Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gelezen op een ander forum

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

gelezen op een ander forum

Ongelezen bericht door maart »

als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis

dit vind ik echt erg. dit wordt aangeraden aan iemand die te weinig aandacht krijgt van zijn hond. de hond werkt niet goed, dus dan maar deze oplossing :devil: :devil:

wat vinden jullie?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:roll: :devil: :devil: :devil:

Zo hadden ze bij m'n vriendin thuis vroeger een hond die nogal gestresst was soms. Die moest in een zo klein mogelijk hokje volgens de 'geleerden'. Heb ik, hoe klein ik ook was, ook never nooit wat van begrepen.

Dacht toen al dat het beter was om lekkere lange wandelingen met die hond te maken...... Was verder een schat van een hond, alleen niet de juiste voor hun gezin.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:denken: iemand die niet spoort... een hond zal alleen goed voor je willen werken als hij een goed contact met z'n baasje heeft en dat wordt nou erg lastig als je je baas nooit ziet...
belachelijke oplossing dus :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Ik had het ook gelezen daar, maar nu moet ik wel zeggen dat ik op dat forum de africhtingsmentaliteit een beetje richting het schrikbarende vind hoor. Ik snap dat de africhting een totaal andere tak binnen de hondensport is, maar sommigen gaan daarin wel erg ver hoor. Getuige het citaat dat aanleiding is voor dit topic...
Ik ben zelf onlangs met mijn hond ook met IPO begonnen hier in de buurt. Met een ras dat allesbehalve serieus genomen wordt in deze sport, maar mijn dame doet het helemaal niet slecht. Ik denk dat sommigen erg in hokjes denken en er wel hele vergaande ideeën op na houden, het moet voor de hond ook nog leuk blijven...toch? Of is die gedachte verkeerd?
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: gelezen op een ander forum

Ongelezen bericht door Inge »

maart schreef:als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis

dit vind ik echt erg. dit wordt aangeraden aan iemand die te weinig aandacht krijgt van zijn hond. de hond werkt niet goed, dus dan maar deze oplossing :devil: :devil:

wat vinden jullie?
Mijn eerste reactie was belachelijk....maar ik heb daarna het topic gelezen.
Het gaat hier om een beginnende africhter die geen contact krijgt met zijn boxer. Hij overvoert hem met aandacht en speeltjes en herhaalt de oefeningen op iedere plek...thuis, het trainingsveld, het bos...noem maar op. Zijn hond heeft ook continu speelgoed tot zijn beschikking.
Die boxer is het in mijn ogen gewoon hartstikke zat en gaat dwarsliggen omdat ie er niks meer aan vindt.
De reactie die je aanhaalt staat er wat cru, maar wat bedoeld wordt is de hond eens een week met rust laten. Niet oefenen, niet spelen....gewoon uitlaten, eten geven en met rust laten.
Aandacht van de baas moet leuk zijn, moet speciaal zijn...moet niet iets zijn wat de hond constant al krijgt want dan is het niet spannend.
Mijn honden mogen hond zijn. Ze hoeven niet op iedere plek onder appèl staan zoals op het trainingsveld. Ze hoeven op straat niet te volgen, hoeven in het bos niet constant met mij bezig te zijn, maar mogen rennen, spelen, snuffelen etc. Thuis gaan ze ook hun gang, ik ben er echt niet iedere vrije minuut mee bezig. Deze hond verdrinkt zowat in de aandacht die hij van zijn baas krijgt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kan iemand me ff de link pb-en zodat ik het hele verhaal kan lezen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Ik ken het hele verhaal ook en hoe je het ook wendt of keert, MIJ gaat het te ver. Maar ja, wie ben ik :mrgreen: :wink:
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoeg :pffff: dus waarom op het veld me uitsloven....... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik heb haar verhaal gelezen... de reacties ben ik dus nog niet aan toegekomen..maar ik blijf erbij... je hebt pas een band met je hond als je er veel aandacht aan besteed... alles waar 'te' voorstaat is niet goed, dus te weinig of juist teveel aandacht...

het is een boxer dus geen mechelaar en totaal niet te vergelijken... net als mijn dober duurt dat gewoon veel langer. Mijn honden vonden als pup het bijtrolletje ook helemaal niks... wel een brokje.. dus dan daar maar mee trainen... met een maand of 8 of zelfs 11 vonden ze hier het rolletje pas interessant. :19: eigenlijk pas toen ze aan het manwerk begonnen....
je moet gewoon heel lang en slim zoeken tot je iets hebt wat ie leuk vind en blijkbaar kan hij het thuis dus wel... dus dat is ook wat je moet leren om het ook buiten de tuin te doen...

morgen ga ik de rest lezen :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bizar maar ik hoor het wel vaker dat je eigenlijk zo min mogelijk met ze moet doen want dan vinden ze het des te leuker op het veld....tsja wat je maar onder leuk verstaat. Ken ze ook genoeg van die honden die de godganze dag in de kennel slijten en 2 of 3x mee naar de club mogen. En dan mopperen dat de hond zo druk is. :roll:

Ik ben ook erg veel met Hera bezig thuis met spelen, aandacht, wandelingen ,zwemmen etc etc en ondanks dat heeft ze op het veld de volle aandacht voor mij, wil ze werken als een tierelier en heeft ze het super naar dr zin.

Ik vind het dus bezopen.
Eerlijk gezegd kan ik me er erg kwaad over maken. Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft. :devil:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:bizar maar ik hoor het wel vaker dat je eigenlijk zo min mogelijk met ze moet doen want dan vinden ze het des te leuker op het veld....tsja wat je maar onder leuk verstaat. Ken ze ook genoeg van die honden die de godganze dag in de kennel slijten en 2 of 3x mee naar de club mogen. En dan mopperen dat de hond zo druk is. :roll:

Ik ben ook erg veel met Hera bezig thuis met spelen, aandacht, wandelingen ,zwemmen etc etc en ondanks dat heeft ze op het veld de volle aandacht voor mij, wil ze werken als een tierelier en heeft ze het super naar dr zin.

Ik vind het dus bezopen.
Eerlijk gezegd kan ik me er erg kwaad over maken. Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft. :devil:
ik doe thuis niet overdreven veel met ze maar dat is ook niet nodig aangezien ze hun pootjes vol hebben aan elkaar... :19:
als ik thuiskom van m'n werk gaan we naar het bos... kom ik daarvan terug ga ik wat eten..., ff bij ze zitten, huishouden en boodschappen doen, weer naar t bos, eten, tv/pc of trainen en nog een keer uit en dan naar bed...maar ik ga niet spelen in huis ofzo... ja met een pup een beetje kleine dingetjes leren maar voor de rest liggen ze in diepe rust over het algemeen na het uitlaten.... :wink: Ik train in principe ook best veel maar ze vinden het wel geweldig en doen het met veel plezier wat ik zie :wink:
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Misschien is die hond er gewoon niet geschikt voor.
Dat kan ook gewoon.

Beetje achterlijk om je hond ergens eenzaam in een hok te douwen om te hopen of hij asjeblieft dan iets wil doen.

Doe ik met Jente ook niet, die verzuipt ook in de aandacht, en werkt als een tierelier.
Ik zou gewoon eens wat anders met die hond proberen.
Behendigheid of flyball.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoeg :pffff: dus waarom op het veld me uitsloven....... :wink:
een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 x :wink: ik kan wel 10 x pakwerk doen weet zeker dat ze het geweldig blijven vinden....
Ik leg m'n honden juist weleens een weekje of wat stil, helemaal niet slecht is weleens goed voor ze :wink: Ze gaan dus wel gewoon mee naar de club alleen ga ik dan alleen balletje gooien ofzo maar absoluut niet trainen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat erom die boxer gewoon eens even met rust te laten. Die hond wordt overtraind, verliest alle plezier in het "werken" met zijn baas. Het appèlgedeelte (waar dit probleem met name speelt) is an sich een saai programma. Het is steeds hetzelfde en er is weinig actie. Als je dat steeds maar blijft herhalen zoals deze meneer doet zal een boxer er de brui aangeven en zijn eigen vertier gaan zoeken.

De boxer van nu is geen werkhond meer en is totaal niet te vergelijken met een mechelaar of een andere herder. Trouwens...ook mijn herder heeft variatie nodig, zeker bij het volgprogramma. Het apporteren en vooruitsturen vindt ze altijd wel leuk, dat is actie. Maar het volgen is saai....en als ik steeds het programma train vindt zij er ook niks meer aan. Daarom varieer ik dus. Ik maak wendingen, beloon op momenten dat ze het niet verwacht (dan eens na 2 stappen netjes volgen, dan na 10, steeds weer verschillend).

Deze meneer heeft geen ervaring in de africhting. Africhting is al erg lastig (vind ik) en de gemiddelde boxer is er nu eenmaal niet meer zo geschikt voor. En als je dan geen band krijgt met je boxer wordt het onmogelijk.
Hij traint bij een ervaren boxerafrichter/fokker die blijkbaar beweert dat het wel in de hond zit, maar hij krijgt het er dus niet uit.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Overigens.....ik doe vanalles met mijn honden als ik thuis ben, maar niet trainen. Ik wandel, ik fiets, ik neem ze apart mee, ik doe zoekspelletjes, ik gooi balletjes, ze gaan zwemmen etc etc..... maar volgen hoeven ze niet :wink:
In huis zelf doe ik weinig, de pret is buiten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ik vind het jammer dat je dit citaat zo uit zijn context haalt, Maart. Beetje kortzichtig.
Dit gaat niet over het slecht behandelen van een hond, eerder over het rust gunnen aan hond én baas, voor eventjes.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

estelle schreef:Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft. :devil:
Ja hoor, scheer ons maar allemaal over dezelfde kam :roll: .
Ik ben ook een "africhter", en toch.... zit mijn jonge hond nu naast me met uiterste precisie een plastic fles plat te bijten :mrgreen: , heeft mijn oudste hond er net een wandeling van 1,5u op zitten, en gaan ze regelmatig mee op hondenforum-wandelingen, mee naar de voetbal, op bezoek bij vrienden, enzovoort.
En zo zijn er nog africhters hoor. :idea:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het gaat erom die boxer gewoon eens even met rust te laten. Die hond wordt overtraind, verliest alle plezier in het "werken" met zijn baas. Het appèlgedeelte (waar dit probleem met name speelt) is an sich een saai programma. Het is steeds hetzelfde en er is weinig actie. Als je dat steeds maar blijft herhalen zoals deze meneer doet zal een boxer er de brui aangeven en zijn eigen vertier gaan zoeken.
het appèl gedeelte is zo saai als je het zelf maakt vind ik :19:
tuurlijk als je voortdurend je programma traint, wordt het eentonig en saai voor de hond... maar ik doe voortdurend afwisseling en spelen.
Déesse heeft nog maar 1 keer haar IPO 1 programma gelopen, en dat was de dag waarop ze haar 1 gespeeld heeft :19:

en mijn honden vinden het appèlgedeelte helemaal niet saai, ze weten dat er gespeeld wordt met hen, eigenlijk is het appèlgedeelte gewoon 10 minuten spelen met het baasje :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begrijp ook niet waarom appel saai zou moeten zijn :denken:
Het is zo saai als je het zelf maakt lijkt me. Als je de hond motiveert (dat is waar het vaak aan schort) dan is hij gewoon gemotiveert, klaar.

Als je je hond niet weet te motiveren ligt dat niet aan het feit dat je teveel aandacht aan het dier geeft maar aan dat je niet precies weet waarvoor hij graag iets voor je wil doen :wink: De hele dag naast de baas, de hele dag spelen en de hele dag koekjes geven zegt helemaal niets over hoe graag een hond voor je wil werken. Om zo'n hond dan maa op te sluiten in een kennel vind ik echt te ver gaan. Als die hond al in een kennel woont lijkt het mij zowiezo wel meevallen met die overmatige aandacht aangezien de baas dus niet in die kennel woont waardoor de hond daar toch al uren en uren per dag alleen doorbrengt. Dat kan een boxer dus niet zo goed en misschien is de hond daarom wel wat moeilijk trainbaar. :idea:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik begrijp ook niet waarom appel saai zou moeten zijn :denken:
Het is zo saai als je het zelf maakt lijkt me. Als je de hond motiveert (dat is waar het vaak aan schort) dan is hij gewoon gemotiveert, klaar.
Dat zeg ik dus...variëren :roll: en niet steeds het programma tot in den treure oefenen (en dat doet ie dus zoals ik begrijp....thuis, in het bos, op het veld..overal :roll: )
Dat trekt die hond gewoon niet en dat zouden weinig honden trekken :wink:
Als je je hond niet weet te motiveren ligt dat niet aan het feit dat je teveel aandacht aan het dier geeft maar aan dat je niet precies weet waarvoor hij graag iets voor je wil doen :wink: De hele dag naast de baas, de hele dag spelen en de hele dag koekjes geven zegt helemaal niets over hoe graag een hond voor je wil werken. Om zo'n hond dan maa op te sluiten in een kennel vind ik echt te ver gaan. Als die hond al in een kennel woont lijkt het mij zowiezo wel meevallen met die overmatige aandacht aangezien de baas dus niet in die kennel woont waardoor de hond daar toch al uren en uren per dag alleen doorbrengt. Dat kan een boxer dus niet zo goed en misschien is de hond daarom wel wat moeilijk trainbaar. :idea:
Nogmaals.....er wordt helemaal niet bedoeld om die hond eenzame opsluiting te geven, er wordt bedoeld die hond gewoon eens wat rust te geven en niet constant bezig zijn om te zoeken wat de hond leuk vindt.
Althans...dat lees ik uit de betreffende topic. :wink:
Ik vind dat hier de betreffende topic compleet uit zijn verband wordt gerukt. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar denk je niet dat juist anders aanpakken veel beter gaat helpen dan minder met de hond doen. Er kan toch ook iets verkeerd gedaan worden en niet direct teveel? :19: Nu lijkt het net alsof de baas zowiezo alles goed doet en het probleem het probleem van de hond wordt. Hoe dan ook uitgevoerd. Dat gevoel geeft zoiets mij tenminste.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Maar denk je niet dat juist anders aanpakken veel beter gaat helpen dan minder met de hond doen. Er kan toch ook iets verkeerd gedaan worden en niet direct teveel? :19: Nu lijkt het net alsof de baas zowiezo alles goed doet en het probleem het probleem van de hond wordt. Hoe dan ook uitgevoerd. Dat gevoel geeft zoiets mij tenminste.
Ja, een andere aanpak zal zeker helpen maar deze man moet op de eerste plaats duidelijk naar de hond worden. Als de hond als een idioot om hem heen staat te springen omdat ie geen zin meer heeft kan ie nu beter de hond wegleggen dan gefrustreerd doortrainen, dat heeft namelijk geen zin.
Daarom is het in mijn ogen ook verstandig om de hond even een week met rust te laten, zijn baas zit vol frustraties omdat de hond geen aandacht voor hem heeft ondanks al zijn pogingen en dat voelt die hond natuurlijk.
Dus even pas op de plaats, dan 1 speeltje reserveren voor de trainingen en die dan ook alleen daar gaan gebruiken. Eerst de hond gek gaan maken op dat speeltje en pas als dat gelukt is weer verder gaan trainen op gehoorzaamheid. En dan dus heel gevarieerd en met heel veel beloning. De hond moet er weer lol in krijgen. :wink: En dat appèl trainen voor de IPO hoeft niet iedere dag en hoeft ook niet op iedere plaats, hou dat op de training waar je begeleid wordt en de instructeur precies ziet wat er goed of fout gaat, want zelf heb je soms helemaal niet door dat je fouten maakt (bv. inwerking).
Groetjes Inge
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
tura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoeg :pffff: dus waarom op het veld me uitsloven....... :wink:
een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 x :wink: ik kan wel 10 x pakwerk doen weet zeker dat ze het geweldig blijven vinden....
Ik leg m'n honden juist weleens een weekje of wat stil, helemaal niet slecht is weleens goed voor ze :wink: Ze gaan dus wel gewoon mee naar de club alleen ga ik dan alleen balletje gooien ofzo maar absoluut niet trainen.

gewoon beetje trainingshonger maken, een weekje rust en ze staan te trillen als je met ze gaat oefenen is gewoon kwestie van een hond hongerig houden en dan gaan ze voor 200% er tegenaan alsof ze nooit meer willen stoppen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
malinois schreef:

gewoon beetje trainingshonger maken, een weekje rust en ze staan te trillen als je met ze gaat oefenen is gewoon kwestie van een hond hongerig houden en dan gaan ze voor 200% er tegenaan alsof ze nooit meer willen stoppen :ok:
jij snapt het :wink: :ok: en nooit hetzelfde doen dus niet alleen programma lopen... :wink: bij mij begint het apel al bij een pup van een maand of 3... spelen en ondertussen toch iets leren... en dat bouw je uit. Mijn honden gaan allemaal maar wat graag het veld op OOK voor het apel wat je bij sommige honden dus absoluut niet ziet... ja daar mag ze ook bijten.........in het bijtrolletje... :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:

jij snapt het :wink: :ok: en nooit hetzelfde doen dus niet alleen programma lopen... :wink: bij mij begint het apel al bij een pup van een maand of 3... spelen en ondertussen toch iets leren... en dat bouw je uit. Mijn honden gaan allemaal maar wat graag het veld op OOK voor het apel wat je bij sommige honden dus absoluut niet ziet... ja daar mag ze ook bijten.........in het bijtrolletje... :wink:
en ik las dat het om een boxer gaat...tsja die zijn echt heel snel verveeld daarin die moet je echt blijven stimuleren en ja soms is een rustpauze heel effectief, en gewoon doen op voorhand, een schema afwerken qua training dan effe een weekje lekker relaxen en dan weer oppikken, je bereikt er dan veel meer mee als je alles gaat overtrainen zeg maar.

en ja wat je zegt jij hebt gezorgt waarom apel leuk is voor ze :ok:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef:

Zo doe ik het dus ook. Steeds wat anders tijdens het appèl en af en toe gewoon geen appèl trainen maar gewoon lekker spelen op het veld en verder niks.
Ook bij het bijten slaan we weleens over. Marouck gaat op zo'n dag meestal wel aan de paal trouwens en je merkt dan de trainingen daarna dat ze wat harder bijt, ze zit dan wat hoger in drift. Bijten wil ze altijd wel :wink: maar soms zwakt ze wat af in beet, "vergeet" ze haar bek goed dicht te houden.
Marouck gaat over het algemeen ook graag het veld op voor het appèl, wil altijd wel werken. Op dagen dat ze niet helemaal lekker in haar vel zit (hadden we tijdens de schijnzwangerschappen weleens) en ze bij het appèl geen plezier uitstraalt doen we gewoon niet zoveel, maar doen we alleen de oefeningen die ze het allerleukste vindt zoals het apporteren en het vooruitsturen, dat gaat altijd met hard kwispelende vrolijke staart en een grijns op haar bek :mrgreen: . Of tijdens het appèlgedeelte een keer verstekken revieren.. Dan balletje en klaar :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

maart schreef:als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis

wat vinden jullie?
trekt op niks, hoe kun je zo een band op bouwen??? ouwbakken, ouwerwetse ideeën van tooghangers in de kantine van de hondenclub.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:

wat vinden jullie?
trekt op niks, hoe kun je zo een band op bouwen??? ouwbakken, ouwerwetse ideeën van tooghangers in de kantine van de hondenclub.
:cheer: hij leeft nog :mrgreen: lang niet gezien :ok:
Afbeelding
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Om een hond een weekje minder aandacht te geven lijkt me niet erg wanneer de hond overvoerd wordt met aandacht en speeltjes. Maar in een hok opsluiten gaat mij dan te ver. Gewoon een beetje met rust laten en bezinnen hoe nu verder. Misschien is de hond inderdaad niet geschikt.
Ik heb ook een speciaal speeltje voor samen buiten, wanneer het de hele dag beschikbaar zou zijn is het niet meer zo speciaal.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Perle schreef:
estelle schreef:Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft. :devil:
Ja hoor, scheer ons maar allemaal over dezelfde kam :roll: .
Ik ben ook een "africhter", en toch.... zit mijn jonge hond nu naast me met uiterste precisie een plastic fles plat te bijten :mrgreen: , heeft mijn oudste hond er net een wandeling van 1,5u op zitten, en gaan ze regelmatig mee op hondenforum-wandelingen, mee naar de voetbal, op bezoek bij vrienden, enzovoort.
En zo zijn er nog africhters hoor. :idea:
uhmm ik train zelf ook met mn DH teef hoor, ook africhting.
Ben dus zelf ook een africhtster.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”