Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het zot in de kop
Moderator: moderatorteam
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
het zot in de kop
Hallo,
's avonds heeft mijn pup van 3 maanden altijd een uurtje ofzo dat er echt niets mee aan te vangen is. Dan krijgt hij precies "het zot in de kop" en doet alles wat niet mag en liefst nog in sneltempo ook.
Vandaag dacht ik: ik ga eerst 3 kwartiers wandelen en dan is hij moe genoeg, maar blijkbaar helpt dat niet. Hij begon hier weer over de zetels heen te springen, met de poten op tafel te staan, ronddolen als een gek.
Ik probeer dan eerst hem te kalmeren maar dat lukt niet, dan boos zijn, maar dat lukt ook niet. Nu heb ik hem in de berging gezet (zijn slaapplek) en 10 minuten laten doen. Hij gaat dan meestal rustig op zijn kussen liggen. Als ik hem dan 10 minuten later ga halen, is hij meestal rustig aan het slapen. Hij wordt dan wakker als ik binnenkom en dan laat ik hem terug in huis lopen.
Is dit nu een goede manier van aanpakken?
Zweevie
's avonds heeft mijn pup van 3 maanden altijd een uurtje ofzo dat er echt niets mee aan te vangen is. Dan krijgt hij precies "het zot in de kop" en doet alles wat niet mag en liefst nog in sneltempo ook.
Vandaag dacht ik: ik ga eerst 3 kwartiers wandelen en dan is hij moe genoeg, maar blijkbaar helpt dat niet. Hij begon hier weer over de zetels heen te springen, met de poten op tafel te staan, ronddolen als een gek.
Ik probeer dan eerst hem te kalmeren maar dat lukt niet, dan boos zijn, maar dat lukt ook niet. Nu heb ik hem in de berging gezet (zijn slaapplek) en 10 minuten laten doen. Hij gaat dan meestal rustig op zijn kussen liggen. Als ik hem dan 10 minuten later ga halen, is hij meestal rustig aan het slapen. Hij wordt dan wakker als ik binnenkom en dan laat ik hem terug in huis lopen.
Is dit nu een goede manier van aanpakken?
Zweevie
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat 3 kwartier wandelen met een pup van 3 maanden zou ik toch echt niet doen!
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Lies en co
- Zeer actief
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Gerda16
- Vaste gebruiker
Persoonlijk vind ik 3 kwartier ook erg veel, ondanks dat het in een rustig tempo gebeurd.
Meestal zit er bij pups geen rem op, als het aan die van mij ligt, loopt ze ook rustig een uur......
Mijn pup heeft ook regelmatig de gekke 5 minuten. Alles moet het dan ontgelden (inclusief armen en benen).
De ene keer trek ik een paar washandjes over mijn hand, en ga mee spelen, de andere keer doe ik de buitendeur open: Veel plezier
Meestal zit er bij pups geen rem op, als het aan die van mij ligt, loopt ze ook rustig een uur......
Mijn pup heeft ook regelmatig de gekke 5 minuten. Alles moet het dan ontgelden (inclusief armen en benen).
De ene keer trek ik een paar washandjes over mijn hand, en ga mee spelen, de andere keer doe ik de buitendeur open: Veel plezier
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
het was de eerste keer dat ik 40 minuten weggeweest was met Brutus.
Dus is zeker niet iets dat hier dagelijks gebeurd.
Na de reacties hier heb ik vandaag slechts de helft nog gewandeld, op 20 minuutjes ben ik terug dus. Is maar gewoon tot einde van straatje hier en terug.
PS de deur open zetten helpt niet echt. Buiten is hij terug rustig, en als je binnenkomt, krijgt hij het terug. Daarom dat ik soms denk dat hij het doet om aandacht en om ons te testen. Zien hoever hij kan gaan....en dan lijkt het me niet echt goed om hem zomaar te laten begaan....Dat is toch wat ik elders hier op het forum lees: laten zien dat jij de baas bent....
Na de reacties hier heb ik vandaag slechts de helft nog gewandeld, op 20 minuutjes ben ik terug dus. Is maar gewoon tot einde van straatje hier en terug.
PS de deur open zetten helpt niet echt. Buiten is hij terug rustig, en als je binnenkomt, krijgt hij het terug. Daarom dat ik soms denk dat hij het doet om aandacht en om ons te testen. Zien hoever hij kan gaan....en dan lijkt het me niet echt goed om hem zomaar te laten begaan....Dat is toch wat ik elders hier op het forum lees: laten zien dat jij de baas bent....
-
Gerda16
- Vaste gebruiker
-
Gerda16
- Vaste gebruiker
Oke dan is het goedZweevie schreef:het was de eerste keer dat ik 40 minuten weggeweest was met Brutus.Dus is zeker niet iets dat hier dagelijks gebeurd.
-
Fahrah
- Actief
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
diesel heeft dat ook ik noem het de dolle 5 minuten.
dan rent hij al een gek door de tuin naar binnen een ere rondje om de tafel en dan weer met een noodgang naar buiten en dat een minuut of 5 achter elkaar.
dan ineens duikt hij de watrbak in drinkt hem leeg en ploft neer en gaat rusten.
ik geniet er juist van zo schattig om te zien!
dan rent hij al een gek door de tuin naar binnen een ere rondje om de tafel en dan weer met een noodgang naar buiten en dat een minuut of 5 achter elkaar.
dan ineens duikt hij de watrbak in drinkt hem leeg en ploft neer en gaat rusten.
Groetjes Silvia en Diesel
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Zo heet het hier ook 'de gekke 5 minuten' wij hebben veel grind in de tuin liggen. Waar het tuinstel staat, teras en zo dat vliegt dan gewoon om je oren.twinmamasilvia schreef:diesel heeft dat ook ik noem het de dolle 5 minuten.
-
svdh
- geregistreerd lid
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
das goed nieuws want die van ons doet het ook! klokslag 18.30u begint het, wij noemen het dan dat ie de 'duivelskop' weer op heeftscooby1 schreef:scooby had toen ze pup was ook elke avond zo'n uurtje
gaat vanzelf over hoor als ze wat ouder worden
toen ze een jaar was deed ze het al niet meer
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Jee zeg als dat alles is wat je hondje van drie maanden doet mag je in je handen klappen, wacht maar tot hij de boel gaat slopen. Hij moet z'n energie kwijt hoor, dan ga je hem toch niet in de berging gooien. Mijn hond heeft dat als pup ook heel veel gedaan, ik vond dat juist heel leuk om te zien. Hij wordt eind September vier jaar, en heeft ook nu nog regelmatig de gekke vijf minuten hoor, en ik laat hem lekker doen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- fiona
- Vaste gebruiker
- Contacteer: