Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wacht even, jullie hebben het steeds over technische uitslagen, maar zoals ik het vanmiddag dus ook al vernomen had ,
het komt allemaal door de stand van het "afglijdende" heupen plan.
Het moet dus weer terugkomen in de normale hoek, dan pas zal de HD ook minder gaan worden.
bauke schreef:Wacht even, jullie hebben het steeds over technische uitslagen, maar zoals ik het vanmiddag dus ook al vernomen had ,
het komt allemaal door de stand van het "afglijdende" heupen plan.
Het moet dus weer terugkomen in de normale hoek, dan pas zal de HD ook minder gaan worden.
Ik heb daar jullie nog niet over gehoord.
daar zijn we dus nog niet uit want de werklijnen zijn veel gladder over het algemeen dus als Marc en Inge de percentages uitgepuzzeld hebben...
effe helemaal iets van onbelang
zag vanavond in een blaadje dat de engelse politie in nederland 3 politiehonden had gekocht, 2 waren duitsers en 1 mechel, doen die duitsers het toch steeds beter blijkbaar
alleen was wel komisch te lezen dat de engelse politie nederlands moest leren want ja die hondjes konden gee engelse commando's
Canto schreef:
Maar ik heb liever een kynoloog die niet goed werkt dan een werkhond die niet mooi is.
Hmmmm.....ik vraag me toch iets af zeker na deze uitspraak.
Even snuffelend op je site zag ik namelijk dat in jullie honden toch het nodige "werkbloed" aanwezig is, dat ze uit combinatiefok komen.
Is dat bewust?
Fok je met combinatie schoonheid/werklijnen omdat je vindt dat beide lijnen apart niet goed genoeg zijn?
Rob* schreef:effe helemaal iets van onbelang
zag vanavond in een blaadje dat de engelse politie in nederland 3 politiehonden had gekocht, 2 waren duitsers en 1 mechel, doen die duitsers het toch steeds beter blijkbaar
alleen was wel komisch te lezen dat de engelse politie nederlands moest leren want ja die hondjes konden gee engelse commando's
Ik kan me wel voorstellen dat ze voor bepaald werk liever een DH hebben eigenlijk. Of een hele grote hollander of mechel. Ze hebben niet voor niets eerder veel gekruist.
Een mechel van 25 kilo is natuurlijk wat makkelijker aan de kant te zetten door een grote boef dan een duitser van 35-40 kilo
Inge schreef:
Hmmmm.....ik vraag me toch iets af zeker na deze uitspraak.
Even snuffelend op je site zag ik namelijk dat in jullie honden toch het nodige "werkbloed" aanwezig is, dat ze uit combinatiefok komen.
Is dat bewust?
Fok je met combinatie schoonheid/werklijnen omdat je vindt dat beide lijnen apart niet goed genoeg zijn?
Rob* schreef:effe helemaal iets van onbelang
Jij leest oude blaadjes! WC?
zag het staan ergens in een blaadje bij de pizzeria....moest er wel om lachen
MARC_S schreef:Ik kan me wel voorstellen dat ze voor bepaald werk liever een DH hebben eigenlijk. Of een hele grote hollander of mechel. Ze hebben niet voor niets eerder veel gekruist.
Een mechel van 25 kilo is natuurlijk wat makkelijker aan de kant te zetten door een grote boef dan een duitser van 35-40 kilo
vandaar de X mechel-dogs ook... ook met stamboom zie je hier nog steeds uitschieters van terug
Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
azumi schreef:Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
Wat apart dit te lezen voor een DH eigenaar, gelukkig vindt dus niet iedereen het mooi
en als iedreen er zo over gaat denken
dan komt het wel weer goed met een goede heup-hoek-stand.
azumi schreef:Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
Wat apart dit te lezen voor een DH eigenaar, gelukkig vindt dus niet iedereen het mooi
en als iedreen er zo over gaat denken
dan komt het wel weer goed met een goede heup-hoek-stand.
Nou ja, ik heb ook geen echte Duitse Herder. Zijn bouw is anders dan de gemiddelde Duitse Herder. Ik heb het trouwens gewoon al nooit mooi gevonden die overdreven lage heupen, soms zelfs zo erg dat zo'n beest net nog boven de grond hangt. Echt gewoon vreselijk. Ik zou nooit een herder genomen hebben met van die rare heupen. Dan maar liever een ander ras (vind gewoon 9 van de 10 keer de werkhonden mooier dan de show-glijbaan types). Deze hond die we nu hebben is eigenlijk meer toe val.
Laatst gewijzigd door azumi op 29 aug 2006 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.