Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil ook even vooruit kijken

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ik wil ook even vooruit kijken

Ongelezen bericht door saffie »

Ik zit op het moment heel erg na te denken over een tweede hond.

We wilden al een tijdje een herplaatser, een reu, en die hadden we gevonden maar dat ging totaal niet goed en we hebben helaas na een hele korte periode besloten om hem weer terug te brengen.
Nou, dat was allemaal erg sneu en niet de bedoeling en heeft me heel erg aan het denken gezet over een tweede hond.

Ik wil nog steeds wel graag een herplaatser, maar twijfel ook een beetje.

Mijn vriend wil door deze ervaring juist heel graag een pup, omdat je die zelf kunt vormen. En hoewel ik juist een herplaatser heel erg zag zitten, ben ik nu toch ook wel heel erg aan het nadenken, een pup is toch wel heel erg leuk.

Maar wat voor hond moet het dan worden? Ik hou van veel wandelen, ik loop graag op met andere hondeneigenaren dus ik wil wel een hond die makkelijk is met andere honden. Rassen waarbij op volwassen leeftijd de kans is dat ze niet meer overweg kunnen met geslachtsgenoten vallen af.
En ik wil ook graag een hond die sociaal is naar mensen toe. Het hoeft geen allemansvriendje te zijn, kat-uit-de-boom-kijken maakt me niets uit, maar niet beschermend tov vreemden.
Ik ben wel graag actief bezig met mijn hond, veel wandelen en trainen, en ik wil ook iets van sport met haar gaan doen, maar ik ben ook weer niet zo actief dat ik een echte Border Collie genoeg bezig zou kunnen houden.

Saffie is erg op mij gericht en heel gehoorzaam, en dat zijn toch wel eigenschappen die me heel goed bevallen :mrgreen:

En als het een pup wordt, dan wordt het een teefje. Dit omdat ik erachter ben gekomen (door de herplaatser) dat ik totaal niet geschikt ben voor normaal reuengedrag. Een herplaatser het liefst een reutje, maar dan wel één waarvan goed bekend is hoe hij zich gedraagd tegen andere reuen.
Ik denk ook dat ik zelf het meest geschikt ben voor een teefje.
Maar als we voor een pup gaan, dan wachten we sowieso nog een tijdje tot Saffie volwassen is en zich helemaal heeft ontwikkeld. Ook vanwege het leeftijdsverschil dat tussen twee teven moet gaan zitten. Saffie is zelf trouwens heel makkelijk naar andere honden toe, altijd onderdanig.

Ik vind Schotse herdershonden heel erg leuk, dat lijken mij qua karakter wel honden die bij mij passen.
Of één van de retrieverrassen?

Nou ik ben beniewd, wie kan mij adviseren?
Dit is echt vooruit denken hoor, misschien kom ik nog een herplaatser tegen die goed bij ons past, maar misschien gaan we ook wel voor een pup.
Maar doordat we een herplaatser terug hebben gebracht wachten we sowieso even voordat we weer verder gaan kijken, om even goed na te denken.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

een engelse springer spaniel van de showlijn :ok:

Dit zijn actieve honden die graag mee op een of andere sport gaan, ze kunnen hard rennen (agility), ze zijn sociaal naar mens en dier. Zijn geweldige gezinshonden. Houden van een stevige wandeling, zwemmen graag (tenminste die van ons :mrgreen: )

Ze moeten een keer of 4 per jaar getrimd worden maar dat is makkelijk zelf te doen.

oh ja, de reuen zijn over het algemeen heel sociaal ook op oudere leeftijd :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
saffie
Zeer actief

jores schreef:een engelse springer spaniel van de showlijn :ok:

Dit zijn actieve honden die graag mee op een of andere sport gaan, ze kunnen hard rennen (agility), ze zijn sociaal naar mens en dier. Zijn geweldige gezinshonden. Houden van een stevige wandeling, zwemmen graag (tenminste die van ons :mrgreen: )

Ze moeten een keer of 4 per jaar getrimd worden maar dat is makkelijk zelf te doen.

Dat is zeker iets om me in te verdiepen.
Hier woont een springen spaniel teefje in de straat en dat is echt een superbeestje, loopt nooit aan een riempje en is heel makkelijk.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

saffie schreef:
jores schreef:een engelse springer spaniel van de showlijn :ok:

Dat is zeker iets om me in te verdiepen.
Hier woont een springen spaniel teefje in de straat en dat is echt een superbeestje, loopt nooit aan een riempje en is heel makkelijk.

Ja zijn ze heel makkelijk te trainen, maar als ik jou was zou ik wel voor de showlijn gaan. De jachtlijn kan veeleisend zijn qua beweging. Een showspringer is ook een dag tevreden als het niet uren wandelen en ravotten is.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zat te denken in de richtig van de Stabij, ook leuke aktieve honden maar niet al te veeleisend.

Heb je al bedacht hoe het uiterlijk eruit kan zien?? Hoe groot ??
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik denk niet dat je een pup naar je eigen mening kan maken. Waarom blijven sommige supersociaal naar alles en iedereen en een andere hond in zelfde situatie word dat niet :19:
Tuurlijk vorm je een hond wel in zekere zin, maar het grootste gedeelte is denk toch wel erfelijk
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat als je een reutje neemt van een van de rassen die over het algemeen juist ontzettend goed gaan met andere honden (wat jij zoekt zeg maar :wink: ) dat de kans dat hij als hij volwassen is echt vreselijk wil gaan matten met andere reuen niet uitermate groot is.

Niet dat ik je een reutje aan wil praten hoor :mrgreen: :wink: Ik denk alleen dat van de rassen die erom bekend staan ook volwassen heel goed met andere honden te kunnen, een reutje waarschijnlijk ook niet zoveel problemen zal geven.

Ik dacht zelf meteen aan een Golden eigenlijk. Er zijn hier in de buurt trouwens 3 Welsh Springer Spaniels; twee reuen en 1 teefje. De reuen zijn niet moelijk met andere honden, maar wel allebei erg zeker van hun zaak. Het teefje is een moppie, echt een lieverdje.
Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Schotse herders zijn het einde! ik ken iemand die nog een pupje over heeft! :wink:
Liefs Esther

Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
essiedepessie schreef:Schotse herders zijn het einde! ik ken iemand die nog een pupje over heeft! :wink:
:neenee:

Zo kies je je hond niet uit!
Vandaar de knipoog meneer Martijn!
Liefs Esther

Afbeelding
saffie
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Ik zat te denken in de richtig van de Stabij, ook leuke aktieve honden maar niet al te veeleisend.

Dat zou een logische keuze zijn, aangezien we Saffie ook als stabijpupje hebben gekocht en daar toen voor gekozen hadden. Maar zoals je kunt zien in mijn onderschrift, is ze zeker geen stabij.
Natuurlijk vind ik stabijtjes hardstikke leuke honden, maar toch heeft Saffie (waar duidelijk Border in zit) bepaalde eigenschappen die me heel goed bevallen die een stabij minder heeft. Ik ben laatst meegeweest met een stabijwandeling en ik vond alle kruisingstabijtjes veel leuker en baasgerichter dan de echte stabijs. Dus ik twijfel over een echte stabij.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

jidde schreef:Ik denk niet dat je een pup naar je eigen mening kan maken. Waarom blijven sommige supersociaal naar alles en iedereen en een andere hond in zelfde situatie word dat niet :19:
Tuurlijk vorm je een hond wel in zekere zin, maar het grootste gedeelte is denk toch wel erfelijk
Daar heb je helemaal gelijk in (ik denk ook dat Saffie's terughoudendheid naar vreemden voor een groot gedeelte erfelijk bepaald is), maar er zijn toch wel bepaalde rassen die bekend staan dat ze erg sociaal zijn.
Ik bedoel, als ik een Stafford zou nemen, zit een grote kans in dat die op latere leeftijd niet meer goed met geslachtsgenoten overweg kan. Met een retriever zou ik daar toch minder bang voor zijn.
Afbeelding
Melanie 74

saffie schreef:
Melanie 74 schreef:Ik zat te denken in de richtig van de Stabij, ook leuke aktieve honden maar niet al te veeleisend.

Dat zou een logische keuze zijn, aangezien we Saffie ook als stabijpupje hebben gekocht en daar toen voor gekozen hadden. Maar zoals je kunt zien in mijn onderschrift, is ze zeker geen stabij.
Natuurlijk vind ik stabijtjes hardstikke leuke honden, maar toch heeft Saffie (waar duidelijk Border in zit) bepaalde eigenschappen die me heel goed bevallen die een stabij minder heeft. Ik ben laatst meegeweest met een stabijwandeling en ik vond alle kruisingstabijtjes veel leuker en baasgerichter dan de echte stabijs. Dus ik twijfel over een echte stabij.

Ok, ik dacht dat je een border had :wink:
Maar de retrieverrassen kunnen ook goed bij je passen.
Moeilijk hoor, heb je zelf al gedachtes??
saffie
Zeer actief

Moos schreef:Ik denk dat als je een reutje neemt van een van de rassen die over het algemeen juist ontzettend goed gaan met andere honden (wat jij zoekt zeg maar :wink: ) dat de kans dat hij als hij volwassen is echt vreselijk wil gaan matten met andere reuen niet uitermate groot is.

Niet dat ik je een reutje aan wil praten hoor :mrgreen: :wink: Ik denk alleen dat van de rassen die erom bekend staan ook volwassen heel goed met andere honden te kunnen, een reutje waarschijnlijk ook niet zoveel problemen zal geven.

Ik dacht zelf meteen aan een Golden eigenlijk. Er zijn hier in de buurt trouwens 3 Welsh Springer Spaniels; twee reuen en 1 teefje. De reuen zijn niet moelijk met andere honden, maar wel allebei erg zeker van hun zaak. Het teefje is een moppie, echt een lieverdje.
Hmmm misschien heb je wel gelijk, maar na de ervaring met een hond van een sociaal ras die in principe normaal reuengedrag vertoonde twijfel ik heel erg over een reutje. Misschien dat ik toch wel liever voor een teefje ga, maar nog tijd genoeg om daar over na te denken.

Goldens vind ik ook leuk, en ik heb op puppycursus gezeten met een Welsh Springer reutje en dat was een ongeleid projectiel :mrgreen: maar wel een leuk ongeleid projectiel. Ik ben benieuwd hoe hij nu is.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

essiedepessie schreef:Schotse herders zijn het einde! ik ken iemand die nog een pupje over heeft! :wink:
Haha, nou kom maar brengen :mrgreen:
Nee, áls we voor een pup gaan dan gaat daar nog een hele tijd overheen, omdat Saffie nog veel te jong is om een pup bij te zetten.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een Schotse herder. Ik heb wel het één en ander gelezen, maar ik ben wel benieuwd naar jou ervaring.
Rasstandaards zijn altijd alleen maar positief namelijk
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Melanie 74 schreef:
saffie schreef:

Ja iedereen denkt dat ik een Border heb :mrgreen:
Maar ze lijkt ook ontzettend veel op een Border dus dat is niet zo gek, haar moeder was wel een stabij.
Eigenlijk is ze wat dat betreft ideaal, want ze heeft wel dat hele baasgerichte en ik kan haar heel snel iets leren, maar ze hoeft niet zonodig elke dag te werken zoals een echte border dat heeft.

Tsja ik dacht zelf in de richting van een retriever (toller, golden, flatcoat) of een Schotse herder. Engelse Springer of Welsh springer lijkt mij ook leuk.
Maar groter dan dat moet het niet worden.
Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

saffie schreef:
Nee, áls we voor een pup gaan dan gaat daar nog een hele tijd overheen, omdat Saffie nog veel te jong is om een pup bij te zetten.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een Schotse herder. Ik heb wel het één en ander gelezen, maar ik ben wel benieuwd naar jou ervaring.
als je vragen hebt mag je altijd peebeen, mijn ouders hebben altijd schotsen gehad en ik zet die traditie voort! :wink:

De fokker waar Boy vandaan komt heeft nog een pupje over omdat 1 mevrouw op het laatste moment afbelde wegens problemen in de familie!
Een teefje en echt een schatje!

Voor zover ik nu iets kan zeggen in vergelijking met andere pups op cursus is hij heel wijs voor zijn leeftijd! haha. Hij is heel rustig en behouden, en hij wil wel spelen maar hij gooit niemand omver. Ook binnenshuis is hij erg rustig, en hij vind het leuk om zijn oefeningen te doen..
Liefs Esther

Afbeelding
Melanie 74

saffie schreef:
Melanie 74 schreef:
saffie schreef:

Ja iedereen denkt dat ik een Border heb :mrgreen:
Maar ze lijkt ook ontzettend veel op een Border dus dat is niet zo gek, haar moeder was wel een stabij.
Eigenlijk is ze wat dat betreft ideaal, want ze heeft wel dat hele baasgerichte en ik kan haar heel snel iets leren, maar ze hoeft niet zonodig elke dag te werken zoals een echte border dat heeft.

Tsja ik dacht zelf in de richting van een retriever (toller, golden, flatcoat) of een Schotse herder. Engelse Springer of Welsh springer lijkt mij ook leuk.
Maar groter dan dat moet het niet worden.

Zijn mijn ideeën niet zo heel erg gek :mrgreen:
saffie
Zeer actief

essiedepessie schreef:
saffie schreef:
als je vragen hebt mag je altijd peebeen, mijn ouders hebben altijd schotsen gehad en ik zet die traditie voort! :wink:

De fokker waar Boy vandaan komt heeft nog een pupje over omdat 1 mevrouw op het laatste moment afbelde wegens problemen in de familie!
Een teefje en echt een schatje!

Voor zover ik nu iets kan zeggen in vergelijking met andere pups op cursus is hij heel wijs voor zijn leeftijd! haha. Hij is heel rustig en behouden, en hij wil wel spelen maar hij gooit niemand omver. Ook binnenshuis is hij erg rustig, en hij vind het leuk om zijn oefeningen te doen..
Ik ga meteen een vragenlijstje maken :mrgreen:
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik wil nog steeds wel graag een herplaatser, maar twijfel ook een beetje.
Mijn vriend wil door deze ervaring juist heel graag een pup, omdat je die zelf kunt vormen. En hoewel ik juist een herplaatser heel erg zag zitten, ben ik nu toch ook wel heel erg aan het nadenken, een pup is toch wel heel erg leuk.
Over de diverse rassen die bij jullie zouden passen zullen jullie zelf vast een juiste keus maken.
Over het deel wat ik gequote (:denken: schrijf je dat zo??) heb kan ik zelf het volgende zeggen;
Wij wilde graag een tweede RR erbij. Niet binnen een bepaald tijdsbestek en voorkeur voor geslacht hadden we eigenlijk ook niet. Ik wilde geen pup en mijn partner wilde geen volwassen hond, omdat we ook rekening moeten houden met onze bijna 5 jarige dochter. Op een gegeven moment kreeg ik via de RR-lijst het bericht te lezen over een reutje dat herplaatst zou worden via de fokster vanwege een scheiding. Het beestje paste in eerste instantie op "papier" perfect in ons gezin en hij was op dat moment 6 maanden. Eigenlijk nog een pup, maar een aantal basis dingen zaten er al goed in. Toch nog erg goed te "vormen" naar de dingen die wij verwachten van een hond. Bij de ontmoeting bleek alles op zijn plekje te vallen en hij zit nu alweer 3 maanden bij ons. Voor ons echt een lot uit de loterij. Geen volwassen hond, maar ook geen stuiterende pup van 8 weekjes jong (die uiteraard wel erg leuk zijn :wink: )
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Een kortharige collie is misschien ook wel wat voor je. :wink:
Canine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Canine »

Joih, kijk eens op www.dierenasiels.com :wink: . Daar zitten superleuke honden. Bastaarden en rassen. Met name in de grote steden zitten er veel rashonden, dit als je een ras zoekt. Wij hebben 7 honden uit het asiel gehaald en het is echt een succes !. Geef zo'n hond een kans en je hebt voor je eigen hond en voor jou en je vriend een supermaatje voor het leven !. :ok:
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

waarom niet een silly :pffff: kijk hoe leuk en sociaal hij is :mrgreen:
Misschien is dat ook het overwegen waart? Niet dat ik iedereen zo'n hond wil 'aansmeren'maar eerlijk is eerlijk, silly is een leuk klein stoer hondje wat eigenlijk (nog :mrgreen: ) erg goed luisterd. En ook wel graag flink z'n energie kwijt wil door te wandelen/renne/spelen.

Een toller past ook wel bij jullie denk ik. En een friese stabij ook en een golden denk ik ook wel, of een labrador :ok: tja lastig he, ik denk dat veel honden het wel goed zouden doen bij jullie :19:

In het asiel zitten natuurlijk ook wel honden die wel prima bij jullie zouden passen. Misschien een leuke kruising :19:

Sorry ik houdt m'n mond, aan mij heb je niks :jank: ben ook slecht in het kiezen van iets (namen, honden, kleren alles :roll: ).
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

http://www.stichtingaai.nl/nederlands.asp :ok:
Erkut en tubby en bobos en danny en friemel en... en... en... en... en...
Dat zijn ook pups, dus ook nog aan jezelf om ze op te voeden. En er zijn er een paar zoals tubby die zijn al best een eind op weg met socialiseren. Gewent aan katten en honden.

Als ik ooit op een boerderij kom te wonen en een lekker salaris heb ben ik bang dat ik een beetje veel honden om me heen zal hebben :roll:

ooowww en nessa :I:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

En een markiesje? Wel wat kleiner maar volgens mij voldoen ze best wel aan wat jij in een hondje zoekt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
saffie
Zeer actief

Als het een herplaatser wordt, hoeft het geen rashond te zijn, dan heb ik net zo lief een vuilnisbak. Ik heb nu immers ook een kruising.
Een pup wordt het een rashond van een goede fokker. Alhoewel ik nog niet had nagedacht over de mogelijkheid van een pup uit het buitenland, dat is zeker een optie en er staan veel leuke hondjes tussen.

Geen Terrier hoor :N: , dat past totaal niet bij mij. Alhoewel ik Silly wel superleuk vind hoor Milou :wink: maar over het algemeen denk ik niet dat een terrier iets voor mij is, en volgens mij weet Silly ook nog niet dat hij een terrier is :mrgreen:
Korthaar collie heb ik ook over nagedacht, maar dan vind ik de langhaar wel een stuk mooier. Zit er ook verschil in karakter tussen de korthaar en de langhaar collie?
Markiesjes lijken mij ook hele leuke hondjes :wink:

Het idee van een herplaatser is zeker nog niet aan de kant geschoven hoor, maar na de ervaring van een herplaatser terug moeten brengen denk ik dat ik toch wat voorzichtiger ben geworden. Misschien komen we een herplaatser of asielhond tegen die het helemaal is, en zo niet dan gaan we voor een pup. Maar als er een pup bijkomt duurt het nog wel even dus nog tijd zat, want Saffie is nog maar een jaar en twee maand oud.
Maar de schotse herder staat op het moment wel heel erg op één. Ik denk áls het een pup wordt dat dat een ras is wat helemaal bij ons past.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Ik wil ook even vooruit kijken

Ongelezen bericht door Scooby »

saffie schreef:Ik vind Schotse herdershonden heel erg leuk, dat lijken mij qua karakter wel honden die bij mij passen.
Ik vind Schotse Herdershonden niet zo enorm baasgericht en gehoorzaam als wat jij volgens mij graag in een hond ziet.
Dat geldt ook voor de meeste retrievers, trouwens.
Milou85
Zeer actief

saffie schreef: volgens mij weet Silly ook nog niet dat hij een terrier is :mrgreen:

Maar de schotse herder staat op het moment wel heel erg op één. Ik denk áls het een pup wordt dat dat een ras is wat helemaal bij ons past.
Niet zo minderwaardig over silly hoor :pffff: hij denkt ook niet dat hij een terrier is. Hij denkt dat hij een of andere rotweiler adonis is :mann: :mrgreen:

Maar even serieus. Ik denk dat je geen terrier wil omdat je het mischien een hond met teveel praatjes is of omdat je behoorlijk consequent moet zijn? Bang dat je dat mischien niet bij je past?? (ik weet natuurlijk of dat ook echt het geval is, maar als dit zo is) Bedenk je wel dat je bij een herder ook behoorlijk consequent moet zijn en overduidelijk de baas moet zijn.
Ook een schotse herder is een herder. Tja mischien leg ik het zo heel dom uit maar ik weet niet hoe ik het anders het best uit kan leggen.
Ja een schotse herder ziet er mischien een stuk 'schattiger'uit als een mechelaar of een duitser maar ook een schotse herder is een herder.
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel
Ben in ieder geval heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt :cheer:
Je kan ook gaan voor een ras/kruising pup uit het asiel of via zo herplaats / opvangstichting. ook die hebben altijd wel pups :ok:
Afbeelding
sarah.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sarah. »

Collies en goldens lijken me heel geschikt! Meestal zijn ze gemakkelijk naar andere honden, actief, baasgericht en werklustig.
Bij collies kunnen er wel eens koppige karaktertjes tussen zitten, goldens zijn doorgaans iets meegaander.

Succes ooit met je keuze !
Laatst gewijzigd door sarah. op 15 jan 2008 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Een Golden natuurlijk :pffff:
Ik zal nooit dat gezicht van Erwin vergeten toen Juda zo vreselijk smerig en zwart op hem afkwam.... :smile:

Succes Saskia; leuk dat je er zo mee bezig bent en over een poos komt er vast een heerlijk vriendje voor Saffie!
saffie
Zeer actief

Angeniet schreef:Een Golden natuurlijk :pffff:
Ik zal nooit dat gezicht van Erwin vergeten toen Juda zo vreselijk smerig en zwart op hem afkwam.... :smile:
:smile: ja hij dacht dat hij qua vieze honden wel wat gewend was :mrgreen:
Maar dat viel kennelijk tegen :mrgreen:
Succes Saskia; leuk dat je er zo mee bezig bent en over een poos komt er vast een heerlijk vriendje voor Saffie!
Ik denk het wel.
Nu zie ik dit weer: http://www.shhh.nl/honden.html en dan de bovenste, de border collie reu. :I:
Alleen het is een echte border collie, ik denk dat dat qua werkvermogen een beetje te hoog gegrepen is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”