Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe was die aanlijnwandeling eigenlijk?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hoe was die aanlijnwandeling eigenlijk?

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik me ineens afvroeg, hoe was die aangelijnde hondenwandeling eigenlijk? Ik weet dat een poos terug een groep mensen was gaan wandelen met hun honden aan de riem in een aanlijngebied. Volgens mij konden wij toen niet oid. :denken: Dapper valt altijd buiten de boot met wandelingen en nog erger, we moeten hem dan uit logeren doen want anders moet hij zonder Cleo alleen achterblijven en we weten/denken dat hij dat niet goed trekt. :19: Dat is best wel lastig en ik denk dat meer mensen dat hebben.

Dus wat ik me afvroeg, was dat te doen zo'n aangelijnde wandeling met een groep honden die niet samen los kan?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben meegeweest toen in Soest zonder hond. Ik vond het wel gezellig, maar het is wel raar omdat iedereen een stuk uit elkaar loopt! :mrgreen:
Tussen de honden is alles vlekkeloos verlopen trouwens. Veel honden konden niet met andere reuen of teven. Dat was dus een kwestie van wat afstand houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Ik ben meegeweest toen in Soest zonder hond. Ik vond het wel gezellig, maar het is wel raar omdat iedereen een stuk uit elkaar loopt! :mrgreen:
Tussen de honden is alles vlekkeloos verlopen trouwens. Veel honden konden niet met andere reuen of teven. Dat was dus een kwestie van wat afstand houden.
Ja precies, en dan kunnen sommige teven wel weer even leuk met bepaalde reuen spelen/snuffelen. Nu kan ik met Dapper niet makkelijk ergens heen omdat de meeste mensen toch hun honden losgooien hier en omdat Cleo ook losloopt denken ze natuurlijk dat dat ook wel kan. Best lastig. Ik denk dat als je met een groep loopt en alle honden zitten vast, dat de kans op andere honden die komen k*tten een stuk kleiner is.

Ik denk ook dat het goed is voor Dapper even in een groepje te lopen zonder dat er actie komt. Hij denkt dat alle honden bedoeld zijn om mee te klooien. Teven zijn om op te rijden als ze niet snauwen en reuen moet je gewoon bijten. :boos: Het arme jong heeft toch wat gemist denk ik voor hij in het asiel kwam want kwa vaardigheden kan alleen de handige Cleo hem echt goed onder de duim houden en dat gaat prima :ok:

Toch denk ik dat het hem wel kan helpen als er gewoon andere honden lopen die niet kunnen komen ruzieen en hij kan ook zelf de boel niet opstoken met zijn onhandige gedoe. Op een gegeven moment lopen ze dan denk ik allemaal gewoon relaxed op "riem-afstand" :mrgreen: of niet? :19:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

MARC_S schreef:
Toch denk ik dat het hem wel kan helpen als er gewoon andere honden lopen die niet kunnen komen ruzieen en hij kan ook zelf de boel niet opstoken met zijn onhandige gedoe. Op een gegeven moment lopen ze dan denk ik allemaal gewoon relaxed op "riem-afstand" :mrgreen: of niet? :19:
Toen ik nog bij het asiel honden uit liet deed ik dit inderdaad ook vaak met mijn collega. Honden die niet bij andere honden konden wel samen uitlaten maar dan op een afstandje. Het hielp echt. Sommige honden trokken zelfs helemaal bij en konden na verloop van tijd wel met bepaalde andere honden samen.
Lijkt me dus een goed idee :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

sirene schreef:
MARC_S schreef:
Toen ik nog bij het asiel honden uit liet deed ik dit inderdaad ook vaak met mijn collega. Honden die niet bij andere honden konden wel samen uitlaten maar dan op een afstandje. Het hielp echt. Sommige honden trokken zelfs helemaal bij en konden na verloop van tijd wel met bepaalde andere honden samen.
Lijkt me dus een goed idee :wink:
Ja nu betekenen andere honden toch steeds weer problemen en dat doet hem geen goed. Wij trekken hem mee omdat hij echt niet bij reuen kan en dat stookt hem weer op door de stress. Hier lopen ook wel erg veel mensen die gewoon vinden dat hun reu wel met andere reuen kan al staat hij ons borstelend te blokkeren. :roll: Nu gaat het al vrij goed omdat we zoveel mogelijk ontwijken en ik denk dat een paar reuen die wel meelopen maar niet komen klooien dus prima voor hem zullen werken. :ok:

Ik ga er eens mee aan de gang denk ik :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Succes :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
Ik voldoe helemaal aan je plaatje :mrgreen: Ik heb een intacte reu die niet los kan lopen en nogal wat over zich afroept door EN zijn uiterlijk EN zijn eigen gedrag :wink:

Maar ik weet niet of je me mee wil hebben hoor :mrgreen:

Maar bij een aanlijnwandeling wil ik best mee lopen..
Voor Rimpel weer een ervaring op zich natuurlijk en voor de andere honden misschien ook een goede ervaring
laeken
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Bij een aanlijnwandeling wil ik ook wel mee doen..
Ik voldoe helemaal aan je plaatje :mrgreen: Ik heb een intacte reu die niet los kan lopen en nogal wat over zich afroept door EN zijn uiterlijk EN zijn eigen gedrag :wink:

Voor Rimpel weer een ervaring op zich natuurlijk en voor de andere honden misschien ook een goede ervaring
Mocht ik er een plannen dan zou ik dat hartstikke leuk vinden :ok:
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Ik heb ongeveer zo'n zelfde verhaaltje. Alleen zal mijn reu ook wel echt uitdagen met zijn grote waffel.
Rimpel daagt niet uit tot knokken toch?

Pasja lijkt heel dominant door zijn uiterlijk (zijn staart staat altijd omhoog omdat paps een akita is). En hij is ook wel erg dominant maar ook als hij het niet zo bedoeld lijkt het alsof hij heel hanig doet.
Daarnaast heb ik nog een baby reutje van nu 5 maand oud.
Die akn met alles en iedereen overweg.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

pasja85 schreef:

Ik heb ongeveer zo'n zelfde verhaaltje. Alleen zal mijn reu ook wel echt uitdagen met zijn grote waffel.
Rimpel daagt niet uit tot knokken toch?

Pasja lijkt heel dominant door zijn uiterlijk (zijn staart staat altijd omhoog omdat paps een akita is). En hij is ook wel erg dominant maar ook als hij het niet zo bedoeld lijkt het alsof hij heel hanig doet.
Daarnaast heb ik nog een baby reutje van nu 5 maand oud.
Die akn met alles en iedereen overweg.
Rimpel snuift, snuift, poept en plast en trekt zijn eigen plan..
Bij de wandelingen tot nu toe had hij wel interesse als loslopende honden bij hem kwamen...Sita was echt helemaal het einde en Bram vind ie ook geweldig...En zo wel meer..
Als hij Vegas even ziet staan dan komt ie ook even kijken..maar voor de rest trekt hij zijn eigen plan...
Dus ik vermoed dat hij dat bij een wandeling met alelmaal aangelijnde honden ook zal doen..
Hij daagt niet uit van afstand...
Als je met zijn allen stil gaat staan en ze beginnen te blaffen zal ie misschien meedoen..maar de grassprietjes zijn eigenlijk veel interessanter! :mrgreen: en vooral de luchtjes daaraan!
mercedes2803
Zeer actief

MARC_S schreef:

Mocht ik er een plannen dan zou ik dat hartstikke leuk vinden :ok:
Prima! :ok: Mocht het een keer zover zijn dan hoor ik het wel
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als Dapper komt, neem ik Nanni mee. Ik vermoed dat ze Dapper helemaal geweldig vind :mrgreen:
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Dat zou ook echt iets voor Spiky zijn dan heeft hij ook eens iets , hoewel hij wel met Teven kan maar de meeste reuen begrijpen hem niet meer sinds zijn ballen eraf zijn. :wink:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Lijkt mij ook wel wat zo'n wandeling.
Diesel kan met sommige reuen wel goed en met anderen niet. Dan vind ik het toch jammer dat tijdens een losloopwandeling blijkt dat het toch niet goed gaat. Vooral voor de eigenaar van de andere hond.
Met teven en gecastreerde reuen is er niets aan de hand.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

idd marc.

mijn sam kan ook niet makkelijk met andere honden. als wij de kroegeigenaar tegenkomen met zijn tervuerenaar dan maken die 2 een kabaal naar elkaar dat is niet normaal!

gaan we wandelen dan is het in het begin ook gillen en na 10 minuten lopen ze zij aan zij aan de lijn.

ik durf nooit zo goed mee naar aanlijnwandelingen omdat ik al tevaak gehoord heb dat er dan toch malloten zijn die hun hond losgooien. maar het zou voor sam geweldig zijn, want je ziet hem genieten. als hij eenmaal gewend is kijkt hij ook niet meer naar de andere honden
Afbeelding
laeken
Zeer actief

massam schreef:ik durf nooit zo goed mee naar aanlijnwandelingen omdat ik al tevaak gehoord heb dat er dan toch malloten zijn die hun hond losgooien. maar het zou voor sam geweldig zijn, want je ziet hem genieten. als hij eenmaal gewend is kijkt hij ook niet meer naar de andere honden
Stel dat ik zo'n wandeling ga organiseren dan moeten we er dus allemaal op kunnen rekenen dat er geen honden los gaan. :wink: Als Dapper een hond niet kan luchten maar wel kan pakken gaat het echt niet goed :neenee: , dat is dus de hele opzet van de wandeling :ok:

En ik verwacht hier gewoon precies wat jij zegt, eerst wat grommen en uitvallen maar op een gegeven moment gewoon kalmte en een lekker stuk lopen :ok:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Hier nog een reu in de aanbieding, die niet los kan/mag! Maar wandelen vind ie wel leuk! :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Hier komt Plu-Hilje even :mrgreen:
De eerste de beste die denkt dat zijn/haar hond wel even los kan lopen krijgt van mij een mep met de plu :pffff:
Je loopt met een groep honden die het eigenlijk niet kunnen om wat voor reden dan ook..dan kan het best zijn dat er twee mekaar leuk liggen...maar voor de rest is het natuurlijk stress ten top als er twee los gaan lopen tussen die groep...vroeg of laat komt er toch 1 de ander opzoeken...

Dat moet gewoon een duidelijk afspraak zijn :wink:
Vinden twee honden elkaar heel leuk dan spreek je later samen nog eens af :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hier in de bossen kun je echt zalig lopen als je bereid bent je hond aan de lijn te hebben. Als je mazzel hebt zie je ook nog reeen.
Maar dat ter zijde! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

mercedes2803 schreef:Hier komt Plu-Hilje even :mrgreen:
De eerste de beste die denkt dat zijn/haar hond wel even los kan lopen krijgt van mij een mep met de plu :pffff:
Je loopt met een groep honden die het eigenlijk niet kunnen om wat voor reden dan ook..dan kan het best zijn dat er twee mekaar leuk liggen...maar voor de rest is het natuurlijk stress ten top als er twee los gaan lopen tussen die groep...vroeg of laat komt er toch 1 de ander opzoeken...

Dat moet gewoon een duidelijk afspraak zijn :wink:
Vinden twee honden elkaar heel leuk dan spreek je later samen nog eens af :ok:
Helemaal mee eens! :ok: Ik ga er vanuit dat iedereen zich daar toch wel aan houdt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Wij zijn toen ook een keertje mee geweest voor een aanlijnwandeling in Soest. En behalve dat het toen vreselijk koud was (we waren compleet bevroren aan het eind) was het prima te doen. Ik geloof best dat het een beetje rare ervaring is om een stuk uit elkaar te lopen, als je het niet gewend bent. Maar het werkt prima! En idd laten andere mensen hun honden niet snel naar een grote groep aangelijnde honden gaan.

Soest is een perfecte locatie om te lopen, prachtig mooi daar.

Met andere woorden....als er weer 1 georganiseerd wordt gaan we zeker weer mee :wink:

P.s. bij de aanlijnwandelingen die ik tot nu toe gedaan heb via dit forum, een forum voor japaners en Dog walk trail is er nog nooit iemand geweest die zijn hond wel losgooide. Ik denk dat dat het voordeel is als je een groep mensen bij elkaar hebt die dezelfde soort 'problemen'hebben met hun hond.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ben toen ook meegeweest, Huts heeft heerlijk zij en zij naast Ymke gelopen, toch 2 stevige teven. Ging dus prima en het was erg gezellig. Als ik kan kom ik weer.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Is het handig om een aanlijnwandeling in een losloopgebied te organiseren?
laeken
Zeer actief

Scooby schreef:Is het handig om een aanlijnwandeling in een losloopgebied te organiseren?
Nee dat zou ik dan ook niet doen. Er is daar vlak bij de zandvlakte ook een groot aanlijngebied :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MARC_S schreef:
Scooby schreef:Is het handig om een aanlijnwandeling in een losloopgebied te organiseren?
Nee dat zou ik dan ook niet doen. Er is daar vlak bij de zandvlakte ook een groot aanlijngebied :wink:
O, dat wist ik niet. :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh zo heb ik toen zalig gewandeld in Friesland met Nieve en Teckeltoos, het waren dan maar 3 honden maar geen probs en ik zou dan ook graag meelopen als er weer een aanlijn wandeling georganiseerd wordt :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

cloris schreef:Oh zo heb ik toen zalig gewandeld in Friesland met Nieve en Teckeltoos, het waren dan maar 3 honden maar geen probs en ik zou dan ook graag meelopen als er weer een aanlijn wandeling georganiseerd wordt :wink:
Ja, die was ook zeer geslaagd en dat ging ook allemaal goed tussen de honden.

alleen de weg er naar toe was iets minder :N:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
mercedes2803
Zeer actief

topic hier in de wandelhoek geopend :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:
massam schreef:ik durf nooit zo goed mee naar aanlijnwandelingen omdat ik al tevaak gehoord heb dat er dan toch malloten zijn die hun hond losgooien. maar het zou voor sam geweldig zijn, want je ziet hem genieten. als hij eenmaal gewend is kijkt hij ook niet meer naar de andere honden
Stel dat ik zo'n wandeling ga organiseren dan moeten we er dus allemaal op kunnen rekenen dat er geen honden los gaan. :wink: Als Dapper een hond niet kan luchten maar wel kan pakken gaat het echt niet goed :neenee: , dat is dus de hele opzet van de wandeling :ok:

En ik verwacht hier gewoon precies wat jij zegt, eerst wat grommen en uitvallen maar op een gegeven moment gewoon kalmte en een lekker stuk lopen :ok:
als het een beetje in de richting is dan gaan sam en ik graaaaag mee als jij ooit zoiets zou organiseren. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”