Of je bent op je tenen getrapt door mijn mening of je voelt je aangesproken of je bent gewoon bot. Hoe dan ook, ik liever een pup kopen bij een vriendelijke mens die mijn zijn redenen uitlegt ipv iemand die gelijk zegt;' is mij een zorg wat de toekomstige baas van mijn pup denkt'jip007 schreef:Zou mij echt een zorg zijn wat de koper denkt , mijn puppen en teef zijn de eerste weken ff iets belangrijker dan een koper. Teven hebben hun rust nodig de eerste weken , ze hebben het al zwaar zat. En iemand die dat niet begrijpt , zou ik niet eens meer een pup verkopen.Diesel73 schreef:Zou mij als aspirant koper en toekomstige baas ook storen. Zo erg zelfs dat je me niet meer terug ziet. Heb van al mijn hondjes bijna alle 8 eerste weken meegemaakt. Niet om zo nodig met mijn tengels aan heel het nest te zitten maar toen ze een week of 2-3 oud waren had ik meestal wel een pupje vast die ik daarna dan ook definitief gekozen heb. Heb eigenlijk dus zonder ik het van tevoren wist, nog nooit aan andermans pup gezeten. Als ik het nest niet van den beginne mag zien en pas na enkele weken mag komen heb ik zoiets van; 'en wat heb jij dan als verkoper te verbergen?' Sommige fokkers denken misschien dat aspirant kopers hun pups kunnen ziek maken. (als of de fokkers zèlf geen stap buiten hun deur zetten. Daar kan ook net een hond met parvo en/of dergelijke, voorbij komen lopen, tegen hun broek aanschuren en zo zelf de pups besmetten...Martijn schreef:Ben jij dan niet bang voor ziektes? En waarom niet?Danielle schreef:Hier is iedereen die maar wil meteen vanaf de geboorte van harte welkom. Schoenen hoeven niet uit, handen hoeven niet gewassen te worden en de pups mogen gewoon opgetild worden en bij kinderen op schoot liggen.
Het valt me op dat er zo'n verschil tussen fokkers zit.
Ik snap trouwens wel dat fokkers niet willen dat de pups de hele tijd gepakt worden maar heel strak verbieden om aan de pups te zitten zou mij als koper storen.) Maar als toekomstige eigenaar heb ik dan zoiets van;' heb jij een ziekte te verbergen dan, dat ik hem niet vast mag pakken? Wil wel voelen dat hij niet broodmager is, etc...
Diesel
Oeww... Dus de fokker mag wèl paranoïde doen tegenover de kopers maar het mag niet anders om? Daar wordt ik pas héél wantrouwig van. Ik heb nog nooit zo'n fokker meegemaakt. Deels heb je gelijk hoor met je 'vooraf uitgebreid contact etc.' Maar als een koper vraagt waarom en zijn mogelijke gedachten uitlegt en je reageert dan zo.....verbergen, verbergen ......als je vooraf uitgebreid contact met de fokker hebt gehad, weet je of je er vertrouwen in hebt, of niet, en op basis daarvan beslis je voor jezelf of je daar een pup wil kopen of niet.
als ik er hier nog maar lucht zou van krijgen dat mensen wantrouwig staan tov. mij, zelfs in die mate dat ze gaan denken dat ik ziektes verberg of ziekelijke magere pups heb (te wijten aan mijn onkunde of nalatigheid), dan zouden die nogal eens heel snel weer buiten de deur staan .
Toch wel erg dat iemand die zijn toekomstige huisgenoot een goed tehuis wil geven en liefst zoveel mogelijk van zijn nieuwe kameraad wil zien èn er nog goed geld voor betaalt gelijk aan de deur wordt gezet omdat hij een bedenking heeft bij 1 van jouw regels. Geen vriendelijke uitleg, neehee, gelijk 'snel weer buiten de deur'.
Diesel