Ik ga ook even een duit in het zakje doen

.
Ik heb, behalve mijn 3 collies, ook 2 katten. Ik had er 5 maar helaas zijn er de laatste 2 jaar 3 overleden. Op 1 kat na, zijn/waren het buitenkatten. Dat betekent dat ze in de winter een uurtje en in de zomer een paar uurtjes naar buiten mogen (niet 's nachts). In mijn buurt heeft iedereen katten en heel soms vind je wel eens een drol in de tuin maar omdat ze er geen visitekaartje naast leggen, kan het van je eigen of van de buurkat zijn. Iedereen ruimt dat dan ook zonder mopperen (nou ja, soms wel natuurlijk

) op.
Mijn probleem is dat één van de katten van de buren alle andere katten terroriseren. Zij (een veel te dikke enorme schildpad) beschouwt de hele straat, inclusief tuinen, als haar territorium. En zij heeft een bijzondere hekel aan mijn Parcival. En Parcival is al zo'n neuroot dat als er een hard geluid is, hij zo ongeveer een beroerte krijgt en hij wordt regelmatig in elkaar gemept door de buurkat. De laatste keer heeft hij dit met een enorme ontsteking in zijn poot moeten bekopen. En ik heb al eerder dierenartsrekeningen voor gerafelde oren en beetwonden kunnen betalen.
Het kreng (de buurkat dan

) achtervolgt Parcival zelfs tot in mijn eigen huis. Regelmatig moet ik haar de tent uitjagen (helaas doen mijn honden dat niet

).
Maar als Parcival weer eens gewond thuis komt, weet ik wel wie het heeft gedaan, maar bewijs het maar eens.
Ik erger me groen en geel aan het beest en ik moet bekennen dat áls ik haar een keer te pakken krijg, ze een enorme rotschop van me krijgt. Helaas is het me nog niet gelukt, omdat ze de benen neemt als ze me ziet (hoe zou dat nou komen?

). Ik heb het er met mijn buurvrouw wel eens over gehad maar die heeft ook zo'n houding van 'tja, katten moeten naar buiten en dat hoort er nu eenmaal bij'