Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer laat je pupkopers voor het eerst kijken?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

bulldog schreef: Wij verkopen dan ook quasi nooit aan alleenstaanden, zeker niet aan mensen onder de 25...risico vinden wij gewoon te groot.
Op die leeftijd zijn de meesten-uitzonderingen niet te na gesproken-nog niet standvastig genoeg om relaties, financiële verplichtingen, werk en uitgaan mooi gestroomlijnd te laten verweven met de aankoop van een hond.
Ik vind het heel interessant om de diverse verschillen te lezen en voelde niet de behoefte om te reageren, maar dit vind ik erg kort door de bocht.

Wat is er in hemelsnaam mis met een alleenstaande met hond??? Mijn ervaring is dat die honden niets minder aan aandacht krijgen als binnen een gezin.( misschien zelfs wel meer omdat er geen partner is die meedeelt :mrgreen: )
Ik begrijp best dat je eisen stelt aan pupkopers maar om dan deze schifting te maken snap ik niet. :denken:

Ik ben zelf getrouwd en was 21 met een fulltime baan toen wij onze eerste hond kregen en dat is prima gegaan! En zo ben ik echt niet de enige :wink:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

Danielle schreef:Hier is iedereen die maar wil meteen vanaf de geboorte van harte welkom. Schoenen hoeven niet uit, handen hoeven niet gewassen te worden en de pups mogen gewoon opgetild worden en bij kinderen op schoot liggen.
Denk wel dat het uiterst belangrijk is dat de handen wel gewassen worden met een anti bacteriele zeep hoor. Je weet nooit wat mensen allemaal meenemen aan hun handen en overbrengen op de pups. :wink:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Mijn eigen honden komen ook gewoon overal waar andere honden zijn. Ik loop ook gewoon wedstrijden en shows etc met mijn andere honden. Tenzij ik echt weet dat er ergens iets heerst, dan neem ik dus geen extra voorzorgsmaatregelen. Ik vind gewoon dat het helemaal niet zo nodig is om (in mijn ogen) overdreven hygenisch om te gaan met de puppies. Tot op heden heb ik (ff afkloppen) nog nooit problemen gehad met ziektes bij de puppen en ook als volwassen honden hebben ze nergens last van!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Blue Rising Star schreef:
Danielle schreef:Hier is iedereen die maar wil meteen vanaf de geboorte van harte welkom. Schoenen hoeven niet uit, handen hoeven niet gewassen te worden en de pups mogen gewoon opgetild worden en bij kinderen op schoot liggen.
Denk wel dat het uiterst belangrijk is dat de handen wel gewassen worden met een anti bacteriele zeep hoor. Je weet nooit wat mensen allemaal meenemen aan hun handen en overbrengen op de pups. :wink:
Ik heb toch al heel wat nesten (ook hele jonge) puppen bekeken van allerlei leeftijden, maar ik heb echt nog nooit ergens mijn handen hoeven wassen.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Danielle schreef:Mijn eigen honden komen ook gewoon overal waar andere honden zijn. Ik loop ook gewoon wedstrijden en shows etc met mijn andere honden. Tenzij ik echt weet dat er ergens iets heerst, dan neem ik dus geen extra voorzorgsmaatregelen. Ik vind gewoon dat het helemaal niet zo nodig is om (in mijn ogen) overdreven hygenisch om te gaan met de puppies. Tot op heden heb ik (ff afkloppen) nog nooit problemen gehad met ziektes bij de puppen en ook als volwassen honden hebben ze nergens last van!
zo deden wij het ook vroeger , tot we opeens wel een virus in het nest hadden. Pupjes van 1 1/2 week kregen kennelhoest , nou daar word je niet vrolijk van. Gelukkig hebben ze het allemaal overleefd , maar het had ook anders af kunnen lopen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Danielle schreef:Mijn eigen honden komen ook gewoon overal waar andere honden zijn. Ik loop ook gewoon wedstrijden en shows etc met mijn andere honden. Tenzij ik echt weet dat er ergens iets heerst, dan neem ik dus geen extra voorzorgsmaatregelen. Ik vind gewoon dat het helemaal niet zo nodig is om (in mijn ogen) overdreven hygenisch om te gaan met de puppies. Tot op heden heb ik (ff afkloppen) nog nooit problemen gehad met ziektes bij de puppen en ook als volwassen honden hebben ze nergens last van!
zo deden wij het ook vroeger , tot we opeens wel een virus in het nest hadden. Pupjes van 1 1/2 week kregen kennelhoest , nou daar word je niet vrolijk van. Gelukkig hebben ze het allemaal overleefd , maar het had ook anders af kunnen lopen.
Ik denk dat er zo moeilijk wat van te zeggen is. Ik ken het verhaal van een fokker die haar eerste twee nesten alles 'volgens het boekje deed'. Mensen moesten over een gedesinfecteerde dweil lopen met hun schoenen, daarna de schoenen uit, handen wassen, zelf deed ze iedere keer dat ze buiten was geweest met de honden schone kleren aan, voordat ze bij de pups kwam, enz. Haar eerste twee nesten werden allebei ziek. Daarna is ze het helemaal anders gaan doen en hoef je bij haar geen schoenen uit te doen, geen handen te wassen en mogen mensen vanaf dag 1 bij de pups in de werpkist en ze heeft in al die jaren daarna dat ze fokte nooit meer zieke pups gehad.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
jip007 schreef:
dat is idd heel naar als zoiets gebeurt, maar ik geloof niet dat handen en schoenen ontsmetten daar veel aan verandert. als je een bepaalde bacterie of virus meedraagt zit die eigenlijk ook overal op je, ook in je kledij enz. enz.
stel, iemand heeft net dat virus ergens opgescharreld, krabt zich door het haar, komt dan bij jou en gaat zijn handen ontsmetten.....tsja, dan mag hij met die handen ook zijn haren niet meer aanraken natuurlijk, of je hebt alsnog prijs. klinkt stom, maar zo werkt het natuurlijk wel in de realiteit.
zo is het ook gewoon, ik schreef het ook al, het is altijd een risico om mensen bij pups te laten kijken , tuurlijk probeer je zo voorzichtig mogelijk te zijn, maar dan nog :wink:
bulldog
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulldog »

Baïla schreef:
Ik vind het heel interessant om de diverse verschillen te lezen en voelde niet de behoefte om te reageren, maar dit vind ik erg kort door de bocht.

Wat is er in hemelsnaam mis met een alleenstaande met hond??? Mijn ervaring is dat die honden niets minder aan aandacht krijgen als binnen een gezin.( misschien zelfs wel meer omdat er geen partner is die meedeelt :mrgreen: )
Ik begrijp best dat je eisen stelt aan pupkopers maar om dan deze schifting te maken snap ik niet. :denken:

Ik ben zelf getrouwd en was 21 met een fulltime baan toen wij onze eerste hond kregen en dat is prima gegaan! En zo ben ik echt niet de enige :wink:
Ok ok, zal even nuanceren, ik drukte me misschien wat scherp uit: er staat echt wel, quasi nooit...
Ook ik was op m'n eenentwintigste verantwoordelijk genoeg om een Duitse Dog op te voeden, elke dag een paar uur vrij te maken om met hem te gaan wandelen enzovoort enzovoort...
Maar, zulke mensen lopen echt niet dik hoor.
En gewoon praktisch bekeken is er bij een stel altijd meer kans dat er iemand thuis is voor de hond :wink:
En ook niet onbelangrijk, meestal zijn zij ook financiëel wat sterker...als een hond een ongeval heeft of wat dan ook en er komen dure medische kosten bij kijken, dan hebben wij graag een beetje zekerheid dat die dan ook gedragen kunnen worden. Klinkt hard, maar is toch wel belangrijk vind ik. Als het echt moet betalen wij dan die kosten wel, maar toch, das niet echt de bedoeling hé?
Het komt er eigenlijk op neer dat de alleenstaande die bij ons een hond wil, heel erg goeie papieren zal moeten voorleggen, een stel ook, maar die hebben om voornoemde redenen altijd een streepje voor.
Natuurlijk kan een stel uit elkaar gaan, maar de mensen weten dan ook dat wij er altijd zullen zijn voor eventuele opvang ofzo...das is vanzelfsprekend.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

en daarom wil ik ook niet dat mensen al heel vroeg komen kijken met 4 weken hebben ze voldoende weerstand.
ik doe ook niet alles volgens het boekje, mijn oudere honden lopen ook gewoon door de kamer waar de pups liggen, die gaan ook uit de straat op en mee naar shows. als ik van show terug kom dan trek ik wel eerst andere kleding aan en was mijn handen goed.
maar een te steriele omgeving is ook niet goed voor pups, zo kunnen ze nooit weerstand opbouwen.
gevaar kan overal zitten en je moet je zelf ook niet gek lopen maken dat ze bij het minste of geringste iets op kunnen lopen.
een nest puppen moet er hygienisch bij liggen. maar te steriel is zeker niet goed.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

amiwoods schreef:en daarom wil ik ook niet dat mensen al heel vroeg komen kijken met 4 weken hebben ze voldoende weerstand.
De eerste weken krijgen ze die weerstand toch via de moedermelk?
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

bulldog schreef:
Baïla schreef:

Ok ok, zal even nuanceren, ik drukte me misschien wat scherp uit: er staat echt wel, quasi nooit...
Ook ik was op m'n eenentwintigste verantwoordelijk genoeg om een Duitse Dog op te voeden, elke dag een paar uur vrij te maken om met hem te gaan wandelen enzovoort enzovoort...
Maar, zulke mensen lopen echt niet dik hoor.
En gewoon praktisch bekeken is er bij een stel altijd meer kans dat er iemand thuis is voor de hond :wink:
En ook niet onbelangrijk, meestal zijn zij ook financiëel wat sterker...als een hond een ongeval heeft of wat dan ook en er komen dure medische kosten bij kijken, dan hebben wij graag een beetje zekerheid dat die dan ook gedragen kunnen worden. Klinkt hard, maar is toch wel belangrijk vind ik. Als het echt moet betalen wij dan die kosten wel, maar toch, das niet echt de bedoeling hé?
Het komt er eigenlijk op neer dat de alleenstaande die bij ons een hond wil, heel erg goeie papieren zal moeten voorleggen, een stel ook, maar die hebben om voornoemde redenen altijd een streepje voor.
Natuurlijk kan een stel uit elkaar gaan, maar de mensen weten dan ook dat wij er altijd zullen zijn voor eventuele opvang ofzo...das is vanzelfsprekend.
Ik denk er zelf anders over maar bedankt voor je uitleg :ok:

Je hebt in elk geval het beste met je pups voor en daar gaat het uiteindelijk om! :wink:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
amiwoods schreef:en daarom wil ik ook niet dat mensen al heel vroeg komen kijken met 4 weken hebben ze voldoende weerstand.
dat is ook zo, en daarom moeten ze rustig de kans krijgen om het op te bouwen, niet iedere pup is daar even snel in. en niet iedere moederhond geeft voldoende weerstand aan haar pups.
als je teef bv zelf wat zwakker is omdat ze een keizersnede heeft gehad of een infectie aan tepels oploopt, dat kan de kwaliteit van de melk beinvloeden. moederloze pups lopen dus de moedermelk al mis. die hebben echt 4 weken nodig .
Afbeelding
www.nudos.nl
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
amiwoods schreef:
Scooby schreef:
dat is ook zo, en daarom moeten ze rustig de kans krijgen om het op te bouwen, niet iedere pup is daar even snel in. en niet iedere moederhond geeft voldoende weerstand aan haar pups.
als je teef bv zelf wat zwakker is omdat ze een keizersnede heeft gehad of een infectie aan tepels oploopt, dat kan de kwaliteit van de melk beinvloeden. moederloze pups lopen dus de moedermelk al mis. die hebben echt 4 weken nodig .
volgens welke theorie hebben pups 'met 4 weken voldoende weerstand '? die snap ik niet zo goed namelijk :wink: .
in de praktijk blijkt dat pups pas na een aantal weken voldoende weerstand hebben om zelfstandig ziektekiemen te lijf te kunnen gaan.
pups in de zoogperiode zijn gewoon vatbaarder.
Afbeelding
www.nudos.nl
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
dat is idd heel naar als zoiets gebeurt, maar ik geloof niet dat handen en schoenen ontsmetten daar veel aan verandert. als je een bepaalde bacterie of virus meedraagt zit die eigenlijk ook overal op je, ook in je kledij enz. enz.
stel, iemand heeft net dat virus ergens opgescharreld, krabt zich door het haar, komt dan bij jou en gaat zijn handen ontsmetten.....tsja, dan mag hij met die handen ook zijn haren niet meer aanraken natuurlijk, of je hebt alsnog prijs. klinkt stom, maar zo werkt het natuurlijk wel in de realiteit.
handen en schoenen ontsmetten deden wij toen ook niet , dat houd idd een virus niet tegen , maar als je mensen met 3 weken laat kijken , hebben ze weer net iets meer weerstand dan met 1 week oud.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier dus zoals ik al eerder zei vanaf 3/3,5 wk kijken
maar geen gedoe met handen wassen/schoenen uit etc,
tegen die tijd zitten ze ook al buiten en daar is ook genoeg "ellende" te vinden waar ze weerstand tegen (moeten) hebben (bedoel al mn buren hebben honden en sommige dingen houden echt niet op bij de tuingrens en de honden hier thuis gaan ook gewoon overal mee naartoe en uit)

en vanaf 5 wk (dus voor de enting) gaan ze ook al mee naar de club waar ze ook "vreemden" en "vreemde honden" tegen komen en ook echt wel opgepakt en geknuffeld worden
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
amiwoods schreef:
Inge O schreef:
amiwoods schreef: dat is ook zo, en daarom moeten ze rustig de kans krijgen om het op te bouwen, niet iedere pup is daar even snel in. en niet iedere moederhond geeft voldoende weerstand aan haar pups.
volgens welke theorie hebben pups 'met 4 weken voldoende weerstand '? die snap ik niet zo goed namelijk :wink: .
in de praktijk blijkt dat pups pas na een aantal weken voldoende weerstand hebben om zelfstandig ziektekiemen te lijf te kunnen gaan.
pups in de zoogperiode zijn gewoon vatbaarder.
ik vrees dat je dit iets te simplistisch ziet - weerstand is niet iets wat simpelweg gradueel vermeerdert, maar met periodes varieert :wink: .

de gevaarlijkste periode, met de minste weerstand dus, ligt zelfs tussen de 6 en de 8 weken :19: .

onmiddellijk na de geboorte neemt de pup antistoffen op uit de moedermelk (en krijgt er ook al een deel mee via de moederkoek), die antistoffen gaan de eerste 24u onmiddellijk over in het bloed, gaan zo ongeveer 6 weken mee, en worden dan stilaan door de pup zelf afgebroken, nog vóór hij een eigen weerstand heeft kunnen opbouwen via vaccinatie (= gevaarlijke periode). tegen de gevaarlijkste ziekten (die waartegen de moeder geënt is dus) is hij vóór die tijd dus nog relatief veilig. minder gevaarlijke kiemen, waar de moeder geen weerstand tegen had, die hebben nog altijd vrij spel (zoals die kennelhoest bij jip's puppen), maar dat hebben ze ook later nog.

vanaf de geboorte begint de pup zelf dan ook stilaan zijn eigen immuunsysteem op pootjes te zetten, dat begint redelijk betrouwbaar te werken naarmate hij ouder wordt, en dat is wat jij bedoelt. alleen, in de praktijk haalt de pup nog altijd zijn meest betrouwbare bescherming uit de maternale antistoffen. pups die totaal geen moedermelk hebben gehad de eerste 24u zijn idd uitermate kwetsbaar, maar deze vallen wat dat betreft sowieso buiten dit hele verhaal, want die moet je eerder als een kasplantje zien qua besmettingsgevaar, niet als een normale pup.
met die 4 weken doel ik op moederloze pups ie doen er langer over om de benodigde weerstand op te bouwen want dat krijgen ze niet na de geboorte niet van hun moeder :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat interessant om alle verschillen te lezen. Ik mocht bij de fokker van Tuana altijd komen en kijken wanneer ik wilde, net als andere pupkopers. Tuana is ook wel eens meegeweest als er pups waren en zit dan geregeld met der kop in de puppykamer.
Nanni en Tuana lopen ook tussen de pups als ze 7 weken oud zijn :denken: zo wennen de pups ook aan andere duitse herders :ok:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

hier mochten de pupkopers met 3 weken komen kijken en ze moesten de handen wassen.
Bij de fokker van Ashley mochten we al komen kijken toen ze 1 dag oud was wij waren toen ook de enige die dat mochten .
De reden hiervan was omdat op 3 december heb ik mijn pup moeten laten inslapen en 5 december werd Ashley geboren de fokker vond het ontzettend sneu voor ons dus vandaar dat wij eerder mochten komen maar bij haar mocht je anders met 3 weken komen :wink:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Martijn schreef:
Ben jij dan niet bang voor ziektes? En waarom niet?
Het valt me op dat er zo'n verschil tussen fokkers zit.

Ik snap trouwens wel dat fokkers niet willen dat de pups de hele tijd gepakt worden maar heel strak verbieden om aan de pups te zitten zou mij als koper storen.
Zou mij als aspirant koper en toekomstige baas ook storen. Zo erg zelfs dat je me niet meer terug ziet. Heb van al mijn hondjes bijna alle 8 eerste weken meegemaakt. Niet om zo nodig met mijn tengels aan heel het nest te zitten maar toen ze een week of 2-3 oud waren had ik meestal wel een pupje vast die ik daarna dan ook definitief gekozen heb. Heb eigenlijk dus zonder ik het van tevoren wist, nog nooit aan andermans pup gezeten. Als ik het nest niet van den beginne mag zien en pas na enkele weken mag komen heb ik zoiets van; 'en wat heb jij dan als verkoper te verbergen?' Sommige fokkers denken misschien dat aspirant kopers hun pups kunnen ziek maken. (als of de fokkers zèlf geen stap buiten hun deur zetten. Daar kan ook net een hond met parvo en/of dergelijke, voorbij komen lopen, tegen hun broek aanschuren en zo zelf de pups besmetten... :19: ) Maar als toekomstige eigenaar heb ik dan zoiets van;' heb jij een ziekte te verbergen dan, dat ik hem niet vast mag pakken? Wil wel voelen dat hij niet broodmager is, etc...

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
jip007
Erelid

Diesel73 schreef:
Martijn schreef:
Ben jij dan niet bang voor ziektes? En waarom niet?
Het valt me op dat er zo'n verschil tussen fokkers zit.

Ik snap trouwens wel dat fokkers niet willen dat de pups de hele tijd gepakt worden maar heel strak verbieden om aan de pups te zitten zou mij als koper storen.
Zou mij als aspirant koper en toekomstige baas ook storen. Zo erg zelfs dat je me niet meer terug ziet. Heb van al mijn hondjes bijna alle 8 eerste weken meegemaakt. Niet om zo nodig met mijn tengels aan heel het nest te zitten maar toen ze een week of 2-3 oud waren had ik meestal wel een pupje vast die ik daarna dan ook definitief gekozen heb. Heb eigenlijk dus zonder ik het van tevoren wist, nog nooit aan andermans pup gezeten. Als ik het nest niet van den beginne mag zien en pas na enkele weken mag komen heb ik zoiets van; 'en wat heb jij dan als verkoper te verbergen?' Sommige fokkers denken misschien dat aspirant kopers hun pups kunnen ziek maken. (als of de fokkers zèlf geen stap buiten hun deur zetten. Daar kan ook net een hond met parvo en/of dergelijke, voorbij komen lopen, tegen hun broek aanschuren en zo zelf de pups besmetten... :19: ) Maar als toekomstige eigenaar heb ik dan zoiets van;' heb jij een ziekte te verbergen dan, dat ik hem niet vast mag pakken? Wil wel voelen dat hij niet broodmager is, etc...

Diesel
Zou mij echt een zorg zijn wat de koper denkt , mijn puppen en teef zijn de eerste weken ff iets belangrijker dan een koper. Teven hebben hun rust nodig de eerste weken , ze hebben het al zwaar zat. En iemand die dat niet begrijpt , zou ik niet eens meer een pup verkopen.
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

jip007 schreef: Zou mij echt een zorg zijn wat de koper denkt , mijn puppen en teef zijn de eerste weken ff iets belangrijker dan een koper. Teven hebben hun rust nodig de eerste weken , ze hebben het al zwaar zat. En iemand die dat niet begrijpt , zou ik niet eens meer een pup verkopen.
Ik vind dit toch wel erg grof en kort door de bocht gezegd...... Je zegt hier namelijk mee dat ik een slechte fokker ben omdat ik niet zou begrijpen dat teven rust nodig hebben. Ik denk met meer dan 20 nesten gefokt te hebben waarbij iedereen altijd meteen na de geboorte is gekomen, toch inmiddels wel weet waar ik over praat.

Kijk, dat jij graag wilt dat mensen wahcten tot na 3 weken is je goed recht, net zo goed als het mijn goed recht is om mensen meteen toe te laten. Maar ik zal me niet negatief uitlaten over jou of andere fokkers die het anders doen dan ik en ik vind dat jij mij en mijn mening dus niet wenst te respecteren.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
jip007
Erelid

Danielle schreef:
jip007 schreef: Zou mij echt een zorg zijn wat de koper denkt , mijn puppen en teef zijn de eerste weken ff iets belangrijker dan een koper. Teven hebben hun rust nodig de eerste weken , ze hebben het al zwaar zat. En iemand die dat niet begrijpt , zou ik niet eens meer een pup verkopen.
Ik vind dit toch wel erg grof en kort door de bocht gezegd...... Je zegt hier namelijk mee dat ik een slechte fokker ben omdat ik niet zou begrijpen dat teven rust nodig hebben. Ik denk met meer dan 20 nesten gefokt te hebben waarbij iedereen altijd meteen na de geboorte is gekomen, toch inmiddels wel weet waar ik over praat.

Kijk, dat jij graag wilt dat mensen wahcten tot na 3 weken is je goed recht, net zo goed als het mijn goed recht is om mensen meteen toe te laten. Maar ik zal me niet negatief uitlaten over jou of andere fokkers die het anders doen dan ik en ik vind dat jij mij en mijn mening dus niet wenst te respecteren.
ik zeg nergens dat jij een slechte fokker bent , iedereen doet het op zijn eigen manier . Ik zeg alleen dat er hier geen mensen mogen kijken de eerste 3 weken , willen ze dat perse wel , dan gaan ze maar een andere fokker zoeken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bij al m'n honden mocht ik pas na minimaal 3 weken komen kijken... ik vind het heel normaal :19: Maar ik mocht ze wel gewoon oppakken na die 3 weken... niks handen wassen etc. er lopen daar meerdere honden in huis die ook gewoon buiten komen en trainen dus die kunnen ook al van alles meenemen :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Vanmorgen is er een nestje geboren bij de buurman van mijn ouders (Duitse Herders) en over een dag of 10 mag ik komen kijken. :wink:

Yeah.....puppieknuffelen! :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge schreef:Vanmorgen is er een nestje geboren bij de buurman van mijn ouders (Duitse Herders) en over een dag of 10 mag ik komen kijken. :wink:

een Duitse herder heb je nog niet he? :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Inge schreef:Vanmorgen is er een nestje geboren bij de buurman van mijn ouders (Duitse Herders) en over een dag of 10 mag ik komen kijken. :wink:

Hahaha....nee en die komt er voorlopig ook zeker niet :mrgreen:
Ik verzorg af en toe zijn honden een weekje, da's voldoende voor nu. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge schreef:
Podenji schreef:

...voorlopig niet.........voldoende voor nu...... :denken:
:idea: :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

Scooby schreef: Ik heb toch al heel wat nesten (ook hele jonge) puppen bekeken van allerlei leeftijden, maar ik heb echt nog nooit ergens mijn handen hoeven wassen.
Heb laatst nog meegemaakt dat een kennis van me een pupje verloren is door bacterien die 1 van de kijkers meegnomen zou moeten hebben volgens de dierenarts (de fokker zelf waste wel altijd de handen, dit was wel onder 3 weken overigens). Ik ben gewoon vrij voorzichtig hiermee, weet jij veel of ze net buiten een vlooienkat geaaid hebben of even lekker in een prullenbak gegraaid? Ik wil gewoon geen risico lopen en neem aan dat mijn pupkopers dat met alle liefde willen begrijpen. :wink:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Inge schreef:
Podenji schreef:

...voorlopig niet.........voldoende voor nu...... :denken:
:idea: :mrgreen:
Misschien in de toekomst maar de eerstkomende jaren in ieder geval niet :mrgreen: Er zit hier steeds 3 jaar tussen de honden en dat vind ik ideaal. Dus de komende 2 jaar komt er zeker niets bij, daarna zien we wel weer verder. Wie weet hoe mijn leventje over 2 jaar is? :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Maan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maan »

Hier is ook iedereen vanaf de geboorte welkom. Verder geen gedoe met handen wassen, schoenen uit of over desinfecterende doeken lopen. Natuurlijk kijken we wel of de moederhond toe is aan bezoek. Is het haar eerste nestje en is ze wat onrustig dan stellen we het bezoek even uit maar we hebben dat nog nooit hoeven doen. De moeders hier vinden bezoek prachtig.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”