dit vind ik echt erg. dit wordt aangeraden aan iemand die te weinig aandacht krijgt van zijn hond. de hond werkt niet goed, dus dan maar deze oplossing

wat vinden jullie?
Moderator: moderatorteam
Mijn eerste reactie was belachelijk....maar ik heb daarna het topic gelezen.maart schreef:als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis
dit vind ik echt erg. dit wordt aangeraden aan iemand die te weinig aandacht krijgt van zijn hond. de hond werkt niet goed, dus dan maar deze oplossing![]()
![]()
wat vinden jullie?
ik doe thuis niet overdreven veel met ze maar dat is ook niet nodig aangezien ze hun pootjes vol hebben aan elkaar...estelle schreef:bizar maar ik hoor het wel vaker dat je eigenlijk zo min mogelijk met ze moet doen want dan vinden ze het des te leuker op het veld....tsja wat je maar onder leuk verstaat. Ken ze ook genoeg van die honden die de godganze dag in de kennel slijten en 2 of 3x mee naar de club mogen. En dan mopperen dat de hond zo druk is.![]()
Ik ben ook erg veel met Hera bezig thuis met spelen, aandacht, wandelingen ,zwemmen etc etc en ondanks dat heeft ze op het veld de volle aandacht voor mij, wil ze werken als een tierelier en heeft ze het super naar dr zin.
Ik vind het dus bezopen.
Eerlijk gezegd kan ik me er erg kwaad over maken. Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft.
een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 xtura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoegdus waarom op het veld me uitsloven.......
Ja hoor, scheer ons maar allemaal over dezelfde kamestelle schreef:Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft.
het appèl gedeelte is zo saai als je het zelf maakt vind ikHet gaat erom die boxer gewoon eens even met rust te laten. Die hond wordt overtraind, verliest alle plezier in het "werken" met zijn baas. Het appèlgedeelte (waar dit probleem met name speelt) is an sich een saai programma. Het is steeds hetzelfde en er is weinig actie. Als je dat steeds maar blijft herhalen zoals deze meneer doet zal een boxer er de brui aangeven en zijn eigen vertier gaan zoeken.
Dat zeg ik dus...variërenMARC_S schreef:Ik begrijp ook niet waarom appel saai zou moeten zijn![]()
Het is zo saai als je het zelf maakt lijkt me. Als je de hond motiveert (dat is waar het vaak aan schort) dan is hij gewoon gemotiveert, klaar.
Nogmaals.....er wordt helemaal niet bedoeld om die hond eenzame opsluiting te geven, er wordt bedoeld die hond gewoon eens wat rust te geven en niet constant bezig zijn om te zoeken wat de hond leuk vindt.Als je je hond niet weet te motiveren ligt dat niet aan het feit dat je teveel aandacht aan het dier geeft maar aan dat je niet precies weet waarvoor hij graag iets voor je wil doenDe hele dag naast de baas, de hele dag spelen en de hele dag koekjes geven zegt helemaal niets over hoe graag een hond voor je wil werken. Om zo'n hond dan maa op te sluiten in een kennel vind ik echt te ver gaan. Als die hond al in een kennel woont lijkt het mij zowiezo wel meevallen met die overmatige aandacht aangezien de baas dus niet in die kennel woont waardoor de hond daar toch al uren en uren per dag alleen doorbrengt. Dat kan een boxer dus niet zo goed en misschien is de hond daarom wel wat moeilijk trainbaar.
Ja, een andere aanpak zal zeker helpen maar deze man moet op de eerste plaats duidelijk naar de hond worden. Als de hond als een idioot om hem heen staat te springen omdat ie geen zin meer heeft kan ie nu beter de hond wegleggen dan gefrustreerd doortrainen, dat heeft namelijk geen zin.MARC_S schreef:Maar denk je niet dat juist anders aanpakken veel beter gaat helpen dan minder met de hond doen. Er kan toch ook iets verkeerd gedaan worden en niet direct teveel?Nu lijkt het net alsof de baas zowiezo alles goed doet en het probleem het probleem van de hond wordt. Hoe dan ook uitgevoerd. Dat gevoel geeft zoiets mij tenminste.
malinois schreef:een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 xtura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoegdus waarom op het veld me uitsloven.......
ik kan wel 10 x pakwerk doen weet zeker dat ze het geweldig blijven vinden....
Ik leg m'n honden juist weleens een weekje of wat stil, helemaal niet slecht is weleens goed voor zeZe gaan dus wel gewoon mee naar de club alleen ga ik dan alleen balletje gooien ofzo maar absoluut niet trainen.
jij snapt hetRob* schreef:malinois schreef:een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 xtura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoegdus waarom op het veld me uitsloven.......
Ik leg m'n honden juist weleens een weekje of wat stil, helemaal niet slecht is weleens goed voor zeZe gaan dus wel gewoon mee naar de club alleen ga ik dan alleen balletje gooien ofzo maar absoluut niet trainen.
gewoon beetje trainingshonger maken, een weekje rust en ze staan te trillen als je met ze gaat oefenen is gewoon kwestie van een hond hongerig houden en dan gaan ze voor 200% er tegenaan alsof ze nooit meer willen stoppen
en ik las dat het om een boxer gaat...tsja die zijn echt heel snel verveeld daarin die moet je echt blijven stimuleren en ja soms is een rustpauze heel effectief, en gewoon doen op voorhand, een schema afwerken qua training dan effe een weekje lekker relaxen en dan weer oppikken, je bereikt er dan veel meer mee als je alles gaat overtrainen zeg maar.malinois schreef:jij snapt hetRob* schreef:malinois schreef:een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 xtura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoegdus waarom op het veld me uitsloven.......
gewoon beetje trainingshonger maken, een weekje rust en ze staan te trillen als je met ze gaat oefenen is gewoon kwestie van een hond hongerig houden en dan gaan ze voor 200% er tegenaan alsof ze nooit meer willen stoppen![]()
en nooit hetzelfde doen dus niet alleen programma lopen...
bij mij begint het apel al bij een pup van een maand of 3... spelen en ondertussen toch iets leren... en dat bouw je uit. Mijn honden gaan allemaal maar wat graag het veld op OOK voor het apel wat je bij sommige honden dus absoluut niet ziet... ja daar mag ze ook bijten.........in het bijtrolletje...
Zo doe ik het dus ook. Steeds wat anders tijdens het appèl en af en toe gewoon geen appèl trainen maar gewoon lekker spelen op het veld en verder niks.malinois schreef:jij snapt hetRob* schreef:malinois schreef:een hond die iets leuk vind doet het graag of het nu 1 x per dag is of 10 xtura schreef:Ik ben het eens met Inge, inderdaad is dit typisch een geval van teveel aandacht gehad.....ooit bij ons op mijn toenmalige vereniging een dame die uren liep te sjouwen en te spelen met haar DH, met het gevolg dat deze hond het helemaal niet leuk vond op het veld want aandacht kreeg hij thuis al genoegdus waarom op het veld me uitsloven.......
gewoon beetje trainingshonger maken, een weekje rust en ze staan te trillen als je met ze gaat oefenen is gewoon kwestie van een hond hongerig houden en dan gaan ze voor 200% er tegenaan alsof ze nooit meer willen stoppen![]()
en nooit hetzelfde doen dus niet alleen programma lopen...
bij mij begint het apel al bij een pup van een maand of 3... spelen en ondertussen toch iets leren... en dat bouw je uit. Mijn honden gaan allemaal maar wat graag het veld op OOK voor het apel wat je bij sommige honden dus absoluut niet ziet... ja daar mag ze ook bijten.........in het bijtrolletje...
trekt op niks, hoe kun je zo een band op bouwen??? ouwbakken, ouwerwetse ideeën van tooghangers in de kantine van de hondenclub.maart schreef:als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis
dit vind ik echt erg. dit wordt aangeraden aan iemand die te weinig aandacht krijgt van zijn hond. de hond werkt niet goed, dus dan maar deze oplossing![]()
![]()
wat vinden jullie?
mechelaar_fan schreef:trekt op niks, hoe kun je zo een band op bouwen??? ouwbakken, ouwerwetse ideeën van tooghangers in de kantine van de hondenclub.maart schreef:als ik het baasje van ***** was liet ik hem de ganse week in zijn hok zitten , zo weinig mogelijk vrijheid . niet spelen , geen beloningen . en dan zal je de vruchten plukken van zijn aandacht . als hij dan nog niet oplet terug de auto in en naar huis
![]()
wat vinden jullie?
uhmm ik train zelf ook met mn DH teef hoor, ook africhting.Perle schreef:Ja hoor, scheer ons maar allemaal over dezelfde kamestelle schreef:Die africhters zijn te beroerd om wat te ondernemen met hun hond (ja trainen, trainen en nog een strainen) maar ze verwachten wel dat hun hond zich voor 100% geeft..
Ik ben ook een "africhter", en toch.... zit mijn jonge hond nu naast me met uiterste precisie een plastic fles plat te bijten, heeft mijn oudste hond er net een wandeling van 1,5u op zitten, en gaan ze regelmatig mee op hondenforum-wandelingen, mee naar de voetbal, op bezoek bij vrienden, enzovoort.
En zo zijn er nog africhters hoor.