Ik laat Cody en mijn 2 meiden zoals altijd uit op een grote hondenuitlaatplaats bij mij achter. Onderweg komen we een (aangelijnde) duitse herderreu tegen. Ik roep Cody direct bij me (Kyra en Lyndie staan al bij me) maar Cody blijft die herderreu strak aankijken (ca. 2 meter van hem af) en zelfs met een koekje kreeg ik hem niet mee. Gelukkig werd de herder niet agressief (en het baasje ook niet

Nou mijn vragen: Cody is nu ruim 7 maanden, heeft dit te maken met puberaal gedrag of is dit typisch reuengedrag? Moet ik zorgen dat hij niet meer met reuen gaat spelen omdat dit uit de hand kan lopen? Heb ik Cody onterecht gestraft of moet ik juist eerder (zo ja, hoe?) ingrijpen? Heb ik soms eerdere signalen gemist?
Ik wil (zie het topic) zeker geen situaties met vechtende honden (ik wil niet eens dat Cody léért vechten :N: ), o.i.d.
Hoe pak ik hem aan?
Misschien domme vragen, maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb altijd tamelijk onderdanige teefjes gehad en nog nooit eerder een reu. En Cody is al van kleins af aan veel eigenwijzer/ondeugender/hardleerser geweest dan mijn andere honden. Dus ik ben al veel strenger voor hem dan ik ooit voor mijn andere honden ben geweest.