Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij kou in de doggyride (fietskar), kortharige hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Bij kou in de doggyride (fietskar), kortharige hond?

Ongelezen bericht door Moon »

Geen idee hoe de zaken zich ontwikkelen maar ik ga er nu vanuit dat Dante voorlopig (wegens blessure) nog niet naast de fiets loopt. Ik heb geen rijbewijs en ben dus altijd gewend geweest om met de fiets naar uitlaatplaatsen te gaan, zomer en winter. De fietskar gebruikte ik alleen als het 's zomers te warm was voor naast de fiets lopen.
Heeft iemand ervaring hoe je dat doet in de winter? Vraag me af wanneer het te koud is (wil niet al te tuttig doen :wink: ) en ik Dante een jas of deken om moet doen :19:. Al is het meestal niet meer dan een kwartier rijden, hij zit dan wel stil én meestal met zijn kop in de wind (door het luikje in de kar :mrgreen:).

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos en Saar hebben jasjes aan in het fietsmandje (en vroeger in de fietskar) bij echt guur weer. Doe ik dat niet dan gaan ze ook echt zitten bibberen :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb ik nog helemaal niet over nagedacht.
Zal dat voor Caja ook nodig zijn nu ze nog een dunne vacht heeft.
Ik heb de kar overigens altijd dicht.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marye83 schreef:Heb ik nog helemaal niet over nagedacht.
Zal dat voor Caja ook nodig zijn nu ze nog een dunne vacht heeft.
Ik heb de kar overigens altijd dicht.
Eigenlijk merk je het vanzelf wel :wink:
Ik fietste op een gure dag met Moos in de kar, en toen we stopten zat hij helemaal te schudden van het bibberen. Sindsdien krijgen ze hier jasjes aan (en als het echt heel vies weer is wikkel ik ze ook nog samen in een dikke handdoek :N: :mrgreen: ), en dan is er niks aan de hand.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat dacht je van 'n warme kruik in de bak????
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier krijgen ze als het koud is in de winter ook vaak een jasje aan op de fiets.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moon
Zeer actief

Oké, gelukkig, jullie gebruiken de kar dus ook in de winter. Stom natuurlijk maar ik had daar nog helemaal niet over nagedacht :roll:. Tot vandaag ineens het weer omsloeg.. Niet dat hij nu al bescherming nodig heeft, want als ik dat nu al doe wat moet ik dan als het vriest :19:. Nogmaals ik ga echt niet uren met hem fietsen in de winter, maar naar een leuker plekje dan het saaie veldje in de buurt moet ik toch wel een kwartiertje fietsen..
Bedankt!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Ik wacht het wel af.
Ik heb eventueel wel een kruik speciaal voor dieren.
Hopelijk groeit haar vacht een beetje vlot.
Als ze er wel last van krijgt kan ik altijd nog een jas voor haar bestellen (of een kindertrui ofzo?).
Caja zit soms wel tot een uur in de kar dus het moet wel prettig voor haar zijn.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

marye83 schreef:Ik wacht het wel af.
Als ze er wel last van krijgt kan ik altijd nog een jas voor haar bestellen (of een kindertrui ofzo?).
Caja zit soms wel tot een uur in de kar dus het moet wel prettig voor haar zijn.
Ja, jouw hond krijgt meer vacht dan de mijne ooit zal krijgen :mrgreen:. Hij heeft geen ondervacht dus moet het doen met ong. 1cm haar! Nooit een probleem als hij lekker in beweging is, maar zo stilzittend krijgt hij het echt wel koud :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
marye83 schreef:Ik wacht het wel af.
Ja, jouw hond krijgt meer vacht dan de mijne ooit zal krijgen :mrgreen:. Hij heeft geen ondervacht dus moet het doen met ong. 1cm haar! Nooit een probleem als hij lekker in beweging is, maar zo stilzittend krijgt hij het echt wel koud :wink:
Ja met een hond als Dante zou ik ook een hondenjas aanschaffen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Ik heb er al een gemaakt! Toen we een paar jaar geleden op wintersport naar Finland gingen. Het kan daar meer dan 20 graden onder nul worden, vandaar. Heb er ook een soort col opgemaakt die ik als een soort capuchon over zijn oren kon trekken :smile: :smile:. Ik had echt visioenen van bevroren oren en zo.. Hij heeft hem geloof ik één keer aangehad. Was steeds zo in beweging (kilometers 'hoppen' door de diepe sneeuw :roll:) dat het niet nodig was. Wél had hij (door die diepe sneeuw) rode ballen :roll:. Dáár was ik niet op voorbereid :eek:. Heb dus iedere keer dat we gingen cross-country skeeën zijn ballen dik met vaseline ingesmeerd...
Had toen ook dure schoentjes gekocht; geen een keer gedragen..
Gr. Marijke
Afbeelding
andre
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andre »

leg er een orginele schapenvacht in....
en voor de doggy-ride is er ook een beschermhoes voor de regen en de wind te koop...
Afbeelding
Moon
Zeer actief

andre schreef:leg er een orginele schapenvacht in....
en voor de doggy-ride is er ook een beschermhoes voor de regen en de wind te koop...
O, ja die beschermhoes! Maar ik dacht dat die was bedoeld om de kar te beschermen als hij buiten moet staan? Zou dat niet te veel afsluiten, m.a.w. krijgt hij dan genoeg lucht :19:
Heb jij er ervaring mee?
Gr. Marijke
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Ze krijgen wel voldoende lucht hoor, er zitten gaatjes in.
Ik gebruik hem bij de regen en ze heeft er wel eens zonder problemen een uur met hoes ingezeten.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Er zijn ook speciale dekjes (nou ja, zeg maar dekken) te koop voor grotere honden.
Ik kan het niet meer terugvinden, maar er heeft eens zoiets in het "jagertje"gestaan. Om jachthonden te beschermen tegen de kou als ze na het werk in de auto moeten wachten op de baas. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

marye83 schreef:Ze krijgen wel voldoende lucht hoor, er zitten gaatjes in.
Ik gebruik hem bij de regen en ze heeft er wel eens zonder problemen een uur met hoes ingezeten.
Oké, dat zou ideaal zijn want Dante heeft echt een hekel aan regen. Krijgt hij een keer een flinke bui over zich heen dan ben ik bang dat hij de kar als negatief gaat zien (want zo'n type is hij wel :roll: ). Tot nu toe heb ik dat weten te voorkomen :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Pendrag schreef:Waar je al niet tegenaan kunt lopen met zo'n kortharige hond. Zou ik inderdaad ook pas bij stilstaan als je het zelf tegenkomt.

Hoe is het nu met Dante? Weet je nu wel wat hij exact heeft? Duurt vast frustrerend lang voor jullie allebei.
Hé, Liesbeth! Leuk weer eens van je te 'horen'! Gefeliciteerd met je zwangerschap; zie ik nu pas! Hoe is het met de Braccootjes in het hoge noorden? Is je puber nog een beetje in de hand te houden :N: :mrgreen: en is Esta al helemaal gewend? (En waar blijft je weblog op de clubsite :mrgreen:; ik wil foto's zien van je hondjes!)

Ja ik weet wat Dante heeft; een spier/pees blessure die niet zichtbaar is op foto's e.d. dus de vooruitgang is slechts gokken :roll:. Ik wilde het bijltje er al bij neergooien (dus loslaten en dan maar pijnstillers) maar de fysiotherapeute heeft een gloedvol betoog gehouden om het vol te houden. Ze heeft me weer moed/hoop gegeven dat het ooit nog goed komt. Dus gevoel en verstand op nul en weer aangelijnd kleine stukjes wandelen. Ben idd zeer gefrustreerd maar probeer er niet aan te denken :roll: :wink: Gelukkig komt nu de winter er aan en is het misschien minder moeilijk..
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Er zijn ook speciale dekjes (nou ja, zeg maar dekken) te koop voor grotere honden.
Ik kan het niet meer terugvinden, maar er heeft eens zoiets in het "jagertje"gestaan. Om jachthonden te beschermen tegen de kou als ze na het werk in de auto moeten wachten op de baas. :wink:
Hé, Netty dat klinkt ook interessant! Ik ben geen lid van de KNJV maar misschien kan ik het via 'googelen' vinden, ik ga eens zoeken :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”