Puberteit bij honden: bestaat het nou wel of niet?
Ik zit nog steeds met grote vreze

Toch lees ik veel over puberteit bij honden. Hoe zit dat nou?
Moderator: moderatorteam
Maar dat is toch niet de leeftijd die ze puberteit noemen? Ik dacht dat het tussen de 1 en 2 jaar was. Of niet? Bram luisterde toen hij 6 maanden was absoluut niet goed, dat kwam pas toen hij een jaar wasMoos schreef: Hij heeft ook wel een periode gehad dat hij minder goed luisterde, zo tussen de 6 en 9 maanden ofzo.
Nou, dat ligt een beetje aan de opvattingen. Bij kleinere rassen hebben ze het bij de puberteit meestal over ergens tussen de 6 en 10-12 maanden (om en nabijZoek stok! schreef:Maar dat is toch niet de leeftijd die ze puberteit noemen? Ik dacht dat het tussen de 1 en 2 jaar was. Of niet? Bram luisterde toen hij 6 maanden was absoluut niet goed, dat kwam pas toen hij een jaar wasMoos schreef: Hij heeft ook wel een periode gehad dat hij minder goed luisterde, zo tussen de 6 en 9 maanden ofzo.
Honden hebben dat niet. Ze krijgen geen baard in de keel, geen tieten en ook geen lichaamsbeharing om maar eens wat te noemen.Tamara en Bowie schreef:Als je spreekt over de puberteit bij mensen, dan is dat voornamelijk hormonaal. En door de hormonen gaat de mens allerlei veranderingen door, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik heb nog niet kunnen achterhalen dat dit bij honden ook zo is zoals bij mensen![]()
Moos werd wel heel hitsigEline* schreef:Honden hebben dat niet. Ze krijgen geen baard in de keel, geen tieten en ook geen lichaamsbeharing om maar eens wat te noemen.Tamara en Bowie schreef:Als je spreekt over de puberteit bij mensen, dan is dat voornamelijk hormonaal. En door de hormonen gaat de mens allerlei veranderingen door, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik heb nog niet kunnen achterhalen dat dit bij honden ook zo is zoals bij mensen![]()
Bij honden is dat dus niet het geval.
Zit net jouw reactie te lezen, zo ver naast zat ik er dus nietEline* schreef:Honden hebben dat niet. Ze krijgen geen baard in de keel, geen tieten en ook geen lichaamsbeharing om maar eens wat te noemen.Tamara en Bowie schreef:Als je spreekt over de puberteit bij mensen, dan is dat voornamelijk hormonaal. En door de hormonen gaat de mens allerlei veranderingen door, zowel lichamelijk als geestelijk.
Bij honden is dat dus niet het geval.
Bram is niet hitsig geworden op een bepaalde leeftijd. Er was alleen een bepaald omslagmoment dat hij loopse teven herkendeMoos schreef: Moos werd wel heel hitsig![]()
Gebeurt dat wel bij reuen, dat de hormonen op beginnen te spelen en ze daardoor opeens nogal hitsig worden? Of was dat alleen Moos, en heb ik daar een leuk verhaaltje omheen bedacht?
Dat had Moos dan weer nietZoek stok! schreef:Bram is niet hitsig geworden op een bepaalde leeftijd. Er was alleen een bepaald omslagmoment dat hij loopse teven herkendeMoos schreef: Moos werd wel heel hitsig![]()
Gebeurt dat wel bij reuen, dat de hormonen op beginnen te spelen en ze daardoor opeens nogal hitsig worden? Of was dat alleen Moos, en heb ik daar een leuk verhaaltje omheen bedacht?
Moos schreef:Zie je; alles wordt veel te makkelijk op de puberteit gegooidZoek stok! schreef:Dan is Bram in de puberteit geweest vanaf de 8e week tot 12 maandenMoos schreef:Bij kleinere rassen hebben ze het bij de puberteit meestal over ergens tussen de 6 en 10-12 maanden (om en nabij).
![]()
Zoek stok! schreef:Moos schreef:Zie je; alles wordt veel te makkelijk op de puberteit gegooidZoek stok! schreef:Dan is Bram in de puberteit geweest vanaf de 8e week tot 12 maandenMoos schreef:Bij kleinere rassen hebben ze het bij de puberteit meestal over ergens tussen de 6 en 10-12 maanden (om en nabij).
![]()
![]()
![]()
gewoon rangorde? Dat brengt volwassenheid namelijk wel met zich mee...een herbeoordeling van je plekje in de roedel als dat je nog niet voldoende duidelijk was.Jacksel schreef:hmmmm dan vraag ik me wel af waarom Jamey nu opeens begint met klieren... :N: :N: Kan bij haar sowieso al niet hormonaal zijn, maar goed... Misschien omdat we nu weer wat intensiever met haar trainen na een periode van nauwelijks trainen