Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het zot in de kop

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zweevie
Vaste gebruiker

het zot in de kop

Ongelezen bericht door Zweevie »

Hallo,

's avonds heeft mijn pup van 3 maanden altijd een uurtje ofzo dat er echt niets mee aan te vangen is. Dan krijgt hij precies "het zot in de kop" en doet alles wat niet mag en liefst nog in sneltempo ook.

Vandaag dacht ik: ik ga eerst 3 kwartiers wandelen en dan is hij moe genoeg, maar blijkbaar helpt dat niet. Hij begon hier weer over de zetels heen te springen, met de poten op tafel te staan, ronddolen als een gek.
Ik probeer dan eerst hem te kalmeren maar dat lukt niet, dan boos zijn, maar dat lukt ook niet. Nu heb ik hem in de berging gezet (zijn slaapplek) en 10 minuten laten doen. Hij gaat dan meestal rustig op zijn kussen liggen. Als ik hem dan 10 minuten later ga halen, is hij meestal rustig aan het slapen. Hij wordt dan wakker als ik binnenkom en dan laat ik hem terug in huis lopen.

Is dit nu een goede manier van aanpakken?

Zweevie
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

hier hebben ze het alletwee sochtends om een uur of tien, ik laat ze lekker gaan, tis maar even en dan gaan ze lekker slapen, blijkbaar moeten ze even hun energie kwijt....
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

dat 3 kwartier wandelen met een pup van 3 maanden zou ik toch echt niet doen!
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Zweevie
Vaste gebruiker

Op die 3 kwartiers tijd hebben wel wel maar 1,5 km afgelegd ofzo hoor. Het is meer snuffelen en spelen dan wandelen.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Snap niet dat je daarom boos op je pup zou moeten worden. Het hoort erbij. Hier hebben alle honden en katten regelmatig een ren en vlieg uurtje. Vind het altijd juist wel grappig :wink:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

ook hier eentje die af en toe het vliegend zot in haar lijf krijgt. Gewoon maken dat alles snel van tafel is, doen wij dan, zodat er geen glazen kunnen breken... En verder, misschien de deur naar buiten open zetten?
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

scooby had toen ze pup was ook elke avond zo'n uurtje
gaat vanzelf over hoor als ze wat ouder worden
toen ze een jaar was deed ze het al niet meer
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy had het ook. Ik ging dan altijd met haar in de tuin zitten.

Anne
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus kan het ook hoor.
Dan gaat de buitendeur open en mag hij buiten verder gek doen. :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik vind het eigenlijk heel normaal.
Ameno is inmiddels 2 jaar geweest en heeft nog dagelijks een ren en vlieg uurtje.
Met mooi weer gaat de tuindeur open, en in de winter zetten we na een uur gewoon de meubels weer op hun plek terug :mrgreen:
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Persoonlijk vind ik 3 kwartier ook erg veel, ondanks dat het in een rustig tempo gebeurd.
Meestal zit er bij pups geen rem op, als het aan die van mij ligt, loopt ze ook rustig een uur......

Mijn pup heeft ook regelmatig de gekke 5 minuten. Alles moet het dan ontgelden (inclusief armen en benen).
De ene keer trek ik een paar washandjes over mijn hand, en ga mee spelen, de andere keer doe ik de buitendeur open: Veel plezier :pffff:
Zweevie
Vaste gebruiker

het was de eerste keer dat ik 40 minuten weggeweest was met Brutus. :roll: Dus is zeker niet iets dat hier dagelijks gebeurd.
Na de reacties hier heb ik vandaag slechts de helft nog gewandeld, op 20 minuutjes ben ik terug dus. Is maar gewoon tot einde van straatje hier en terug. :flower:

PS de deur open zetten helpt niet echt. Buiten is hij terug rustig, en als je binnenkomt, krijgt hij het terug. Daarom dat ik soms denk dat hij het doet om aandacht en om ons te testen. Zien hoever hij kan gaan....en dan lijkt het me niet echt goed om hem zomaar te laten begaan....Dat is toch wat ik elders hier op het forum lees: laten zien dat jij de baas bent....
Gerda16
Vaste gebruiker

Ik zou hem juist wel laten gaan, is hij van energie af. Het lukt je toch niet om ze dan rustig te krijgen.Juist als ik probereer om haar rustig te houden wordt het alleen maar erger. Lekker laten gaan, en niet op reageren.
Ik speel buiten ook wel eens met haar mee, wordt ze eerder rustiger :wink:
Gerda16
Vaste gebruiker

Zweevie schreef:het was de eerste keer dat ik 40 minuten weggeweest was met Brutus. :roll: Dus is zeker niet iets dat hier dagelijks gebeurd.
Na de reacties hier heb ik vandaag slechts de helft nog gewandeld, op 20 minuutjes ben ik terug dus. Is maar gewoon tot einde van straatje hier en terug. :flower:
Oke dan is het goed :ok: Je hebt nog jaaaaaaaaaaaren voor lekkere lange wandelingen :mrgreen:
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Mijn jonge dog van elf maand heeft ook aldoor van die gekke buien als ze hoog gras ziet. Ze moet er dan doorheen met allerlei schijnbewegingen en racen. Mijn andere dog (Milou) en ik kijken dan toe. Ik lig in een deuk en Milou kijkt echt zo van :denken: is dat nu nodig.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Zweevie
Vaste gebruiker

Hoi Fahrah, grappig, Brutus doet dat ook !!!!!!!!!!!!
Als hij hoog gras ziet wordt hij helemaal gek. :jump1:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

diesel heeft dat ook ik noem het de dolle 5 minuten.
dan rent hij al een gek door de tuin naar binnen een ere rondje om de tafel en dan weer met een noodgang naar buiten en dat een minuut of 5 achter elkaar.

dan ineens duikt hij de watrbak in drinkt hem leeg en ploft neer en gaat rusten.
ik geniet er juist van zo schattig om te zien!
Groetjes Silvia en Diesel
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

twinmamasilvia schreef:diesel heeft dat ook ik noem het de dolle 5 minuten.
dan rent hij al een gek door de tuin naar binnen een ere rondje om de tafel en dan weer met een noodgang naar buiten en dat een minuut of 5 achter elkaar.

dan ineens duikt hij de watrbak in drinkt hem leeg en ploft neer en gaat rusten.
ik geniet er juist van zo schattig om te zien!
Zo heet het hier ook 'de gekke 5 minuten' wij hebben veel grind in de tuin liggen. Waar het tuinstel staat, teras en zo dat vliegt dan gewoon om je oren.
svdh
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door svdh »

Jovi heeft ook elke ochtend en avond zijn gekke minuten. Af en toe word ik er ook knetter van maar het hoort eenmaal bij bij een pup. Vaak probeer ik het negeren of ik ga met hem spelen. Want als ik hem altijd zou negeren had ik nu geen 10 tenen meer.
http:/svdh.dierenforum.nl
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

scooby1 schreef:scooby had toen ze pup was ook elke avond zo'n uurtje
gaat vanzelf over hoor als ze wat ouder worden
toen ze een jaar was deed ze het al niet meer
das goed nieuws want die van ons doet het ook! klokslag 18.30u begint het, wij noemen het dan dat ie de 'duivelskop' weer op heeft :devil: we laten hem dan gewoon ff uitrazen en daarna is alles weer goed
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

"Het zot in de kop"is gewoon puppykolder.
Dat hebben bijna alle pups. Geen probleem van maken.
Alleen als "het zot"de hele dag duurt zou je moeten bekijken hoe je dat kan veranderen.

Nettie
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Jee zeg als dat alles is wat je hondje van drie maanden doet mag je in je handen klappen, wacht maar tot hij de boel gaat slopen. Hij moet z'n energie kwijt hoor, dan ga je hem toch niet in de berging gooien. Mijn hond heeft dat als pup ook heel veel gedaan, ik vond dat juist heel leuk om te zien. Hij wordt eind September vier jaar, en heeft ook nu nog regelmatig de gekke vijf minuten hoor, en ik laat hem lekker doen. :ok: :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
fiona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door fiona »

ola

bekend ! Moet er juist wel om lachen, ziet er wel komisch uit...
Hij gaat als een gek door het huis rennen en gooit af en toe een speeltje door de lucht, maar doet verder geen dingen wat niet mag, dus geen probleem lekker laten gaan !

greetz
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”