ikke24 schreef:Toch ergens geloof ik het niet helemaal....Er moet toch zeker wel een alleenstaande zijn, die fulltime moet werken om de huur oid te betalen?
Alles klinkt hier zo mooi, maar houden de mensen die fulltime werken dan hun mond? Ok als ik fulltime zou werken zou ik dat hier ook niet neer durven zetten....als ik heel eerlijk ben hahaha.

Hier eentje die fulltime werkt.
We werken beiden fulltime en ons leven is zo ingericht dat Bowie per dag 2x 3 uur alleen is. De ene begint vroeg zodat er ook vroeg naar huis gegaan kan worden, de ander begint laat en blijft ook langer op het werk. Dat wisselt per keer, ligt eraan hoe de dag eruit ziet. Tussen de middag gaat er iemand naar huis toe, neemt extra lange pauze en laat Bowie goed uit. Lekker naar het bos gaan met haar hondenvriendjes of ze liggen zoals nu, lekker in het water, zwemmen en spelen maar.
Op een werkdag, zit Bowie naast die uren, nooit op een werkdag alleen. Als er een verjaardag is of wat dan ook gaat ze mee of er blijft er 1 thuis.
In het weekend staat het voornamelijk in het teken van de hond, dan zit ze zelden of nooit alleen.
Het is een heel geregel en geplan en ja, je sociale leven zit nu ook iets anders in elkaar. Maar dat laatste geldt denk ik ook voor mensen die niet full time werken
Toen Bowie een pup was, was het nog anders. Bijna alle vakantiedagen opgenomen voor de hond. Toen er weer gewerkt moest worden heeft m'n vader opgepast, die op dat moment zonder werk zat en elke dag een paar uur vrijgenomen en nog anders ingedeeld en gepland.
Hele schema's had
En ja, ik vind dat dit kan. In mijn situatie en gedrevenheid voor de hond.
Alle tijd die er is naast het werken, staat voornamelijk in het teken van Bowie.
Dat is geen opgave, of gestress of vervelend. Ik ervaar dat totaal niet zo, vind het héérlijk.
Maar er zijn zat mensen, en dat zie ik ook, die werken, tussen de middag de hond een rondje uitlaten en verder ook gewoon hun eigen ding doen. In het begin vol goede moed eraan beginnen en naar verloop van tijd toch in hun oude gewoontes vervallen waar de hond de dupe van wordt.
Het was de bedoeling dat Bowie, als ze een jaar was, meeging met een uitlaatservice. Dat wil ik (nog?) niet. Op dit moment gaat het prima zoals het nu gaat, zowel voor Bowie als voor ons, dus laat ik het zo.