Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dominant gedrag corrigeren?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dominant gedrag corrigeren?

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef: En dat doe ik dus altijd. Voor normale hondentaal kun je mijns inziens niet corrigeren. Dat is zot. Dat is net zo zot alsdat je van iemand een klap krijgt omdat je even iemand op de schouder klopt of over iemand heenhangt. Honden praten zo nou eenmaal. Wel kun je he tgesprek voorkomen of afbreken als je ziet dat de intentie van het gesprek toch niet zo aardig is. :wink:
Toch laat ik het regelmatig gaan. Bijv. bij die herderteven van vanochtend. Bram kent ze en zit de meest zelfverzekerde altijd een beetje uit te testen door bijv aan de voorkant op te springen tegen haar. Het is nog spel, maar laat zij te veel toe dan zal hij gaan rijden. Daar krijgt hij natuurlijk de kans niet toe, want zij springt terug. En dan is het dus een beetje armpje worstelen tussen die twee.

Als ik zie dat het te gespannen is - dat komt soms voor bij reutjes van dezelfde grootte (macho typjes) - dan laat ik wel doorlopen.
Ik heb het ook over spanningssituatie's. :wink: Als Nelson een teefje uitdaagt met potengezwaai of gedoe gaat hij zijn gang maar als een teef dat ook leuk vindt. Ik heb het alleen over situatie's waarbij je spanning ziet en voelt aankomen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als zo`n hond zich niet laat terug roepen(daar moeten ze wel in getraind worden) zegt hij eigenlijk tegen zijn baas ik kan dat veel beter regelen als jij-weet niet of je :denken: dat een slecht relatie moet noemen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:op cursus heb ik dat even gevraagd(want ik heb ook een redelijke etterbak wat dat betreft)en daar zeiden ze dit;een hond die gaat domineren zegt eigenlijk tegen zijn baas ik regel dat wel even(dus gaat hij over jouw grenzen heen.) De baas is degene die behoort te regelen. :19: En inderdaad als jouw hond denkt dat hij het moet regelen denkt hij ook dat hij op dat moment de baas is en luisterd echt helemaal niet meer :denken: Op zo`n moment kun je maar een ding doen aanlijnen en meenemen. maar ze raden eigenlijk gewoon aan voorkomen
Voorkomen van serieus krachtenmeten moet je altijd voorkomen, maar domineren van andere honden betekent dat de hond in interaktie is met een andere hond en totaal niet bezig is met de rangorde tussen hem en de baas.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

maar ik denk wel dat als zo`n hond geen gaatjes gaat maken , omdat hij weet dat zijn baas dat niet zo leuk vind, en baasje heeft hem geroepen, dus oke vandaag maar niet-DAN HEB JE EEN FANTASTISCHE RELATIE MET JE HOND :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Eline* schreef:
loving bulls schreef:op cursus heb ik dat even gevraagd(want ik heb ook een redelijke etterbak wat dat betreft)en daar zeiden ze dit;een hond die gaat domineren zegt eigenlijk tegen zijn baas ik regel dat wel even(dus gaat hij over jouw grenzen heen.) De baas is degene die behoort te regelen. :19: En inderdaad als jouw hond denkt dat hij het moet regelen denkt hij ook dat hij op dat moment de baas is en luisterd echt helemaal niet meer :denken: Op zo`n moment kun je maar een ding doen aanlijnen en meenemen. maar ze raden eigenlijk gewoon aan voorkomen
Voorkomen van serieus krachtenmeten moet je altijd voorkomen, maar domineren van andere honden betekent dat de hond in interaktie is met een andere hond en totaal niet bezig is met de rangorde tussen hem en de baas.
dat klopt, tot de baas gaat roepen of aangeeft van nu even stoppen, en een heleboel honden luisteren dan heel slecht , want ze zijn even bezig :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:
Eline* schreef:
dat klopt, tot de baas gaat roepen of aangeeft van nu even stoppen, en een heleboel honden luisteren dan heel slecht , want ze zijn even bezig :19:
Ja, maar dan moet je dus je hond opvoeden. Opvoeding is iets anders dan rangorde. Anders konden alle hondenscholen volstaan met een lesje dominantie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:maar ik denk wel dat als zo`n hond geen gaatjes gaat maken , omdat hij weet dat zijn baas dat niet zo leuk vind, en baasje heeft hem geroepen, dus oke vandaag maar niet-DAN HEB JE EEN FANTASTISCHE RELATIE MET JE HOND :ok:
Hoezo? Ik ken bazen die hun half doodschoppen als ie niet komt. Ik zie geen enkel bewijs van een fantastische relatie omdat je je hond kan wegroepen uit een aankomende vechtpartij of vechtpartij.
Een hond weet niet of een baasje iets wel of niet leuk vindt, hij kent alleen de consequentie's voor hemzelf. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

JA dat zal voor een heleboel honden eigenaren een heel groot probleem oplossen :ok: maar er zijn een heleboel honden inclusief die van mij :devil: die perfekt luisteren, tenzij er iets te regelen valt :wall: dus helaas ik moet dit soort dingen gewoon voorkomen. er wordt niet gedomineerd, en vreemde honden kunnen het bij Baco ook maar beter niet proberen :neenee: en als er iets geregeld moet worden doe ik dat :klaar:
S@ndr@
Zeer actief

Eline* schreef:
loving bulls schreef:maar ik denk wel dat als zo`n hond geen gaatjes gaat maken , omdat hij weet dat zijn baas dat niet zo leuk vind, en baasje heeft hem geroepen, dus oke vandaag maar niet-DAN HEB JE EEN FANTASTISCHE RELATIE MET JE HOND :ok:
Hoezo? Ik ken bazen die hun half doodschoppen als ie niet komt. Ik zie geen enkel bewijs van een fantastische relatie omdat je je hond kan wegroepen uit een aankomende vechtpartij of vechtpartij.
Een hond weet niet of een baasje iets wel of niet leuk vindt, hij kent alleen de consequentie's voor hemzelf. :wink:
MENSEN DIE HUN HOND HALFDOOD SCHOPPEN VERDIENEN DIE HOND NIET. en een hond die weet dat hij gestraft gaat worden die komt waarschijnlijk nooit niet, geef hem eens ongelijk
S@ndr@
Zeer actief

maar als mijn hond ten alle tijden komt als ik hem roep, :ok:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

loving bulls schreef:
Eline* schreef:
MENSEN DIE HUN HOND HALFDOOD SCHOPPEN VERDIENEN DIE HOND NIET. en een hond die weet dat hij gestraft gaat worden die komt waarschijnlijk nooit niet, geef hem eens ongelijk
je hoeft niet zo tegen me te schreeuwen hoor. :roll: Ik bedoel komen voordat hij gaat knokken want daar hadden we het over. Sommige mensen halen dan dus hun hond als deze niet luistert en straffen dan dus fors.
Maar goed joh, dan luistert een hond alleen omdat hij blij is de baas eeen pleziertje te doen en niet soms ook gewoon uit angst en betekent een lusiterende hond ALTIJD DAT JE EEN FANTASTISCHE RELATIE HEBT!
Vertel je het ook nog even de honden van die lullo's ,die hun honden drillen met stroombanden en prikbanden?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik wil niet eens weten dat die mensen bestaan, maar mocht je ze tegen komen mag je het SCHREEUWENnamens mij O.K. :mrgreen:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik kan mijn honden goed lezen,en de honden hier in de buurt en de meeste uit de losloopgebieden ook wel op de tijdstippen die ik wandel.
Als ze te ver gaan worden ze gewoon terug geroepen en dat gaat goed.
Happy die gaat eigenlijk alleen in de duinen los of het bos,daar heeft ze meer "ruimte" om andere honden te ontlopen.
Zij is dus meestal aan de lijn in de wijk enz.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Felix schreef:Dat: "reppelen" van honden (of anderen dieren) heeft overigens niks met "sex" te maken :wink:

Wel met dominant gedrag, het heeft iets weg, van als de mensen: "fuck you" tegen elkaar zeggen :wink:
Er is wel degelijk verschil in rijden uit geilheid of uit dominantie.
En dat verschil is meestal ook wel duidelijk te zien.
Honden die klappertandend, kwijlend en kreunend op een hond proberen te rijden doen dat meestal uit geilheid. Dat kan op een loopse teef zijn of op bv een gecastreerde reu. Meestal zijn die honden er ook niet vanaf te slaan en gaan maar door en door.

Rijden uit dominantie gaat vaak (niet altijd) gepaard met diep gegrom en machtsvertoon. Ook is de situatie waarin dit gebeurd meestal gespannen of het gebeurd tijdens het spelen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Skye is ook behoorlijk dominant naar andere honden toe, niet naar mij dus. Vaak is ze aan het spelen en opeens gaat ze op de andere hond rijden. Mensen schrikken zich dood en zijn bang dat hun teefje opeens gedekt wordt. Gelukkig is Skye ook een teef en kan er dus niks gebeuren :smile:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waarom zou een hond dominant gedrag moeten vertonen naar vreemde honden :19: Enige wat je daarmee krijgt is kans op gevechten.
Toen met het logeetje Noddy die hier 2 weken is geweest, heb ik me ook weinig bemoeid. Die moeten 2 weken in 1 huis leven, dus dat moeten ze zelf uitzoeken. Zodra Tuana dominant tegen hem deed, kreeg ze een flinke snauw van Nanni :mrgreen: Ze regelen het dus allemaal maar lekker zelf :ok:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik ga mijn hond niet corrigeren op natuurlijk gedrag, mits ze een beetje door draaft dan roep ik haar tot rust en gaat ze op een normale manier verder spelen of kennis maken met die hond.

Maar ik heb een teefje. Ik zie veel eigenernaren die bij hun reutjes het gedrag zelf een beetje bepalen tot zo ver mag hij imponeren en dan moet hij door lopen dat soort dingen. Dit met de achterliggende gedachten om conflicten te voorkomen. Deze honden ondanks dat ze erg dominant zijn hebben om die reden ook nog nooit gevochten nog niet eens gesnauwd naar elkaar. Als er hier een reu komt van dit ras ga ik het denk ik het zelfde aan pakken. Dus "vrij" laten in hun gedrag maar ik zou dan bepalen waneer het genoeg is.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef: maar voor het gedrag zelf zal ik ze zelden of nooit corrigeren (tenzij het een beetje de spuigaten uitloopt, zoals de eerste 100 meter forumwandeling van vlammetje :mrgreen: ).
Toen ik zo bang van je werd bedoel je :N: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik heb het idee dat met corrigeren van dominant gedrag toch wat verschillende dingen wordt bedoelt. Straffen versus ombuigen/corrigeren van gedrag.
Bij m.n. Tagor hebben wij zijn dominante gedrag destijds steeds gecorrigeerd. D.w.z. dat we dus ingrepen om te voorkomen dat meneer het allemaal wel eventjes zou regelen. Want zo'n type was het: "dat regel ik wel even :pffff: " Niet dus :neenee: want als meneer het mocht regelen en een hond (fysiek even sterke reuen) bond niet vlot genoeg in dan was het knokken. En bovendien zijn wij de baas en niet Tagor. Dus een correctie in de vorm van het doorbreken van het gedrag en niet in het bestraffen van gedrag.
Verder vind ik het als baas zijnde ook gênant als mijn hond constant aan hun teef geplakt zit terwijl het betreffende teefje met lichaamstaal aangeeft dit niet prettig te vinden. Dan greep ik dus ook in en lijnde hem aan om verdere overlast te voorkomen.

En een slechte baas? Ik denk dat Tagor daar zelf een hele andere mening over heeft. Over het algemeen dweept hij n.l. met personen met een sterke (dominante) uitstraling en negeert hij mensen met een zachte (minder dominante) uitstraling. Sterker nog, mensen uit de laatste groep die hem voor mijn ouders uit lieten kwamen zonder Tagor terug van de wandeling. Die was dan al eerder terug omdat hij er niets aan vond en zelf bepaalde dat hij naar huis ging.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ik sta ook niet toe dat Rex zijn succes ervaringen met zijn "natuurlijk gedrag" verder perfectioneert. Natuurlijk is het natuurlijk gedrag maar veel mensen zien het wel als "ongewenst gedrag" Dus reden om te voorkomen dat hij daar al te veel in gaat groeien.

Dus doe ik erg mijn best om hem de andere honden zoveel mogelijk te laten negeren. Als een ander zijn hond niet onder controle heeft en het toch knokken wordt dan straf ik Rex daar zeker niet voor. Ik baal alleen wel van weer een succesverhaal erbij. Als ik het kan voorkomen door er een been voor te gooien, om te draaien en Rex de andere kant op te slepen, af te leiden met een balletje of wat dan ook dan zal ik dat zeker doen.

Nou ja zo ga ik er mee om in ieder geval. Maar goed ik kan me dan ook erg weinig permitteren met Rex. Wel jammer opzich. Maar ja wat doe je eraan? Zit er al zo in. Zal nooit een allemans vriend worden helaas.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

loving bulls schreef:Ik wil niet eens weten dat die mensen bestaan, maar mocht je ze tegen komen mag je het SCHREEUWENnamens mij O.K. :mrgreen:
als ik mijn hond moet halen heeft hij ook een probleem hoor.. hier is hier.. en dat is 1 x en geen 3 x roepen :wink: Ik schop hem niet in elkaar ofzo maar hij mag wel weten dat het fout is.. :roll:
Daarnaast train ik inderdaad met een prikband indien nodig en nu? ga je nu schreeuwen? :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb helemaal geen ervaring met dominante honden. Integendeel, ik heb altijd hele lieve, zachtaardige teefjes gehad. Nu vertoont Cody, mijn (vandaag :wink: ) 9 maanden oude reu gedrag wat ik op z'n zachtst gezegd erg vervelend vind.
Hij heeft een vriendje, een bastaard jachthond van zo'n 45cm hoog (kleiner dan Cody dus) en een paar maanden ouder. Een vreselijke wildebras, maar ontzettend leuk en onbenullig. Tot voor kort speelden die twee altijd samen maar de laatste 2 keer begon, onder het spelen, Cody ineens vreselijk te grommen en te happen. Vriendje draaide gelijk op z'n rug, maar Cody hield niet meer op. Ik heb hem eraf moeten sleuren en hij hapte ook nog naar mij :N: . In mijn schrik heb ik hem een tik op z'n neus gegeven en vervolgens aangelijnd. Drie dagen later gebeurde weer, vanuit een leuk spelletje wordt Cody ineens agressief.
Is dit nou onderdeel van het andere pubergedrag (niet luisteren, weer beginnen met slopen, weglopen, op mijn andere teefjes springen) of is dit een teken dat hij een zeer dominante reu wordt?
Hij doet echt vervelende dingen, vorige week was een vrouw haar duitse herderreu aan het trainen (voor IPO) en als beloning had ze een bal aan zo'n touwtje. Cody rent er op af (luistert niet naar me :evil: ) en pakt zo de bal en rent weg :devil: . Ik schaamde me dood! Gelukkig was die reu zo verbaasd dat hij niets deed, maar het zou Cody's verdiende loon zijn als hij eens flink werd afgestraft.
Eigenlijk ken ik dit helemaal niet van collies. Die zijn juist erg verdraagzaam en tolerant naar andere honden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoi Lieke
Ik denk dat het op dit moment meer "puber"gedrag is, maar je moet er wel op letten dat hij niet teveel succes heeft bij zijn gedrag.
Hem aanlijnen en meenemen als hij zich zo gedraagt lijkt me geen slecht idee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

lieke schreef:Eigenlijk ken ik dit helemaal niet van collies. Die zijn juist erg verdraagzaam en tolerant naar andere honden.
Ik kom toch regelmatig pittige en minder tolerante Schotse Collie en Sheltie-reuen tegen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zit even te denken, en in de meeste gevallen corrigeer ik Tommie wel wanneer hij patserig gaat doen. Meestal omdat ik weet dat hij eerder een potje zou knokken dan zich overgeven, en dat vind ik uiteraard niet nodig. Dus wanneer hij aan de lijn als een soort van mini-rambo begint te lopen, dan corrigeer ik hem door hem even te vertellen dat dat niet nodig is. Hetzelfde geld eigenlijk voor Femke. Ik ken die terriër grapjes van mijn honden en ik laat ze daar liever niet in gaan.

Echter, samen mogen ze het wel lekker uitzoeken, daar bemoei ik me (bijna) niet mee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:Ik zit even te denken, en in de meeste gevallen corrigeer ik Tommie wel wanneer hij patserig gaat doen. Meestal omdat ik weet dat hij eerder een potje zou knokken dan zich overgeven, en dat vind ik uiteraard niet nodig. Dus wanneer hij aan de lijn als een soort van mini-rambo begint te lopen, dan corrigeer ik hem door hem even te vertellen dat dat niet nodig is. Hetzelfde geld eigenlijk voor Femke. Ik ken die terriër grapjes van mijn honden en ik laat ze daar liever niet in gaan.

Echter, samen mogen ze het wel lekker uitzoeken, daar bemoei ik me (bijna) niet mee.
Oh ja, aan de lijn corrigeer ik het ook bedenk ik me nu :wink:

Moos valt nooit uit, maar als een andere hond uitvalt dan wil hij nog weleens van afstand al inderdaad als een soort mini-rambo in de lijn hangen. Volkomen geruisloos, dat wel :mrgreen:
Dat corrigeer ik dan ook wel, dan krijgt hij een rukje aan de riem (er wordt niet getrokken :pffff: ) en een pissig woord.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zoek stok! schreef:
lieke schreef:Eigenlijk ken ik dit helemaal niet van collies. Die zijn juist erg verdraagzaam en tolerant naar andere honden.
Ik kom toch regelmatig pittige en minder tolerante Schotse Collie en Sheltie-reuen tegen :wink:
Nou, ik ken toch geen echte 'pittige' collies. En dat blijkt wel op de colliedagen waar een stuk of 80 à 100 collies gewoon los lopen (reu, teef, pubers en puppen) en waar zelden of nooit een grommetje te horen is. Hoogstens een teef die een al te opdringerige reu afsnauwt, die vervolgens dan ook braaf 'afdruipt' :mrgreen: .

Wat shelties betreft: dat is een heel ander ras. Ze mogen dan wel op de collie lijken, maar hebben een heel ander karakter: feller, actiever, werklustiger, zenuwachtiger en vooral veel afstandelijker voor vreemden.
Uitzonderingen natuurlijk daargelaten.... :wink:

En @ranetje: bedankt voor je antwoord. Ik heb natuurlijk heel veel gelezen over honden en heb zelf al ruim 22 jaar honden, maar het is iets heel anders om iets 'in het echt' te zien en daarop correct te reageren. Theorie blijkt soms makkelijker dan praktijk :mrgreen: .
Bij mijn meiden was het iets verheffen van mijn stem of streng zeggen 'vind je dat nou nodig?' meer dan voldoende om met ongewenst gedrag te stoppen.
Als ik dat bij Cody doe, dan kijkt hij me met zo'n blik aan van 'zei je wat?' en vervolgens gaat hij gezellig door :evil: .
Kennelijk ben ik erg verwend door mijn huidige en eerdere collies :mrgreen: .
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik corrigeer Alano ook niet, Alano gedraagt zich niet dominant in de vorm van kop op de rug enzo maar stelt zich wel heerl erg dominant op, staart stijf omhoog, borstelen, op 'eieren' lopen enz. Echter blijft het bij hem daarbij, als hij afgesnauwt wordt dan loopt hij door. Ik laat hem altijd eerst naar een hond toe lopen (als deze ook los is dan natuurlijk) en als hij even heeft staan snuffen roep ik hem en loop ik door.

Ik weet dat Alano geen knokker is en zich ook laat afsnauwen vandaar dat ik hem eerst even laat gaan.
Suusje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Dominant gedrag corrigeren?

Ongelezen bericht door Suusje »

Als je een hond hebt die heel dominant is moet je het straffen. Je geeft je toe aan zijn dominantie. Later kan hij denken dat hij mag doen wat hij wil. Hij loopt dan weg en je krijgt hem niet meer terug geroepen. Ik doe met 1 hond behendigheid. Voordat ik op cursus kwam deed ik ook hetzelfde als u. Mijn hondje liep weg uit de ring om naar de andere honden te gaan. Mijn tainster heeft het uitgelegt dat je het niet meer toe mocht laten. Als hij het doet moet je hem lokken met een koekje en als hij komt moet je hem belonen. Dan kunt u het beste met een balletje spelen ofzo. Het is dus niet echt straffen, maar hij luistert wel en richt zich helemaal op u. nu luistert mijn hondje heel goed. Hij loopt niet meer weg, hij komt terug en je kunt er gezellig mee spelen.

Succes verder :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:Ze mogen van mij best spelen met andere honden maar dominant gedrag laat ik niet toe.
IK ben de baas en als er dominant gedaan moet worden naar andere honden doe IK dat wel.
Ik pik dus niets op dat vlak en verlang van ze dat ze netjes met me meelopen als er niet gespeeld wordt. Geen geflauwekul.
Zo doe ik dat ook, mijn herderreu is een zelfverzekerd typje, gedomineer naar andere reuen sta ik beslist niet toe (met teven geen last).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”