden bestaan, zouden er praktijken zijn zoals de boxer uit het beginverhaal. Dan had ze hem bijv. de hele dag in een donkere schuur gezet ofzo.

En zelfs m'n moeder (die niks met honden heeft gehad of heeft) vindt het niet normaal hoor, een hond de hele dag in een kleine kooi!!
Benthor sliep de eerste paar maanden ´s nachts in de bench. Als we even weg waren deden we hem ook in de bench. We zijn overigens nooit langer dan een uur weggeweest. Na een paar maanden zijn we gaan uitproberen of hij zonder bench korte tijd alleen kon blijven. Dus stekkers uit het stopcontact en een kwartiertje weg. We hebben de eerste keer gefilmd om te zien hoe zijn gedrag was. Dit ging hardstikke goed zonder bench. Daarna hebben we geprobeerd of hij ´s nachts ook uit de bench kon blijven. Dit gaat ook prima, hij gaat gewoon lekker slapen.

Daarom heb ik een poosje geleden de bench opgeruimd :cheer:

We doen wel altijd voor de veiligheid alle stekkers uit het stopcontact. Hij heeft er geen interesse voor maar je weet maar nooit.

Gelukkig hoeft Benthor nooit hele dagen alleen thuis te zijn. Bij ons is er nagenoeg altijd iemand thuis.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

Gerda16 schreef:De hele dag in de bench vind ik ook sneu..... Mishandeling vind ik een groot woord, want er zijn ergere omstandigheden.

Ook hier moet er weer een keer fulltime gewerkt worden.

Ik durf mijn pup niet alleen in huis te laten, nog geen eens zozeer dat ze iets zou kunnen slopen, maar meer dat ze niet aan de houtenmeubels gaat knabbelen, en splinters binnen krijgt :N:

Wat wij als oplossing hebben is een grote ren aan de bench zodat ze voldoende ruimte heeft om veilig te spellen en gekke sprongen te kunnen maken.

Tussen de middag ga ik naar huis toe (3 minuten fietsen), om haar uit te laten. Tevens laten wij de radio aanstaan.

Daarnaast ben ik met mijn groote passie, paardrijden, gestopt om haar zo optimaal aandacht te kunnen geven zodra we thuis zijn.
je typt precies wat ik ook wou zeggen alleen heb ik wel een bench maar open en de helft van de woon kamer afgezet en hij doet het er prima op ik woon ook maar 3 min lopen van mijn werk en ik ga dus elke pauze even heen om hem er uit te doen gaat goed zo

en ja ik had mijn paard al verkocht maar omdat ik koda heb gekocht heb ik niet weer een paard genomen
hahaha wat een toeval
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:

Anne
Yep..met als topper een RR van 10 maanden die met blafband in een donker hok onder de trap zat..dagelijks bij fulltimewerkende mensen.
Zou je dan de dierenbescherming niet kunnen inschakelen? Ik kan me niet voorstellen dat dit geaccepteerd wordt in NL. Of zit er er naast?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Arm boxertje. Ik was ook zo'n kudde-schaap... Iedereen raadde een bench aan en hup daar was de bench. Sita vond het verschrikkelijk.

Zou je moeder jouw verhaal niet kunnen vertellen over het afzetten van een ruimte waar die boxer niets kan slopen? Misschien heeft ze er zelf nog niet over nagedacht.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Arm boxertje. Ik was ook zo'n kudde-schaap... Iedereen raadde een bench aan en hup daar was de bench. Sita vond het verschrikkelijk.

Zou je moeder jouw verhaal niet kunnen vertellen over het afzetten van een ruimte waar die boxer niets kan slopen? Misschien heeft ze er zelf nog niet over nagedacht.
M'n moeder heeft zelfs voorgesteld om de tuin erbij te betrekken toen een gedeelte van de kamer afzetten niet kon volgens de mevrouw. Buiten in de tuin met een hok zou een stuk beter zijn dan de hele dag in de bench.
Nee, kon ook niet :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:Arm boxertje. Ik was ook zo'n kudde-schaap... Iedereen raadde een bench aan en hup daar was de bench. Sita vond het verschrikkelijk.

M'n moeder heeft zelfs voorgesteld om de tuin erbij te betrekken toen een gedeelte van de kamer afzetten niet kon volgens de mevrouw. Buiten in de tuin met een hok zou een stuk beter zijn dan de hele dag in de bench.
Hmm, wat een verschrikking voor die boxer als dat al te veel is. Denk alleen dat je er weinig aan kunt doen. Blijft zielig voor de boxer. Krijgt ie daarnaast wel genoeg beweging of weet je dat niet?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Zoek stok! schreef:

Hmm, wat een verschrikking voor die boxer als dat al te veel is. Denk alleen dat je er weinig aan kunt doen. Blijft zielig voor de boxer. Krijgt ie daarnaast wel genoeg beweging of weet je dat niet?
Volgens mij is ze verder goed voor hem. Dus wandelen, natje en droogje, aandacht etc. Het is geen slecht mens, ze maakt een inschattingsfout. Een flinke, dat wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

basisbrok schreef:
Gerda16 schreef:De hele dag in de bench vind ik ook sneu..... Mishandeling vind ik een groot woord, want er zijn ergere omstandigheden.

Ik durf mijn pup niet alleen in huis te laten, nog geen eens zozeer dat ze iets zou kunnen slopen, maar meer dat ze niet aan de houtenmeubels gaat knabbelen, en splinters binnen krijgt :N:

Wat wij als oplossing hebben is een grote ren aan de bench zodat ze voldoende ruimte heeft om veilig te spellen en gekke sprongen te kunnen maken.

Tussen de middag ga ik naar huis toe (3 minuten fietsen), om haar uit te laten. Tevens laten wij de radio aanstaan.

Daarnaast ben ik met mijn groote passie, paardrijden, gestopt om haar zo optimaal aandacht te kunnen geven zodra we thuis zijn.
je typt precies wat ik ook wou zeggen alleen heb ik wel een bench maar open en de helft van de woon kamer afgezet en hij doet het er prima op ik woon ook maar 3 min lopen van mijn werk en ik ga dus elke pauze even heen om hem er uit te doen gaat goed zo

en ja ik had mijn paard al verkocht maar omdat ik koda heb gekocht heb ik niet weer een paard genomen
hahaha wat een toeval
Ik neem mijn honden gewoon mee naar de paarden, vinden ze heerlijk :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gerda16
Vaste gebruiker

Sunnybunny schreef:
basisbrok schreef:

hahaha wat een toeval
Ik neem mijn honden gewoon mee naar de paarden, vinden ze heerlijk :ok:
Ik had aan het begin van het jaar al mijn paard verkocht. Niet voor de hond, maar omdat ik gewoon weinig tijd had.
Als ik zin/tijd heb ga ik nog wel eens rijden (, heb bloed kruipt waar het niet kruipen kan) op het paard van mijn vriendin.

Onze pup is nog iets te jong om haar in mijn eentje mee te nemen (9 weken). Als mijn vriend mee gaat naar de manege, dan gaat ze ook mee.

Ik vind het wel raar van die vrouw dat ze niks wil.... Het is toch een kleine moeite om je spullen op te ruimen (ik weet het bij ons is het ook niet gezellig, alles opgeruimd), of om een veilig stuk af te zetten.

Je moet toch wat als je werkt, en je hebt een hond.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb nooit een bench gebruikt toen mijn honden pup waren, en zal ik ook niet doen. Ze hebben veel dingen stuk gemaakt toen ze jonger waren (behang, rieten stoelen, afstandsbedieningen enz) Maar ja, daar hield ik van te voren rekening mee toen ik een hond aanschafte. Sinds 3 jaar maken ze niks meer kapot in huis en durf ik ze overal in huis alleen te laten als ik niet thuis ben, het was dus alleen maar in hun jonge honden tijd. :wink:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Khad wel een bench en daar ging Boomer in als ik er niet was en 's nachts. Als ik langer dan 2 uur weg was, ging hij in de keuken, met de bench ervoor, zodat hij kon lopen en spelen, of slapen in zn bench.
Wij werken ook allebei (full-time en bijna full-time) maar we werken onregelmatig allebei. Dus er is vrijwel altijd iemand thuis voor Boomer, consequentie, elkaar zien we niet.. :mrgreen:

Maar sinds een maand of 3 blijft Boomer 's nachts gewoon uit de bench, hij kan er wel in als hij dat wil, maar hij hoeft niet.
En sinds een maand of 2 blijft hij ook gewoon in de huiskamer als ik er niet ben. Gaat hartstikke goed!! Wel zielig kijken als hij hoort dat hij hier blijft, maar vervolgens gaat hij lekker liggen op mn zitzak..

Kheb die bench nooit als strafplek gebruikt, of om m de hele dag in te doen, daar heb ik geen hond voor gekocht.
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

ik heb wel een bench en ben er echt super blij mee.
ik heb een middelgrote hond en de bench is zo groot dat een rotweiller er makkelijk in past.
als wij gaan eten gaat ze vanzelf naar de bench. daardoor is ze nooit gaan bedelen. s'nachts slaapt ze in de bench en weer gaat ze er van zelf in. als ze bang is dan rent ze naar de bench en gaat ze er in zitten voor mijn hondje dus de idiaale plek. ze voelt zich er veilig in. de bench heb ik ook nooit als straf hok gebruikt.
ze is nu anderhalf jaar oud en van veel mensen hoor ik al dat ze de bench weg doen. maar ik hou hem nog een tijdje. binnekort wordt ze geopereerd aan haar knie en ik zou niet weten hoe ik dat zonder de bench zou moeten doen. en hoe zielig het dan ook is ze zal er een lange tijd inzitten. dit vooral op aanraden van de dokter.

dus de bench lijkt mij niet zo negatief hoor.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

een bench en hoe zielig het is is voornamelijk afhankelijk van hoe zo'n ding gebruikt wordt.

ik maak er bij een pup ook gebruik van.
Maar weer niet als ik thuis ben, of als ik de pup druk vind.
Met mate, 's nachts en ook overdag als ik even weg ben.
Maar als ik een pup heb, staat ons gezinsleven in teken van de pup. En best wel stil...
ik ken genoeg honden die 'opgroeien ' in de bench.
Dat is dus niet mijn manier...
Ik zie het als een hulpmiddel, net als een box voor baby's, waar je je pup of baby even veilig kunt parkeren.
ik vind het zo jammer dat zo'n hulpmiddel zo misbruikt wordt.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Martijn schreef:
Daan schreef:een bench en hoe zielig het is is voornamelijk afhankelijk van hoe zo'n ding gebruikt wordt.

ik maak er bij een pup ook gebruik van.
Maar weer niet als ik thuis ben, of als ik de pup druk vind.
Met mate, 's nachts en ook overdag als ik even weg ben.
Maar als ik een pup heb, staat ons gezinsleven in teken van de pup. En best wel stil...
ik ken genoeg honden die 'opgroeien ' in de bench.
Dat is dus niet mijn manier...
Ik zie het als een hulpmiddel, net als een box voor baby's, waar je je pup of baby even veilig kunt parkeren.
ik vind het zo jammer dat zo'n hulpmiddel zo misbruikt wordt.
Weet je wat ik nou zo jammer vind?

Kijk. Je zegt altijd van die leuke dingen en je het volgens mij een prima beeld van hoe een hond in elkaar zit.
Je weet dat een hond een ontzettend mobiel dier is. Ewn dier met behoefte aan actie en het aangaan van sociale interactie.
Eigenlijk zou je met een hond toch wel 2 uur per dag moeten lopen om hem op zijn maximum te zien leven en als we thuiskomen krijgt hij een kipkarkas. Het roofdier.

Ik weet dat de wolf in de hond je intigreert want je praat er nota bene elke dag over op een hondenforum.

Hoe kun je dat is jezusnaam combineren met een fucking bench!

Het is een hele ruime hoor...zeggen ze dan.
Nou laat mij je bij deze vertellen dat een hondenkooi in vergelijking tot de gebruikelijke kooien van andere huisdieren de aller- maar dan ook allerkleinste kooi is die er gebruikt wordt voor een huisdier.
In verhouding is zo'n ding een kwart van de zangkooitjes waarvan we het toch allemaal zo verschrikkelijk zielig van vinden als er kanaries in gaan.

Als je er een varken in zet is het bio-industrie..zo zit je hond er dan bij.

Hoe haalt iemand in godsnaam in z'n kennelijk redelijkwerkende hoofd dat dat goed voor een hond is?
Hoe loop je in godsnaam je huis uit als die hond daar in dat draadkooitje achterblijft en je misschien nog wel napiept ook?
Als ik zo iets probeer gaan de alarmen allemaal af en komt er een gevoel van binnenuit dat me zegt dat dat niet goed is.
Er is geen stadium in een hondeleven waarin het ongecontroleerde krijsen zoals van een bange, opgesloten pup een gunstig gegeven is.
Een hond hoort niet te krijsen in jouw bezit. En dat is bij een pup gewoon ook zo.

Als je hond niet zindelijk is dan dweil je. Als je hond aan de meubels vreet geef je hem een kamer waarin niets kauwbaars staat. Dat deed vroeger iedereen! Je kunt heel prima in een kamer wonen die dan heel toevallig ook hondproef is.

Maar je gaat niet voorbij aan het feit dat je hond een levend wezen is en dat die op een heel kunstmatige manier moet aanleren alleen te zijn want roedelgenoten verliezen gewoon niet graag urenlang het contact.
En al helemaal niet als ze zich zelf in de benarde positie van de bench bevinden.

In welk deel van de psyche van de hond zie jij de oorsprong voor die zogenaamde benchliefde die veel van jullie schatjes tonen?
Waarom zou een hond een bench leuk vinden?

Jaajaaa goed...het is een hol. Nou...nee.
Nou dan is het toch in ieder geval een veilige plek voor hem. Ja hoor.
Mag ik wat vragen? Hoe veilig zou jij je voelen in een telefooncel die na het bellen niet meer opengaat?
Nou na de tweede keer belde ik wel mobiel hoor.

Wat iedereen voor het grote gemak maar vergeet is dat honden gemaakt zijn om bij je te blijven. Jachthonden zijn nooit gemaakt om opgesloten te zitten in eenpersoonskooitjes. Poolhonden al helemaal niet. Herders niet.
Gezelschapshonden? Nou ja...wat denk je zelf?
Een hond hebben is van oorsprong hetzelfde geweest als een hond bij je hebben.
Maar wij moeten weer 36 uur in de week werken. En dat doen we niet thuis. Neehee, dat doen we 40 kilometer verderop. Dan is het ineens 48 uur in de week dat de hond alleen is. En dan ben je alleen nog maar naar je werk geweest. Houden jullie er niet van om af en toe ergens te gaan eten? Of een keertje met collega's een terrasje pakken? En dat je dan toch maar meegaat omdat je al drie keer nee gezegd hebt en je gewoon een keertje wel wil.
Even boodschappen doen of de markt even over. En je moest vanavond ook nog even die boeken terug naar de bieb brengen.

Ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor een hond om al die tijd op zijn matje opgesloten te liggen.

Iedereen die werkt die weet dat een hond het niet leuk vind als je weggaat. Dat vind niet een hond leuk.
Moet je hem dan ook nog zijn mobiliteit ontzeggen?

Dat klopt toch niet. Ik begrijp niet dat je denkt dat dat oke is.
Het kan misschien niet anders omdat jij keuzes hebt gemaakt die niet overeenkomen met altijd bij je hond zijn maar dat zijn dus jouwkeuzes. Hoeveel moet een hond inleveren om aan jouw keuzes tegemoet te komen?

Mijn honden maken ook weleens iets stuk. Niet heel vaak maar toch is het zonde van je bank...zo'n gat in de :roll: zitting.
En die balkondeur waar dapper zich een gat doorheen had geknaagd was ook best zonde.
Nee weet je wat goor is? Als je honden een vuilniszak hebben gejat en op je bed uitgepakt hebben. Nou dan is jouw humeur ook kapot hoor.
En toch geen bench. Het zou verschrikkelijk handig zijn als Dapper en Cleo in hun bench zaten.

Te handig. Als je niet heel erg goed oppast zit die hond steeds vaker in die bench. We hebben gewoon allemaal momenten van de dag waarop je gewoon de makkelijkste keuze maakt.
Laten we daar nou gewoon eerlijk over zijn? We zijn niet de perfecte hondenbaas en ik ben het al helemaal niet!
Die bench is er voor je gemak. Niet voor het geluk van de hond.

Nou en ik vind dus gewoon dat gemak en goed voor honden zorgen niet goed overeenkomt.
Honden horen bij je te kunnen komen of dan in ieder geval toch iets kunnen doen zolang je het huis uit bent.
Als ik heel eerlijk ben zorg ik het liefst voor een fijne buur met veel tijd waar ik ze altijd even naar toe mag brengen als ze echt niet mee kunnen.
Is voor iedereen fijn. Op honden passen is namelijk heel gezellig als je eigenlijk minder sociaal contact met de wereld hebt dan je zou willen.

Het zou sowieso beter zijn als mensen wat vaker iets voor elkaar deden dus dit vindt ik een heel plezant begin.
Maar ik hoor niemand over het zoeken van een oppas. Niks.
Allemaal gewoon een bench.

Het is jammer dat je de batterijen er niet uit kunt trekken. Dat was nog handiger geweest.

Maar goed..ik schei er over uit. De discussie is te vaak gevoerd.
Ik begrijp domweg niet dat mensen die zich met droge ogenhondenliefhebber noemen denken dat een hond daar fysiek en mentaal niet onder lijdt.
ik vind dat mijn pups er niet onder lijden omdat ze er twee maanden 's nachts in slapen, bij Diesel was het ingegeven om een zetje aan de zindelijkheid te geven en bij Puck omdat ik het niet aandurfde om Diesel bij Puck los te laten lopen.

Ik zeg wel heel eerlijk martijn, dat als er gegild wordt in de bench, het gelijk einde oefening is. Diesel vondt het prima, voor die korte tijd dat hij erin zat, en 's nachts... en Puck idem...

Bitsy gilde de buurt bij elkaar , die heeft er geen 1/4 uur ingezeten, daar hebben we toen de hal voor ingericht om de honden toch in het begin apart te kunnen houden.
dat is mijn punt, ook een bench is net zoiets als een hal of een gang of een keuken, wat mij opvalt is dat het apart houden van honden , in een hal of een keuken , gedurende de hele dag heel normaal is,en die nacht die honden doorbrengen in een hok, en die paar uren (en dan reken ik ruim) overdag in een bench onoverkomelijk.
Ik voel me totaal niet aangesproken als het gaat over benchmisbruik...
Wij hebben zo'n reiskennel staan, die staat al heel lang meer in de weg dan dat ik hem handig vind...
bij ons is die reiskennel overigens niet megagroot, en geen hol, en al een jaar op zolder...
Verantwoord gebruiken kan echt.
Misbruik is net zo makkelijk....
dorien83
Actief

als er toch iedere keer de vergelijking wordt gemaakt dat je honden net je kinderen zijn. waarom mogen de honden dan niet in de bench/box.
mijn hond kiest er zelf voor. echt niet dat we haar iedere keer verplichten om haar er in te gaan.

ik weet nog dat mijn hondje erg jong was en heel erg druk. dan heeft heeft ze rust nodig. ze sliep veel. en als ze in de bench ligt lieten we haar met rust. die ze dan hard nodig heeft.

als mij wordt verteld dat een gebruik van een bench dieren mishandeling is wordt ik toch echt wel pissig. want wat ik hier zie en aan mijn hondje zie is het zeker geen dieren mishandeling !!! :boos:

jammer dat er zo over wordt gedacht. en ik ben het dan ook niet eens met wat er eerder geschreven is ( de negatieviteit over de bench).

iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden. en je hoeft het dan ook niet met iedereens manier eens te zijn. maar respecteer die dan wel en wijs het niet gelijk af. geef dan eerder tips of advies. maar om mensen het gevoel te geven dat ze niet om hun honden geven ben je toch wel errug fout bezig.

je probeert het allemaal goed te doen. en van je fouten leer je.

ik blijf de bench een goede oplossing vinden zeker als ik naar mijn hondje kijk.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

dorien83 schreef:mijn hond kiest er zelf voor.
Goh, vertel eens? Heb je haar als pup de keuze laten maken en hoe is dat dan precies tot stand gekomen?

Weet je, ik ben geen fan van benches omdat 3/4 van de mensen hem gebruik om honden te dwingen iets te doen wat de hond nog niet kan.
Je kan een pup prima fatsoenlijk zonder bench alleen leren zijn, je zult je alleen wel moeten aanpassen aan zijn ontwikkeling en levensfase..als je dus na 3 weken weer moet werken heb je inderdaad een probleem..
Voor dat soort dingen hoor je dus geen bench te gebruiken, want daarmee doe je in mijn ogen een pup te kort. Dat hoort niet.
Leren om niet te bedelen kan je ook normaal zonder het gebruik van een kooi en ga zo maar door. Een bench is niet nodig om een pup op te voeden, sterker nog..een bench voorkomt dat je je hond fatsoenlijk op hoeft te voeden, want je kan hem immers lekker wegsluiten.
Het is voor de baas soms wel lekker makkelijk.
Een bench is er voor bazen, niet voor honden. Als de hond kon kiezen zag de wereld er echt anders uit en waren we gewoon thuis om voor ze te zorgen. Begin dus niet over dat je hond erzelf voor heeft gekozen. :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Even een dikke vette amen voor Martijn zijn verhaal :ok:

Wat me ook erg tegenstaat is dat je geen boek over pups kunt openslaan zonder dat ze je zo'n bench aanpraten. Het hoort tegenwoordig al standaard bij de puppenuitzet... halsbandje, voerbak, piepbeestje, flossie en een bench :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik ben ook geen voorstander van de bench, heb er ook geen en nooit gehad.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het gebruikt kan worden, mits met beleid. Je pup 's avonds naast je bed in de bench bijvoorbeeld, met je hand door een tralies heen voor contact, maar wel zodat als je slaapt de pup niet op slooptocht kan gaan.
Of overdag even gedwongen rust voor een pup die maar door gaat maar moet slapen, en zodat jij een uurtje zeker weet dat er niks kan gebeuren (moet pup al wel gewend zijn aan de bench).

Maar het gevaar zit 'm denk ik idd voornamelijk dat het steeds makkelijk wordt om de bench te veel en te vaak te gaan gebruiken. Ten eerste omdat het schijnbaar door velen normaal wordt gevonden (hoort bij puppy-uitzet) en ten tweede omdat het 'makkelijk' is en het er steeds meer in kan sluipen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

dorien83 schreef:als er toch iedere keer de vergelijking wordt gemaakt dat je honden net je kinderen zijn. waarom mogen de honden dan niet in de bench/box.
mijn hond kiest er zelf voor. echt niet dat we haar iedere keer verplichten om haar er in te gaan.
Natuurlijk kiest ze er voor. Mijn hond kiest ook voor haar kleedje om rustig te liggen of te kluiven. Jouw hond kiest voor de bench omdat je dat zo aangeleerd hebt en omdat er een lekker dekentje ligt. Maar als het zo'n geweldig leuk plekje is, waarom zit er dan een deurtje in? Ik ben het wel eens met Martijn dat een bench absoluut een onding is. Veel te klein. Uren en uren in een kooitje waar je je kont niet kunt keren alleen maar omdat de baasjes te beroerd zijn om iets creatiefs te verzinnen met keuken of hal.

Als de hond moet kotsen of diaree heeft zit hij in zijn eigen drek. Ik zou zo echt niet lekker op mijn werk zitten.

Anne
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb een bench en Boomer heeft er al maanden niet ingezeten..
Zowieso, als hij er al in zit, de deur doe ik al heel lang niet dicht.
Ja, int begin wel, omdat we even weg moesten. Als we langer weg waren, ging hij in de keuken, met de bench ervoor, omdat we geen keukendeur hebben.

Boomer gaat er alleen in liggen, als ik zn favoriete kleed erin leg..
Dus hij kiest niet voor de bench hoor, hij kiest voor zn kleed.
Als ik dat ergens anders leg, ligt hij ergens anders.

En ook al is hij nu net vandaag 10 maanden, het gaat al maanden goed, terwijl ik m helaas wel ns 8 uur alleen laat op een dag, heel zelden, maar soms onoverkomlijk. En dan blijft hij gewoon in de woonkamer, met meubels die we net een maand hadden voordat we hem kregen, maar hij heeft er zelfs nooit naar omgekeken.. Dus daar ben ik wel heel blij om :wink:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ergens kan ik me wel vinden in wat Martijn schreef. :ok:

Toch heb ik hier 4 benches staan, voor elke hond 1. Die worden gebruikt als slaapplaats. Nergens anders voor.

maar om nu te zeggen......"ik werk elke dag 5 uur en in die tijd zit fikkie in zn bench" dat is te lang en te vaak, vind ik.

groetjes gemma
dorien83
Actief

er zit idd een deurtje in maar zo vaak gaat die niet dicht hoor. en ja het is aangeleerd. en ze kan haar kont er zeker wel in keren. als ze wil kan ze een koprol erin maken.
wat ik gewoon jammer vind is dat je er op wordt afgewezen. ik heb op aan raden de bench gekocht. en de meeste mensen die ik er over spreek vinden het een goed iets.
en echt niet dat ze er de hele dag inzit hoor.
en mijn hond in de hal opsluiten zodat ze niks meer kan zien en verder weg zit, dan dat ze in de bench zit en nog steeds in de buurt vind ik geen oplossing hoor.

ik denk dat het ieders eigen keus is. en ik weet ook wel dat je de hond er geen hele dagen en uren in kan zetten en dat is ook zeker niet waarom ik hem heb.

ik ben ook erg blij dat ik een bench om het geen wat ik al eerder verteld heb ze wordt eerdaags geopereerd en krijgt dan zes weken hok rust. haar dan zes weken opsluiten in een gang ?? dan lijkt me een bench voor haar prettiger want die staat gewoon midden in de huiskamer.
met op vakantie gaan is het ook erg prettig. ik zie haar al s'nachts over de camping spoken op een vreemde plek omdat de tenten nooit goed dicht te krijgen zijn.

er zijn wel meer dingen waar de meningen verschillend over zijn. maar dan kan je de mensen wel in hun waarde laten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”