We wilden al een tijdje een herplaatser, een reu, en die hadden we gevonden maar dat ging totaal niet goed en we hebben helaas na een hele korte periode besloten om hem weer terug te brengen.
Nou, dat was allemaal erg sneu en niet de bedoeling en heeft me heel erg aan het denken gezet over een tweede hond.
Ik wil nog steeds wel graag een herplaatser, maar twijfel ook een beetje.
Mijn vriend wil door deze ervaring juist heel graag een pup, omdat je die zelf kunt vormen. En hoewel ik juist een herplaatser heel erg zag zitten, ben ik nu toch ook wel heel erg aan het nadenken, een pup is toch wel heel erg leuk.
Maar wat voor hond moet het dan worden? Ik hou van veel wandelen, ik loop graag op met andere hondeneigenaren dus ik wil wel een hond die makkelijk is met andere honden. Rassen waarbij op volwassen leeftijd de kans is dat ze niet meer overweg kunnen met geslachtsgenoten vallen af.
En ik wil ook graag een hond die sociaal is naar mensen toe. Het hoeft geen allemansvriendje te zijn, kat-uit-de-boom-kijken maakt me niets uit, maar niet beschermend tov vreemden.
Ik ben wel graag actief bezig met mijn hond, veel wandelen en trainen, en ik wil ook iets van sport met haar gaan doen, maar ik ben ook weer niet zo actief dat ik een echte Border Collie genoeg bezig zou kunnen houden.
Saffie is erg op mij gericht en heel gehoorzaam, en dat zijn toch wel eigenschappen die me heel goed bevallen
En als het een pup wordt, dan wordt het een teefje. Dit omdat ik erachter ben gekomen (door de herplaatser) dat ik totaal niet geschikt ben voor normaal reuengedrag. Een herplaatser het liefst een reutje, maar dan wel één waarvan goed bekend is hoe hij zich gedraagd tegen andere reuen.
Ik denk ook dat ik zelf het meest geschikt ben voor een teefje.
Maar als we voor een pup gaan, dan wachten we sowieso nog een tijdje tot Saffie volwassen is en zich helemaal heeft ontwikkeld. Ook vanwege het leeftijdsverschil dat tussen twee teven moet gaan zitten. Saffie is zelf trouwens heel makkelijk naar andere honden toe, altijd onderdanig.
Ik vind Schotse herdershonden heel erg leuk, dat lijken mij qua karakter wel honden die bij mij passen.
Of één van de retrieverrassen?
Nou ik ben beniewd, wie kan mij adviseren?
Dit is echt vooruit denken hoor, misschien kom ik nog een herplaatser tegen die goed bij ons past, maar misschien gaan we ook wel voor een pup.
Maar doordat we een herplaatser terug hebben gebracht wachten we sowieso even voordat we weer verder gaan kijken, om even goed na te denken.