De eerste reden is dat hij niet echt sociaal om gaat met andere honden. Nou hou ik hem dus wel netjes bij me maar menig ander honden baasje houdt zijn honden dus niet bij zich (blijkt wel weer in de topics van marloes en annemiek).
Dus de reden is dan voor mij dat ik rustig een blokje om kan lopen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik een loslopende hond tegen komt die het gevecht met pasja aan gaat.
De tweede reden is dat hij een poosje terug in 2 weken tijd 1 keer een duif heeft gepakt en vermoord en 2 keer een kat heeft gegrepen. En die wil hij dan dus ook vermoorden. Hij plukt die beesten zo uit de struiken en op het moment dat ik in de gaten heb dat hij wat ziet is het dus al te laat.

Verschrikkelijk vind ik dat. Dan ben ik in alle staten. Buiten het feit om dat het heel klote is voor die kat, is het ook niet echt goed voor pasja want hij is dus al 2 keer naar de dierenarts geweest om te kijken of hij niet in zijn oog gekrabt is. Twee keer had hij geluk en had hij alleen een snee boven zijn oog en kregen we een zalfje.
Met een muilkorf kan hij dus ook geen andere beesten meer vermoorden.

Als ik met silly op cursus ben, is mijn vriend mee. Die houdt pasja bij zich en de laatste 2 keer heeft hij dat gedaan met een muilkorf om. Na mijn idee heeft hij dan ook wat minder praatjes. Alsof hij weet dat hij niks kan beginnen.
De keerzijde van die muilorf is dus dat als ik met hem loop en er komt een loslopende hond op ons af die ook uit het niets een gevecht aangaat is dat pasja zich op geen enkele maniet kan verdediggen. En dat vind ik ook heel oneerlijk.
En op het moment gaat het al een poosje goed. Komt eigenlijk al even geen loslopende honden meer tegen en die ene keer van de week dat dat wel gebeurde kon ik toen ze een meter uit elkaar stonden toch nog uit elkaar houden en ging de andere hond weer etrug naar zijn baas. E|n Pasja klapte er dus niet uit het niets meteen boven op.
Ik heb dus het idee dat het nu wel een heel klein beetje beter gaat dan dat het ging. En dat wil ik dus graag zo houden.
Mischien wordt hij gewoon eeen beetje volwassen (hij is nu ruim 2 en een half).
Dus ik vraag advies. Wat denken jullie.
Pasja muilkorfen zodat hij geen duiven katten en andere honden kan vermoorden of niet muilkorven omdat hij zich dan eventueel niet kan verdedigen tegen een andere hond die toch het gevecht aan gaat (er woont hier in de straat iemand met een hond die dat dus wel doet).
ik vind het moeilijk