Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleed of geen kleed?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

kun je geen kamerkenneltje maken?
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Rob* schreef:kun je geen kamerkenneltje maken?
Nee dan doe ik hem liever los in de eetkamer. Dat is dan toch gemakkelijker? Alleen in de garage gaat dat niet omdat die geheel onder het huis zit en veel te groot is. (en heel vol met allemaal voor hem interessante spullen staan ;-) )
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Edwin Fagnano schreef: Nee dan doe ik hem liever los in de eetkamer. Dat is dan toch gemakkelijker? Alleen in de garage gaat dat niet omdat die geheel onder het huis zit en veel te groot is. (en heel vol met allemaal voor hem interessante spullen staan ;-) )
Los in de eetkamer is prima. Ik vind de tijd in de bench ook te lang. Heb je er al eens een webcam op gehad om te zien wat hij doet zo de hele tijd in de bench? Ik vraag het omdat ik ooit een hond zag op de webcam die ook prima zolang in de bench kon zijn, maar de webcam liet een gestresste hond zien na een uur of 2,3. Ook al blafte hij niet, de hond was duidelijk gestresst en had het niet naar zijn zin. Nou was die bench ook te klein hoor, maar toch.

Ik begrijp het rustverhaal ook niet zo goed. Wel bij een puppie, maar niet zo bij een hond van zeven maanden. Een hond die moe is gaat een paar uur slapen en dan is het ook weer genoeg. Het lijkt me slechter voor de gewrichten als hij afgemat is, dan dat hij zelf wat meer eens rond kan lopen en een paar malle sprongen maakt, als hij dat al doet.

Anne
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

starfleet schreef:
Edwin Fagnano schreef: Nee dan doe ik hem liever los in de eetkamer. Dat is dan toch gemakkelijker? Alleen in de garage gaat dat niet omdat die geheel onder het huis zit en veel te groot is. (en heel vol met allemaal voor hem interessante spullen staan ;-) )
Los in de eetkamer is prima. Ik vind de tijd in de bench ook te lang. Heb je er al eens een webcam op gehad om te zien wat hij doet zo de hele tijd in de bench? Ik vraag het omdat ik ooit een hond zag op de webcam die ook prima zolang in de bench kon zijn, maar de webcam liet een gestresste hond zien na een uur of 2,3. Ook al blafte hij niet, de hond was duidelijk gestresst en had het niet naar zijn zin. Nou was die bench ook te klein hoor, maar toch.

Ik begrijp het rustverhaal ook niet zo goed. Wel bij een puppie, maar niet zo bij een hond van zeven maanden. Een hond die moe is gaat een paar uur slapen en dan is het ook weer genoeg. Het lijkt me slechter voor de gewrichten als hij afgemat is, dan dat hij zelf wat meer eens rond kan lopen en een paar malle sprongen maakt, als hij dat al doet.

Anne
Dat eerste wil ik ook wel eens weten. Op mijn oude zaak had ik een axis webcam dan kun je die van afstand op internet bekijken (zon webcam die je zonder je computer kunt aansluiten) die wilde ik eigenlijk weer een hebben en in de eetkamer ophangen. Puur uit interesse om hem te observeren. Al ben ik er van overtuigd dat hij nu geen stress heeft maar dat wel het moment is om hem wat meer 'vrijheid' te geven. Maar ik wel best nog wat meer zekerheid hier in.

In huis maakt hij weinig rare sprongen hij rent wel eens wat rond maar springen etc. niet. Eigenlijk hebben we dat ook zwaar ontmoedigd, maar zo rustig als hij binnen is zo wild is hij buiten. Wat natuurlijk ook prima is.

Het rustverhaal had ik wel eens gehoord en aangezien hij toch 2x 4,5 uur overdag in zijn bench zit leek mij het een mooi meegenomen pluspunt.

Voor de korte termijn is zijn bench nog megagroot en kan hij er gemakkelijk in rekken, strekken, etc.

Voor mijn gevoel en zover ik het aan het gedrag van Pim kan merken is het tot nu toe allemaal prima geweest maar is nu het moment gekomen om hem wat meer vrijheid te geven.

Maar ik denk dat ik het plannetje met een webcam, benchdeurtje open en dat hij in de eetkamer kan lopen eens tot uitvoering ga brengen. ;-) Maar dan alleen voor overdag zodat hij nog wel gewend is om met de deur dicht te slapen 's nachts.

Later (als hij uitgegroeid is) zouden we altijd nog een ren kunnen maken, eventueel beneden in de garage met een gat in de muur naar buiten, zat ik later nog aan te denken, voor overdag.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Edwin Fagnano schreef:

Het rustverhaal had ik wel eens gehoord en aangezien hij toch 2x 4,5 uur overdag in zijn bench zit leek mij het een mooi meegenomen pluspunt.
Als het geen stuiterbal in huis is en hij wordt niet opgejut kun je er vanuit gaan dat hij zijn rust neemt. Als je de hele dag thuis was zou je hem misschien twee uurtjes laten slapen, dan een half uurtje wat met hem doen, dan weer even wat te kluiven geven, dan eens een wandelingetje van een half uurtje etc. Weer even rust, kwartiertje spelen, rust 5 minuutjes trainen. Dat is zo'n beetje het normale patroon van een pup/ jonge hond en dat is ook beslist niet teveel, ook niet voor een wat groter ras.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”