Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer laat je pupkopers voor het eerst kijken?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

jip007 schreef:
Diesel73 schreef:
Martijn schreef:
Danielle schreef:Hier is iedereen die maar wil meteen vanaf de geboorte van harte welkom. Schoenen hoeven niet uit, handen hoeven niet gewassen te worden en de pups mogen gewoon opgetild worden en bij kinderen op schoot liggen.
Ben jij dan niet bang voor ziektes? En waarom niet?
Het valt me op dat er zo'n verschil tussen fokkers zit.

Ik snap trouwens wel dat fokkers niet willen dat de pups de hele tijd gepakt worden maar heel strak verbieden om aan de pups te zitten zou mij als koper storen.
Zou mij als aspirant koper en toekomstige baas ook storen. Zo erg zelfs dat je me niet meer terug ziet. Heb van al mijn hondjes bijna alle 8 eerste weken meegemaakt. Niet om zo nodig met mijn tengels aan heel het nest te zitten maar toen ze een week of 2-3 oud waren had ik meestal wel een pupje vast die ik daarna dan ook definitief gekozen heb. Heb eigenlijk dus zonder ik het van tevoren wist, nog nooit aan andermans pup gezeten. Als ik het nest niet van den beginne mag zien en pas na enkele weken mag komen heb ik zoiets van; 'en wat heb jij dan als verkoper te verbergen?' Sommige fokkers denken misschien dat aspirant kopers hun pups kunnen ziek maken. (als of de fokkers zèlf geen stap buiten hun deur zetten. Daar kan ook net een hond met parvo en/of dergelijke, voorbij komen lopen, tegen hun broek aanschuren en zo zelf de pups besmetten... :19: ) Maar als toekomstige eigenaar heb ik dan zoiets van;' heb jij een ziekte te verbergen dan, dat ik hem niet vast mag pakken? Wil wel voelen dat hij niet broodmager is, etc...

Diesel
Zou mij echt een zorg zijn wat de koper denkt , mijn puppen en teef zijn de eerste weken ff iets belangrijker dan een koper. Teven hebben hun rust nodig de eerste weken , ze hebben het al zwaar zat. En iemand die dat niet begrijpt , zou ik niet eens meer een pup verkopen.
Of je bent op je tenen getrapt door mijn mening of je voelt je aangesproken of je bent gewoon bot. Hoe dan ook, ik liever een pup kopen bij een vriendelijke mens die mijn zijn redenen uitlegt ipv iemand die gelijk zegt;' is mij een zorg wat de toekomstige baas van mijn pup denkt' :roll: .

verbergen, verbergen ......als je vooraf uitgebreid contact met de fokker hebt gehad, weet je of je er vertrouwen in hebt, of niet, en op basis daarvan beslis je voor jezelf of je daar een pup wil kopen of niet.

als ik er hier nog maar lucht zou van krijgen dat mensen wantrouwig staan tov. mij, zelfs in die mate dat ze gaan denken dat ik ziektes verberg of ziekelijke magere pups heb (te wijten aan mijn onkunde of nalatigheid), dan zouden die nogal eens heel snel weer buiten de deur staan .
Oeww... Dus de fokker mag wèl paranoïde doen tegenover de kopers maar het mag niet anders om? Daar wordt ik pas héél wantrouwig van. Ik heb nog nooit zo'n fokker meegemaakt. Deels heb je gelijk hoor met je 'vooraf uitgebreid contact etc.' Maar als een koper vraagt waarom en zijn mogelijke gedachten uitlegt en je reageert dan zo..... :ok: goed bezig zou ik zeggen.

Toch wel erg dat iemand die zijn toekomstige huisgenoot een goed tehuis wil geven en liefst zoveel mogelijk van zijn nieuwe kameraad wil zien èn er nog goed geld voor betaalt gelijk aan de deur wordt gezet omdat hij een bedenking heeft bij 1 van jouw regels. Geen vriendelijke uitleg, neehee, gelijk 'snel weer buiten de deur'.

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
Diesel73
Vaste gebruiker

Maan schreef:Hier is ook iedereen vanaf de geboorte welkom. Verder geen gedoe met handen wassen, schoenen uit of over desinfecterende doeken lopen. Natuurlijk kijken we wel of de moederhond toe is aan bezoek. Is het haar eerste nestje en is ze wat onrustig dan stellen we het bezoek even uit maar we hebben dat nog nooit hoeven doen. De moeders hier vinden bezoek prachtig.
Kijk als mijn fokker dus zoiets zou zeggen, van; 'mams is er nog niet aan toe, was zware bevalling,...' of weet ik veel wat==> das dus een uitleg waar ik ten zeerste mee kan leven. Zij het beste voor met haar hondje en pups, ik dus ook gelukkig dat mijn toekomstige huisgenoot door haar vertroeteld zal worden. :wink:

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Diesel73 schreef:
Of je bent op je tenen getrapt door mijn mening of je voelt je aangesproken of je bent gewoon bot. Hoe dan ook, ik liever een pup kopen bij een vriendelijke mens die mijn zijn redenen uitlegt ipv iemand die gelijk zegt;' is mij een zorg wat de toekomstige baas van mijn pup denkt' :roll: .
[Diesel
als je mijn eerdere berichten had gelezen had je geweten waarom ik perse geen mensen meer bij de puppen wil voor de 3 weken. Een nest puppen van een week oud met kennelhoest die vechten voor hun leven , is iets verschrikkelijks om mee te maken. Na de 3 weken mogen de nieuwe baasjes net zo vaak komen als ze willen. En ja ik ben een takke wijf als het om mijn puppen gaat , juist daarom komen ze waarschijnlijk ook altijd bij me terug voor hun 2e dogje.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Diesel73
Vaste gebruiker

als dat dan allemaal vooraf is gebeurd, en eens de pups er zijn merk ik dat al die uitleg en verhalen blijkbaar water naar de zee dragen waren, omdat de (eventuele) koper toch wantrouwig blijkt te blijven, ondanks mijn openheid, dan kan hij idd snel zijn biezen pakken, ja. ik wil alleen kopers waar ik het na 10 jaar nog goed kan mee vinden, en dat zou in dit geval zeer zeker niet zo zijn.
:denken: ... Ooit al eens meegemaakt dat je je hebt vergist in een toekomstig baasje zodat je hem alsnog aan de deur hebt moeten zetten of zo? Ik heb je nergens gequote in mijn eerste post in dit topic, nergens voor een slechte fokker weggezet. JIJ hebt dat er zelf van gemaakt door woorden persoonlijk op te pakken die misschien helemaal niet op jou van toepassing zijn. JIJ hebt zelf beslist dat als ik een verkoper niet zou vertrouwen dat jij dan in dat plaatje past.
als je mijn eerdere berichten had gelezen had je geweten waarom ik perse geen mensen meer bij de puppen wil voor de 3 weken. Een nest puppen van een week oud met kennelhoest die vechten voor hun leven , is iets verschrikkelijks om mee te maken. Na de 3 weken mogen de nieuwe baasjes net zo vaak komen als ze willen. En ja ik ben een takke wijf als het om mijn puppen gaat , juist daarom komen ze waarschijnlijk ook altijd bij me terug voor hun 2e dogje.
Als je MIJN eerste bericht fatsoenlijk had gelezen zou jij het ook niet persoonlijk oppakken.

In elke branche zitten goede en kwade. Tussen fokkers net zo goed. Ze zijn en blijven echter allemaal ver-ko-per. Sommigen voelen hun god de vader en een elitepersoon naar wiens pijpen iedereen moet dansen, sommigen willen aspirant baasje in de zak zetten, en sommigen nemen voorzorgsmaatregelen uit goede zorgen voor moeder en pups. Tot welke categorie jullie 2 behoren mag je voor je zelf uitmaken. Dat deden jullie bij mijn eerste post ook dus...
Ik koop mijn pups nooit, maar dan ook NOOIT bij iemand die mij afblaft. Indien mijn potentiële fokker mij niet beleeft kan antwoorden maar afblaft ben ik weg. Ik wil pertinent geen pup van een associale. :neenee:

Ter informatie, mijn laatste boefje heb ik pas gezien toen hij net geen 3 weken was. Toen ging het met mams een stuk beter. Heeft de fokker mij vertelt toen pups een dag of 3 oud waren. Mams herstelde niet zo goed als zou moeten en was nogal shagrijnig. Ze zou me terug bellen als het beter ging met mams, en ik mocht, als ik niet kon wachten, elke dag bellen hoe het met de pups ging. Jammer, maar het was gewoon zo. 3 weken aftellen. Maar die mevrouw (mijn fokker) belde mij op en vertelde mij dat vriendelijk... :wink:

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Diesel73 schreef:
In elke branche zitten goede en kwade. Tussen fokkers net zo goed. Ze zijn en blijven echter allemaal ver-ko-per. Sommigen voelen hun god de vader en een elitepersoon naar wiens pijpen iedereen moet dansen, sommigen willen aspirant baasje in de zak zetten, en sommigen nemen voorzorgsmaatregelen uit goede zorgen voor moeder en pups. Tot welke categorie jullie 2 behoren mag je voor je zelf uitmaken. Dat deden jullie bij mijn eerste post ook dus...
Ik koop mijn pups nooit, maar dan ook NOOIT bij iemand die mij afblaft. Indien mijn potentiële fokker mij niet beleeft kan antwoorden maar afblaft ben ik weg. Ik wil pertinent geen pup van een associale. :neenee:

Diesel
het zit je wel hoog he , wie zegt trouwens dat ik mijn puppie kopers afblaf , dat maak jij er van . Je kent me niet eens persoonlijk , mensen die mij kennen weten wel beter. Ik probeer alleen wel de goeie mensen voor mijn puppen uit te zoeken , geef niet zomaar aan jan en alleman een pup mee . Iemand waar ik geen goed gevoel bij heb , krijgt dan ook geen pup. Dus ja , stop me maar gewoon in 1 van je categorietjes , zal me verder een worst wezen wat je van me denkt :19:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Diesel73
Vaste gebruiker

jip007 schreef:
Diesel73 schreef:

Diesel
het zit je wel hoog he , wie zegt trouwens dat ik mijn puppie kopers afblaf , dat maak jij er van . Je kent me niet eens persoonlijk , mensen die mij kennen weten wel beter. Ik probeer alleen wel de goeie mensen voor mijn puppen uit te zoeken , geef niet zomaar aan jan en alleman een pup mee . Iemand waar ik geen goed gevoel bij heb , krijgt dan ook geen pup. Dus ja , stop me maar gewoon in 1 van je categorietjes , zal me verder een worst wezen wat je van me denkt :19:
Nah, nah, nah, vrouwke toch, hier ga je weer . Het zit mij niet hoog, maar jou . Jij voelde je aangesproken door mijn mening. Jij stopte jezelf in een categorieboxje. Niet ik. Ik gaf enkel mijn mening over fokkers in het algemeen en fokkers die tot verschillende 'categorieën' behoren. Waarom jij je geroepen voelt om je eigen constant goed te praten en te verdedigen snap ik niet. Ik zet je helemaal niet voor een slechte fokker weg. Jij reageert cru op mijn mening, ik zet mijn mening nog eens uit één en jij voelt je wéér aangesproken. Kun jij nu niet gewoon zeggen;' ik blaf niemand af, ik leg het gewoon goed van te voren uit' ???. Mens, ik heb niks met je. Ik kan je geloven als ik wil, of niet. Wat maakt jou het uit? Ik ben geen aspirant koper van jou, dus inderdaad; wat zou het jou iets wezen. Maar mijn mening geef ik toch, en nogmaals laat ik het wéér aan jou over of je je aangesproken voelt of niet. Ik probeer je nergens persoonlijk aan te vallen. Je bent mijn fokker niet! Kan mij het schelen wat je regels zijn. Ik geef er gewoon mijn gedacht over. Kan het nu weer on-topic aub?

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Diesel73 schreef: Ik wil pertinent geen pup van een associale. :neenee:
:roll: overdrijven is ook een vak zeg... ken je haar persoonlijk? Zo niet, oordeel dan niet :neenee:

bij mijn honden zouden ook geen mensen komen tot minstens 3 a 4 weken. Daarna is het prima... als je dat niet zint ga je maar lekker ergens anders heen... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Diesel73
Vaste gebruiker

malinois schreef:
:roll: overdrijven is ook een vak zeg... ken je haar persoonlijk? Zo niet, oordeel dan niet :neenee:

bij mijn honden zouden ook geen mensen komen tot minstens 3 a 4 weken. Daarna is het prima... als je dat niet zint ga je maar lekker ergens anders heen... :19:
Lezen Malinois... lezen :roll: . Ik noem haar geen associale. Ik zeg dat ik pertinent geen pup wil van een fokker die associale antwoorden geeft op mijn vragen. Ik ben prima in staat wèl fatsoenlijk te lezen anders zou ik het laatste nog persoonlijk oppakken ook.

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Diesel73 schreef:
malinois schreef:

Lezen Malinois... lezen :roll: . Ik noem haar geen associale. Ik zeg dat ik pertinent geen pup wil van een fokker die associale antwoorden geeft op mijn vragen. Ik ben prima in staat wèl fatsoenlijk te lezen anders zou ik het laatste nog persoonlijk oppakken ook.

Diesel
ja dat mag moet je zelf weten... :19: ik vind het geen associale antwoorden overigens... associaal vind ik iets heel anders...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Diesel73 schreef:
malinois schreef:

Diesel
hoe kom jij nou toch steeds op associale antwoorden? of geen antwoorden op vragen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Diesel73 schreef:
malinois schreef:

Diesel
hoe kom jij nou toch steeds op associale antwoorden? of geen antwoorden op vragen?
als je je zin niet krijgt = associaal :19: :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
yamie schreef:
Diesel73 schreef:
malinois schreef: :roll: overdrijven is ook een vak zeg... ken je haar persoonlijk? Zo niet, oordeel dan niet :neenee:

Diesel
oh okee :wink:
Diesel73
Vaste gebruiker

yamie schreef:
Diesel73 schreef:
malinois schreef:

Diesel
En die vragen zijn..........???

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
Diesel73
Vaste gebruiker

malinois schreef:
yamie schreef:
Diesel73 schreef:
malinois schreef: :roll: overdrijven is ook een vak zeg... ken je haar persoonlijk? Zo niet, oordeel dan niet :neenee:

Diesel
Bwahahahaha :smile: . Tjèn... jij voelt je precies aangesproken. Terug lezen zoals ik al voorstelde, doe je toch niet, omdat je iets las dat je persé wilde lezen, -dat is wel duidelijk. Jij ziet wat je wilt zien. Mij best hoor. :ok: Ga nu maar iemand anders zoeken om je frustratie op uit te werken. Mijn mening over bepaalde fokkers sloeg op niemand hier, dat sommigen dat wèl vonden is hun eigen ding. Dat heb ik al gezegd en ik ga niet in de herhaling vallen.

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
Diesel73
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Diesel73 schreef: Mijn mening over bepaalde fokkers sloeg op niemand hier, dat sommigen dat wèl vonden is hun eigen ding. Dat heb ik al gezegd en ik ga niet in de herhaling vallen.
dat vonden wij helemaal niet - maar net zoals jij mag zeggen hoe je zou reageren 'als' een fokker dit of dat doet (of niet doet), mogen wij zeggen hoe wij zouden reageren 'als' een pupkoper zus of zo doet.

'als' = voorwaardelijke wijs, weet je wel :roll: ?
Dat vond jij niet. Ik spreek voor mijn eigen, niet voor anderen. Tuurlijk mag jij ook zeggen hoe jij zou reageren. Net als alle anderen.

Diesel
Afbeelding
Gimme a break!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Diesel73 schreef:Dat vond jij niet. Ik spreek voor mijn eigen, niet voor anderen. Tuurlijk mag jij ook zeggen hoe jij zou reageren. Net als alle anderen.

Diesel
Als je dan toch op alle slakken zout gaat leggen; het is: ik spreek voor mezelf en niet: 'voor mijn eigen'.
:roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Diesel73 schreef:
malinois schreef:
yamie schreef:
Diesel73 schreef: Lezen Malinois... lezen :roll: . Ik noem haar geen associale. Ik zeg dat ik pertinent geen pup wil van een fokker die associale antwoorden geeft op mijn vragen. Ik ben prima in staat wèl fatsoenlijk te lezen anders zou ik het laatste nog persoonlijk oppakken ook.

Diesel
Bwahahahaha :smile: . Tjèn... jij voelt je precies aangesproken. Terug lezen zoals ik al voorstelde, doe je toch niet, omdat je iets las dat je persé wilde lezen, -dat is wel duidelijk. Jij ziet wat je wilt zien. Mij best hoor. :ok: Ga nu maar iemand anders zoeken om je frustratie op uit te werken. Mijn mening over bepaalde fokkers sloeg op niemand hier, dat sommigen dat wèl vonden is hun eigen ding. Dat heb ik al gezegd en ik ga niet in de herhaling vallen.

Diesel
ikke? ben niet eens een fokker :roll: ...daarnaast zou het wel erg triest zijn om gefrustreerd te worden om een vaag internetpersoon... nee hoor dat zal je vast niet gaan lukken :wink: daarvoor zit ik al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang op forums...
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
Diesel73 schreef:Dat vond jij niet. Ik spreek voor mijn eigen, niet voor anderen. Tuurlijk mag jij ook zeggen hoe jij zou reageren. Net als alle anderen.

Diesel
Als je dan toch op alle slakken zout gaat leggen; het is: ik spreek voor mezelf en niet: 'voor mijn eigen'.
Is het nu mezelf of mijzelf? :denken:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:
Scooby schreef:

Diesel
Is het nu mezelf of mijzelf? :denken:
Het mag beiden. Dit zegt Van Dale:

me·zelf (pers.vnw.)
1 versterking van 'me' als object => mijzelf
missu
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door missu »

Ok gaat lekker ff weer on topic nu.Ik mocht vanaf dag 1 al komen kijken bij mijn pup.Mss omdat ik een goed contact hebt me de fokker en haar al wat jaren kent want ik geloof dat iemand die ze niet kent pas met een week of 3 mag komen kijken.Maar ik ber er dus vanaf dag 1 geweest en daarna bijna elke week totdat hij mee naar huis mocht.
www.duitsedoggenforum.nl
Afbeelding
groetjes cordula
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”