aukje schreef:IK heb zelf een kat en bij de vorige iegenaar is hij ook een kat gewend
Sorry hoor
Alleen heb ik helaas 1 keer me mogen maken dat Mick wel een kat vast had en die heeft het niet overleefd.
Moest een van onze Salukis een kat vast hebben, zal die dat ook niet overleven

Maar zij hebben nu ook nooit met een kat geleefd ! Vreemd wel, want ik ken echt wel verschillende honden mensen die tegelijkertijd een kat hebben. Ik zeg nu niet, dat deze honden nooit achter een kat aan lopen, maar toch niet, dat zij de kat gelijk doden.
Ik wel wat gelezen op het internet, maar ik ga niet zomaar alles uitproberen op mijn hond.
Daar heb je wel gelijk in !
Ook was bij mij het idee opgekomen om Mick een bel om te doen zodat de kat of een ander dier Mick eerder door heeft als hij los loopt.
Ik vermoed dat dat ook maar een test zou zijn, of niet ? Of het werkt weet ik niet. Het punt is dan ook nog, dat de kat moet weg kunnen. Verleden zondag hadden wij b.v. de kat van de andere buren (is eigenlijk nog maar een kitten) in onze tuin. Zoals steeds, was mijn Podenco er eerst bij, daarna mijn vriend en toen pas de Salukis (

reuen zijn toch altijd wat trager....). Die kat zat dus gevangen tussen de tuinafsluiting en het hek en kon dus onmogelijk weg. Wij hebben haar dus eigenhandig aan de buur terug gegeven.