Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke overwegingen als je een hond wil

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Marion. schreef:
Roelfien schreef:Tja, daarom lacht iedereen die me kent me ook uit als ik dit zeg: wellicht een jaartje ofzo geen honden. Want dat is bijna ondenkbaar, zeker omdat ik eigenlijk altijd opeens weer ergens een hond opduikel. Ze worden niet bewust gekozen, ze worden niet besteld, ze zijn opeens, omdat het gewoon zo loopt. Dus tja, Europa is gelukkig ook erg mooi. :mrgreen:
En ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken: geen loopje 's avonds voor het naar bed gaan, geen kop in mijn nek als de baas naar zijn werk gaat en ik nog een half uurtje mag blijven liggen.
Je vervloekt ze wel eens. Als het 10 graden vriest buiten, je lekker in je bedje ligt, en ze moeten uit. Maar eenmaal op pad ben je de ellende allemaal alweer vergeten, en is het loopje alleen maar heel erg lekker.

En er zijn nog tig-duuzend plekjes in Nederland, de Benelux, èn Europa die ooit nog een bezoekje waard zijn :wink:
Qua Patet Orbis :E:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marion. schreef:
Felix schreef:En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Ze zullen het best overleven, maar ik ga ze niet een paar uur in een hok stoppen. Zal meespelen dat wij zelf ook niet zo kicken op "verre" reizen, ik vind dat er hier op rij-afstand nog meer dan genoeg plekjes te ontdekken zijn. Ik hou er zelf ook niet van om 8 uur lang op een stoeltje te zitten, naar veiligheids-voordrachtjes van een stewardess kijkend. Mooie plaatjes kan ik overal zien. Mooie natuur ruik ik alleen maar als ik erin loop. En voorlopig heb ik hier in de buurt nog lang niet alles gezien.

Waarom zou ik mezelf en mijn hond dan pijnigen door saaie vliegreizen?
Wat ik trouwens wel heel graag zou willen is Noorwegen, Ierland, Schotland. Wel mèt honden. Dat doe ik dus bewust niet, vanwege de heisa met de honden. Ik wacht nog wel een paar jaar, dan wordt het misschien makkelijker.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Marion. schreef:
Felix schreef:En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Ze zullen het best overleven, maar ik ga ze niet een paar uur in een hok stoppen. Zal meespelen dat wij zelf ook niet zo kicken op "verre" reizen, ik vind dat er hier op rij-afstand nog meer dan genoeg plekjes te ontdekken zijn. Ik hou er zelf ook niet van om 8 uur lang op een stoeltje te zitten, naar veiligheids-voordrachtjes van een stewardess kijkend. Mooie plaatjes kan ik overal zien. Mooie natuur ruik ik alleen maar als ik erin loop. En voorlopig heb ik hier in de buurt nog lang niet alles gezien.

Waarom zou ik mezelf en mijn hond dan pijnigen door saaie vliegreizen?
Wat ik trouwens wel heel graag zou willen is Noorwegen, Ierland, Schotland. Wel mèt honden. Dat doe ik dus bewust niet, vanwege de heisa met de honden. Ik wacht nog wel een paar jaar, dan wordt het misschien makkelijker.
Ach, voor sommige mensen is het inderdaad handiger, als die d Benelux nooit verlaten! :wink:
Marion.

Felix schreef:Qua Patet Orbis :E:
Is dat sarcastisch? :denken:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Nee, 1 van de beste stamboom namen die je je maar kunt bedenken :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pffff, hoe bewust? :denken:

Bij mijn eerste eigen hond is er eigenlijk helemaal niet zo overna gedacht
:N: We hadden thuis altijd een hond, ik was er gek op en dus kwam er een hond toen ik ging samenwonen met mijn ex...... nog wel voor mijn verjaardag :N: :smile: Maar goed, wél uit het asiel :mrgreen:
Ik wist ongeveer wat het inhield, alhoewel ik thuis natuurlijk op mijn ouders terug kon vallen, dus het 11 jaar heen-en-weer rijden in mijn werkpauzes vielen soms absoluut heel zwaar tegen. In de auto snel een boterham naar binnen proppen, hond uitlaten en snel weer terugracen.

Goed, afijn Nouschka overleed, wij ging scheiden en een periode hondloos geweest want ik begreep inmiddels wel dat ik alleen met een fulltime baan en graag nog een sociaal leven, een hond echt bar weinig kon bieden.

Toen leerde ik Pieter kennen, ook een hondengek en inmiddels was ik dus hele dagen thuis en kon er makkelijk een hond komen. Dat was voor mij de bewuste keuze, want met fulltime werken was ik er waarschijnlijk niet meer aan begonnen.
Tijden kunnen veranderen, maar ik weet dat we het dan ook redden op wat voor manier dan ook. Dan zal werken aangepast worden aan de honden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Felix schreef:Ach, voor sommige mensen is het inderdaad handiger, als die d Benelux nooit verlaten! :wink:
Oké, je voorgaande post was dus inderdaad sarcastisch bedoeld. Dàg Felix! Dat je maar veel mag leren op je wereldreizen.
Marion.

Felix schreef:Nee, 1 van de beste stamboom namen die je je maar kunt bedenken :ok:
Ik ga je een beetje een naar mannetje vinden, geloof ik.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Felix schreef:
En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Buffy vindt de Eiffel en Drenthe leuker dan Aruba :pffff:

Anne
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marion. schreef:
Contra verbosos noli contendere verbis:
sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.... :F:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Marion.

Annelies schreef:
Marion. schreef:
Kappe mens!

Tegenspreken... niet nogwattes...
Ik ben bèta. Ben al blij dat ik me in het Engels en Duits verstaanbaar kan maken :mrgreen:

Als ik even mijn best ga doen, en iemand een voorzetje wil geven, dan dreun ik volgens mij wel zo een verhaaltje uit de kathollieke kerk voor. Ging dat iets over samen delen ofzo :smile: :smile: :smile:
Marion.

Pater Noster, qui et in cealis....

Onze vader, die in de hemel zijt.... Denk ik :smile: :smile: :smile:
starfleet
Erelid

Marion. schreef:
Annelies schreef:
Marion. schreef:
Kappe mens!

:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.

Anne (ook beta's kunnen googelen:-))
Annelies
Zeer actief

Marion. schreef:
Annelies schreef:
Marion. schreef:
Kappe mens!

Tegenspreken... niet nogwattes...
Ik ben bèta. Ben al blij dat ik me in het Engels en Duits verstaanbaar kan maken :mrgreen:
'Ga niet in discussie met praatjesmakers: ouwehoeren kan iedereen, hersenen gebruiken niet....' :F:
Afbeelding
Marion.

starfleet schreef:Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.

Anne (ook beta's kunnen googelen:-))
Kunnen wel, er de moeite voor nemen.... Ik in elk geval niet :mrgreen:
Wel weer een uitspraak volledig op zijn Annelies' trouwens :smile:
Marion.

Annelies schreef:'Ga niet in discussie met praatjesmakers: ouwehoeren kan iedereen, hersenen gebruiken niet....' :F:
Dank je :mrgreen:
En nu maar hopen dat Felix genoeg Latijn kent, of dat hij goed kan googelen :smile:

En ik hoop dat het forum gewoon Nederlandstalig mag blijven. Achterhoeks en Haags mag eventueel ook nog :N:
Annelies
Zeer actief

Nah...ik vind het gewoon een mooie Latijnse uitdrukking....

Ik had net zo goed kunnen schrijven: 'Oderint, dum metuant', maar dat slaat weer nergens op.... :mrgreen:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Zolang als ik me herinner heb ik altijd 4 of 5 honden gehad, ook weleens 6. Nu dus 4, 3 eigen en 1 opvanger en de enigste afweging die ik nu maak is dat Ollie mn laatste grote hond is en dat er dan alleen nog kleintjes komen. Maatje Loddie en kleiner, nu gaat t nog goed, maatje Ollie(62 cm schofthoogte) maar als Ollie oud is ben ik ook weer wat ouder en dan wil ik geen groten meer.
Afbeelding
Marion.

Annelies schreef:Nah...ik vind het gewoon een mooie Latijnse uitdrukking....

Ik had net zo goed kunnen schrijven: 'Oderint, dum metuant', maar dat slaat weer nergens op.... :mrgreen:
Neuh, denk ook niet dat die in deze context ergens op slaat :smile:

Ik vind alle Latijnse uitdrukkingen prachtig. Maar de enige die ik ken, die roep ik maar niet. Is in dit geval niet van toepassing. Alleen bij Felix dan, als hij ineens graag naar Aruba wil :mrgreen:

Oderint, dum metuant...
Kan er echt helemaal niets van bakken, geloof ik :denken:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Felix schreef:Waarom zou je geen verre reizen meer kunnen maken, als je een hond hebt :denken:

Sorry, ik zie de connectie ffkes niet daarmee :denken:

Honden gaan hier altijd mee, hoe ver de reis ook mogen zijn ... je kind laat je ook niet thuis als je met een verre reis mee gaat! :wink:

Zelfs onze vorige Labrador, die is mee geweest naar Aruba, en ze vondt het er echt helemaal geweldig ... zon, zee en vooral het strand! :cheer:

En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Toch echt geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om m'n hond mee te nemen op vakantie naar b.v. Zuid-Afrika.
Een hond is ten 1ste al geen kind. Plus de meeste honden ondervinden toch echt wel stress op vliegreizen in een hokkie, hij heeft geen wetenschap wat er allemaal gebeurd zoals mensen wel hebben. En wat heeft een hond aan de meeste verre reizen?
Afbeelding
Marion.

Natas. schreef:En wat heeft een hond aan de meeste verre reizen?
Terwijl het strand hier om de hoek is :wink:
starfleet
Erelid

Marion. schreef:
Oderint, dum metuant...
Ze mogen me haten, als ze me maar vrezen

Anne
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb met de keuze van Raisa wel even nagedacht, maar niet lang :wink:

Na de dood van Queenie mistte ik haar en een hond in huis hebben zo enorm dat het eigenlijk al wel vast stond dat ik weer een hond wilde.
Heb kort nagedacht over me weer binden, maar dat viel in het niet bij de rest. Toekomstplannen met ingrijpende wijzigingen verwachtte ik niet, de rest kan ik niet voorspellen. Ook heb ik stil gestaan bij het feit dat ze een angstige getraumatiseerde hond is met (toen 1) bekend medisch probleem, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Natas. schreef:
Toch echt geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om m'n hond mee te nemen op vakantie naar b.v. Zuid-Afrika.
Een hond is ten 1ste al geen kind. Plus de meeste honden ondervinden toch echt wel stress op vliegreizen in een hokkie, hij heeft geen wetenschap wat er allemaal gebeurd zoals mensen wel hebben. En wat heeft een hond aan de meeste verre reizen?
Eerlijk gezegd is het niet mijn idee van vakantie met de hond om een heel eind te gaan vliegen en vervolgens op het strand te gaan liggen met de hond, of te gaan wandelen in de hete zon.

Anne
Marion.

starfleet schreef:
Marion. schreef:
Oderint, dum metuant...

Anne
Hahaha.

Nou ja, Annelies zegt het maar. Die heeft me maar 1x gezien :pffff: :mrgreen:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
starfleet schreef:
Marion. schreef:
Oderint, dum metuant...

Anne
Hahaha.

Nou ja, Annelies zegt het maar. Die heeft me maar 1x gezien :pffff: :mrgreen:
Ik zeg niks :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Natas. schreef:En wat heeft een hond aan de meeste verre reizen?
Terwijl het strand hier om de hoek is :wink:
Als ik m'n neus dicht doe tegen de stank van blauwalg hier in het Gooimeer en ik doe m'n ogen ook dicht, dan zie ik palmbomen :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Natas. schreef:Ik zeg niks :mrgreen:
Je hebt mij niet met jasjes zien lopen :pffff:

:wink:
starfleet
Erelid

Natas. schreef: Als ik m'n neus dicht doe tegen de stank van blauwalg hier in het Gooimeer en ik doe m'n ogen ook dicht, dan zie ik palmbomen :mrgreen:
Als ik hier in de bus zit lijkt het ook net de Antillen :mrgreen:

Anne
Marion.

Natas. schreef:Als ik m'n neus dicht doe tegen de stank van blauwalg hier in het Gooimeer en ik doe m'n ogen ook dicht, dan zie ik palmbomen :mrgreen:
En ik had mijn ogen open, en mijn neus open, en ik zag prachtige palmbomen.... Zat daar met mijn liefde op een terrasje aan een wit biertje....
En gossssss, wat wilde ik graag dat we toen met z'n allen op sjouw waren. In de mist, in de regen. Als we maar weer een hondje hadden....

Ik heb het nooit als gemis ervaren toen we nog geen hond hadden hoor. Toen kon het gewoon niet.
Maar toen die mogelijkheid er was, en we even geen hond hadden. Pfff, ik heb Pieter lief hoor. Heel erg lief. Maar die hond was de parel op de kroon :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”