Dus wat ik me afvroeg, was dat te doen zo'n aangelijnde wandeling met een groep honden die niet samen los kan?
Moderator: moderatorteam
Ja precies, en dan kunnen sommige teven wel weer even leuk met bepaalde reuen spelen/snuffelen. Nu kan ik met Dapper niet makkelijk ergens heen omdat de meeste mensen toch hun honden losgooien hier en omdat Cleo ook losloopt denken ze natuurlijk dat dat ook wel kan. Best lastig. Ik denk dat als je met een groep loopt en alle honden zitten vast, dat de kans op andere honden die komen k*tten een stuk kleiner is.Eline* schreef:Ik ben meegeweest toen in Soest zonder hond. Ik vond het wel gezellig, maar het is wel raar omdat iedereen een stuk uit elkaar loopt!![]()
Tussen de honden is alles vlekkeloos verlopen trouwens. Veel honden konden niet met andere reuen of teven. Dat was dus een kwestie van wat afstand houden.
Toen ik nog bij het asiel honden uit liet deed ik dit inderdaad ook vaak met mijn collega. Honden die niet bij andere honden konden wel samen uitlaten maar dan op een afstandje. Het hielp echt. Sommige honden trokken zelfs helemaal bij en konden na verloop van tijd wel met bepaalde andere honden samen.MARC_S schreef:
Toch denk ik dat het hem wel kan helpen als er gewoon andere honden lopen die niet kunnen komen ruzieen en hij kan ook zelf de boel niet opstoken met zijn onhandige gedoe. Op een gegeven moment lopen ze dan denk ik allemaal gewoon relaxed op "riem-afstand"of niet?
Ja nu betekenen andere honden toch steeds weer problemen en dat doet hem geen goed. Wij trekken hem mee omdat hij echt niet bij reuen kan en dat stookt hem weer op door de stress. Hier lopen ook wel erg veel mensen die gewoon vinden dat hun reu wel met andere reuen kan al staat hij ons borstelend te blokkeren.sirene schreef:Toen ik nog bij het asiel honden uit liet deed ik dit inderdaad ook vaak met mijn collega. Honden die niet bij andere honden konden wel samen uitlaten maar dan op een afstandje. Het hielp echt. Sommige honden trokken zelfs helemaal bij en konden na verloop van tijd wel met bepaalde andere honden samen.MARC_S schreef:
Toch denk ik dat het hem wel kan helpen als er gewoon andere honden lopen die niet kunnen komen ruzieen en hij kan ook zelf de boel niet opstoken met zijn onhandige gedoe. Op een gegeven moment lopen ze dan denk ik allemaal gewoon relaxed op "riem-afstand"of niet?
Lijkt me dus een goed idee
Mocht ik er een plannen dan zou ik dat hartstikke leuk vindenmercedes2803 schreef:Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
Ik voldoe helemaal aan je plaatjeIk heb een intacte reu die niet los kan lopen en nogal wat over zich afroept door EN zijn uiterlijk EN zijn eigen gedrag
![]()
Maar ik weet niet of je me mee wil hebben hoor![]()
Maar bij een aanlijnwandeling wil ik best mee lopen..
Voor Rimpel weer een ervaring op zich natuurlijk en voor de andere honden misschien ook een goede ervaring
Ik heb ongeveer zo'n zelfde verhaaltje. Alleen zal mijn reu ook wel echt uitdagen met zijn grote waffel.mercedes2803 schreef:Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
Ik voldoe helemaal aan je plaatjeIk heb een intacte reu die niet los kan lopen en nogal wat over zich afroept door EN zijn uiterlijk EN zijn eigen gedrag
![]()
Voor Rimpel weer een ervaring op zich natuurlijk en voor de andere honden misschien ook een goede ervaring
Rimpel snuift, snuift, poept en plast en trekt zijn eigen plan..pasja85 schreef:Ik heb ongeveer zo'n zelfde verhaaltje. Alleen zal mijn reu ook wel echt uitdagen met zijn grote waffel.mercedes2803 schreef:Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
![]()
Rimpel daagt niet uit tot knokken toch?
Pasja lijkt heel dominant door zijn uiterlijk (zijn staart staat altijd omhoog omdat paps een akita is). En hij is ook wel erg dominant maar ook als hij het niet zo bedoeld lijkt het alsof hij heel hanig doet.
Daarnaast heb ik nog een baby reutje van nu 5 maand oud.
Die akn met alles en iedereen overweg.
Prima!MARC_S schreef:Mocht ik er een plannen dan zou ik dat hartstikke leuk vindenmercedes2803 schreef:Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
![]()
Stel dat ik zo'n wandeling ga organiseren dan moeten we er dus allemaal op kunnen rekenen dat er geen honden los gaan.massam schreef:ik durf nooit zo goed mee naar aanlijnwandelingen omdat ik al tevaak gehoord heb dat er dan toch malloten zijn die hun hond losgooien. maar het zou voor sam geweldig zijn, want je ziet hem genieten. als hij eenmaal gewend is kijkt hij ook niet meer naar de andere honden
Helemaal mee eens!mercedes2803 schreef:Hier komt Plu-Hilje even![]()
De eerste de beste die denkt dat zijn/haar hond wel even los kan lopen krijgt van mij een mep met de plu![]()
Je loopt met een groep honden die het eigenlijk niet kunnen om wat voor reden dan ook..dan kan het best zijn dat er twee mekaar leuk liggen...maar voor de rest is het natuurlijk stress ten top als er twee los gaan lopen tussen die groep...vroeg of laat komt er toch 1 de ander opzoeken...
Dat moet gewoon een duidelijk afspraak zijn![]()
Vinden twee honden elkaar heel leuk dan spreek je later samen nog eens af
O, dat wist ik niet.MARC_S schreef:Nee dat zou ik dan ook niet doen. Er is daar vlak bij de zandvlakte ook een groot aanlijngebiedScooby schreef:Is het handig om een aanlijnwandeling in een losloopgebied te organiseren?
Ja, die was ook zeer geslaagd en dat ging ook allemaal goed tussen de honden.cloris schreef:Oh zo heb ik toen zalig gewandeld in Friesland met Nieve en Teckeltoos, het waren dan maar 3 honden maar geen probs en ik zou dan ook graag meelopen als er weer een aanlijn wandeling georganiseerd wordt
als het een beetje in de richting is dan gaan sam en ik graaaaag mee als jij ooit zoiets zou organiseren.MARC_S schreef:Stel dat ik zo'n wandeling ga organiseren dan moeten we er dus allemaal op kunnen rekenen dat er geen honden los gaan.massam schreef:ik durf nooit zo goed mee naar aanlijnwandelingen omdat ik al tevaak gehoord heb dat er dan toch malloten zijn die hun hond losgooien. maar het zou voor sam geweldig zijn, want je ziet hem genieten. als hij eenmaal gewend is kijkt hij ook niet meer naar de andere hondenAls Dapper een hond niet kan luchten maar wel kan pakken gaat het echt niet goed
, dat is dus de hele opzet van de wandeling
![]()
En ik verwacht hier gewoon precies wat jij zegt, eerst wat grommen en uitvallen maar op een gegeven moment gewoon kalmte en een lekker stuk lopen