Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus niet leuk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

Cursus niet leuk?

Ongelezen bericht door Milou85 »

Sinds drie weken doet silly heel raar op de kynologen club.

Zodra ik het terrein op kom gaat hij heel bescheten lopen, staartje naar beneden en op het veld is hij haast niet van zijn plaats te krijgen.
Het lijkt net of hij bang is, maar waarvoor :denken:
Hij wil alsmaar op mijn voeten zitten of liggen. Of tussen mijn bene staan. Zodra ik op mijn hurken ga zitten springt hij steeds tegen me aan en wil op schoot. En zit ook steeds heel nerveus te rillen.
Heel af en toe komt het staartje omhoog en loopt hij blij een stukje mee, maar 95 % van de tijd wil hij geen stap verzetten en alleen maar zitten.

Bang voor andere honden is hij niet, want hij zoekt ze ook wel gewoon op enzo. Ook als ik uit de groep ben doet hij zo raar.

Drie lessen geleden deed hij alles heel erg leuk. Vol overgave en wist bij het voor komen niet hoe hard hij bij me moest komen. Alles ging helemaal super :cheer: . Er is ook niks heel raars gebeurd ofzo.

Alleen 1 keer zaken we in een drukke lawaaierige kantine. Het was erg vol, veel geblaf enzo.
Toen merkte ik dat hij steeds onder mijn stoel kroop. Ik heb daar verde niet op gereageerd.
Maar hij doet op het veld nu dus ook heel vreemd. Zodra hij door heeft dat we naar de auto gaan is hij weer blij en wandeld weer vrolijk mee.

Als we buiten de club om honden tegenkomen vind hij het alleen maar leuk en wil er graag naar toe. En wil dan ook echt wel spelen!

Maar ook bij de wandeling op de soesterduinen deed hij zo vreemd. Hij liep wel met zijn staartje fier omhoog maar was niet bij me weg te slaan (bij wijze van spreken :wink: ) en wilde niet met andere honden spelen.
Terwijl in Beerze was hij nog aardig te porren voor een potje rennen met saffie of de jonge cc's (en nog wel meer andere honden).

Iemand enig idee wat er met ons mormeltje aan de hand is?
Zou het liggen aan de erg grote groepen honden (beerze was ook een aardig cluppie :19: ).
En wat kan ik hier mee doen??
Het is zo'n lekker ding en kan zo leuk spelen.
Maar dan wil hij geen poot verzetten :jank:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Hoe oud is hij nu precies? i.v.m. angstperiode bij pups.
Milou85
Zeer actief

5 maand
Afbeelding
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

Weetje nog met Diddel de CC pup die ook heel raar gedrag vertoonde.
Ik denk dat ze nu ook in de angstvase zitten.
Diddel die kan ook heel goed met honden spelen maar als ik haar soms ook op de puppycursus comando's geef word ze soms ook bang heel appart.
Ik denk dat het wel weer overgaat :cheer:
Groetjes Fenna en
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Over dat in wat onzekere in grote groepen; had je die van mij met de Vegas wandeling moeten zien. Ik had een treintje van drie witte hondjes achter me aan. Spelen, ho maar. Saar en Bram, die normaal de hele wandeling wel dollen, hebben ik denk in totaal 1 minuut gespeeld en dat was het dan. Bram heeft helemaal met geen enkele hond contact gezocht; die liep alleen maar in een cirkel van 2 meter om me heen.
Dus dat is denk ik niet iets heel erg vreemds. Moos is toch echt wel een stoer hondje, maar in zo'n groep merk je tijdens het wandelen amper dat hij er is.

Maar op het trainingsveld is wel apart dat dat zo opeens op komt zetten; ik weet ook niet wat dat is.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Nou je had silly op de soesterduinen moeten zien :roll: .
Het was echt verschrikkelijk :N: .
Hij kreeg nog net niet bij iedere stap die ik zetten mijn hak tegen z'n bekkie aan, zo dicht heeft hij de hele tijd op mij gelopen.

Ik heb een eigenwijs mormel pupje :boos: die moet wild zijn, willen spelen en een grote bek hebben :mrgreen: (of roep ik nou dingen die ik over een jaar vervloek :N: :mrgreen: )
Afbeelding
Moos
Zeer actief

pasja85 schreef:Nou je had silly op de soesterduinen moeten zien :roll: .
Het was echt verschrikkelijk :N: .
Hij kreeg nog net niet bij iedere stap die ik zetten mijn hak tegen z'n bekkie aan, zo dicht heeft hij de hele tijd op mij gelopen.

Ik heb een eigenwijs mormel pupje :boos: die moet wild zijn, willen spelen en een grote bek hebben :mrgreen: (of roep ik nou dingen die ik over een jaar vervloek :N: :mrgreen: )
Mwa :mrgreen:

Nou ja, het verschil is ook wel in deze dat Bram nooit verder dan een meter of 5 bij mij vandaag gaat, en elke 30 sec bevestiging komt zoeken; ook op bekend gebied als we alleen lopen gaat dat zo. Alleen hij speelt dan in die zone wel constant met Saar, en dat doet hij in zo'n groep niet.
Dan loopt hij constant aan me te plakken; soms val ik over hem :roll:
Maar ik verwacht ook niet anders van Bram, zo is hij nu eenmaal. Ik zou het vreemder vinden als hij als een dolle door de Soesterduinen was gaan rennen.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Moos schreef: Ik zou het vreemder vinden als hij als een dolle door de Soesterduinen was gaan rennen.
Maar dat is wel leuker :mrgreen:
Op bekent terrein hobbelt silly er wel op los. Duikt hij de struiken in of de sloot :N: en doet hij wel aardig zijn eigen ding. Hij houdt me meestal wel in de gaten. En ik hoef maar te roepen en hij staat al voor me. Maar dan is hij dus wel helemaal blij en vind andere honden super. En het kan hem niet schelen wat voor een honde. Van duitse dog tot chiwawa pup. En van eend tot kat :19: Maakt hem allemaal niks uit.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

pasja85 schreef:
Moos schreef: Ik zou het vreemder vinden als hij als een dolle door de Soesterduinen was gaan rennen.
Maar dat is wel leuker :mrgreen:
Op bekent terrein hobbelt silly er wel op los. Duikt hij de struiken in of de sloot :N: en doet hij wel aardig zijn eigen ding. Hij houdt me meestal wel in de gaten. En ik hoef maar te roepen en hij staat al voor me. Maar dan is hij dus wel helemaal blij en vind andere honden super. En het kan hem niet schelen wat voor een honde. Van duitse dog tot chiwawa pup. En van eend tot kat :19: Maakt hem allemaal niks uit.
Ja, dat is wel leuker inderdaad :wink:

Maar Bram vindt andere honden dus nooit super. Alleen hele kleintjes (maatje kleine Cairn en daaronder) wil hij wel redelijk vrolijk begroeten. Voorderest alleen bekende honden. Alles groter dan een Cocker wordt op afstand aangeloeid, waarna hij terug naar mij begint te schuivelen.
Dus tja, ik verwachte geen dolle stier in Soest :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy doet ook zo in een vreemde groep. Als we dan al eens vaker met ongeveer die groep zijn gaan lopen en ze kent een paar honden (ze heeft een geheugen als een pot) dan is ze duidelijk vrijer, alhoewel ze altijd in de buurt zal blijven.

Anne
Milou85
Zeer actief

oke ik moet dus vaker wandelen met een groep van het forum :mrgreen: . Wanneer gaan we weer?

Maar op cursus zijn we iedere week, en daar doet hij echt heel vreemd :denken:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

pasja85 schreef:oke ik moet dus vaker wandelen met een groep van het forum :mrgreen: . Wanneer gaan we weer?

Maar op cursus zijn we iedere week, en daar doet hij echt heel vreemd :denken:
Volgende week weer wandelen??

Sita is dus wel zo'n dolle... Is ook niet altijd even makkelijk. Maar zaterdag was ook de groep voor haar te groot. Ze is nog nooit zo vaak bij mij geweest gedurende een wandeling.

Maar Sita is ook heel anders op het trainingsveld dan met een wandeling. Net alsof ze weet dat we daar niet voor de andere honden komen, maar voor het baasje ofzo. Dat bange is wel vervelend. Kan jij niet heel blij gaan doen op het veld, zodat het veld weer leuk wordt. Anders vraag je instructeur om advies. Misschien weet hij wel iets om het weer leuk te maken voor Silly.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Het lijkt me juist heerlijk, zo'n pupsel die je zonder lijntje over mee naar toe neemt en aan je voet geplakt blijft :mrgreen:
Nee even zonder gekheid, jammer dat een beetje bangig is maar ik denk dat het inderdaad met de leeftijd te maken heeft. 5 maand was de leeftijd waarin mijn vrolijke pup opeens bang begon te worden voor van alles, maar dan in het extreme, en ik moet zeggen dat ze aardig bijgetrokken is sinds een paar maand :mrgreen:
Maar ik merkte dat Saffie in Beerze ook even een terugval had, toen ze zo aan het blaffen was op de parkeerplaats. Ze was best wel onder de indruk van al die honden en ik denk dat Silly dat ook was. Saffie heeft voor haar doen ook heel weinig gespeeld in Beerze, want die is normaal niet bij andere honden weg te slaan en toen ging ze ook een beetje haar eigen gangetje.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Sita schreef: Kan jij niet heel blij gaan doen op het veld, zodat het veld weer leuk wordt. Anders vraag je instructeur om advies. Misschien weet hij wel iets om het weer leuk te maken voor Silly.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Je moet me zien op dat veld :smile: Vandaag of morgen ben ik niet meer welkom omdat ze denken dat ik gevaarlijk ben omdat ik zo idioot doe.

Ik heb het mijn instructrice gevraagt en die had geef flauw idee wat het kon zijn (waarom hij zo doet). Zo is de vraag zo'n beetje alle instructeurs langs geweest en hebben allemaal even gekeken hoe hij was en wat het kon zijn.
Hij gedraagt zich alsof hij bang is maar is het niet omdat hij heel af en toe héél even ook gewoon blij doet. En er ook niks is om bang voor te zijn. Hij reageert ook niet op iets alsof hij bang is :19:
Hun zeggen dat ik het gedrag moet negeren omdat hij gewoon heel erg aan mij hangt letterlijk en figuurlijk.
Maar ja dat gaat wat lastig met het lopen met zo'n hondje die geen poot verzet :19:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Balen zeg. Ik zou het verder ook niet weten of en hoe je het dan zou kunnen veranderen.

Maar voor een wandeling roep je maar hoor :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”