Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met Aboistop anti-blafband ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Zoie schreef:
Mark-fryslan schreef:[Als je hond te opgefokt raakt dan zijn er teveel prikkels voor hem. Dat met pijnprikkels de kop indrukken vind ik niet eerlijk naar de hond toe.
hier heb ik eigenlijk nog wel een theoretisch vraagje over, en ben wel benieuwd hoe jullie dat zien.

Volgens mij is er namelijk ook zoiets als een zichzelf-opfokkend-vermogen van de hond, waarbij de prikkels van buiten in wezen niets meer zijn dan een aanleiding ( om te gaan freaken. )

Nu wil ik geen anti-blafband propageren, maar ik ben wel benieuwd of jullie met mij in dit fenomeen geloven.
Stel dat het zou bestaan zou een anti blaf band dan het zelfopfokkend vermogen doen toenemen of laten afnemen?

Bedoel je de hond die te gevoelig is voor prikkels omdat hij b.v. niet voldoende wordt uitgelaten en dan op cursus door het lint gaat om niks? Ook in zo'n geval kan ik niet achter wat voor vorm van corriceren dan ook staan.

Zelf opfokkend vermogen is gewoon een motivatie volgens mij. De hond voelt zich niet prettig in zijn omgeving/situatie/context bal bla en probeert met zijn gedrag de omgeving/situatie/context bla bla te veranderen.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Eline* schreef:We hebben het hier over een klein hondje. Met een ruim formaat kong moet dat prima kunnen. Ik vind een hondje van een maand of 7 echt te jong voor een blafband. Die hond moet eerst gewoon fatsoenlijk de rust vinden tijdens het alleen zijn. Als 4 minuten alleen zijn kan met worst kun je dat in mijn ogen prima uitbouwen. Van blinde paniek is geen sprake, dus laten we dat nou ook netjes zo houden. Van plotse schrik tijdens het alleen zijn kan een hond nl wel verlatingsangst krijgen. :wink:
Vandaar mijn voorbeeld hoe wij honden leren in de kennel en in de bench ze zijn dan van dezelfde leeftijd als deze hond.....

en de kong is in mijn ogen absoluut gevaarlijk vooral voor puppen en jonge honden die overal aan knagen... maar dit is ook pas nadat ik de verschrikkelijke gevolgen heb gezien en meegemaakt....

en een hond van zeven maanden doe ik ook geen antiblafband om hoor....

in mijn ogen is ook geen sprake van blinde paniek maar gewoon dat de hond nog moet leren om alleen te zijn, vandaar mijn verdere tips....

maar wees AUB voorzichtig en geef GEEN KONG of PIEPSPEELTJES als de hond alleen is.... je kan het leven ermee redden van je hond.....

Ik heb mijn bandit er bijna door verloren en Petra v.d. Broek vorig jaar haar Chuck, dus ik weet waar ik over praat!!!!

En op het duitse herder forum hebben meer van deze voorbeelden gestaan, dus ik zeg het niet voor niets.....

Heb zelfs foto's geplaatst toen van het piepbeestje wat in Bandit zijn maag achtergebleven was!!! Geen fraai gezicht....
Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:
Eline* schreef:We hebben het hier over een klein hondje. Met een ruim formaat kong moet dat prima kunnen. Ik vind een hondje van een maand of 7 echt te jong voor een blafband. Die hond moet eerst gewoon fatsoenlijk de rust vinden tijdens het alleen zijn. Als 4 minuten alleen zijn kan met worst kun je dat in mijn ogen prima uitbouwen. Van blinde paniek is geen sprake, dus laten we dat nou ook netjes zo houden. Van plotse schrik tijdens het alleen zijn kan een hond nl wel verlatingsangst krijgen. :wink:
Vandaar mijn voorbeeld hoe wij honden leren in de kennel en in de bench ze zijn dan van dezelfde leeftijd als deze hond.....

en de kong is in mijn ogen absoluut gevaarlijk vooral voor puppen en jonge honden die overal aan knagen... maar dit is ook pas nadat ik de verschrikkelijke gevolgen heb gezien en meegemaakt....

en een hond van zeven maanden doe ik ook geen antiblafband om hoor....

in mijn ogen is ook geen sprake van blinde paniek maar gewoon dat de hond nog moet leren om alleen te zijn, vandaar mijn verdere tips....

maar wees AUB voorzichtig en geef GEEN KONG of PIEPSPEELTJES als de hond alleen is.... je kan het leven ermee redden van je hond.....

Ik heb mijn bandit er bijna door verloren en Petra v.d. Broek vorig jaar haar Chuck, dus ik weet waar ik over praat!!!!

En op het duitse herder forum hebben meer van deze voorbeelden gestaan, dus ik zeg het niet voor niets.....

Heb zelfs foto's geplaatst toen van het piepbeestje wat in Bandit zijn maag achtergebleven was!!! Geen fraai gezicht....
Heel erg allemaal hoor meen ik echt. Maar en hond die zo graag ergens op kauwt en dingen doorslikt pakt dan toch ook wel iets anders dan een kong of piepspeeltje? Dan heb je echt een heel ander probleem wat je eerst moet zien op te lossen.

Piepspeeltjes ben ik ook geen voorstander van trouwens. Dit omdat ik mijn hond niet wil leren dat piepende zaken leuk zijn en dat je daar vooral in moet bijten. Om nu alle honden van de KONG's af te houden vind ik dan ook weer extreem. Je hond moet toch ergens op kunnen knagen als hij daar behoefte aan heeft? Per hond dus kijken wat goed gaat. Je moet altijd in de gaten houden wat je hond doorslikt. Pica heet dat geloof ik en is erg lastig maar gelukkig lijden niet alle honden daaraan.

Wel goed hoor de waarschuwing, altijd voorzichtig zijn. Mocht je hier echt bang voor zijn dan kun je de Kong ook alleen geven als je wel zelf thuis bent. Geef de kong en verlaat de ruimte waar je hond ligt. Kom steeds weer binnen en ga weer weg. Zo leert je hond ook dat het komen en weggaan iets is waar hij zich helemaal niet zo druk over hoeft te maken. Verder zou je dan iets kunnen doen zoals ik in mijn eerste tip aan gaf met een pot voer waar de hond op moet passen. Je geeft hem dan een motivatie om bij de pot te blijven.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mark-fryslan schreef:
Zoie schreef:
Mark-fryslan schreef:[Als je hond te opgefokt raakt dan zijn er teveel prikkels voor hem. Dat met pijnprikkels de kop indrukken vind ik niet eerlijk naar de hond toe.
hier heb ik eigenlijk nog wel een theoretisch vraagje over, en ben wel benieuwd hoe jullie dat zien.

Volgens mij is er namelijk ook zoiets als een zichzelf-opfokkend-vermogen van de hond, waarbij de prikkels van buiten in wezen niets meer zijn dan een aanleiding ( om te gaan freaken. )

Nu wil ik geen anti-blafband propageren, maar ik ben wel benieuwd of jullie met mij in dit fenomeen geloven.
Stel dat het zou bestaan zou een anti blaf band dan het zelfopfokkend vermogen doen toenemen of laten afnemen?
afnemen, zeg ik zonder het ding, nogmaals, te willen propageren.
Bedoel je de hond die te gevoelig is voor prikkels omdat hij b.v. niet voldoende wordt uitgelaten en dan op cursus door het lint gaat om niks? Ook in zo'n geval kan ik niet achter wat voor vorm van corriceren dan ook staan.
Ik bedoel het eigenlijk meer in algemene zin. Sien kan heel rustig in de auto zitten. Maar ze kan ook opgefokter en opgefokter raken en naar alles gaan lopen blaffen. Dat doorbreek ik dan, eventueel in corrigerende zin: klaar !

Ik realiseer me trouwens wel dat er ook een positieve versie bestaat om met dit probleem om te gaan.
Zelf opfokkend vermogen is gewoon een motivatie volgens mij. De hond voelt zich niet prettig in zijn omgeving/situatie/context bal bla en probeert met zijn gedrag de omgeving/situatie/context bla bla te veranderen.
Ja, maar het is niet lineair. Mensen kennen dit trouwens ook heel goed. Een krankzinnig kleine aanleiding in de omgeving kan iets op gang brengen waar iemand compleet van door het lint gaat.
Mark-fryslan schreef:[Vraag je jezelf niet af dan waar de opgebouwde spanning van je hond blijft? Hij kan zich niet uiten zoals hij dat graag wil. Hoe laat hij nu dan de opwinding en opgekropte spanning afvloeien?
En in het verlengde hiervan, dit afvloeingsmodel is m.i. ook onvolledig of achterhaald. Het is b.v. niet zo dat als je iemand die vol opgekropte woede op een boksbal laat slaan, dan zijn spanning kwijt is en niet meer agressief. Het tegendeel is waar, hij zal nog opgefokter raken.

Dit zeg ik even uit mijn hoofd, ik meen te weten dat dit zo is, maar wordt graag gecorrigeerd of aangevuld door iemand die dit beter weet. Volgens mij zijn hier onderzoeken naar gedaan.

Er was onlangs nogal wat opwinding in de media over het feit dat jongelui doorgaans agressiever zijn als ze uit de sportschool komen, maar volgens mij is dat precies wat je theoretisch kunt verwachten.

( psychologen op dit forum, laat uw licht eens over dit probleem schijnen ! )
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

begrijp me overigens niet verkeerd hoor Mark.

Als ik met sien naar de uitlaatplek rij, is de kans dat ze gaat freaken bijzonder groot. Na de grote wandeling waarin ze zich op allerlei manieren heeft kunnen uitleven, bijzonder klein. Dan gaat ze gewoon moe op de achterbank liggen, en ziet ze niks meer. Dus dat zelfopfokkend vermogen is zelf geen vast gegeven.

Zo geloof ik ook dat in mijn geval voor sien de beste garantie dat ze een paar uur alleen kan zijn zonder te blaffen is om haar vooraf goed uit te laten, lichamelijk en geestelijk te laten inspannen enz. Ik denk dat wij elkaar hierin wel kunnen vinden.

Dus, nogmaals, geen propaganda hier voor de antiblafband als alternatief voor fatsoenlijk met je hond bezig zijn.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef:begrijp me overigens niet verkeerd hoor Mark.

Als ik met sien naar de uitlaatplek rij, is de kans dat ze gaat freaken bijzonder groot. Na de grote wandeling waarin ze zich op allerlei manieren heeft kunnen uitleven, bijzonder klein. Dan gaat ze gewoon moe op de achterbank liggen, en ziet ze niks meer. Dus dat zelfopfokkend vermogen is zelf geen vast gegeven.

Zo geloof ik ook dat in mijn geval voor sien de beste garantie dat ze een paar uur alleen kan zijn zonder te blaffen is om haar vooraf goed uit te laten, lichamelijk en geestelijk te laten inspannen enz. Ik denk dat wij elkaar hierin wel kunnen vinden.

Dus, nogmaals, geen propaganda hier voor de antiblafband als alternatief voor fatsoenlijk met je hond bezig zijn.
Ik heb inderdaad moeite om je te volgen. Sien in de auto raakt gewoon opgewonden van de verwachting. Ze weet wat er gaat gebeuren! We gaan weer lekker naar het park. Het piepen, janken enz. is dan zelfbelonend gedrag. Soms kun je dat afleren. Gaus heeft daar wel eens over geschreven dat je dat kunt afleren d.m.v. het belonen van het niet piepen en janken en zelfs de auto stoppen geloof ik. Lijkt me erg moeilijk en onmogelijk op de snelweg. Peter Peekman heeft het opgegeven met zijn eigen hond en doet eigenlijk niks meer met die opwinding van een van zijn honden gelezen in zijn boekje over de black box methode. Ik zou ook niet weten wat je hier in het algemeen aan kan doen. Zelfbelonend gedrag is altijd erg moeilijk om om te buigen naar gewenst gedrag.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Zoie schreef:
Mark-fryslan schreef:[Vraag je jezelf niet af dan waar de opgebouwde spanning van je hond blijft? Hij kan zich niet uiten zoals hij dat graag wil. Hoe laat hij nu dan de opwinding en opgekropte spanning afvloeien?
En in het verlengde hiervan, dit afvloeingsmodel is m.i. ook onvolledig of achterhaald. Het is b.v. niet zo dat als je iemand die vol opgekropte woede op een boksbal laat slaan, dan zijn spanning kwijt is en niet meer agressief. Het tegendeel is waar, hij zal nog opgefokter raken.
Geen idee, maar iemand die vol opgekropte woede voor mij staat ga ik niet nog eens lekker met een vork in zijn neus prikken. Dan weet ik zeker dat ik een hengst voor mijn bek kan verwachten. Bij honden noemen we dit dan de kans op omgerichte agressie.

Groetjes Mark

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Boris schreef:

Wat betreft de piepspeeltjes ben ik het eens. Ik vind het heel naar als er een hond doodgaat van een Kong, maar ik kan mijn hond prima alleen laten met een Kong. Het gaat hier om een klein wolbaaltje, niet om een herder.

Anne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boris schreef:
malinois schreef:Als ik op dit moment zou moeten kiezen waar ik het liefst zou trainen was dat bij Boris op de vereniging.
zou wel gezellie zijn en bedankt voor het compliment.... ben zelf ook erg blij met dit gezellie groepje met veel ervaren africhters... heb er al veel geleerd....
dat 'gevoel' had ik al na m'n vorige bezoek aangezien mij simpelweg de mensen, de manier van trainen, de mentaliteit en zeker de ervarenheid aanstaat bij jullie :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:De tip van de kong is zeker de moeite waard. Dan zijn ze alweer wat langer onderweg dan 3 minuten. Het knauwen en likken ontspant de honden ook lekker. Bij Rex werkt dat super. Voor het slapen gaan krijgt hij een kong met vlees mee.
Groetjes Mark
sowieso iets meegeven zonder erbij te zijn zal ik nooit doen, bij een pup niet maar ook niet bij een volwassen hond. Zou mezelf nooit vergeven als er iets door gebeurde. Heb het ook nog nooit gedaan. Ze krijgen hier werkelijk alles kapot ook dingen die voor zeer grote honden zijn (en dat zijn ze toch echt niet)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Je hond moet toch ergens op kunnen knagen als hij daar behoefte aan heeft?
waarom? De mijne krijgen kauwstaven om op te knagen of botten maar alleen in mijn aanwezigheid. Ik zie het nut niet van moeten knagen als hij daar behoefte aan heeft. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Boris schreef:

Wat betreft de piepspeeltjes ben ik het eens. Ik vind het heel naar als er een hond doodgaat van een Kong, maar ik kan mijn hond prima alleen laten met een Kong. Het gaat hier om een klein wolbaaltje, niet om een herder.

Anne
maar meer mensen lezen dit niet alleen met kleine hondjes.... :wink: En mijn herder is echt niet groot (57 cm) maar zij krijgt dus ook de dingen voor zeer grote honden kapot
Afbeelding
starfleet
Erelid

Als een hond echt flink gaat kangen op een Kong zou ik hem niet meer geven als ik er niet ben. Met een beetje fanatisme kan alles stuk. Dat is toch anders bij jou, je hebt ze in een kennel als je wegbent. Honden die los in huis lopen kunnen in principe ook in een stuk bankstel stikken.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Als een hond echt flink gaat kangen op een Kong zou ik hem niet meer geven als ik er niet ben. Met een beetje fanatisme kan alles stuk. Dat is toch anders bij jou, je hebt ze in een kennel als je wegbent. Honden die los in huis lopen kunnen in principe ook in een stuk bankstel stikken.

Anne
mijn honden zitten niet in de kennel :19: Ik zou heel graag willen dat dat kon hoor aangezien mijn honden daar veel liever zijn dan binnen maar ik vertrouw mijn buren niet :roll: Heb er nu wel 1 neergezet en daar ligt hij dan ook supergraag in met de deur open :denken: maar ik durf ze daar dus (nog) niet in te doen als ik weg ben....
2 van mijn honden liggen in de bench de rest loopt los overigens.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:[]Ik heb inderdaad moeite om je te volgen. Sien in de auto raakt gewoon opgewonden van de verwachting. Ze weet wat er gaat gebeuren! We gaan weer lekker naar het park. Het piepen, janken enz. is dan zelfbelonend gedrag.
ja, maar ze wordt in die toestand ook superalert op haar omgeving, een hond die ze ergens ziet lokt een woedeaanval uit, vervolgens wordt ook een fietser, iemand met een petje, of weet ik het wat aangeblaft.
Afbeelding
starfleet
Erelid

malinois schreef:
mijn honden zitten niet in de kennel :19: Ik zou heel graag willen dat dat kon hoor aangezien mijn honden daar veel liever zijn dan binnen maar ik vertrouw mijn buren niet :roll:
Het was geen verwijt :wink: Ik dacht dat ze bij jou regelmatig in een kennel zaten.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
malinois schreef:
mijn honden zitten niet in de kennel :19: Ik zou heel graag willen dat dat kon hoor aangezien mijn honden daar veel liever zijn dan binnen maar ik vertrouw mijn buren niet :roll:
Het was geen verwijt :wink: Ik dacht dat ze bij jou regelmatig in een kennel zaten.

Anne
:wink: oke, nee dus... :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Zoie schreef:
Geen idee, maar iemand die vol opgekropte woede voor mij staat ga ik niet nog eens lekker met een vork in zijn neus prikken. Dan weet ik zeker dat ik een hengst voor mijn bek kan verwachten. Bij honden noemen we dit dan de kans op omgerichte agressie.

Groetjes Mark
tsja, als je vroeger als kind op het punt van ontploffen stond, kreeg je een pets in je gezicht, was het zo over :mrgreen:

Maar even serieus, als je hond vol opgekropte woede aan de lijn hangt, dan ga je die woede toch niet laten afvloeien door hem zijn gewenste ding te laten doen ? Dan train je op zelfbeheersing, lijkt me. En dat doe ik ook wel met een brul hoor. Even normaal doen ! Dank u ! En waar die opgekropte woede dan blijft, geen idee :19:

( het stikt hier van de katten, en met afleiding kan ik het lang niet altijd voor zijn. )
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Zoie schreef:

Volgens mij sla je de spijker min of meer op de kop Jan.

Ontneem de hond de mogelijkheid om het aangeleerde zelf-opfokkende gedrag te vertonen en bied tegelijkertijd de mogelijkheid aan om iets anders en aangenamers te ontdekken, bvb. de kong.

Dan krijg je gewoon een hond die op is gehouden met in dit geval blaffen zonder daar nadelige gevolgen van te ondervinden, integendeel, hij leert om rustig met de situatie om te gaan ipv te reageren met ingesleten gewoonte-gedrag.

Vraagje: Heeft een roker last van het feit dat hij het roken ontwendt is, of een nagelbijter?
Boris
Actief

Even ter verduidelijking wat ik bedoelde:

Henny schreef:
peer schreef:
had ook een zwarte heeft me ruim 700,00 euro aan dierenartsrekening op geleverd hond dood ziek 5 dagen bij de dierenarts geleggen gelukkig nu thuis maar heel veel pijn. dacht ook leuk kan niet kapot grote ronde in maag en middel stuk in darmen kost hem een stuk maag en darm minder hij maakte ook nooit niks stuk is al 3 jaar dus mensen kijk uit met speelgoed ( de dierenarts dacht dat hij een virus had dus ben in 2 weken tijd 5 keer bij de dierenarts geweest voor dat ze er achter waren)

hetzelfde als bij bandit, onze piepkip kostte in totaal ook 700 euro...

heb beiden gevallen al bij topic WAARSCHUWING gezet

sterkte met Chuckebuck Peer....

http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 36&start=0
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Denk dat je de bijtkracht en -lust van een werklijn-herder niet moet vergelijken met een gemiddelde huishond. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:
Zoie schreef:

Volgens mij sla je de spijker min of meer op de kop Jan.

Ontneem de hond de mogelijkheid om het aangeleerde zelf-opfokkende gedrag te vertonen en bied tegelijkertijd de mogelijkheid aan om iets anders en aangenamers te ontdekken, bvb. de kong.

Dan krijg je gewoon een hond die op is gehouden met in dit geval blaffen zonder daar nadelige gevolgen van te ondervinden, integendeel, hij leert om rustig met de situatie om te gaan ipv te reageren met ingesleten gewoonte-gedrag.
Dit klopt hoor. Ieder geval bij mensen. Van meppen op een boksbal als je je opgefokt wordt is de kans groter dat de stoppen doortikken dan als iemand dan probeert zich te ontspannen door bv afleiding te zoeken in een andere aktiviteit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Boris
Actief

Wil de hond schreef:Denk dat je de bijtkracht en -lust van een werklijn-herder niet moet vergelijken met een gemiddelde huishond. :wink:
Nou eh... heb ook een huishond (zit wel een beetje terrier in!!!) en hoewel hij 12 jaar is heeft hij zijn bot het eerste van allemaal op.... en zijn die tanden nog puntgaaf en hartstikke sterk, waarschijnlijk omdat hij er nooit mee heeft hoeven werken, alleen slopen vroeger... :wink: :mrgreen:

Maar toch... ik dacht een gewaarschuwd mens telt voor twee nietwaar?
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Hallo allemaal,

Ik zal jullie weer even op de hoogte brengen hoe het gaat met de 'training'. Vrijdag ben ik bij de dierenarts geweest om Clomicalm te halen en zaterdag zijn we daar dus mee begonnen. De hond krijgt 2 pilletjes per dag (1 's ochtends en 1 's avonds).
Zaterdagmiddag is ze 2 uur alleen geweest en ze heeft niet geblaft :E: zondagmiddag 1,5 uur alleen en daarvan heeft ze 15 minuten geblaft (nadat ze haar plakje Rodi worst op had gegeten) en gisteren heb ik haar 1 uur alleen gelaten en toen was ze ook stil ! Het gaat dus de goede kant op :wink:

Ik heb hier twee Kongs liggen een kleine en een iets grotere, het gaat hier trouwens om een kleine hond (Shih Tzu) die de Kong (tot nu toe) nog niet kapot heeft gekregen dus ik zou haar daar wel alleen mee durven laten. Er was ook iemand die schreef dat het om een hondje zou gaan van 7 maanden maar Daisy is nu 1 jaar en 8 maanden.
De blafband ga ik sowieso niet meer proberen en ik denk dat we nu (eindelijk) op de goede weg zijn ...

Voorlopig ga ik haar iedere dag alleen laten om te oefenen, ik merk nu ook dat ze de laatste paar keren niet meer bij de deur gaat liggen maar een stukje verderop en volgens mij slaapt ze dan ook. Ik kan het nl. net niet zien omdat ze uit het beeld van de camera ligt. De camera hadden we steeds op de tussendeur gericht omdat ze daar steeds ging liggen.

Het is de bedoeling dat Daisy uiteindelijk 3 ochtenden in de week 4 uurtjes alleen zou moeten zijn ivm mijn werk. Weet iemand hier misschien wanneer ik haar een keer zo lang alleen zou kunnen laten of kan ik beter even afwachten hoe het de aankomende tijd gaat ?

Het valt mij wel op dat sinds ik de Clomicalm geef ze rustiger is, ik heb het medicijn in overleg met de dierenarts gehaald trouwens. Er schreef hier ook iemand dat het geen onschuldig middel is maar ik merk verder niet aan mijn hond dat ze 'suf' is, verder merk ik in haar gedrag en activiteit weinig verschil ...
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovanna »

Marsha en Daisy schreef:De hond blaft omdat ze verlatingsangst heeft en vlak voordat ik wegga geef ik haar een plakje worst (van de gedragsdeskundige) en als ze dat op heeft dan begint ze met blaffen tot ik weer terug ben ...
Heb wel eens voor de deur gestaan om te wachten tot ze stopt met blaffen maar dat gebeurd niet ze blaft om de 5 tot 10 seconden ...
Als ik binnenkom moet ik haar de eerste 10 minuten negeren ...

Verder in huis krijgt ze ook weinig aandacht, alle aandacht die ze nu krijgt moet van ons uitgaan ipv de hond. Dit is allemaal om haar zelfstandig te krijgen ...
Als dat de diagnose is van de gedragstherapeut en die adviseert vervolgens een anti-blafband, dan zou ik onmiddellijk een andere gedragstherapeut zoeken! Maar ik zie dat je al aan het trainen bent met je hond dus mijn opmerking komt waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd.
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovanna »

stefanie schreef:Je zou toch denken dat een GT die aangesloten is bij Alpha, dit soort dingen niet zou adviseren :roll:
Zoals al door anderen gezegd: gebruik alsjeblieft geen blafband!
Nouhou.... er zijn Alpha-leden waar ik nog geen Maltezer naar toe zou sturen....
Boris
Actief

Marsha en Daisy schreef: Vrijdag ben ik bij de dierenarts geweest om Clomicalm te halen en zaterdag zijn we daar dus mee begonnen. De hond krijgt 2 pilletjes per dag (1 's ochtends en 1 's avonds).
Hartstikke goed nieuws dus!!! :ok: Wat houden die pilletjes precies in eigenlijk?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
Marsha en Daisy schreef: Vrijdag ben ik bij de dierenarts geweest om Clomicalm te halen en zaterdag zijn we daar dus mee begonnen. De hond krijgt 2 pilletjes per dag (1 's ochtends en 1 's avonds).
Hartstikke goed nieuws dus!!! :ok: Wat houden die pilletjes precies in eigenlijk?
vroeg ik me ook af heb er nog nooit van gehoord... aan de naam te zien iets met stressvermindering ofzo? :19:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

volgens mij is het nogal heftig spul die clomicalm..

Ik heb spul op homeapatische basis wat homeocalm heet..
Tja...het idee van Bach Bloesem.
Met Rimpel gaat het inmiddels prima want we hebben hem weer het hele huis gegeven en hij ligt bovenaan de trap te snurken tot we thuis komen...
Dus de druppeltjse staan in de kast
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Clomicalm is een antidepressiva, met bij mensen vrij heftige bijwerkingen, maar bij honden is dat toch iets milder hoor. :wink:

Wat fijn dat het zo vlot helpt. In mijn ogen helpt het in die mate vlot dat het me verbaast en me ook afvraag of het nu al de werking is van de clomicalm.
Verder moet je niets veranderen aan je trainingsschema. Echt op je gemak opbouwen en niet te snel gaan dus ik zou niet ineens nu de vaart erin zetten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”