Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder vraag

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
malinois schreef:hechten ze trouwens dezelfde waarde aan een Nederlandse HD-A uitslag dan een duitse HD1?
Geen idee. :denken:
Het valt me wel op dat veel Duitse Herder eigenaren én fokkers de heupfoto's laten beoordelen in Duitsland en niet door de Hirchfeldstichting :wink:
Met het oude systeem van röntgenen kon ik dat nog wel enigszins begrijpen, een HD- werd zelden gegeven in Nederland. Maar tegenwoordig worden heupen toch snel beoordeeld op HD A in mijn ogen (wellicht zelfs wel té snel).
De reden waarom ze tegenwoordig nog steeds laten beoordelen in Duitsland weet ik niet :wink:
is daar een Norbergwaarde uitslag? geloof het niet toch?
bij de dobermann wordt het ook nog veel in duitsland gedaan maar waarom :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

Wacht even, jullie hebben het steeds over technische uitslagen, maar zoals ik het vanmiddag dus ook al vernomen had ,
het komt allemaal door de stand van het "afglijdende" heupen plan.

Het moet dus weer terugkomen in de normale hoek, dan pas zal de HD ook minder gaan worden.

Ik heb daar jullie nog niet over gehoord.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Wacht even, jullie hebben het steeds over technische uitslagen, maar zoals ik het vanmiddag dus ook al vernomen had ,
het komt allemaal door de stand van het "afglijdende" heupen plan.

Het moet dus weer terugkomen in de normale hoek, dan pas zal de HD ook minder gaan worden.

Ik heb daar jullie nog niet over gehoord.
daar zijn we dus nog niet uit want de werklijnen zijn veel gladder over het algemeen dus als Marc en Inge de percentages uitgepuzzeld hebben... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

effe helemaal iets van onbelang :mrgreen:
zag vanavond in een blaadje dat de engelse politie in nederland 3 politiehonden had gekocht, 2 waren duitsers en 1 mechel, doen die duitsers het toch steeds beter blijkbaar :mrgreen:
alleen was wel komisch te lezen dat de engelse politie nederlands moest leren want ja die hondjes konden gee engelse commando's :smile:
bauke

sorry
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Canto schreef: Maar ik heb liever een kynoloog die niet goed werkt dan een werkhond die niet mooi is.
Hmmmm.....ik vraag me toch iets af :wink: zeker na deze uitspraak.
Even snuffelend op je site zag ik namelijk dat in jullie honden toch het nodige "werkbloed" aanwezig is, dat ze uit combinatiefok komen.
Is dat bewust?
Fok je met combinatie schoonheid/werklijnen omdat je vindt dat beide lijnen apart niet goed genoeg zijn?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:effe helemaal iets van onbelang :mrgreen:
zag vanavond in een blaadje dat de engelse politie in nederland 3 politiehonden had gekocht, 2 waren duitsers en 1 mechel, doen die duitsers het toch steeds beter blijkbaar :mrgreen:
alleen was wel komisch te lezen dat de engelse politie nederlands moest leren want ja die hondjes konden gee engelse commando's :smile:
Jij leest oude blaadjes! :eek: :eek: WC? :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan me wel voorstellen dat ze voor bepaald werk liever een DH hebben eigenlijk. Of een hele grote hollander of mechel. Ze hebben niet voor niets eerder veel gekruist.
Een mechel van 25 kilo is natuurlijk wat makkelijker aan de kant te zetten door een grote boef :mrgreen: dan een duitser van 35-40 kilo :19:
Afbeelding
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

malinois schreef: :denken: ik ben hem weer kwijt geloof ik :mrgreen:
Over het feit van het verjagen en van de mouw afvliegen :wink:

Groetjes pamela :wink:
Canto
Zeer actief

Inge schreef: Hmmmm.....ik vraag me toch iets af :wink: zeker na deze uitspraak.
Even snuffelend op je site zag ik namelijk dat in jullie honden toch het nodige "werkbloed" aanwezig is, dat ze uit combinatiefok komen.
Is dat bewust?
Fok je met combinatie schoonheid/werklijnen omdat je vindt dat beide lijnen apart niet goed genoeg zijn?
Nee dat vinden wij niet. Maar de honden die wij hebben zijn hier wel geboren maar onder een andere kennelnaam gefokt. Wij hadden hier een teef zitten onder fokkersvoorwaarde en hebben daar nakomelingen van gehouden. En vanuit dat punt gaan wij verder.
Onze voorkeur gaat meer uit naar showlijnen maar daar in tegen moet de werklust wel behouden worden. Wij hebben nu een nestje liggen van een kynoloog maar wij letten er wel op dat het ook goed werkende honden zijn.
Wij hebben idd een fokteef die uit pure werklijnen komt, 2 teven die 3/4 kynoloog zijn, één teef die puur kynoloog is en natuurlijk onze nieuwste aanwinst Chayenne die 1/2 kynoloog is.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk :mrgreen:

Groetjes pamela
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Canto schreef:Wij hebben nu een nestje liggen van een kynoloog
Masai is toch geen kynoloog?
Of bedoel je dat de vader kynoloog is?
Groetjes Inge
Afbeelding

Canto
Zeer actief

Ja de vader is een kynoloog :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge schreef:
Rob* schreef:effe helemaal iets van onbelang :mrgreen:
Jij leest oude blaadjes! :eek: :eek: WC? :mrgreen:
zag het staan ergens in een blaadje bij de pizzeria....moest er wel om lachen :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik kan me wel voorstellen dat ze voor bepaald werk liever een DH hebben eigenlijk. Of een hele grote hollander of mechel. Ze hebben niet voor niets eerder veel gekruist.
Een mechel van 25 kilo is natuurlijk wat makkelijker aan de kant te zetten door een grote boef :mrgreen: dan een duitser van 35-40 kilo :19:
vandaar de X mechel-dogs ook... ook met stamboom zie je hier nog steeds uitschieters van terug :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Canto schreef:
malinois schreef: :denken: ik ben hem weer kwijt geloof ik :mrgreen:
Over het feit van het verjagen en van de mouw afvliegen :wink:

Groetjes pamela :wink:
van de mouw afvliegen een kwalijke zaak, ja maar het ligt eraan of de pakwerker er de oorzaak van is... dan kan de hond er niets aan doen in principe
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge schreef:
Canto schreef:Wij hebben nu een nestje liggen van een kynoloog
Masai is toch geen kynoloog?
Of bedoel je dat de vader kynoloog is?
Dat is dezelfde vader als Tuana :wink:
azumi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door azumi »

Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
bauke

azumi schreef:Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
Wat apart dit te lezen voor een DH eigenaar, gelukkig vindt dus niet iedereen het mooi
en als iedreen er zo over gaat denken
dan komt het wel weer goed met een goede heup-hoek-stand.
azumi
Vaste gebruiker

bauke schreef:
azumi schreef:Ik vind een glijbaanrug bij de Duitse Herder echt niet mooi!!! De Duitse herder met een normale achterhand vind ik er veel mooier uit zien. Ik heb een kruising Duitse Herder zonder die vreselijke glijbaan en daar ben ik blij mee (of we wilden een Duitse Herder zonder glijbaan en anders dan liever een mechelaar). Ik vind het gewoon onnodig en lelijk (sorry, als ik er iemand mee beledig maar dat is nou eenmaal mij mening er over).
Wat apart dit te lezen voor een DH eigenaar, gelukkig vindt dus niet iedereen het mooi
en als iedreen er zo over gaat denken
dan komt het wel weer goed met een goede heup-hoek-stand.
Nou ja, ik heb ook geen echte Duitse Herder. Zijn bouw is anders dan de gemiddelde Duitse Herder. Ik heb het trouwens gewoon al nooit mooi gevonden die overdreven lage heupen, soms zelfs zo erg dat zo'n beest net nog boven de grond hangt. Echt gewoon vreselijk. Ik zou nooit een herder genomen hebben met van die rare heupen. Dan maar liever een ander ras (vind gewoon 9 van de 10 keer de werkhonden mooier dan de show-glijbaan types). Deze hond die we nu hebben is eigenlijk meer toe val.
Laatst gewijzigd door azumi op 29 aug 2006 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
azumi
Vaste gebruiker

Kijk maar naar de bouw:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zo gewoon mooier (en niet omdat het toevallig mijn hond is :wink:).
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”