Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muilkorf of niet.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

muilkorf of niet.

Ongelezen bericht door Milou85 »

Ik zit al een poos te denken over het idee dat ik Pasja mischien een muilkorf om zal doen bij het uitlaten.
De eerste reden is dat hij niet echt sociaal om gaat met andere honden. Nou hou ik hem dus wel netjes bij me maar menig ander honden baasje houdt zijn honden dus niet bij zich (blijkt wel weer in de topics van marloes en annemiek).
Dus de reden is dan voor mij dat ik rustig een blokje om kan lopen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik een loslopende hond tegen komt die het gevecht met pasja aan gaat.

De tweede reden is dat hij een poosje terug in 2 weken tijd 1 keer een duif heeft gepakt en vermoord en 2 keer een kat heeft gegrepen. En die wil hij dan dus ook vermoorden. Hij plukt die beesten zo uit de struiken en op het moment dat ik in de gaten heb dat hij wat ziet is het dus al te laat. :jank:
Verschrikkelijk vind ik dat. Dan ben ik in alle staten. Buiten het feit om dat het heel klote is voor die kat, is het ook niet echt goed voor pasja want hij is dus al 2 keer naar de dierenarts geweest om te kijken of hij niet in zijn oog gekrabt is. Twee keer had hij geluk en had hij alleen een snee boven zijn oog en kregen we een zalfje.
Met een muilkorf kan hij dus ook geen andere beesten meer vermoorden. :pffff:

Als ik met silly op cursus ben, is mijn vriend mee. Die houdt pasja bij zich en de laatste 2 keer heeft hij dat gedaan met een muilkorf om. Na mijn idee heeft hij dan ook wat minder praatjes. Alsof hij weet dat hij niks kan beginnen.

De keerzijde van die muilorf is dus dat als ik met hem loop en er komt een loslopende hond op ons af die ook uit het niets een gevecht aangaat is dat pasja zich op geen enkele maniet kan verdediggen. En dat vind ik ook heel oneerlijk.
En op het moment gaat het al een poosje goed. Komt eigenlijk al even geen loslopende honden meer tegen en die ene keer van de week dat dat wel gebeurde kon ik toen ze een meter uit elkaar stonden toch nog uit elkaar houden en ging de andere hond weer etrug naar zijn baas. E|n Pasja klapte er dus niet uit het niets meteen boven op.
Ik heb dus het idee dat het nu wel een heel klein beetje beter gaat dan dat het ging. En dat wil ik dus graag zo houden.
Mischien wordt hij gewoon eeen beetje volwassen (hij is nu ruim 2 en een half).

Dus ik vraag advies. Wat denken jullie.
Pasja muilkorfen zodat hij geen duiven katten en andere honden kan vermoorden of niet muilkorven omdat hij zich dan eventueel niet kan verdedigen tegen een andere hond die toch het gevecht aan gaat (er woont hier in de straat iemand met een hond die dat dus wel doet).

ik vind het moeilijk :19:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: muilkorf of niet.

Ongelezen bericht door starfleet »

pasja85 schreef: Dus ik vraag advies. Wat denken jullie.
Pasja muilkorfen zodat hij geen duiven katten en andere honden kan vermoorden of niet muilkorven omdat hij zich dan eventueel niet kan verdedigen tegen een andere hond die toch het gevecht aan gaat (er woont hier in de straat iemand met een hond die dat dus wel doet).

ik vind het moeilijk :19:
Ik zou hem muilkorven voor je een muilkorfgebod krijgt of erger: katten doodmaken dat kan niet. Een muilkorf werkt overigens ook wel enigszins afschrikwekkend op andere hondenbazen, die laten hun hond niet zo snel afdenderen op een gemuilkorfde herder.

Anne
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

er zijn al wel meerdere topics geschreven over dit onderwerp, en ik blijf niet begrijpen waarom mensen vinden dat hun hond zich moet verdedigen tegen andere honden. Je moet ze gewoon niet laten vechten, klaar. Als dat wel dreigt grijp je in en ga je niet staan afwachten, toch? Stel dát je een loslopende hond tegen komt die kwaad in de zin heeft, dan nog heb je er helemaal niets aan als er straks twee honden ipv een naar de dierenarts mogen omdat ze elkáár hebben gebeten.

Ik zou de hond zeker muilkorven. Zoals je al aangeeft kun je niet altijd alles overzien en voorzien. Onze hond loopt ook met een muilkorf om vergelijkbare redenen en ik ben blij dat we die beslissing destijds genomen hebben. Ik kan hem dan wel aangelijnd houden maar niet luisterende, loslopende honden kun je overal tegenkomen. En dat kan dat wel de fout van de ander zijn maar dat hoeft die hond niet te bekopen met verwondingen of erger. En duiven en katten aanvallen is mijns inziens ook uit den boze.
Hoe goed ik ook oplet, er zijn toch met enige regelmaat verrassingen (katten, kinderen, hondjes aan het fietsenrek tussen de fietsen) die op ons pad opduiken en het loopt een stuk prettiger te weten dat er in ieder geval niets drastisch kan gebeuren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou toch kiezen voor een muilkorf, je hebt ook van die stoffen muilkorfen (ziet er minder heftig uit) want je loopt een risico. En er komt een dag dat het wel fout afloopt en dan sla je jezelf voor je kop !
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou hem ook muilkorven en wel alleen al om te voorkomen dat je dadelijk met een kat staat waar de ingewanden van over het gras liggen zonder dat het dier dood is. Je gaat door de grond als dat gebeurd terwijl je een muilkorf thuis hebt liggen :wink:

Verder vind ik net als Jelle dat een hond zich niet hoeft te verdedigen tegen een andere hond. Het gevecht moet stoppen en als 1 van de honden niet vasthangt gaat dat echt een stuk beter meestal. Ook loopt het lang zo snel niet uit de hand als 1 van de honden eigenlijk niets kan. Mijn ervaring is dat het pas echt matten wordt als je eigen hond ook schade gaat aanrichten, dan slaan ze pas echt door :mrgreen:

Koop gewoon een mooie nette muilkorf voor als hij los loopt en evt een halti voor als hij aan de riem zit. Dan kan je ook enigzins voorkomen dat hij gaat bijten door die halti dicht te trekken :ok:

Jammer van een imago, je neemt dan tenminste je verantwoordelijkheid :ok:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

metaveenendaal schreef:Ik zou ook muilkorven
Maar neem wel een echte muikorf en niet zo'n ding van stof
want die zijn niet goed daarmee kan je hond niet hijgen niets
dus gewoon een korfje nemen die zijn echt het beste
Ferro loopt wel degelijk met een stoffen muilkorf, maar dan een of twee maten groter dan hij kan hebben. Zo kan zijn bek aan de voorkant wel open, kan hij hijgen, water drinken, gras eten, spugen zo nodig, maar zijn hoektanden kunnen net niet helemaal van elkaar (en echte schade kan hij dus niet aanrichten).

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Heb je Pasja dan aan de flexilijn of een gewone riem, Milou?
Misschien is een gewone leren riem wel zo handig, zodat jij hem nog beter in de gaten kunt houden. Eventueel met muilkorf of gentleleader.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

vaker met amos wandelen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Ik zou hem ook muilkorven. Dan kan er zeker niets in jou verantwoording gebeuren. Tevens kun jij met een gerust hart wandelen zonder steeds op te hoeven letten of hij niet weer een kat uit de struiken grijpt :wink: .
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

ik zou toch ook gaan muilkorven, als er namelijk echt iets gebeurd qua bijten bij bijv, kat of hond zou de kans bestaan dat je je hond in moet laten slapen, dit risico zou ik niet lopen als ik jou was

als je muilkorven toch een te groot ding vind zou ik ook een leren of kortere riem nemen, mss een eerste optie?!
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

ik zou ook muilkorven
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Voor Riba heb ik altijd een muilband (stoffen muilkorf, niet zo'n snuitje) aan m'n riem hangen. Zie ik een hond aankomen en ik kan niet uitwijken krijgt ze die even om. Ik ga wel altijd alles uit de weg, zoek rustige plekken op dus vind het daarom niet nodig om haar altijd te muilkorven. Ze loopt al altijd aan de riem dus dan vind ik het wel erg sneu worden. Daar komt bij dat ze, een enkele haas daargelaten, nog nooit wat heeft dood gebeten. Jij kent je eigen hond 't beste en moet doen waar je jezelf 't prettigst bij voelt.
Milou85
Zeer actief

Pasja loopt altijd aan de flexi (8meter) omdat hij dus eigenlijk nooit los kan lopen en met zo'n flexi kan hij in ieder geval een beetje bewegen zonder dat ik alle kanten opvlieg :mrgreen:
Hij lootp dus ook eigenlijk nooit los.
Heel jammer inderdaad maar ik kan hem dus niet loslaten omdat hij steeds feller wordt om op beesten (of waarvan hij denkt dat het beesten zijn zoals een in de verte wapperend tasje) te jagen (geur en zicht) en omdat hij eigenlijk niet met andere reuen overweg kan.
En hij luisterd dus ook niet echt goed. Als hij gaat gaat ie. Dan kan ik roepen tot ik een ons weeg maar dan heeft hij iets in zijn oren en hoord hij mij niet meer. En ik heb zelf geen vervoer om naar plekken te gaan waar geen kip te bekennen is.

Wij hebben dus ook zo'n stoffen muilkorf. Iets te groot, hij kan ermee drinken eten en hijgen (niet echt heel hard dus met echte hete dagen zou hij hem dus niet om krijgen). Maar hij krijgt hem niet af.
Ik heb de laatste twee keer dus ook dat ding mee genomen naar het bos en aan de riem gehangen voor de zekerheid. Hier in de buurt kun je meestal nog wel ergens een straat in slaan ofzo.

Jullie hebben gelijk. Ik kan het beter voor zijn voordat er een keer iets ergs gebeurd.
Toch blijf ik er wel bij dat ik het er niet helemaal mee eens ben dat hij zich niet kan verdedigen. Tuurlijk moet het niet tot een gevecht komen, maar hier in de buurt woont ook iemand met een kruising reu die altijd los loopt en niet luisterd. Die hond is niet helemaal in orde volgens mij want ik hoor van meer buurt bewoners dat zijn honden zomaar andere te grazen nemen. Maar pasja en die reu van hun kunnen elkaar bloed wel drinken. Als pasja een muilkorf om heeft en we komen die hond tegen en hij klapt er op, wat dan? Ik kan in mijn eentje (want baasje loopt nog 3 blokken veredr en doet geen enkele moeite om er wat aan te doen omdat die hond het baasje zelf ook pakt :19: ) niet 2 honden uit elkaar houden.
Op dat moment kan pasja zich niet verdedigen en wordt het waarschijnlijk alleen maar erger met zijn grote bek :19: en zit ik met een hond met weet ik wat voor een verwondingen. Daar pas ik ook voor.

Pasja pakt overgens absoluut geen kinderen hoor, even voor de duidelijkheid :ok:

Maar ja katten en duiven en al het andere dat leeft vreet hij het liefst op tot paarden aan toe. En geloof me, dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik kreeg spontaan haast een hyperventilatie aanval :eek: en bel mijn buren ervoor uit hun bed :wink: :mrgreen:

Vaker met amos wandelen is ook een goeie voor zijn sociale contact met andere honden. Dat vond ik toen wel een hele rare gewaar-wording hoe pasja toen deed. Zo ken ik hem echt niet :mrgreen: Maar het jagen zal er niet minder om worden denk ik.

Ik ga maar flink oefenen met de muilkorf want hij vind het maar niks zo'n ding en dan moet ik maar kijken hoe ik de vriendelijke buurhond ontloop.

Honden worden toch alleen ingeslapen als ze mensen bijten trouwens :N:
niet dat ik pasja dus maar raak laat bijten naar honden en katten enzo :neenee: maar ik dacht dat dat alleen te maken had met gevaar voor mensen :19: Dat doet er dus verder niet toe maar daar ben ik dus wel benieuwd naar.
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Hier een plaatje van 't muilbandje wat ik voor Riba heb,
http://i76.photobucket.com/albums/j34/c ... uxe220.jpg
besteld bij dogmountain.
Ik heb haar aan een leren politielijn lopen, misschien is dat makkelijker voor jouw binnen de bebouwde kom i.v.m onder controle houden en kan je 'm aan de flexi doen als je wat meer vrijheid hebt. Dan zijn de katten e.d. ook veilig.
Heb je nergens een omheind veld in de buurt waar je 'm lekker kan laten rennen? Waar ik hiervoor woonde mocht ik op een omheind sportveld komen mits er niet gegraven of gepoept werd. Succes!

Wat betreft dat inslapen, volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn. Je kan wel een aanlijn -en muilkorf gebod krijgen als iemand een aanklacht indiend. Maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen.
laeken
Zeer actief

pasja85 schreef:Als pasja een muilkorf om heeft en we komen die hond tegen en hij klapt er op, wat dan? Ik kan in mijn eentje (want baasje loopt nog 3 blokken veredr en doet geen enkele moeite om er wat aan te doen omdat die hond het baasje zelf ook pakt :19: ) niet 2 honden uit elkaar houden.
Op dat moment kan pasja zich niet verdedigen en wordt het waarschijnlijk alleen maar erger met zijn grote bek :19: en zit ik met een hond met weet ik wat voor een verwondingen. Daar pas ik ook voor.
Waarom denk je dat het alleen maar erger wordt als hij zelf niks doet? Hij bijt alleen die andere hond niet terug maar verder verandert er weinig :19: Het kan zelfs zo zijn dat hij helemaal niet zo makkelijk provoceert als hij gemuilkorft is omdat hij voelt dat hij niets kan. Dat zou alleen maar mooi zijn naast het feit dat jij ook echt iets kan ondernemen tegen de eigenaar. Als Pasja gebeten wordt en zelf niets gedaan heeft en aangelijnd liep met muilkorf kan je aangifte doen in de hoop dat die hond een aanlijngebod krijgt :ok: Als hij de andere hond ook bijt zegt de politie meestal, tja, waar 2 honden vechten..........

En je moet niet vergeten dat de keerzijde van deze medaille is dat hij zelf een keer een jonge reu kan grijpen die nooit van plan was rottigheid uit te halen. De hond van mijn nichtje wilde met 13 maanden kennis maken met een reu in een losloopgebied die hem daarna gegrepen heeft om niet meer los te laten. De jonge reu van mijn nichtje hield zich maar dood na een tijdje en heeft zijn hele leven noodweeragressie naar dominante reuen getoond. Dat is wat een hond kan aanrichten als hij echt agressief reageert op een reu. :19: Dan is het zich niet kunnen verdedigen een klein detail denk ik.

Maargoed, je moet wel vinden dat hij echt wat doet met andere honden. Heeft hij nooit echt gebeten en schade aangericht dan wordt het een ander verhaal en zou ik hem ook niet muilkorven daar waar geen katten zitten. Tenminste, als hij alleen op provocerende reuen reageert. Bijt hij wel echt door dan ben je eigenlijk soort van verplicht andere honden te beschermen tegen Pasja.

Ik heb een hond gehad die maar wat graag honden aanviel. Ze luisterde echter altijd en viel alleen aan als ze niet anders kon (honden die bleven zieken en echt op mij en mijn volgende hond vlogen). Dan nog geen bloed dus dan is de noodzaak van een muilkorf er niet :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als twee honden matten waarvan 1 geen schade kan maken kun je je makkelijker in het gevecht storten omdat je maar 1 hond hebt om je op te richten. Kortom, gewoon een muilkorf om als je dat nodig vindt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Overigens zou ik de muilkorf wel degelijk altijd om doen, en niet meenemen-voor-het-geval-dat. Tien tegen een ben je te laat op het moment dat het er echt om gaat. Als jij die kat in de struiken simpelweg niet ziet heeft Pasja die dus alsnog te pakken. Heb je een muilkorf en nog een stukke kat, dat vergeef je je zelf ook niet...

Ik ben met Ferro al meermalen blij geweest dat ie hem om had, juist vanwege de dingen die ik helemaal niet had zien aankomen.

Afbeelding

Milou85
Zeer actief

weet je wat ook mee speeld (daarom heb ik iets met dat verdedigen verhaal). Ik weet niet waarom hij zo doet. Wij hebben hem gekregen toen hij 1 jaar was. Toen had hij het al dat hij zo was tegenover andere reuen.
Het kan zijn vanwege zijn karakter (de mechelaar en de akita zijn allebei niet echt onderdanige honden natuurlijk :roll: ) dus dat het gewoon pure dominatie is. Maar stel nou dat hij het doet omdat hij inderdaad een verleden heeft waarin hij zo goed als opgevreten werd door andere honden en hij dus denkt dat hij zich tegen alle andere honden moet verdedigen? Als hij dat dan niet kan wordt zijn 'agressie' naar andere honden toch alleen maar erger?

Hij krijgt hem toch wel om hoor. En tuurlijk zal ik ontmoetingen met andere potentiele vechtjassen te vermijden, maar ik zou het zo zielig vinden als hij zo is omdat hij zich wil verdedigen vanuit angst.
Ik praat zijn gedrag dus niet goed, want ook agressie uit angst is vervelden en gevaarlijk. En ik denk ook niet dat hij daarom zo is zoals hij is hoor.
het komt na mijn idee puur uit het feit dat hij denkt dat hij alles en iedereen aan kan en dat deze buurt van hem is, samen met silly juda en izzy (want die zijn alleen leuk volgens hem :pffff: :mrgreen: ).

En wat betreft het echt doorbijten, dat doet hij dus inderdaad ook.
Dat is twee keer voorgekomen. 1 keer waardoor ik de uiteindelijke slachtoffer was en met 4 hechtingen in het ziekenhuis belande omdat ik ingreep (dommm :roll: ). Die hond (de bouvier van mijn ouders) had toen dus ook een gaatje in zijn kop en een 'scheurtje' in zijn nek.

En een keer op de hondenclub, pakte hij een 'klasgenoot' (klasgenoot hem eerst ook) en terwijl deze zich op een gegeven moment over gaf en alleen maar weg wilde ging pasja door :N: :(: ook deze hond had een wondje aan zijn poot.

Dit soort dingen zijn zo jammer want daarnaast (tegen mensen) en met izzy en juda is hij zoo leuk. En met silly gaat ook alles fantastisch :cheer: :cheer: .
Dus wat pasja nou precies denkt en wil :19: ???

Aan de muilkorf went hij al aardig. Hij gaat niet meer steeds liggen om dat ding af te werken :ok: gelukkig. Want dat loopt zo langzaam :wink: Ook drukt hij dan steeds zijn neus tegen je been en in je knie. Loopt ook niet heel makkelijk :pffff: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je kan zo weten waarom hij dat doet door naar hem te kijken als hij reuen ontmoet. De honden die jij beschrijft waar hij goed mee is zijn teven en een gecastreerde reu, niets van te duchten dus en dus ook geen reden om een punt te maken. Hij is de reu :19:

Of is Silly ook een reutje? Moet bekennen dat ik dat niet weet :N: Maar dan nog, die kan hij zo de baas en dat blijft ook zo naast dat hij dat weet.

Rent hij op andere reuen af en heeft hij een hoge staart, oren naar voren, haren omhoog dan kan je er vanuit gaan dat hij van knokken houdt of dominant is. Loopt hij liever weg voor reuen en drukt hij zich iets dan is hij onderdanig en evt bang.

Stort hij zich met hoge houding op reuen zonder eerst te snuffelen en even wat om mekaar heen te draaien dan kan hij ook slechte ervaringen hebben.

Dus ik ben benieuwd. Ik persoonlijk denk dat het een dominante hond is door de rassenmiks in combinatie met thrillseaking wat weer echt wat voor een mechel is die geen echt werk doet. Vechten is toch een ultieme uitlaatklep en veel honden houden wel van wat aktie en adrenaline. Ik denk dat veel mensen dat niet met me eens zijn maar ik zie het toch wel erg vaak bij jonge testosteronbommen die druk van karakter zijn en veel winnaarservaringen hebben door hun omvang en uiterlijk :wink:

Mocht het zo zijn dat je denkt dat je eigenlijk meer macht over Pasja zou moeten hebben dan kan het zijn dat hij teveel praatjes heeft omdat jij hem die geeft. Een reu die verder omlaag in de rangorde staat is beter terug te roepen en makkelijker van vechten te weerhouden. Het zou een idee kunnen zijn Pasja strakker en beter onder appel te zetten om hem zo controlleerbaarder te maken als je denkt dat het daar een klein beetje aan schort. Dan zou een "je laat het he! :devil: " voldoende kunnen zijn om hem op andere gedachten te zetten als de andere hond niet al voor zijn neus staat :wink:
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

MARC_S schreef:

Koop gewoon een mooie nette muilkorf voor als hij los loopt en evt een halti voor als hij aan de riem zit. Dan kan je ook enigzins voorkomen dat hij gaat bijten door die halti dicht te trekken :ok:
Een halti is niet echt geschikt als muilkorf. Die loopt nl net achter de bek langs. :neenee:

Er bestaan wel muilbandjes die wel om de bek gaan. Die zien er ook nog eens niet zo afschrikwekkend uit.

Afbeelding
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Milou85
Zeer actief

MARC_S schreef: Of is Silly ook een reutje? Moet bekennen dat ik dat niet weet :N: Maar dan nog, die kan hij zo de baas en dat blijft ook zo naast dat hij dat weet.

Ja silly is ook een reutje en pasja heeft het nog nooit in z'n bol gehaald om hem ook maar iets te doen. als er gecorrigeerd wordt gebeurd dat heel netjes en subtiel waar ik dus onwijs blij mee ben :cheer:
En dat terwijl silly toch een terrier is en toch echt af en toe wel praatjes heeft :19:

Rent hij op andere reuen af en heeft hij een hoge staart, oren naar voren, haren omhoog dan kan je er vanuit gaan dat hij van knokken houdt of dominant is.

Ja dit doet hij als ik hem hemelaal zou laten gaan inderdaad. Hoewel zijn staart altijd omhoog staat vanwege die akita. Hij denkt volgens mij gewoon dat overal waar hij loopt het zijn buurt is. :pffff:

Ik denk dat veel mensen dat niet met me eens zijn maar ik zie het toch wel erg vaak bij jonge testosteronbommen die druk van karakter zijn en veel winnaarservaringen hebben door hun omvang en uiterlijk :wink:

Winnaars ervaring heeft hij zeker inderdaad. Hij heeft nog nooit ook maar het idee gehad volgens mij dat hij zou 'verliezen'. Ik denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren, ik heb namelijk 1 keer gezien dat hij op zijn rug belande en die andere hond dacht dat die hem had natuurlijk. Nou pasja ging helemaal door het lint. Dan wordt hij alleen maar woester. :N: Hoewel ik vind dat hij een keer op zijn sodemieter zou moeten krijgen :N: ben ik toch wel blij dat hij nog nooit met een hond heeft gevochten die zelf ook zoveel vertrouwens heeft als pasja. Want als ik hem dan die paar keer zo heb zien knokken dan denk ik dat als hij met net zo'n hond als zichzelf in aanraking komt dat hij dan gaat tot er 1 van de twee doodt is. Zo fel is hij dan.
Je kan denken dat ik overdrijf maar geloof me, als je hem zo om ziet slaan :eek: :N:

Mocht het zo zijn dat je denkt dat je eigenlijk meer macht over Pasja zou moeten hebben dan kan het zijn dat hij teveel praatjes heeft omdat jij hem die geeft. Een reu die verder omlaag in de rangorde staat is beter terug te roepen en makkelijker van vechten te weerhouden. Het zou een idee kunnen zijn Pasja strakker en beter onder appel te zetten om hem zo controlleerbaarder te maken als je denkt dat het daar een klein beetje aan schort. Dan zou een "je laat het he! :devil: " voldoende kunnen zijn om hem op andere gedachten te zetten als de andere hond niet al voor zijn neus staat :wink:

Nee ik denk niet dat ik eigenlijk meer macht zou moeten hebben over pasja. Tuurlijk zou ik het liefst de macht hebben om hem overal en altijd terug te kunnen roepen. Maar dat zit er gewoon niet in. Vanwege jacht en dominantie.
Ik ben al zo ver met pasja dat ik eigenlijk alles met hem kan. En dat kan niet iedereen met hem. Mijn vriend moet hem bevoorbeeld niet zomaar onverwachts op tillen. terwijl het bij mij niet uitmaakt wat ikl met en bij hem doe. Dat is natuurlijk een stukje vertrouwen, dat ook maar ook zoals laatst in het bos kwam er een hond op ons af gerend zonder baas. En tot dat de bas er was heb ik pasja en die hond uit elkaar kunnen houden door pasja te laten zitten en blijven zodat ik tussen de hond en pasja in kon staan en mee kon draaien om pasja heen. En pasja bleef netjes zitten (met wat moeite natuurlijk want er loopt daar wel een reu om hem heen te springen.
En meestal is het ook zo dat als ik er maar optijd bij ben, als hij bijvoorbeeld een kat ziet. En ik zeg nee hoor denk erom, dan doet pasja niks en kan er tot een meter keurig langslopen. Maar ben ik telaat, heb ik de kat niet op gemerkt en pasja zet het op een lopen dat kan ik me schrap gaan zetten. :smile2: want sterk is meneer ook wel en heeft er op dat moment geen idee van dat er nog een riem aan hem vast zit die op een gegeven moment ophoud
.

Nog even over dat stukje over werken met de hond. Ik zou dus heel graag gaan speuren en of pakwerken met hem. Maar hij kan niet los. Nou heb ik gehoord dat er van die clubs zijn waar alles dus gewoon aangeleind gebeurd aan zo'n soort longeer lijn voor paarden. Hoe en waar vind ik zo'n club. Wij hebben hier in assen namelijk een duitse herder club een een mechelaars club maar ik mag bij geen van beide vanwege de kruising :19:
Maar ik zou zoiets dus eigenlijk graag recreatief doen.
En omdat er op de kynologen club zo vaak honden wel even loslopen en jij je hond ook los moet laten wil ik daar dus niet meer heen, omdat meneer sinds hij weet dat hij weg kon dat ook iedere keer deed.
En pasja is wel gek op dingen doen dus ik wil graag met hem sporten. Wat maakt me niet eens zo veel uit als hij en anderen maar aan de (lange) riem kunnen blijven
.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”