Ben nieuw op dit forum en wil graag vertellen wat er door mijn hoofd gaat en eens kijken hoe andere hondenbezitters hierop reageren/over denken.
Ik ben gek op honden en heb vorige week (vakantie in Spanje) een zielig hoopje hond ontmoet in een dorp in de bergen.(zuid spanje)
Blijkbaar was zij gedumpt (??) door mensen en zij liep al een jaar door het dorp te zwerven op zoek naar eten.
Ze had een erg doffe vacht en ze zat Vol met teken (leek wel een parelketting die ze droeg).
Niemand wilde zich blijkbaar voor haar zorgen, want ze zwierf nog steeds rond.
Ik gaf haar elke keer eten en dan was ze zo blij en ging ze rustig liggen ..
Na drie dagen kwam ze weer aangelopen, hinkend want blijkbaar wilde ze niet langer op een van haar voorpoten staan.
Heb onder haar voet gekeken maar kon er niets vinden.
Na van andere mensen gehoord te hebben dat er af en toe hondenbrigades uit Granada langskomen om de honden zonder eigenaar mee te nemen....en te horen dat deze dieren hierna in een soort van asiel terecht kwamen waar ze de honden gewoon vergassen kon ik er helemaal niet meer tegen.
Heb contact gezocht met een dierenorganisatie, de hond de auto ingelokt en een uur met haar gereden om haar af te leveren bij de dierenarts.
Deze heb ik betaald om haar te vaccineren en steriliseren.
Natuurlijk ook pillen tegen wormen en middel tegen vlooien en teken gekregen en bloed gecheckt (leishmania).
Een dag later zouden wij weer terug naar NL gaan en inmiddels ben ik hier.
De organisatie heeft een tijdelijke opvang voor haar en gaat op zoek naar een nieuw baasje.
Maar ze hebben zoveel honden waar ze een baasje voor zoeken en ze vertelde mij dat ze maar drie honden heeft geplaatst sinds april...
Aan de ene kant wil ik haar zo graag hierheen halen en haar hier een thuis geven, maar...
ik woon alleen en werk 4 dagen.
Ik kan de andere dagen waarschijnlijk wel voor een soort van oppas zorgen, maar dit is alleen maar even uitlaten..
en ik weet dat ik ook echt de tijd moet nemen om haar op te voeden (alleen laten/zindelijk etc..)
en ik begin net aan een nieuwe baan en kan dus na deze vakantie niet weer vrij nemen.
Vind het zo lastig....ik vind mezelf niet echt geschikt nu voor een hond (door werk) maar misschien vinden ze helemaan geen baasje en zit ze in een kennel...
Lastig dillema voor me.
Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
En misschien zijn er hier wel mensen die haar een veel beter huis kunnen bieden ?
Ik zal er dan voor zorgen dat ze naar NL komt.
Het gaat om een prachtige bruine teef tussen de 1 en 2 jaar, kruising Pointer X ?
Ben benieuwd naar jullie reakties.
Groetjes, Broena