Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fulltime werken en een hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Een pup lang alleen laten, met alle vorige sprekers eens, niet doen.

Ik heb er vijf, we werken allebei fulltime, maar we verkeren in de luxe positie dat ze allemaal mee kunnen naar het werk.

De dames en heren hebben hun eigen kantoor, met airco (in deze bloedhete dagen)

Na de vakantie wordt alles netjes betegeld en krijgen die verwende krengen van ons, hun eigenste slaapbank.... :mrgreen: :mrgreen:

Hadden we de honden niet mee kunnen nemen, dan had dagopvang en uitlaatservice de oplossing geweest, want meer dan 8 uur alleen laten, dat doe ik niet....
Maar dan hadden we ook geen 5 honden gehad...... :19:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Toen ik jaren geleden nog full time werkten had ik opvang voor mijn hond. Sinds ik meerdere honden heb werk ik alleen nog avond en weekend diensten en mijn man werkt dagdiensten. ( ook best handig nu we een kind hebben :mrgreen: )
De honden zijn nauwelijks alleen, als ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal breng gaan ze mee zodat we daarna heerlijk een paar uur naar strand kunnen.
Ik laat ze af en toe een paar uurtjes alleen als ik een vergadering heb ofzo.
Omdat mijn honden niet makkelijk alleen blijven (overdag gaat redelijk voor een uur of 3) gaan ze als we s avonds weg moeten naar een oppas of hebben we oppas aan huis voor kind en honden.
(hoezo leven voor de honden :wink: )
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Wat me opvalt is dat er veel Nederlanders (vooral vrouwen) deeltijds werken, dat ze hun uren grotendeels zelf kunnen kiezen en dat ze als ze willen ook terug meer uren kunnen werken. Da's hier bij ons veel minder het geval.

Maar hoe zit het met bv pensioen ?

Moet je dan tot je 80 werken om een volledig pensioen te hebben ? :mrgreen:

In Belgie zijn er niet veel deeltijdse banen, al worden de meeste ook weer ingevuld door vrouwen. Meestal zijn het 28-uren jobs, bv achter de kassa van een supermarkt. Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent.

En ook op gebied van thuiswerk staat Belgie nog jaren achter.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik werk partime :wink: De honden zijn hier 2 dagen per week de hele dag alleen thuis en dan gaan we 's morgens voor ik ga werken eerst een hele lange wandeling maken en als ik terug kom gaan we weer. Toen Quasar in huis kwam was Lars altijd thuis. Dit is zo gebleven tot Quasar een jaar was en toen is Lars weer gaan werken.
Afbeelding
jonas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jonas »

Ik vind dat ook niet kunnen, fulltime werken en dan met een pup die je wil opvoeden.
Ik werk max. 15 uurtjes in de week. En dan alleen 'sochtends.
Toen wij Jonas kregen was dat in begin Juni, ik heb toen de hele zomer gehad om alle tijd aan de pup te spenderen met zindelijk maken en ook te laten wennen om eens alleen te zijn. Daar ben ik erg blij om dat ik dat zo heb gedaan, want hij kan nu goed alleen zijn.
Voor volwassen honden, teminste zo denk ik erover en kijk dan naar mijn eigen hond, en je zou fulltime werken en de hond is thuis zou ik niet kunnen. Ik weet dat Jonas dan echt aandacht te kort zou komen.
Ik heb ook nog 2 kinderen, dus ik heb het altijd wel druk. Je moet de kinderen hier en daar brengen met activiteiten, maar tussentijds ben ik wel thuis.
Nu zit ik erover na te denken om er een pup bij te nemen. Die zou dan over een week hier kunnen komen, ook weer een ideale tijd voor mij om de pup op te voeden. Straks gaat deze moeder weer naar school en ben dan 2 hele dagen op school. Het voordeel is ook wel dat we een ruime tuin hebben en dat ze daar de hele dag kunnen zijn, en mn man komt tussen de middag te eten thuis en laat de hond(en) dan uit.
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

Toch ergens geloof ik het niet helemaal....Er moet toch zeker wel een alleenstaande zijn, die fulltime moet werken om de huur oid te betalen?
Alles klinkt hier zo mooi, maar houden de mensen die fulltime werken dan hun mond? Ok als ik fulltime zou werken zou ik dat hier ook niet neer durven zetten....als ik heel eerlijk ben hahaha.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

ikke24 schreef:Toch ergens geloof ik het niet helemaal....Er moet toch zeker wel een alleenstaande zijn, die fulltime moet werken om de huur oid te betalen?
Alles klinkt hier zo mooi, maar houden de mensen die fulltime werken dan hun mond? Ok als ik fulltime zou werken zou ik dat hier ook niet neer durven zetten....als ik heel eerlijk ben hahaha.
Ik ben alleen. Ik heb een aardige huur en ik werk 28 uur per week als pleeg. Geen vetpot, maar je kan niet alles hebben. Als je kiest voor honden kun je in mijn ogen niet kiezen voor een fulltimebaan..maar goed; dat is mijn visie. Als je dapopvang of oppas voor de hond hebt vind ik het overigens weer wat anders worden. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

ikke24 schreef:Toch ergens geloof ik het niet helemaal....Er moet toch zeker wel een alleenstaande zijn, die fulltime moet werken om de huur oid te betalen?
:zwaai Hier eentje die fulltime werkt.

We werken beiden fulltime en ons leven is zo ingericht dat Bowie per dag 2x 3 uur alleen is. De ene begint vroeg zodat er ook vroeg naar huis gegaan kan worden, de ander begint laat en blijft ook langer op het werk. Dat wisselt per keer, ligt eraan hoe de dag eruit ziet. Tussen de middag gaat er iemand naar huis toe, neemt extra lange pauze en laat Bowie goed uit. Lekker naar het bos gaan met haar hondenvriendjes of ze liggen zoals nu, lekker in het water, zwemmen en spelen maar.

Op een werkdag, zit Bowie naast die uren, nooit op een werkdag alleen. Als er een verjaardag is of wat dan ook gaat ze mee of er blijft er 1 thuis.

In het weekend staat het voornamelijk in het teken van de hond, dan zit ze zelden of nooit alleen.

Het is een heel geregel en geplan en ja, je sociale leven zit nu ook iets anders in elkaar. Maar dat laatste geldt denk ik ook voor mensen die niet full time werken :wink:

Toen Bowie een pup was, was het nog anders. Bijna alle vakantiedagen opgenomen voor de hond. Toen er weer gewerkt moest worden heeft m'n vader opgepast, die op dat moment zonder werk zat en elke dag een paar uur vrijgenomen en nog anders ingedeeld en gepland.

Hele schema's had :smile:

En ja, ik vind dat dit kan. In mijn situatie en gedrevenheid voor de hond.

Alle tijd die er is naast het werken, staat voornamelijk in het teken van Bowie.
Dat is geen opgave, of gestress of vervelend. Ik ervaar dat totaal niet zo, vind het héérlijk.
Maar er zijn zat mensen, en dat zie ik ook, die werken, tussen de middag de hond een rondje uitlaten en verder ook gewoon hun eigen ding doen. In het begin vol goede moed eraan beginnen en naar verloop van tijd toch in hun oude gewoontes vervallen waar de hond de dupe van wordt.

Het was de bedoeling dat Bowie, als ze een jaar was, meeging met een uitlaatservice. Dat wil ik (nog?) niet. Op dit moment gaat het prima zoals het nu gaat, zowel voor Bowie als voor ons, dus laat ik het zo.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Tot vorig jaar heb ik full time gewerkt, maar ik werkte heel veel thuis. Ik ging alleen naar de uni om een paar uur les te geven, de voorbereiding en het nakijkwerk deed ik thuis. Nu ben ik al een tijdje zonder werk en hard op zoek. Ik realiseer me goed dat ik waarschijnlijk niet meer een baan zal vinden waarbij ik weer de luxe heb zoveel thuis te kunnen werken, dus dan zal er oppas geregeld moeten worden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik ben dan wel niet alleenstaand, maar wij werken wel fulltime allebei. En ik durf hier best neer te zetten hoe wij het geregeld hebben, om eerlijk te zijn begrijp ik je laatste opmerking ook niet zo goed. :denken:

Bij ons gaat de mijn vriend om half 7 de deur uit, waardoor hij om half 5 thuis. Ik ga om half 8 de deur uit en ben om half 7 thuis. Ik sta elke dag om half 6 op om de honden flink te laten lopen voor het werk. Dan zijn ze alleen tot 9 uur, waarbij ze los in huis lopen (sinds kort, voorheen zaten ze in de gang en hadden ze de zolder van 50 m² incl. 2 persoonsbed tot hun beschikking). Dan worden ze opgehaald door de opvangmevrouw en gaan ze lekker naar het veld waar ze met hun vriendjes minimaal 2,5 uur tekeer gaan. Ze worden dan tussen half 2 en half 3 weer thuis gebracht en dan zijn ze alleen totdat vriendlief thuis komt die ze dan weer verzorgt en goed uitlaat. ´s Avonds en in het weekend zijn ze hier nooit alleen.

Edit: onze hond is geen pup en was dat ook niet toen ze hier in huis kwamen en de ander is een opvanger die ook al pup-af was. :wink:
Laatst gewijzigd door Nina op 17 jul 2006 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Voordat ik Chris leerde kennen werkte ik fulltime, destijds had ik Queenie en zij heeft het er 9 jaar mee moeten doen :wink:
Toen ik terugkwam uit Parijs/Kreta heb ik weer een hele tijd bij m'n moeder ingewoond, toen was Queen niet zo veel alleen.

Daarna een eigen huisje gekocht, die situatie heeft 3 jaar geduurd. Niet ideaal, soms een hoop georganiseer, maar vaak valt het wel te regelen.
Ik liet haar 's morgens een half uur/3 kwartier uit voordat ik naar m'n werk ging, aan het begin van de middag werd ze opgehaald door een hele lieve puberjongen die haar daarvoor ook al es uitliet en was ze met hem minimaal een uur in het bos. Uit kantoor ging ik weer lekker met haar lopen.
De avonden en weekenden waren voor haar, moest ik toch weer weg dan bracht ik haar naar mijn moeder die vlakbij woonde.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik werk nu 24uur, onregelmatig. op alle tijden van de dag. heb diensten van 7-11, van 16-21 of 22 van 7-16. heel verschillend. mijn vriend is 4maanden weg en 3maanden thuis (en dan ook echt thuis, hoeft niet te werken)
we hebben dickie genomen toen vriendlief net een week thuis was dus de eerste maanden zat dick niet alleen. daarna 3-4 uur.
als ik nu lange dagen moet werken gaat hij naar mijn schoonouders, schoonvader haalt hem op en gaat dan heel ver wandelen. dan blijft hij bij mijn schoonouders tot ik thuis ben, als mijn schoonouders moeten werken dan breng ik hem naar mijn ouders (als ik lang moet werken) die hebben ook 2honden, een groot erf en hij kan ook binnen.
vanavond moet ik van 16-21 uur werken mijn schoonvader moet ook werken dus moet hij ongeveer 5uur alleen zitten.
als het nodig is wil de buurvrouw ook gaan wandelen.
ik voel me vaak zelf schuldig als ik lang moet werken en hij moet bv naar mijn ouders (blijf daar af en toe ook slapen) maar das meer omdat ik dan thuis kom en dan alleen ben :wink:
ik wil hem ook niet vaker op een dag alleen laten, zoals smorgens een paar uur en savonds een paar uur. maar dat is meer mijn gevoel denk ik.
in oktober ga ik 4-5 weken naar mijn vriend soort vakantie en dan gaat dick naar mijn ouders, die moeten ook werken, maar omdat hij daar vriendjes heeft is hij niet alleen.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Mijn man werkt fulltime, onregelmatige begin- en eindtijden dus we weten nooit hoe laat hij weer terug zal zijn. Ik werk nu 26 uur en heb de luxe dat ik zelf mijn weekindeling mag en kan maken.

Toen we Terra kregen, hebben we een poos vrij genomen achter elkaar, en daarna is ze in haar puppietijd overdag bij vrienden of bij mijn schoonouders geweest. Dat was een fijne oplossing, maar ook wel noodzakelijk vind ik.

In mijn vorige baan werkte ik drie dagen; een a twee keer per week late diensten, en een a twee dagen in de week kantoortijd. We hadden toen ook nog een uitlaatservice voor Terra zodat ze nooit langer dan 4 uur aaneengesloten alleen was.

Toen zijn we een poosje beiden aan huis geweest, en hebben we van die gelegenheid gebruik gemaakt om Joep erbij te nemen. We hebben rustig de tijd gehad om hem te laten wennen aan alles, inclusief alleen zijn.

Nu heb ik (alweer anderhalf jaar bijna) een andere baan, waarbij ik voornamelijk tijdens kantoortijden werk. De uitlaatservice hebben we niet meer, dus de honden zitten wel langer alleen. Maar ze zijn nu samen en hebben ook wel veel aan elkaar. Voor het werk laat ik ze lang uit, en na het werk ook weer.

Ik probeer mijn werkweek zo in te delen dat ze niet heel lang alleen zijn; ik werk 2 dagen 7 uur, een dag 4 uur en een dag 8 uur (wat ik evt nog kan opsplitsen in twee halve dagen).

Straks gaan we verhuizen en wonen we dichter bij het werk, waardoor de reistijd eraf gaat en ze dus nog minder lang alleen zijn. En ik zou evt ook nog op lange dagen even terug naar huis kunnen om ze goed uit te laten.
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Mijn vriend werk fulltime, ik partime. (leidster kinderopvang BSO)
Alleen in schoolvakanties werk ik hele dagen, max 4.

Ik werk 5 minuten van huis uit ,dus kan in mijn pauze lekker naar huis om te gaan wandelen met de honden!

Veel mensen zeggen; Goh, pas 25 en dan maar 24 uur op contract hebben.. Tja ik zou ook heus meer uren willen,maar dat gaat in de BSO niet. En ik heb voor 3 honden gekozen, dus daar ga ik voor. Dan maar wat minder vakanties en geen dure merk kleding, ik ben gelukkig zo. :mrgreen:

Groetjes Laura!
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Leo werkt fulltime en ik werk partime.
Ik werk 4 dagen a 5 uur per dag en woensdag ben ik vrij.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik werk fulltime, momenteel gemiddeld 11/12 uur per dag. Mijn vriend werkt dezelfde uren en Vegas is de hele dag bij mij op kantoor. Mocht ik een andere baan gaan zoeken dan zal ik zeker met Vegas rekening houden. Ik zal dan minder uren willen gaan werken (ca. 40 uur per week) en de mogelijkheid om Vegas in de pauze uit te laten. Ook zal er tegen die tijd een teefje bij komen zodat Vegas niet alleen is.

Onze vrije tijd gaat nu voor zo'n 99% naar Vegas. Als eén van ons een dagje weg wil in het weekend dan blijft de ander thuis. De weekenden staan in het teken van wandelingen en ander soort uitstapjes met Vegas. Ik moet mezelf weleens een schop onder mijn kont geven als ik van 06.00 tot 18.00 heb gewerkt en geen zin meer heb om iets met Vegas te ondernemen. Als ik weet dat ik een lange dag voor de boeg heb dan loop ik voor het werk een heel stuk met Vegas en doe ik veel spelletjes tussen de middag. Een korte middagwandeling is dan voldoende voor een tevreden Vegas.

In de weekenden hebben we vaak wandelafspraken en ook doordeweeks in de avonduren.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het is in mijn ogen zo relatief. Hier in de buurt zie ik zat mensen die de hele dag thuis zijn, maar waarbij de honden alsnog het grootste gedeelte in hun bench/in de tuin zitten zonder gezelschap. Dan hebben die honden van fulltime werkende mensen die goede regelingen getroffen hebben het toch een stuk beter. Dus volgens mij maakt het niet uit of je fulltime werkt of niet.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

ik werk nu parttime in de catering maar ga de administratieve kant op zodra ik in januari afgestudeerd ben. Ook ga ik samenwonen in Tiel met mn vriend. Ik wil zelf wel parttima werken. Voor het huishouden en de hondjes. ( nee kinderen zijn er (nog) niet)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

Leuk om al die verschillende reacties te horen!
Ik zal mijn verhaal nu ook maar vertellen.
Ik werkte eerst 33 uur, had de woensdag sowieso vrij en dan ma, di, do, vr tot 4 uur ongeveer. Cheyenne ging dan 's midaags naar mijn ouders, die pikte haar dan op. Door omstandigheden kan dit dus komend schooljaar (werk op een school) niet meer en ik was al helemaal in paniek.
Ik heb nu meer uren gekregen (deze kon ik overigens niet weigeren) en dus was ik nog meer in paniek. Mijn vader komt haar wel tussen de middag uitlaten, maar het kan ok eens zo zijn dat dit niet zo is.
Ik werk komen schooljaar op ma van half 9 tot half 4....di van half 9 tot half 5...woe van half 9 tot 1 ur...do van half 9 tot half 5 en vrijdag van half 9 tot half 4. ik kan op dit moment niet minder werken, en voel me heel erg schuldig t.o.v cheyenne, maar ik moet wel zeggen ze kan heel goed alleen blijven, geen klachten van buren en ze slaapt veel overdag. Ik hoop zo dat ik haar niet te kort doe, merk ik dat ik dat wel doe, ga ik gelijk voor een andere oplossing zorgen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

werk full-time, nu nog met een huisgenoot (ex :wink: )die ook full-time werkt, maar dan in de horeca, dus die begint vaak pas aan t einde van de middag,
maar er zijn ook dagen bij dat hij moet openen en dat we dus beide heel de dag weg zijn (vaak 2 a 3 maal per week)

daar staat tegenover dat ze 4 maal in de week op het trainingsveld te vinden zijn en ook de avonden dat er geen training is worden ze "beziggehouden" :mrgreen:

vind zelf dat het prima moet kunnen, maar dan wel als ze daarnaast meer dan voldoende aandacht en beweging krijgen...

als er straks (volgend jaar) weer een nest is ben ik tegen die tijd alleen, dat wordt dus rondom de bevalling vrijnemen, op mn werk de webcam en tussendemiddag naar huis (wat geen probleem is bij mn baas)
en ja, bij complicaties wordt t langer vrij....maar daar ga ik niet van te voren van uit.....(maar de meeste hier weten ook hoe ik daarover denk...als een teef t niet alleen kan moet je er (vind ik) niet mee fokken...)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Mijn vriend werkt fulltime (37,5 uur) en ik parttime (32 uur). Jeroen begint al om zeven uur en is meestal rond 16.00 uur weer thuis. Ik begin om half negen en ga tussen de middag op de dagen dat Sita thuis is maandag en woensdag tussen de middag naar huis om haar uit te laten. Dinsdag ben ik vrij, op donderdag gaat ze naar de opvang en vrijdag werk ik een halve dag.

Het weekend en de avonden is ze nooit alleen. Mochten Jeroen en ik beide weg willen, dan gaat ze naar mijn (schoon)ouders, die helemaal weg zijn van haar. En kan dat niet, dan blijft er gewoon iemand thuis. En 's avonds en in het weekend ook veel wandelafspraken.

En over een jaartje misschien wel een hondje erbij :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Roxy1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy1 »

wij werken beide fulltime. Ik werk vanuit huis, maar heb afspraken buitenshuis. Wanneer ik voor afspraken weg moet, gaat Roxy mee met de uitlaatservice. Ze is dan nooit langer dan 4 uur alleen.
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik ben full-time huisvrouw, zo, het is maar eens gezegd.
Nu, tijdens de schoolvakantie profiteren de honden daar enorm van.
Veel aandacht, altijd een kind om een balletje te gooien, en veel geluier op het veld voor, waarbij wij luieren, en de kinderen en de honden spelen.
Buiten de schoolvakanties is het voordeel voor mijn honden dat ze dagelijks om 9.00 uur een lange wandeling of zwempartij krijgen, en dat er om de zoveel uur weer iemand langdurig thuis is.
Als ik het zo vergelijk met de honden die ik beter ken, van mensen die full of part-time werken, hebben mijn honden ongeveer hetzelfde, met het verschil dat ze langduriger gezelschap hebben.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

johan1969 schreef:Wat me opvalt is dat er veel Nederlanders (vooral vrouwen) deeltijds werken, dat ze hun uren grotendeels zelf kunnen kiezen en dat ze als ze willen ook terug meer uren kunnen werken. Da's hier bij ons veel minder het geval.

In Belgie zijn er niet veel deeltijdse banen, al worden de meeste ook weer ingevuld door vrouwen. Meestal zijn het 28-uren jobs, bv achter de kassa van een supermarkt. Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent.

zijn er in belgie dan geen part time banen? Is het leven in Belgie zo duur dat beide partners moeten werken? En banen met onregelmatig werk zoals in de zorg?
Het is misschien meer de mentaliteit van mensen tegenover honden. Hier in nederland zijn ook mensen genoeg die de hele dag werken en hun hond alleen laten. Als je er voor kiest om honden te hebben is er meestal wel iets te regelen als je wilt.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Toen wij de hond kregen werkte ik parttime. Door omstandigheden moest ik fulltime gaan werken (als ik daarvoor al fulltime werkte hadden we geen hond genomen). De hond is ongeveer 6 uurtjes per dag alleen, doordat mijn man in de horeca werkt en dus later begint. In de tijd dat ze alleen zit komt er iemand uit de straat haar ophalen voor een flinke wandeling. Dus ja, wij werken beiden fulltime en hebben een hond, maar ook een oppas :wink:
Afbeelding
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Ben ambtenaar, hetgeen in mijn geval betekent een 36-urige werkweek die persoonlijk in te delen is, en flexibele werktijden. Voor mij en mijn honden betekent dit 2 halve dagen werken en 3 hele dagen. Op die 3 dagen ga ik WEL tussen de middag naar huis voor mijn honden. Een oppas of hondenuitlaatservice is in ons geval niet mogelijk, immers mijn Fila is er een met een kleine gebruiksaanwijzing en vanwege haar angstgedrag en haar aard zal zij nimmer met een ‘vreemde’ meegaan. Plus mijn vriend werkt onregelmatig, hetgeen betekent dat zij niet zo lang alleen zitten, en ook niet vaak. Al mijn vrije tijd gaat verder op aan de honden, altijd met hen in de weer, driemaal per week op de training.

Groetjes, Femmy
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:
johan1969 schreef:Wat me opvalt is dat er veel Nederlanders (vooral vrouwen) deeltijds werken, dat ze hun uren grotendeels zelf kunnen kiezen en dat ze als ze willen ook terug meer uren kunnen werken. Da's hier bij ons veel minder het geval.

zijn er in belgie dan geen part time banen? Is het leven in Belgie zo duur dat beide partners moeten werken? En banen met onregelmatig werk zoals in de zorg?
Het is misschien meer de mentaliteit van mensen tegenover honden. Hier in nederland zijn ook mensen genoeg die de hele dag werken en hun hond alleen laten. Als je er voor kiest om honden te hebben is er meestal wel iets te regelen als je wilt.
Er zijn inderdaad niet zoveel deeltijdse jobs in Belgie, en zeker niet veel begerenswaardige deeltijdse jobs.

Als ik hier lees dat sommige mensen maar 20 u/week werken, dan kan je net zo goed thuisblijven. Als je je belastingen en je vervoer en kinderopvang er van aftrekt, hou je niks over.

Dan zwijgen we nog over het feit dat veel mensen (vooral mannen) in Belgie, naast hun voltijdse job, nog in t zwart gaan bijklussen. Vooral mannen die in ploegen werken. Ik ben de enige van mijn collega's zonder bijbaantje.

Ik denk niet dat het leven in Belgie duurder is dan in Nederland (eerder omgekeerd), maar veel Belgen hebben een baksteen in de maag en willen een eigen huis. En dat kost geld.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

johan1969 schreef:[
Als ik hier lees dat sommige mensen maar 20 u/week werken, dan kan je net zo goed thuisblijven. Als je je belastingen en je vervoer en kinderopvang er van aftrekt, hou je niks over.
Wat een onzin.
Er blijft nog best wat over na belastingaftrek, in mijn geval is vervoer een kwestie van 20 minuten fietsen en kinderen zijn er niet dus die hoeven ook niet naar opvang.
En daarbij kan het ook nog gewoon leuk zijn om wel te werken.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het over Belgie he, waar op t einde van de maand 50% van je loon naar de staat gaat.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

En natuurlijk kan het leuk zijn om te gaan werken, leuker dan altijd thuis te zitten, je komt eens onder de mensen en je maakt wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”