Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond uit het buitenland wel of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

yamie schreef:als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn :wink: maar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
Een podenco zal je hier ook niet snel vinden natuurlijk maar ik zou persoonlijk niet zozeer op basis van een speciaal uiterlijk als wel op basis van een bepaald gedrag vanaf nu een hond uit Spanje nemen als ik een herplaatser zocht.
De honden daar zijn meestal zo kort gehouden dat het andere dieren geworden zijn. Leven in een huis met een lieve baas kan voor veel van die honden iets helemaal nieuws zijn. Je begint dan met een verstandige pup zeg maar en soms is dat makkelijker dan een echt pupje.

Vaak hebben de honden hier in het asiel problemen gerelateerd aan de manier waarop de vorige bazen met hem omgingen. Dan kom jij als opvolger en krijg je te maken met die gedragingen. De hond kent een baas, kent in huis leven en kent alle trucjes.

Ik heb het natuurlijk wel over de zittenblijvers, niet de perfecte honden die 2 weken in een asiel zitten en daarna geplaatst worden, die heb je hier ook zat natuurlijk.

Verder stond ik persoonlijk versteld van de soms echt bloedmooie unieke honden in Spanje. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat je er gewoon op valt. :wink: Ik viel ook als een blok voor een prachtige galgo in Kimba. Zag me al lopen met die mooie op straat :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
yamie schreef:als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn :wink: maar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
Een podenco zal je hier ook niet snel vinden natuurlijk maar ik zou persoonlijk niet zozeer op basis van een speciaal uiterlijk als wel op basis van een bepaald gedrag vanaf nu een hond uit Spanje nemen als ik een herplaatser zocht.
De honden daar zijn meestal zo kort gehouden dat het andere dieren geworden zijn. Leven in een huis met een lieve baas kan voor veel van die honden iets helemaal nieuws zijn. Je begint dan met een verstandige pup zeg maar en soms is dat makkelijker dan een echt pupje.

Vaak hebben de honden hier in het asiel problemen gerelateerd aan de manier waarop de vorige bazen met hem omgingen. Dan kom jij als opvolger en krijg je te maken met die gedragingen. De hond kent een baas, kent in huis leven en kent alle trucjes.

Ik heb het natuurlijk wel over de zittenblijvers, niet de perfecte honden die 2 weken in een asiel zitten en daarna geplaatst worden, die heb je hier ook zat natuurlijk.

Verder stond ik persoonlijk versteld van de soms echt bloedmooie unieke honden in Spanje. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat je er gewoon op valt. :wink: Ik viel ook als een blok voor een prachtige galgo in Kimba. Zag me al lopen met die mooie op straat :mrgreen:
ja ik snap je :wink: wat betreft achtergrond, karakter enz.

en er is ook niks mis met op een type vallen ( uiterlijk gezien dus) dat doe ik ook. ik bedoelde dus, dat de reden "de honden waar mensen qua uiterlijk op vallen, zitten niet in Ned. asielen" niet altijd opgaat, en ik zie en hoor hier toch ook wel over ouder herders, die in een asiel zitten omdat baas overleden is bv. en die blijven zitten omdat ze oud zijn, niet omdat ze "moeilijk"zijn. :wink:
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

Wij hebben zelf bull terriers en vangen daarbij wel eens honden op , dat doen we ook wel eens via een stichting (dhzg)

Het geeft ontzettend veel voldoening te helpen...ze te zien ontwikkelen..

Ik ben nog maar pas op dit forum en ken nagenoeg niemand hier...en de mensen reageren ook nog weinig op ons maar ik sta bol van de emoties en passies over de honden, mijn eigen bullen kids en de gastarbeidertjes

:wink:

Er is voor mij geen grotere voldoening dan de interactie met honden.
nance schreef: Nee de buitenlander is vaak niet te vergelijken met de nederlandse herplaatsers. Veel buitenlanders zijn veel socialer als de gemiddelde NL hond. Ze zijn opgegroeid in roedels honden, kennen de hondentaal door en door en daardoor kunnen ze veel meer met signalen oplossen. Tuurlijk heb je hier uitzonderingen in, net als overal.
De buitenlandertjes zijn hartstikke flexibel, leren snel
Dit is ook zeker onze ervaring.
Het is schitterend te zien hoe de podenco's oa zich weten te redden in onze roedel.
Het voor ons subtiele taalgebruik is voor hen any normal day :wink:
De interactie is gewoon prachtig!
Laatst gewijzigd door Luïsa op 19 sep 2006 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

yamie schreef:
MARC_S schreef:

ja ik snap je :wink: wat betreft achtergrond, karakter enz.

en er is ook niks mis met op een type vallen ( uiterlijk gezien dus) dat doe ik ook. ik bedoelde dus, dat de reden "de honden waar mensen qua uiterlijk op vallen, zitten niet in Ned. asielen" niet altijd opgaat, en ik zie en hoor hier toch ook wel over ouder herders, die in een asiel zitten omdat baas overleden is bv. en die blijven zitten omdat ze oud zijn, niet omdat ze "moeilijk"zijn. :wink:
Vind ik ook hoor, qua type en karakter zijn de meeste buitenlandertjes heel speciaal door hun achtergrond, maar ook hier in de NL asielen zitten mooie en lieve honden. Maar toch is het dus anders :wink:
Qua uiterlijk val ik op kruisingen, wel van een bepaald slag (herderachtig, rank, niet kortharig, etc.) en dan het liefst compleet onherleidbare kruisingen. Die zie je niet veel hier maar wel bij de buitenlandse hondjes, een 2de reden van mijn zwak daarvoor.

Eline* schreef:Ja, ik vind de reactie's van "Oo, wat geweldig" vaak net zo ongemakkelijk als de reactie's dat in Nederland de asiels ook vol zitten.
Als iemand tegen me gaat lopen zwijmelen hoe geweldig het wel niet is dat ik dit hondje gered heb, dan rent deze 'reddende engel' het liefst zo hard mogelijk weg.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

yamie schreef:
nance schreef:
yamie schreef:
geen verwijt of kritiek, maar wel een nieuwschierige vraag, omdat dit onderwerp natuurlijk al vaker naar voren is gekomen, kan ik me wat uitspraken herinneren, waarom een hond uit het buitenland en niet uit een ned. asiel, dat was toch ook omdat jij ( en andere) meerdere malen hebben gezegd, dat de types waar mensen dan op vallen, karakters misschien ook, hier niet zijn, maar als ik dan een Abel of een kika bv zie, dan denk ik, mmm er zitten in Ned toch ook echt zulke hondjes, oude herders, kleine gezelschap kruisingen. idd podenco achtige honden, zie je hier niet veel, windhonden kruisingen enz . maar daar hebben een abel of kika weer niks mee te maken, ( en tuurlijk weet ik ondertussen dat de vooruitzichten of de omstandigheden daar niet te vergelijken zijn met een asiel hier, maar daar en om die reden heb ik het dan ook niet over)

nogmaals, geen kritiek hoor, iedereen doet maar wat hij of zij wilt. ik vroeg het me gewoon af. :wink:
Nee de buitenlander is vaak niet te vergelijken met de nederlandse herplaatsers. Veel buitenlanders zijn veel socialer als de gemiddelde NL hond. Ze zijn opgegroeid in roedels honden, kennen de hondentaal door en door en daardoor kunnen ze veel meer met signalen oplossen. Tuurlijk heb je hier uitzonderingen in, net als overal.
De buitenlandertjes zijn hartstikke flexibel, leren snel en zijn (nog) niet verpest, zoals helaas met veel NL asieldieren wel t geval is.
als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn :wink: maar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
Dat ging over de keuze van MIJN hondje Kiki en nergens anders over. :wink: Ik val op bepaald type hondjes, of ze nu hier herplaatst moeten worden of in Spanje, een herplaatser is een herplaatser en het éen is niet beter als het ander. Dat moet ieder zelf weten. Alleen mijn kiki was hier niet. Verdre kan je nu denk ik wel snappen dat mijn ooit volgende hond een Kimbahond wordt. :wink:
Wat betreft de stichting voel ik me niet geroepen iets uit te leggen, daar liggen de keuze's van een hondje veel ingewikkelder dan alleen maar kiezen wat je zelf leuk vindt. Als mensen een hondje als Kika willen dan komt ze toch? Dan gaan wij niet zeggen zoek maar in Nederland. Verder loopt die arme drommel tussen 160 andere honden en dat is niet lekker voor een gezelschaphondje van nog geen 5 kilo.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

nance schreef:
yamie schreef:
geen verwijt of kritiek, maar wel een nieuwschierige vraag, omdat dit onderwerp natuurlijk al vaker naar voren is gekomen, kan ik me wat uitspraken herinneren, waarom een hond uit het buitenland en niet uit een ned. asiel, dat was toch ook omdat jij ( en andere) meerdere malen hebben gezegd, dat de types waar mensen dan op vallen, karakters misschien ook, hier niet zijn, maar als ik dan een Abel of een kika bv zie, dan denk ik, mmm er zitten in Ned toch ook echt zulke hondjes, oude herders, kleine gezelschap kruisingen. idd podenco achtige honden, zie je hier niet veel, windhonden kruisingen enz . maar daar hebben een abel of kika weer niks mee te maken, ( en tuurlijk weet ik ondertussen dat de vooruitzichten of de omstandigheden daar niet te vergelijken zijn met een asiel hier, maar daar en om die reden heb ik het dan ook niet over)

nogmaals, geen kritiek hoor, iedereen doet maar wat hij of zij wilt. ik vroeg het me gewoon af. :wink:
Nee de buitenlander is vaak niet te vergelijken met de nederlandse herplaatsers. Veel buitenlanders zijn veel socialer als de gemiddelde NL hond. Ze zijn opgegroeid in roedels honden, kennen de hondentaal door en door en daardoor kunnen ze veel meer met signalen oplossen. Tuurlijk heb je hier uitzonderingen in, net als overal.
De buitenlandertjes zijn hartstikke flexibel, leren snel en zijn (nog) niet verpest, zoals helaas met veel NL asieldieren wel t geval is.
Klopt; dat is ook mijn ervaring! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
yamie schreef:
nance schreef:
yamie schreef:

als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn :wink: maar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
Dat ging over de keuze van MIJN hondje Kiki en nergens anders over. :wink: Ik val op bepaald type hondjes, of ze nu hier herplaatst moeten worden of in Spanje, een herplaatser is een herplaatser en het éen is niet beter als het ander. Dat moet ieder zelf weten. Alleen mijn kiki was hier niet. Verdre kan je nu denk ik wel snappen dat mijn ooit volgende hond een Kimbahond wordt. :wink:
Wat betreft de stichting voel ik me niet geroepen iets uit te leggen, daar liggen de keuze's van een hondje veel ingewikkelder dan alleen maar kiezen wat je zelf leuk vindt. Als mensen een hondje als Kika willen dan komt ze toch? Dan gaan wij niet zeggen zoek maar in Nederland. Verder loopt die arme drommel tussen 160 andere honden en dat is niet lekker voor een gezelschaphondje van nog geen 5 kilo.
:mrgreen: huh? jou volgende hond word een kima hond? :denken: :mrgreen:

nee dat ze komen, dat snap ik, maar ik vroeg me dus af, of het verandert is, in de laatste jaren? dat er nu ook honden zitten, van type wat hier ook zit ( uitelijk dus) of ...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen een NL asielhond en een buitenlandse asielhond. Al ken ik de laatste in verhouding maar erg weinig.
NL asielhonden zijn "huiselijker" kennen de stofzuiger en de radio maar heeft ook een "opvoeding" meegekregen van de vorige baas, naast zijn eigen karakter natuurlijk.
Echte groepen zwerfhonden die zie je in Nl niet lopen, het in roedels leven is voor de meeste NL asielhonden vreemd.
Daarbij komen de meest plaatsbare naar NL, dan heb je ook al een schifting natuurlijk. Blijvend schuwe honden zijn daar natuurlijk ook, allereerst worden die minder snel gevangen, als ze al gevangen worden hebben ze verhoogde kans op een spuit en als ze al in een asiel terecht komen verkopen ze zichzelf niet. Een hond die gelijk op je af komt lopen voor een knuffel en zich eerder aanpast aan bijvoorbeeld lopen aan een riem, heeft een grotere kans om herplaatst te worden in NL.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Eline* schreef:
Stang schreef:
Demi schreef:Hier 1 rashond, 1 asielhond en 1 hond uit het buitenland. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een handelaar/broodfokker is. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is, maar ik krijg zo vaak commetaar waarom ik een hond uit het buitenland gehaald heb terwijl het asiel hier vol zit. Ik reageer er niet eens meer op, ik word daar echt moe van :roll:
Herkenbaar hoor :wink:
De één vindt het fantastisch en de ander vindt het grote onzin. Lekker laten lullen allemaal :mrgreen:
Ja, ik vind de reactie's van "Oo, wat geweldig" vaak net zo ongemakkelijk als de reactie's dat in Nederland de asiels ook vol zitten.
Ja ik laat ze ook lekker lullen hoor, maar af en toe word ik echt moe van dat gezeur.. En de oo wat geweldig reacties hoeven voor mij ook niet.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Ja, en helaas is de keus voor een NL asielhond toch groter.Ik ken natuurlijk ook diverse buitenlandse asielhonden en een daar van is een hond uit Griekenland.Schat van een hond maar heeft haar eerste jaar zelf voor eten moeten jagen.Dat gedrag gaat er niet meer uit,wat haar een behoorlijke achterstand geeft.Ze kan niet los omdat ze begint te jagen.Dus bij een buitenlandse asielhond is ongewenst gedrag toch vaker te zien.Nu is niet alles ongewenst gedrag,maar wel lastig.En ik heb bewondering voor de mensen die dit allemaal voor elkaar krijgen.De Spaanse Podenco's is natuurlijk ook weer een verhaal apart dus je raakt er denk ik niet over uitgepraat.Ik steun de buitenlandse asiels liever,zodat de zwerfhonden gecastreerd kunnen worden.
Groetjes Myriam
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Of je je hondje nu uit een Nederlands asiel haalt (dat zou mijn persoonlijke voorkeur zijn), of een hondje uit een Spaans asiel, dat vindt ik persoonlijk allebei een lovend iets! :ok:
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

myriam1 schreef:Ik steun de buitenlandse asiels liever,zodat de zwerfhonden gecastreerd kunnen worden.
Groetjes Myriam
Dat vind ik idd een goede druppel op de gloeiende plaat want het moet ergens beperkt worden. :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

myriam1 schreef:.Ik steun de buitenlandse asiels liever,zodat de zwerfhonden gecastreerd kunnen worden.
Groetjes Myriam
Tuurlijk, maar het één sluit het ander niet uit. De zich almaar voortplantende zwerfhonden en de overvolle asiels zijn inderdaad een enorm probleem. Dierenleed op grote schaal dus en niet eens ver van je bed maar 'gewoon' in Spanje, Griekenland, Turkije.
Ik sta uiteraard achter castratie, maar ook voorlichting en educatie zijn enorm belangrijk en daar kunnen stichtingen die buitenlandse asiels steunen een grote rol in spelen.
Dat diezelfde stichtingen ook voor (herplaatsbare) honden een goed tehuis zoeken is niet zo gek, toch? Het past voor mij in het totaalplaatje van hulp aan zwerfhonden/buitenlandse asiels en het meewerken aan het oplossen van het zwerfhonden-probleem.

Allebei mijn honden komen uit het buitenland. Maar in het geval van Billy was ik daar niet bewust mee bezig. Men moest van hem af, ik wilde graag een hond. Zo simpel was het.
Voor Silka heb ik wel heel bewust gekozen. Ik wilde een leuke herplaatser en ik wilde 'iets' (ja, al is het is een druppel op een gloeiende plaat) betekenen voor een afgedankte hond én ik wilde een stichting steunen die zich inzet voor honden in het buitenland. Drie vliegen in één klap, dus! :wink:
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

myriam1 schreef:Dus bij een buitenlandse asielhond is ongewenst gedrag toch vaker te zien.
:denken: dit stukje uit jouw tekst snap ik niet helemaal :denken:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vond het altijd onzin om een hond uit het buitenland te halen omdat Nederland overvol zit met asiel honden.
Maar de laatste tijd ben ik er meer over gaan nadenken en idd, honden in het asiel in Nederland hebben veelal gedragsproblemen.
De honden uit het buitenland zijn vaak enorm sociaal en ik kan me daarom goed indenken dat mensen daar een hond vandaan halen.
Zelf val ik op een hond of niet, als ik een koppie zie en het klikt dan zou ik voor die hond gaan.
Ik heb al wel een hele leuke honden gezien op sites van buitenlandse honden, maar ik heb al twee honden en er komt waarschijnlijk binnenkort een derde bij die ik opvang van een kennis die er niet meer voor kan zorgen, dus voorlopig geen hond meer erbij voor mij.
:zweep:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik heb zoiets waar op dat moment een passende hond voor mij zit daar haal ik hem vandaan of dat nu het buitenland is of nederland,
myriam1
Actief

Some-one schreef:
myriam1 schreef:Dus bij een buitenlandse asielhond is ongewenst gedrag toch vaker te zien.
De honden zijn vaak niet gesocialiseerd,hebben in een roedel voor hun hachie moeten vechten.Zijn binnen niet zindelijk,kan je wel leren natuurlijk en hebben vaak geen leuke ervaringen met mensen.Weggejaagd worden omdat het resort opgeruimt moet worden.Snap jem?
Groetjes Myriam
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunatje »

wij hebben van huis uit altijd honden gefokt
eerst bull terriers daarna (voor het een mode hondje werd)
jackrussels
ook vingen wij moeilijke of honden met een gedrags probleem op
dus ik was voorberijd op een niet erg makkelijke hond
wat blijkt
het is werkelijk een schatje
lekker knuffelig
natuurlijk er ging wel een wen periode over
maar dat heb je ook met asiel honden
die moeten ook aan een nieuwe omgeving wenne
als je kijkt naar een foto uit griekeland en een foto van nu is het dag en nacht verschil

luna nog in griekeland
Afbeelding

luna nu 7 maanden in nederland
Afbeelding
Afbeelding
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

myriam1 schreef:Ja, en helaas is de keus voor een NL asielhond toch groter.Ik ken natuurlijk ook diverse buitenlandse asielhonden en een daar van is een hond uit Griekenland.Schat van een hond maar heeft haar eerste jaar zelf voor eten moeten jagen.Dat gedrag gaat er niet meer uit,wat haar een behoorlijke achterstand geeft.Ze kan niet los omdat ze begint te jagen.Dus bij een buitenlandse asielhond is ongewenst gedrag toch vaker te zien.Nu is niet alles ongewenst gedrag,maar wel lastig.En ik heb bewondering voor de mensen die dit allemaal voor elkaar krijgen.De Spaanse Podenco's is natuurlijk ook weer een verhaal apart dus je raakt er denk ik niet over uitgepraat.Ik steun de buitenlandse asiels liever,zodat de zwerfhonden gecastreerd kunnen worden.
Groetjes Myriam
Ik heb 3 buitenlandse honden waarvan er 2 ex straathonden zijn én 1 podenco maar geen één hond jaagt op katten oid. Ze zijn allemaal op volwassen leeftijd geadopteerd. Ze leven binnenshuis samen met 3 katten en adoreren ze plus dat ze gek op mijn kleindochter zijn die alles met ze kan doen.
Ik heb niets hoeven doen om dit voor elkaar te krijgen.
Ik zou ze niet willen missen.

Neuter en Release is natuurlijk het mooiste maar het werkt pas als alle landen zich er ook aan houden. Dan pas zal het probleem 'zwerfhonden' gaan minderen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

myriam1 schreef:
Some-one schreef:
De honden zijn vaak niet gesocialiseerd,hebben in een roedel voor hun hachie moeten vechten.Zijn binnen niet zindelijk,kan je wel leren natuurlijk en hebben vaak geen leuke ervaringen met mensen.Weggejaagd worden omdat het resort opgeruimt moet worden.Snap jem?
Groetjes Myriam
Ik ben Some-one dan wel niet, maar ik snap 'm niet helemaal. :wink:
Dat alle honden in buitenlandse asielen zwerfhonden zijn (of zijn geweest) is een misvatting.
Net als in Nederlandse asiels zijn er ook honden in buitenlandse asiels die wel een baas hebben gehad, wel in een huis hebben gewoond, wel gewend zijn aan mensen, aan een riem hebben gelopen.
Net als in Nederland kunnen of willen 'buitenlandse bazen' soms niet meer voor hun hond zorgen en komen ze - al dan niet via 'de straat' - in het asiel terecht.
Silka (4 jaar oud toen ze bij ons kwam) heeft nooit in huis geplast of gepoept, was niet bang voor de t.v., stofzuiger etc., vond riem en halsband helemaal niet eng en is gek op mensen. Ik weet bijna zeker dat zij wel gesocialiseerd is. En dat is maar één voorbeeld. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleo komt uit Spanje en kan jagen als een gek. Dat krijgen wij er ook niet uit en dus kan ze niet los waar konijnen lopen. Echter, Cleo kan wel los in Amsterdam op straat, is 100% zindelijk, super lief voor alle mensen en kinderen, heel makkelijk op te voeden en echt heel sociaal met honden. Probleemloos hondje dus op dat jagen na dan.

Daar staat tegenover dat mijn vorige hond ook jaagde en allemaal problemen had terwijl die altijd in huis had geleefd in Nederland. Zij was niet zindelijk en heeft mij zelfs een keer gebeten in dominantie-strijd. De hond die wij vroeger thuis hadden, een pointer die ook gewoon in huis had gewoond, kon ook echt niet los want die beet alle dieren dood. :boos:

Ik denk persoonlijk dat zwerfhonden in Spanje zelden leven van wat ze vangen. Ik denk eerder dat die honden de vuilnisbakken af lopen en daarvan leven. Dat ex-zwerfdieren in Spanje dus in roedels geleefd hebben in de natuur als wolven is volgens mij dus niet helemaal waar voor het gros van die dieren :mrgreen: :wink:

De keuze om een niet gesocialiseerde bange getraumatiseerde hond te nemen maak je zelf. Je kan ook kiezen voor een perfect gesocialiseerd super makkelijk hondje uit Spanje. Net wat je hebben wil. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dubbel
Afbeelding
myriam1
Actief

Gelukkig niet zeg,dat alle honden in de buitenlandse asiels voldoen aan mijn rampen senario.Maar ik denk wel dat er veel zijn in de asiels.Als ze gevangen moeten worden dan krijg ik toch het idee dat ze half verwilderd zijn.Help me uit de nachtmerrie,zou ik zo zeggen.
Groetjes Myriam
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Rami schreef:
myriam1 schreef:
Some-one schreef:
Groetjes Myriam
Ik ben Some-one dan wel niet, maar ik snap 'm niet helemaal. :wink:
Dat alle honden in buitenlandse asielen zwerfhonden zijn (of zijn geweest) is een misvatting.
Net als in Nederlandse asiels zijn er ook honden in buitenlandse asiels die wel een baas hebben gehad, wel in een huis hebben gewoond, wel gewend zijn aan mensen, aan een riem hebben gelopen.
Net als in Nederland kunnen of willen 'buitenlandse bazen' soms niet meer voor hun hond zorgen en komen ze - al dan niet via 'de straat' - in het asiel terecht.
Silka (4 jaar oud toen ze bij ons kwam) heeft nooit in huis geplast of gepoept, was niet bang voor de t.v., stofzuiger etc., vond riem en halsband helemaal niet eng en is gek op mensen. Ik weet bijna zeker dat zij wel gesocialiseerd is. En dat is maar één voorbeeld. :wink:
Helemaal mee eens! :ok:
laeken
Zeer actief

myriam1 schreef:Gelukkig niet zeg,dat alle honden in de buitenlandse asiels voldoen aan mijn rampen senario.Maar ik denk wel dat er veel zijn in de asiels.Als ze gevangen moeten worden dan krijg ik toch het idee dat ze half verwilderd zijn.Help me uit de nachtmerrie,zou ik zo zeggen.
Groetjes Myriam
Ok, ik ga proberen je uit die nachtmerrie te helpen :mrgreen: Wat vindt je ervan als ik durf te stellen dat jouw hond ook gevangen moet worden als hij een week in het bos gelopen heeft en 2 stenen naar zijn kop heeft gekregen van de 2 mensen waar hij toenadering bij gezocht heeft? Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het werkt vaak wel zo met honden.

In Nederland zie je ook vaak honden die kwijt zijn rondrennen in het bos en die laten zich al niet meer makkelijk vangen als ze net een uur rondrennen. Honden zijn naast mensgericht ook voorzichtig en zelfbewust. Waarom zou je je laten vangen als je niet mee wil en vrij bent of op zoek naar je baas? Zwerfhonden wonen ook ergens en willen ook niet meegnomen worden en weggehaald bij hun maatjes of hun territorium. Eenmaal gevangen zijn ze vaak direct weer helemaal relaxed en lopen ze zo met je mee als ze merken dat je niets kwaads met ze wil.
Afbeelding
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

afgelopen zondag was er de sos strays reuni
daar heb ik degene gesproken die onze luna gevonden heeft
luna liep helemaal alleen in de bergen om athene
gedumpt door mensen die haar teveel vonden
waarschijnlijk ook geslagen hebben
want ze schrok in het begin erg van somige bewegingen
gelukkig is ze nu bij ons erg gelukkig
Afbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

een vraagje aan jullie, die buitenlandse honden in huis halen:

Hoe komt het dan , dat veel honden uit het buitenland dan tòch ook in onze asiels terecht zijn gekomen?

Als ik hier een paar zie lopen is toch zéker de helft van:

ja, hij is uit Spanje of zoeits, , maar we hebben hem HIER uit het asiel gehaald ,
want hij paste zich niet aan, of hij was zo moeilijk , kon niet met die kinderen uit het gezin overweg,
of ze hadden hem uit een impuls meegenomen.!
En ik hoor ook vaak, dat de aanpassings periodes erg moelijk waren , als ze hem rechtstreeks uit die landen ehbben gehaald . ( soms valt dat erg tegen)

Hoe kan dat dan?
Als het zulke goed aangepassende honden zijn, zoals jullie beweren?
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

de honden van sos strays komen NOOIT in een asiel
als iemand afstand doet van de hond komt deze weer in een opvang gezin
en wordt dan van daaruit weer herplaatst
de honden van de organisatie mogen NOOIT meer in een asiel terecht komen
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

bauke schreef:een vraagje aan jullie, die buitenlandse honden in huis halen:

Hoe komt het dan , dat veel honden uit het buitenland dan tòch ook in onze asiels terecht zijn gekomen?

ja, hij is uit Spanje of zoeits, , maar we hebben hem HIER uit het asiel gehaald ,
want hij paste zich niet aan, of hij was zo moeilijk , kon niet met die kinderen uit het gezin overweg,
En ik hoor ook vaak, dat de aanpassings periodes erg moelijk waren , als ze hem rechtstreeks uit die landen ehbben gehaald . ( soms valt dat erg tegen)

Hoe kan dat dan?
Dan moet jij je eens niet zo focussen op de hond zelf, maar ook eens aan de baas of bazin vragen of dit hun eerste hondje is :wink:

Vaak krijg je dus als antwoord dat het hun eerste is, wat gelijk dan weer een hoop verklaart! :ok:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

bauke schreef:een vraagje aan jullie, die buitenlandse honden in huis halen:

Hoe kan dat dan?
Omdat dat de mensen zijn die zelf een zielig hondje meenemen van vakantie naar huis. Die dus totaal niet weten waar ze aan beginnen, geen voorlichting hebben gekregen niks. Dat zijn de mensen die impulsief een hondje aanschaffen en dat is nooit goed.

Als je de hond bij een goede stichting haalt, wordt je eerst gescreent of de bewuste hond wel bij jou past en krijg je te horen wat de hond al wel of niet kan. Als er problemen zijn kun je altijd terugvallen op de stichting en wordt je geholpen. Als het toch niet gaat , komt de hond terug in opvang. En niet in een asiel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”