Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verslagje bezoek GT

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

verslagje bezoek GT

Ongelezen bericht door Zoie »

nou, kom net terug van de GT.

Om het in een zin te zeggen: sien is gebaat bij voorspelhaarheid en duidelijkheid.

Haar agressie na de loopsheid ziet ze als een combinatie van faktoren: onzekerheid doordat ze uit haar roedeltje was gehaald, de schijnzwangerswchap en ook de blessure die ze toen had.

Mijn aanpak met het balletje vindt ze helemaal oke, inlusief het niet toestaan van snauwpartijen bij te drukke honden.

Verder is ze nogal van het roedelgebeuren. Dus meer roedelregels hanteren en duidelijk de ranghoogste zijn. Dus b.v. niet op de bank, tenzij uitgenodigd ( was er al bang voor :mrgreen: ); Ze zou in de onderste regioenen van een roedel thuis horen, en mag niet te veel babbels krijgen.

Tevens er een gewoonte van maken dat ze niet meer dan 10 , 12 meter bij me weg mag lopen. Hetzelfde zou voor spok moeten gelden.

Verder zou ik moeten gaan uitzoeken of ze ook op stabiele, rustige reuen zou klappen. Als dat zo zou zijn, zou ze ze dat echt gestoord gedrag vinden, op teven en ( drukke ) pups klappen vond ze in principe normaal.

Wel vond ze ook dat dat dan nog niet betekent dat ik haar bij reuen kan laten gaan, want de combi spok - sien is wat dat betreft ook moeilijk ( spok gaat grommen ).

Het grommen en aanblaffen van mijn moeder is volgens haar ook het gevolg van onvoorspelbaar gedrag van mijn moeder. Ze raadt me aan op mijn nieuwe adres te gaan trainen met instrueerbare viste. b.v. viste staat op, er staat een trommeltje met lekkers op tafel, viste gooit iets lekkers de kamer in, en gaat weer zitten. En dan steeds een stapje verder.

Ze raadt me niet aan sien weg te sluiten, wel haar een eigen plaats te geven, en spok ook. Verder zou er b.v. binnenshuis niet gespeeld mogen worden. Dus b.v. spok speelt met Coen, en sien loopt rond, is een ongewenste situatie die makkelijk fout kan gaan.

Ook moet ik veel met haar traienen en veel commando's leren, om haar zoveel mogelijk duidelijkheid en leiding te kunnen geven.

Nou, dat was het zo'n beetje in grote lijnen geloof ik.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tsjonge, jij hebt nog wat werk voor de boeg :wink:
Zal je nog wat zweetdruppels kosten, maar is zeker de moeite waard denk ik :ok:
Sterkte en Succes!
Groetjes van Nettie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hmmm hmmm :denken: ik heb nog even niks zinnigs hierop te zeggen....
Voorspelbaarheid en duidelijkheid daar ben ik het absoluut mee eens, dat geeft Moritz hier ook heel veel rust.
Maar verder weet ik het nog even niet :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Stang schreef:Hmmm hmmm :denken: ik heb nog even niks zinnigs hierop te zeggen....
Voorspelbaarheid en duidelijkheid daar ben ik het absoluut mee eens, dat geeft Moritz hier ook heel veel rust.
Maar verder weet ik het nog even niet :denken:
ik ook niet :mrgreen:

Nou ja, zoals te verwachten, je krijgt altijd dingen te horen die je niet wilt horen maar op zich wel te verdedigen zijn. Ik zal een van mijn pijnpunten er uit halen.

- niet op de bank dan dan na uitnodiging. op zich een rangordergeltje waar ik maling aan heb. Bovendien ik leef voor 80% met mijn honden thuis, en voor 0,3 % met visite. Veel gedoe dus voor die enkeling die eens langs komt.

Maar toch, wat je ziet, beneden in de achterkamer staan banken waar we wel eens gaan zitten, waar sien nu ook steeds vaker uitzichzelf gaat liggen, ook als ik boven ben, en waarop ze nu ook gaat slapen als ik werken ben.

Dan zie je toch dat ze die plek als de hare gaat beschouwen, gaat blaffen naar mijn moeder als ze die kamer binnen loopt, en zelfs van de week de kamer in ging en ging blaffen en grommen tegen mijn moeder en visite die op de banken waren gaan zitten. We waren naar beneden gegaan om uit te gaan, en ze zou die kamer helemaal niet op hoeven lopen.

Dit zou ze bij mij uiteraard nooit doen, dus om die reden heb ik de rangorde regel niet nodig, maar ze is er wel gevoelig voor, en blijkbaar vindt ze dat ze zich gedrag kan permitteren tegenover mijn moeder en w.s. ook eventuele visite.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

volgend pijnpunt: spok en sien zouden niet meer dan 12 meter bij me weg mogen lopen. Ik zou ze volgens het principe gelijke monikken gelijke kappen moeten behandelen.

pf ... met sien niet zo moeilijk, maar betekent wel dat ik volcontinu met die kl*te bal moet spelen, en ze niet meer even lekker met z'n tweeën uit kan laten rennen. Vervolgens moet ik spok steeds bij me roepen, want uit zichzelf doet hij het niet, en eerlijk gezegd ben ik bang dat als ik hem zo kort ga houden, hij mijn commando's gaat negeren, of ik moet met enorm veel druk en straf gaan werken ( geloof ik, spok kennende, de voorstanders van een louter positieve training zullen het niet met me eens zijn. )

Bovendien vind ik het erg moeilijk spok nu ook geen enekele ruimte meer te gunnen. Een heel enkel keertje mag hij van mij als het goed gaat een andere hond ontmoeten terwijl ik sien met de bal bezig hou. Ik heb niet het idee dat ze dit nu als enorm problematisch of onrechtvaardig ervaart.

En tenslotte gebruik ik spok vaak als bliksemafleider, degene die het eerst naar honden toe gaat. Dit werkt iha prima, en m.i. beter dan ze allebei bij me houden.

Spok ook korter houden, ja, dat deed ik al, maar dit gaat voor mij wel erg ver.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou Jan, denkstof genoeg zou ik zo zeggen! :wink: Je hebt ieder geval wat houvast in welke richting je het moet zoeken als het niet lekker gaat naar je zin. Het is toch wat spelen met wat je pikt en niet wil hebben en de ruimte die je daar dus naast kan geven. Het is zoeken naar een balans.
Ik ben overigens wel fan van alleen op de bank na uitnodiging. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Eline* schreef:Ik ben overigens wel fan van alleen op de bank na uitnodiging. :wink:
ja, weet ik, zou in principe ook goed zijn bij sien, ben met Zoë zo ook begonnen, maar het is zo moeilijk volhouden als je alleen woont en niet dagelijks mensen over de vloer hebt.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Eline* schreef:Ik ben overigens wel fan van alleen op de bank na uitnodiging. :wink:
ja, weet ik, zou in principe ook goed zijn bij sien, ben met Zoë zo ook begonnen, maar het is zo moeilijk volhouden als je alleen woont en niet dagelijks mensen over de vloer hebt.
Ik hanteer de regel wel, maar alleen als ik op de bank wil zitten. Ik erop betekent hun eraf en pas er weer op als ik het goed vind. Nu zit ik achter de pc en als ze nu op de bank liggen zal me dat worst wezen. Maar ik doe wel Hup Hup als ik eraan kom en ze moeten eraf! :devil: :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoie schreef:
Ik hanteer de regel wel, maar alleen als ik op de bank wil zitten. Ik erop betekent hun eraf en pas er weer op als ik het goed vind. Nu zit ik achter de pc en als ze nu op de bank liggen zal me dat worst wezen. Maar ik doe wel Hup Hup als ik eraan kom en ze moeten eraf! :devil: :wink:
ja, ik ga altijd op een vrij plekje zitten, of ik moet perse ergens willen zitten, maar misschien moet ik dat maar eens gaan veranderen.
Afbeelding
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Zoie schreef:
Eline* schreef:
Zoie schreef:
ja, ik ga altijd op een vrij plekje zitten, of ik moet perse ergens willen zitten, maar misschien moet ik dat maar eens gaan veranderen.
Succes in ieder geval, je hebt nu in ieder geval een hoop aanknopingspunten en een leidraad waar je mee aan de slag kunt!

Ik kan me voorstellen dat je het allemaal een hele hoop vind maar in de dagelijkse praktijk en een beetje nadenken moet het toch goedkomen denk ik!

Succes!
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Zoie schreef:
Eline* schreef:
Zoie schreef:
Tja veel succes joh zou ik zeggen. Je kunt het advies naast je neerleggen voor een bepaald deel maar ik zou het gewoon eens opvolgen. Niet een dag of een week maar hou het eerst eens een maand streng vol.

Dan pas kun je eerlijk oordelen of de aanpak aanslaat of niet. Als de rangorde helemaal helder is en je hebt een wat gemakkelijke hond hoef je geen problemen te hebben met een hond die hoog ligt. Maar in jouw geval kan het net teveel zijn als je hond op een mooie hoge plaats zich machtig gaat voelen. Dus geef de GT even een beetje crediet en probeer het gewoon eens. Het advies is maatwerk dus geef het een kans!

Heel veel succes!

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 04 jul 2006 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Je hebt genoeg om over na te denken en om aan te gaan werken iig. Ik zou proberen die adviezen op te volgen en eens kijken wat je voor verandering ziet, of opschrijven voor de volgende sessie. Succes in elk geval Jan :ok:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Rust, reinheid, regelmaat en............ rangorde :wink:
Dat lijken dus de dingen waar Sien het meeste behoefte aan heeft (nah ja, behalve die reinheid dan). Sommige punten van de GT zou ik persoonlijk ook wat ver vinden gaan. B.v. het niet zelf op de bank mogen, wat Eline doet met hup hup eraf als zij eraan komt zou ik prettiger en werkbaarder vinden. Als voor de hond maar duidelijk is waar de grens ligt en dat zij (veel) lager in rang staat.

Succes Jan!
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:[Je kunt het advies naast je neerleggen voor een bepaald deel maar ik zou het gewoon eens opvolgen.
ik laat het even op me inwerken, blind adviezen opvolgen is niks voor mij, ik moet het begrijpen, er de redelijkheid van inzien, en het werkbaar vinden. Je mag ook zeggen dat ik eigenwijs ben :wink:

Overigens allen hartelijk bedankt voor het succes wensen en het meedenken :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Natas. schreef:Rust, reinheid, regelmaat en............ rangorde :wink:
Dat lijken dus de dingen waar Sien het meeste behoefte aan heeft (nah ja, behalve die reinheid dan).
reinheid, moet je bij sien wezen, ze vindt niks heerlijker dan in rotzooi wentelen, zoals daar zijn: vogepoep, stinkende kadavers, en gore modderpoelen. Heerlijk :ok:
Afbeelding
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Haha :-)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Eline* schreef:
Zoie schreef:
Dat zou ik zeker doen. Het zijn soms kleine signalen die je afgeeft die en hond een volkomen verkeerd beeld geven over de rangorde.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef: ik laat het even op me inwerken, blind adviezen opvolgen is niks voor mij, ik moet het begrijpen, er de redelijkheid van inzien, en het werkbaar vinden. Je mag ook zeggen dat ik eigenwijs ben :wink:
Ja dat is prima maar vraag dan niet om advies denk ik dan altijd. :wink: Maar je moet het zeker wel eerst begrijpen. Kon ze/hij je dat niet goed uitleggen dan?

Groetjes Mark,
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 04 jul 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Zoie schreef: ik laat het even op me inwerken, blind adviezen opvolgen is niks voor mij, ik moet het begrijpen, er de redelijkheid van inzien, en het werkbaar vinden. Je mag ook zeggen dat ik eigenwijs ben :wink:
...en daar is niets mis mee... :mrgreen:

Succes met het actieplan, Jan...! :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Mark-fryslan schreef:
Ja dat is prima maar vraag dan niet om advies denk ik dan altijd. :wink:
:neenee: Dat vind ik te kort door de bocht, hoor...

Er bestaat ook nog zoiets als inzichten die je krijgt aangereikt, waar je zelf nooit bij hebt stilgestaan... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Zoie schreef:
Eline* schreef:
Zoie schreef: ja, weet ik, zou in principe ook goed zijn bij sien, ben met Zoë zo ook begonnen, maar het is zo moeilijk volhouden als je alleen woont en niet dagelijks mensen over de vloer hebt.
Dat zou ik zeker doen. Het zijn soms kleine signalen die je afgeeft die en hond een volkomen verkeerd beeld geven over de rangorde.
Ja precies :wink:
Zo gaat het hier ook: honden mogen prima op de bank, maar wil ik er zitten dan is het dus opzouten.
Mogen ze daarna best weer bij me komen zitten, maar als ik er wil zitten dan wel snel uit de weg.

Beetje een tussenweg :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: verslagje bezoek GT

Ongelezen bericht door laeken »

Zoie schreef:nou, kom net terug van de GT.

Om het in een zin te zeggen: sien is gebaat bij voorspelhaarheid en duidelijkheid.

Haar agressie na de loopsheid ziet ze als een combinatie van faktoren: onzekerheid doordat ze uit haar roedeltje was gehaald, de schijnzwangerswchap en ook de blessure die ze toen had.

Mijn aanpak met het balletje vindt ze helemaal oke, inlusief het niet toestaan van snauwpartijen bij te drukke honden.

Verder is ze nogal van het roedelgebeuren. Dus meer roedelregels hanteren en duidelijk de ranghoogste zijn. Dus b.v. niet op de bank, tenzij uitgenodigd ( was er al bang voor :mrgreen: ); Ze zou in de onderste regioenen van een roedel thuis horen, en mag niet te veel babbels krijgen.

Tevens er een gewoonte van maken dat ze niet meer dan 10 , 12 meter bij me weg mag lopen. Hetzelfde zou voor spok moeten gelden.

Verder zou ik moeten gaan uitzoeken of ze ook op stabiele, rustige reuen zou klappen. Als dat zo zou zijn, zou ze ze dat echt gestoord gedrag vinden, op teven en ( drukke ) pups klappen vond ze in principe normaal.

Wel vond ze ook dat dat dan nog niet betekent dat ik haar bij reuen kan laten gaan, want de combi spok - sien is wat dat betreft ook moeilijk ( spok gaat grommen ).

Het grommen en aanblaffen van mijn moeder is volgens haar ook het gevolg van onvoorspelbaar gedrag van mijn moeder. Ze raadt me aan op mijn nieuwe adres te gaan trainen met instrueerbare viste. b.v. viste staat op, er staat een trommeltje met lekkers op tafel, viste gooit iets lekkers de kamer in, en gaat weer zitten. En dan steeds een stapje verder.

Ze raadt me niet aan sien weg te sluiten, wel haar een eigen plaats te geven, en spok ook. Verder zou er b.v. binnenshuis niet gespeeld mogen worden. Dus b.v. spok speelt met Coen, en sien loopt rond, is een ongewenste situatie die makkelijk fout kan gaan.

Ook moet ik veel met haar traienen en veel commando's leren, om haar zoveel mogelijk duidelijkheid en leiding te kunnen geven.

Nou, dat was het zo'n beetje in grote lijnen geloof ik.
Nou, helemaal mijn ding en al die zaken heb ik met Wuilus ook gedaan. Letterlijk allemaal notabene :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Ja dat is prima maar vraag dan niet om advies denk ik dan altijd. :wink: Maar je moet het zeker wel eerst begrijpen. Kon ze/hij je dat niet goed uitleggen dan?

Groetjes Mark,
nou, of misschien ik wel niet. Kijk je moet in een uurtje even twee honden en de interactie tussen die twee beschrijven in diverse situaties, zowel buiten als binnen. Dat valt al niet mee. Wat niet wegneemt, met alle respect voor de kennis en vaardigheid die een GT geacht wordt te hebben, en ik twijfel er echt niet aan dat die veel groter is dan die van mij, dat ik wel de dagelijkse ervaring met mijn eigen honden heb, en sommige dingen gewoon beter weet.

Voorbeeld: er kwamen een paar keer honden langs, er stonden er ook een paar te wachten, en ze, de GT, waarschuwde mij een paar keer. Terwijl ik geen enkel probleem zag :wink: En dan denk ik toch dat ik mijn honden beter ken en beter kan voorspellen. Gewoon uit de praktijk.

Wat het punt van het advies geven betreft, je wilt zelf heb ik begrepen GT worden. Stel dat iemand bij nader inzien en na nadenken niet of niet helemaal met je advies uit de voeten kan ? Wat denk of zeg je dan ? Waarom vraag je dan om advies ? Volg het maar op, of bekijk het verder maar ? Of zou je ook je advies kunnen bijstellen, zodat het beter past bij de persoon en de situatie.

Tuurlijk kan het ook dat je samen niet verder kunt, maar er is toch ook zoiets als samen een weg zoeken ? En als die er is, zijn er ook wel meerdere, denk ik.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Re: verslagje bezoek GT

MARC_S schreef:[
Nou, helemaal mijn ding en al die zaken heb ik met Wuilus ook gedaan. Letterlijk allemaal notabene :ok:
nou, dan mag ik aannemen dat ik igg een goed verslag van het gesprek en de adviezen heb gegeven :wink:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef: Wat het punt van het advies geven betreft, je wilt zelf heb ik begrepen GT worden. Stel dat iemand bij nader inzien en na nadenken niet of niet helemaal met je advies uit de voeten kan ? Wat denk of zeg je dan ? Waarom vraag je dan om advies ? Volg het maar op, of bekijk het verder maar ? Of zou je ook je advies kunnen bijstellen, zodat het beter past bij de persoon en de situatie.
Ik vind kritisch zijn ook heel wat anders als eigenwijs. Maar ik vind het altijd zo raar dat mensen eerst vastlopen dan om hulp gaan vragen en vervolgens het advies in de prullebak gooien. Nu doel ik niet speciaal op jou hoor. Maar in het algemeen. Als je nog vragen hebt zou ik de GT'r gewoon bellen. Het hier bespreken is leuk maar je schiet er niet zoveel mee op natuurlijk. Als je vind dat jij dingen anders ziet zou ik er zeker met haar/hem over in discussie gaan. Daar kun je veel van leren.

De kans is erg klein dat ik persoonlijk veel advies ga geven op het GT vlak. Ik zou me daarvoor alleen inzetten bij mensen die er voor de volle 100% voor willen gaan en niet gaan lopen shoppen met advies en kennis. Daar ben ik allang achter voor mezelf. Ik doe de studie uit belangstelling en puur voor mezelf. Ik vind wel dat ik voor mijn vrijwiligerswerk bij de SHHH het eigenlijk wel verplicht ben om me bij te laten scholen. Maar dat is een ander punt.

Voor het schrijven van een goed advies enz. Ben je zo 2 uur bezig, gesprek erbij nog eens 2 uur. Dan is het niet leuk als mensen dat in 5 minuten naast zich neer leggen. Die frustratie ga ik straks mezelf zo min mogelijk aan doen.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Als het me de moeite waard lijkt zal ik veel energie leggen in het nogmaals uitleggen van hoe ik de zaken zie of ingeschat heb. Ik vind niet dat je kunt onderhandelen over een advies in de zin van, ja maar dit of dat past me beter. Wel kun je natuurlijk dingen bijstellen als gaandeweg de therapie de hond ineens anders reageert als verwacht of als bepaalde dingen niet blijken te werken. Het lijkt me een zoektoch, niet het domweg doorlopen van een vast procedure. Maar dat lijkt me logisch. Maar ik ben het met je eens dat het moeilijk is in te schatten of een GT'r zijn of haar werk wel goed doet. Dat is weer een heel ander verhaal.

Groetjes Mark

Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Zoie schreef: Wat het punt van het advies geven betreft, je wilt zelf heb ik begrepen GT worden. Stel dat iemand bij nader inzien en na nadenken niet of niet helemaal met je advies uit de voeten kan ? Wat denk of zeg je dan ? Waarom vraag je dan om advies ? Volg het maar op, of bekijk het verder maar ? Of zou je ook je advies kunnen bijstellen, zodat het beter past bij de persoon en de situatie.
Ik vind kritisch zijn ook heel wat anders als eigenwijs. Maar ik vind het altijd zo raar dat mensen eerst vastlopen dan om hulp gaan vragen en vervolgens het advies in de prullebak gooien. Nu doel ik niet speciaal op jou hoor. Maar in het algemeen.
nou, gelukkig maar, want ik vind helemaal niet dat ik vast gelopen ben, ik vind dat met alle fouten die ik gemaakt heb heel veel heb bereikt met sien.

Ze is een blije, leuke, vrolijke hond geworden, die nog maar weinig last van haar angsten heeft, niet meer wegloopt, en niet meer op honden klapt, als ik goed op let, en heel goed naar me luistert als het moet.

Het grommen tegen en aanblaffen van mijn moeder en visite is idd een probleem waar ik verder mee moet. En dan heb ik echt wel wat aan de adviezen van de GT, ik gooi ze niet in de prullenbak.
Als je nog vragen hebt zou ik de GT'r gewoon bellen. Het hier bespreken is leuk maar je schiet er niet zoveel mee op natuurlijk. Als je vind dat jij dingen anders ziet zou ik er zeker met haar/hem over in discussie gaan. Daar kun je veel van leren.
ach, of ik er iets mee opschiet, het zou een beetje gekunsteld zijn als ik er hier niets over zou zeggen tegenover de mensen die met me mee hebben gedacht en geleefd. Kan ik evengoed contact hebben blijven houden met de GT, ik zou haar in september weer bellen.
De kans is erg klein dat ik persoonlijk veel advies ga geven op het GT vlak. Ik zou me daarvoor alleen inzetten bij mensen die er voor de volle 100% voor willen gaan en niet gaan lopen shoppen met advies en kennis. Daar ben ik allang achter voor mezelf. Ik doe de studie uit belangstelling en puur voor mezelf. Ik vind wel dat ik voor mijn vrijwiligerswerk bij de SHHH het eigenlijk wel verplicht ben om me bij te laten scholen. Maar dat is een ander punt.

Voor het schrijven van een goed advies enz. Ben je zo 2 uur bezig, gesprek erbij nog eens 2 uur. Dan is het niet leuk als mensen dat in 5 minuten naast zich neer leggen. Die frustratie ga ik straks mezelf zo min mogelijk aan doen.

Groetjes Mark
oke, je maakt er dus niet je beroep van.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef:
Mark-fryslan schreef:
Ik vind kritisch zijn ook heel wat anders als eigenwijs. Maar ik vind het altijd zo raar dat mensen eerst vastlopen dan om hulp gaan vragen en vervolgens het advies in de prullebak gooien. Nu doel ik niet speciaal op jou hoor. Maar in het algemeen.
nou, gelukkig maar, want ik vind helemaal niet dat ik vast gelopen ben, ik vind dat met alle fouten die ik gemaakt heb heel veel heb bereikt met sien.

Ze is een blije, leuke, vrolijke hond geworden, die nog maar weinig last van haar angsten heeft, niet meer wegloopt, en niet meer op honden klapt, als ik goed op let, en heel goed naar me luistert als het moet.

Het grommen tegen en aanblaffen van mijn moeder en visite is idd een probleem waar ik verder mee moet. En dan heb ik echt wel wat aan de adviezen van de GT, ik gooi ze niet in de prullenbak.
Als je nog vragen hebt zou ik de GT'r gewoon bellen. Het hier bespreken is leuk maar je schiet er niet zoveel mee op natuurlijk. Als je vind dat jij dingen anders ziet zou ik er zeker met haar/hem over in discussie gaan. Daar kun je veel van leren.
ach, of ik er iets mee opschiet, het zou een beetje gekunsteld zijn als ik er hier niets over zou zeggen tegenover de mensen die met me mee hebben gedacht en geleefd. Kan ik evengoed contact hebben blijven houden met de GT, ik zou haar in september weer bellen.

Groetjes Mark
oke, je maakt er dus niet je beroep van.
Euh nee want ik hou niet zo van droog brood, maar ik wou je alleen maar succes wensen. Nu is het alweer een hele discussie. Het zal de warmte wel wezen het is hier over de 30 graden. He heel veel sterkte met je honden en ik vind het knap/moedig/verstandig dat je op zoek bent naar goede info en hulp hoor. Laat dat duidelijk zijn.

Groetjes Mark

Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:[
Euh nee want ik hou niet zo van droog brood, maar ik wou je alleen maar succes wensen. Nu is het alweer een hele discussie. Het zal de warmte wel wezen het is hier over de 30 graden. He heel veel sterkte met je honden en ik vind het knap/moedig/verstandig dat je op zoek bent naar goede info en hulp hoor. Laat dat duidelijk zijn.

Groetjes Mark
oke, bedankt :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoie schreef:volgend pijnpunt: spok en sien zouden niet meer dan 12 meter bij me weg mogen lopen. Ik zou ze volgens het principe gelijke monikken gelijke kappen moeten behandelen.

pf ... met sien niet zo moeilijk, maar betekent wel dat ik volcontinu met die kl*te bal moet spelen, en ze niet meer even lekker met z'n tweeën uit kan laten rennen. Vervolgens moet ik spok steeds bij me roepen, want uit zichzelf doet hij het niet, en eerlijk gezegd ben ik bang dat als ik hem zo kort ga houden, hij mijn commando's gaat negeren, of ik moet met enorm veel druk en straf gaan werken ( geloof ik, spok kennende, de voorstanders van een louter positieve training zullen het niet met me eens zijn. )

Bovendien vind ik het erg moeilijk spok nu ook geen enekele ruimte meer te gunnen. Een heel enkel keertje mag hij van mij als het goed gaat een andere hond ontmoeten terwijl ik sien met de bal bezig hou. Ik heb niet het idee dat ze dit nu als enorm problematisch of onrechtvaardig ervaart.

En tenslotte gebruik ik spok vaak als bliksemafleider, degene die het eerst naar honden toe gaat. Dit werkt iha prima, en m.i. beter dan ze allebei bij me houden.

Spok ook korter houden, ja, dat deed ik al, maar dit gaat voor mij wel erg ver.
Voor Sien lijkt me dit een aardige optie; volgens mij doe je dat al wel min of meer toch?

Maar voor Spok...

Saar mag hier meer dan Moos, en dan is Moos zelfs nog de ranghogere. Maar Moos heeft daar totaal geen moeite mee.
Vreemde reuen mag Saar, als ze dat wil, altijd begroeten. Moos meestal ook wel, maar soms niet en dan hou ik hem bij me en lok hem mee.
En ik heb nou totaal niet het idee dat Moos er enige moeite mee heeft dat Saar dan wel mag gaan kijken en hij niet.
Sterker nog, ik denk dat Moos die extra speciale aandacht van de baas, die nodig is om hem bij mij te houden, ook wel erg leuk vindt.

Edit: Saar gebruik ik dan trouwens ook als bliksemafleider inderdaad, bij hele stoere haantjes van reuen :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Je moet er uit halen denk ik wat je vind dat je kunt gebruiken en bij jou en je honden past :wink:
Het niet meer dan 12 meter bij je vandaan laten lopen zou voor onze honden ook heel moeilijk zijn hoor we willen juist graag dat ze een wandeling hebben met veel vertier en ren en gevlieg en dat is in de regel verder bij ons vandaan.
Je hebt al vooruitgang geboekt dus je werkt er wel hard aan in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”