Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft een goeie tip voor mij.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Wie heeft een goeie tip voor mij.

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Hallo.
Wie kan mij helpen?
Mijn probleem is dat als Mick een kat ziet hij erachter aan gaat.
En dat is niet zonder risico want hij pakt ze :cry: .
Nu kan ik hem wel corrigeren als ik op een meter afstand sta
Maar als hij los loopt en de kat eerder door heeft dan mij dan ben ik te laat en krijg ik hem niet meer terug.
Hoe kan ik mick aan zijn vertsand peuteren dat ik leuker ben dan die kat.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik heb hier ook zo'n kattenjaagster :wink:

Wat ik doe, loslopen alleen in gebieden waar geen katten zijn, bos, strand en natuurgebieden.
In de wijk, aan de riem :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hond aan de lijn houden als er katten lopen. Dat is eigenlijk de enige waterdichte oplossing.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara is ook en jager en als die een kat ziet is ze heelmaal in trance en als ze d ekans krijgt vreet ze ze op met huid en haar.
In de wijk aan de lijn alleen maar los op omheind terrein en op het strand en eventueel in het bos.
Helaas kan je je hond niet wijs maken dat jij leuker bent want de hond weet heel goed dat de kat veel leuker is.
Je zou de hond kunnen muilkorven zodat hij de kat niet kan verwonden maar de hond gaat er wel achteraan en kan dus ook aangereden worden etc.

Jacqueline
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief

Ik had dit antwoord wel verwacht maar ik dacht wie weet.

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Re: Wie heeft een goeie tip voor mij.

Inge O schreef:
aukje schreef:Hoe kan ik mick aan zijn vertsand peuteren dat ik leuker ben dan die kat.
niet, want je bént niet leuker dan die kat :19: :wink: .
:smile: eindelijk de waarheid!!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat anderen al zeggen, niet los laten als er katten kunnen lopen. En ook niet aan de uitrollijn, want dat is net zo link. Lilo joeg vanavond (aan de lijn) een kat uit de struiken, kat nam een spurt en voor ik op de rem kon drukken had ze hem ingehaald. Als ze gewild had, had ze hem al doodgeschud voor ik iets had kunnen doen, maar ik heb godzijdank de mazzel dat ze poezen leuk vindt, en dus gaf ze hem alleen een por met haar neus. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hadden het "geluk" dat Buffy door ons appel heenliep bij twee jonge katten. Die katten waren intens gemeen, ze vlogen Buffy met open klauwen achterna en ik heb ze weg moeten duwen en slaan met mijn boodschappentas, wat me bloedende vingers opleverde. Ze bleven aanvallen, ik heb nog nooit zoiets gezien.

Afijn Buffy durft niet meer. Ik wil het adres wel doorgeven :-)

Anne
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Wij hebben hetzelfde, ook niet los laten in de buurt van katten
Groetjes Diana
Marja
Zeer actief

starfleet schreef:Wij hadden het "geluk" dat Buffy door ons appel heenliep bij twee jonge katten. Die katten waren intens gemeen, ze vlogen Buffy met open klauwen achterna en ik heb ze weg moeten duwen en slaan met mijn boodschappentas, wat me bloedende vingers opleverde. Ze bleven aanvallen, ik heb nog nooit zoiets gezien.

Afijn Buffy durft niet meer. Ik wil het adres wel doorgeven :-)

Anne
Daar hoop ik nou ook op, stiekem :mrgreen:
Dat Zara een kat treft die haar een enorme oplawaai geeft!
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief

Micky heeft al vaak zat een een goeie tik opgelopen van een kat toen ik hem nog maar net had en ik niet wist dat hij ook een gevaar voor katten is.
Helaas heeft dat nooit geholpen Hij heeft dan echt een blik in zijn ogen die niet valt te omschrijven.
IK ga maar gewoon door met wat ik al deed.
Vast houden in de wijk en los laten lopen waar ik weinig tot geen katten tegen kom.

Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik had ook een hond, mijn Teckel, die werkelijk in trance raakte bij het zien van een kat. Dan ging ze trillen, over de rooie en wilde ze maar een ding: pakken!

Ik heb vanalles geprobeerd, positieve training, correcties, bak water, niets hielp.

Uiteindelijk raadde een collega van mij, die gedragstherapeut is, de Fisher Discs aan. Google maar eens, zijn een soort kleppertjes. Zij heeft die dingen bij Ted binnen een kwartiertje aangeleerd en na een kwartier kon ik met een relaxte Teckel langs katten lopen. Zodra ze neigt naar fixeren "Fisher" ik en dat doorbreekt het, ze durft er niet meer naar te kijken.

Nu moet ik wel zeggen dat ik haar nog steeds niet loslaat bij vreemde katten en dat het altijd opletten geblazen blijft. Maar het heeft bij mij wel supergoed geholpen om in ieder geval wat relaxter langs katten te kunnen of op bezoek te gaan bij mensen met katten...
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bulldog_Maatje »

Ik ken het probleem...
Als Maatje een kat ziet lijkt t wel of er wat knapt ofzo...
Ze gaat heel stijf staan, staart zo hoog mogelijk, kop in de lucht en maar grommen en knorren :roll:
Ze kijkt ook alleen maar naar die kat en ze heeft voor niets of niemand meer aandacht. Ik blijf meestal staan tot dat de kat weg is, want zo dra ik een voet verder zet dan trekt ze me mee over de straat want dan kan zelfs ik haar echt niet houden.

Het is gelukkig nog nooit gebeurd omdat ik het steeds optijd merk maar ik denk dat ALS ze er ooit een te pakken krijgt ze hem mors dood bijt!
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Wij hebben precies hetzelfde met Ozzy, zelf hebben we 3 katten die hij met rust laat, maar inderdaad zo gauw er een andere kat in zijn gezichtsveld komt is hij weg.
Ook bij ons is het zo, zie ik dat oz er achter aan wil, roep ik hem en hij komt direct terug.
Maar heb ik de kat ook niet in de gaten is het al te laat, als een speer gaat hij er achter aan.
Zo vorige week ook dwars door een maisveld, ja , zie daar maar eens een kat in zitten.
Gelukkig was iets verderop een boom dus de kat heeft het wel gered.
Ik ben bang dat het er nooit uit gaat.

Gr Anneke Dylan en Ozzy :oohja:
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Onze Pim blijft ook van de katten af, hij gaat er wel eens achteraan en pakt er wel eens vast met zijn poten maar staat er bij te kwispelen en bijt niet echt. Als de katten van zichaf blazen is het gelijk over.

Echte de Labrador van mijn schoonmoeder was hier vorig jaar (toen Pim er nog niet was) en die wilde eens achter de katten aan gaan, wat al een hoop geblaas gaf. Daarna wilde hij ook eens uit de voerbakken van de katten gaan eten (wat schoonmoeder volkomen terecht vond want de katten likten ook zijn bak schoon ?), toen hij dat probeerde leken onze katten wel wilde dieren. Ze sprongen beiden op zijn rug en begonnen te hakken en te bijten. De hond er vandoor en de katten er achteraan. Alles was dicht (onze katten zijn echte huiskatten en komen nooit buiten) dus de hond kon geen kant op. Gelukkig, en natuurlijk, waren wij er bij en konden de katten gewoon oppakken en die waren gelijk rustig. De hond heeft nooit meer een kik gegeven naar katten (en was toen al 5-6).

Overigens doen de katten verder alleen vliegen kwaad en zijn altijd zo lief als wat. Maar blijkbaar hadden ze ook een grens ;-)

Het kan dus wel eens helpen....
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door BRENNEKE Marion »

Hanneke2 schreef:Als ze gewild had, had ze hem al doodgeschud voor ik iets had kunnen doen, maar ik heb godzijdank de mazzel dat ze poezen leuk vindt
Hey Hanneke,
je hebt precies dezelfde hond als ik. Helaas kan ik hier geen foto's posten (ik geraak totaal niet wijs uit de uitleg) maar die op jouw foto lijkt precies als een druppel water op die van mij.
Wat ik dus wilde zeggen: wij wonen tussen twee katten eigenaars en met onze 5 honden geeft dat soms wel feest natuurlijk :jump1:
Nu is het al twee keer gebeurd dat die stomme kat van rechts naast ons absoluut eens in onze tuin een kijkje moest nemen :roll: De twee keren had dus mijn teef die kat in haar muil maar ik heb telkens heel hard "los" geroepen en zij heeft die kat dus laten ontsnappen.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik vroeger zelfs twee katten had en ik vraag mij toch wel af, of dat er niet mee te maken heeft.

@aukje: zelfs een kat kopen dus :wink:

Marion
A dog is for life, not just for christmas !
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief

IK heb zelf een kat en bij de vorige iegenaar is hij ook een kat gewend
Alleen heb ik helaas 1 keer me mogen maken dat Mick wel een kat vast had en die heeft het niet overleefd.
Ik ben nu wel een beetje aan het informeren over die fischer discs maar ik ben nog niemand tegen gekomen die het kent.(behalve de tip van Geer)
Ik wel wat gelezen op het internet, maar ik ga niet zomaar alles uitproberen op mijn hond.
IK weet dat het lastig is om af te leren maar niet geschoten is altijd mis.
Ook was bij mij het idee opgekomen om Mick een bel om te doen zodat de kat of een ander dier Mick eerder door heeft als hij los loopt.

Afbeelding
BRENNEKE Marion
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door BRENNEKE Marion »

aukje schreef:IK heb zelf een kat en bij de vorige iegenaar is hij ook een kat gewend
Sorry hoor
Alleen heb ik helaas 1 keer me mogen maken dat Mick wel een kat vast had en die heeft het niet overleefd.
Moest een van onze Salukis een kat vast hebben, zal die dat ook niet overleven :(: Maar zij hebben nu ook nooit met een kat geleefd ! Vreemd wel, want ik ken echt wel verschillende honden mensen die tegelijkertijd een kat hebben. Ik zeg nu niet, dat deze honden nooit achter een kat aan lopen, maar toch niet, dat zij de kat gelijk doden.
Ik wel wat gelezen op het internet, maar ik ga niet zomaar alles uitproberen op mijn hond.
Daar heb je wel gelijk in !
Ook was bij mij het idee opgekomen om Mick een bel om te doen zodat de kat of een ander dier Mick eerder door heeft als hij los loopt.
Ik vermoed dat dat ook maar een test zou zijn, of niet ? Of het werkt weet ik niet. Het punt is dan ook nog, dat de kat moet weg kunnen. Verleden zondag hadden wij b.v. de kat van de andere buren (is eigenlijk nog maar een kitten) in onze tuin. Zoals steeds, was mijn Podenco er eerst bij, daarna mijn vriend en toen pas de Salukis ( :pffff: reuen zijn toch altijd wat trager....). Die kat zat dus gevangen tussen de tuinafsluiting en het hek en kon dus onmogelijk weg. Wij hebben haar dus eigenhandig aan de buur terug gegeven.
A dog is for life, not just for christmas !
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief

Micky heeft de kat ook niet gedood.
Maar Mick had de kat aan de achterkant vast en omdat zij erg aan kronkelen was is ergens toch wat van binnen kapot gegaan.
En daarom is ze waarschijnlijk dood gegaan.
En de plek waar het gebeurde staat vol met bomen dus daarom dacht ik wie weet een belletje.
Want ik heb het vermoeden dat de kat Mick niet op tijd heeft gezien.
Helaas weet ik het ook niet want ik zag de kat pas toen Mick was los geschoten en haar al in zijn bek had :(: .

Afbeelding
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

Als je er echt veel last mee hebt en je wilt niet overal aangelijnd lopen (dan is het risico natuurlijk piepklein) dan lijkt me een belletje toch wel veel katten wegjagen hoor.

Kunt het proberen lijkt me.
FlevoFluffy
Zeer actief

IN de wijk loopt Mick vast maar als ik het niet door heb zoals de vorige keer
Dan begint hij ineens te trekken en aangezien ik toen de riem niet goed vast had was hij zo weg.
Als we buiten de wijk zijn en op de plek aankomen waar hij los mag gaat hij los.
Ik ben daar nog geen kat tegen gekomen maar die beesten kunnen gaan en staan waar ze willen dus het kan gebeuren natuurlijk.
Maar toen ik vanavond in het bos liep ben ik nog een extra reden tegen gekomen om hem een bel om te doen.
Hij schiet namelijk zo de bosjes in maar ook weer uit. En dan wil het nog wel eens zo zijn dat er mensen langs fietsen en dan stuift er in 1 keer een hond uit de bosjes.
Ik geef meestal wel seintje aan de mensen of ik probeer het voor te zijn en Mick bij me te roepen.
Maar met een belletje weet ik ook beter waar menneer uit hangt.

Afbeelding
Edwin Fagnano
Actief
Contacteer:

aukje schreef:IN de wijk loopt Mick vast maar als ik het niet door heb zoals de vorige keer
Dan begint hij ineens te trekken en aangezien ik toen de riem niet goed vast had was hij zo weg.
Als we buiten de wijk zijn en op de plek aankomen waar hij los mag gaat hij los.
Ik ben daar nog geen kat tegen gekomen maar die beesten kunnen gaan en staan waar ze willen dus het kan gebeuren natuurlijk.
Maar toen ik vanavond in het bos liep ben ik nog een extra reden tegen gekomen om hem een bel om te doen.
Hij schiet namelijk zo de bosjes in maar ook weer uit. En dan wil het nog wel eens zo zijn dat er mensen langs fietsen en dan stuift er in 1 keer een hond uit de bosjes.
Ik geef meestal wel seintje aan de mensen of ik probeer het voor te zijn en Mick bij me te roepen.
Maar met een belletje weet ik ook beter waar menneer uit hangt.
Losschieten van een riem vind ik overmacht, that's life, een belletje is een goed idee om te proberen.

Misschien in combinatie met zon vlaggetje wat je wel eens op kinderfietsjes zit. ;-) (sorry flauw grapje)
FlevoFluffy
Zeer actief

Of een zwaai licht

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”