Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te voorzichtig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik lijn mijn honden ook altijd aan bij kleine hondjes, Baco doe wel erg voor zichtig maar een poot op de verkeerde plaats-en het andere hondje heeft een hernia voor t leven, :denken: Bij Ducain pieker ik er helmaal niet over hem los te laten die beukt er echt op los :eek: die kan niet voorzichtig, maar bij mijn honden vragen ze ook nooit van laat maar spelen en laat maar los :mrgreen:, maar ik zou het ook niet doen hoor gewoon om ongelukjes te voorkomen
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Natas. schreef:Nee hoor, ik vind niet dat je te voorzichtig bent.
En geld voor de DA zou ik in dit geval niet aanbieden.
Mijn antwoord ook :ok: .
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik vind het heel positief dat je er zo mee omgaat. Zo zouden meer mensen dat moeten doen :wink:
De rekening zou ik ook niet betalen, je hebt gewaarschuwd en dan is het ook klaar.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo is niet al te groot, en ik zou juist blij zijn als iemand met een grotere hond zijn hond aanlijnd omdat hij wéét dat het anders te ruw wordt.

Hij vindt het leuk om met grotere honden te spelen, maar alleen als die rustig aan doen.

Ik vind het goed dat je het aangeeft.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Je bent goed bezig als je hem aanlijnd!

Robbie is klein. Op zich wil ik wel dat hij went aan grote honden, maar als er bij voorbaat al iemand zegt dat het niet zo slim is, is dat alleen maar mooi.
Er zijn namelijk al genoeg mensen die roepen dat hun hond nooit wat doet en dat Robbie daarna onder de voet gelopen wordt.
Mijn tante heeft Flatcoated Retrievers en dat zijn grote honden waarvan ik weet dat die geen gekke dingen zullen doen omdat die goed opgevoed zijn. Maar de rest?
We zijn wel eens besprongen door een Berner Sennen.
En laatst kwam er van de overkant van de straat een Golden Retriever op ons afgestormd. Er liepen twee jongens bij en die hadden ons wel gezien maar ze dachten dat de hond wel bleef staan, even en daarna galoppeerde hij op ons af.
En net zo met de American Bulldog van twee straten verderop. Die komt ook met een noodvaart op hem af. Het gaat wel goed, maar waarom doe je hem dan niet even aan de lijn...
Er kan immers ook zo een auto aankomen...

Jij bent gewoon goed bezig. En als je mij was tegengekomen en je had aangegeven dat jouw hond beter aangelijnd kan blijven, nou wie ben ik dan om je tegen te spreken?
Aan de lijn kunnen ze ook wel kennis maken ja...
chris10e
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door chris10e »

Nou ik vind je niet te voorzichtig, ben juist blij te horen dat je op deze manier handeld. Ik ben nu dus zo'n kleine hond eigenaar. Mijn hond is dus geregeld de l.u.l. door grote honden, die los lopen. Wanneer een hondeneigenaar mij een waarschuwing geeft om mijn hond niet bij de zijne te laten dan doe ik dat dus ook niet. Wanneer ik dat alsnog doe en er gebeurd iets dan is dat gewoonweg mijn schuld. Vind dus ook niet dat je de kosten op je hoeft te nemen.
Gr christine :ok:
chris10e
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door chris10e »

Nou ik vind je niet te voorzichtig, ben juist blij te horen dat je op deze manier handeld. Ik ben nu dus zo'n kleine hond eigenaar. Mijn hond is dus geregeld de l.u.l. door grote honden, die los lopen. Wanneer een hondeneigenaar mij een waarschuwing geeft om mijn hond niet bij de zijne te laten dan doe ik dat dus ook niet. Wanneer ik dat alsnog doe en er gebeurd iets dan is dat gewoonweg mijn schuld. Vind dus ook niet dat je de kosten op je hoeft te nemen.
Gr christine :ok:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

alhoewel ikzelf 2 bouviers heb die heel voorzichtig zijn en mijn kleine havanezer dus grote honden gewend is ben ik blij dat er mensen zijn zoals jij want ik heb mijn havie toen ze pup was heel vaak moeten "redden" voor lompe labradors (lees jachthonden)die altijd haar omver moesten hollen of er even lekker bovenop moesten staan, gelukkig is ze nu snel en wendzaam zodat ze lompe honden gewoon te slim af is.
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Bedankt voor de reactie's.
Heb de eigenaar van het hondje gesproken, en er zijn rugfoto's gemaakt waar gelukkig niets op was te zien.
Hondje moet nu 5 dagen op de rymadyl, en daarna moet het beter gaan.
Eigenaar vond dat het zijn eigen schuld was, en vroeg of ik janus voortaan toch maar aan de lijn wou laten (ja duuh tuurlijk doe ik dat!)

Andere kleine hondjes eigenaren in de wijk hebben het verhaal ook al gehoord en gaan met een grote boog om janus heen :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

janus-powerrr schreef:
Andere kleine hondjes eigenaren in de wijk hebben het verhaal ook al gehoord en gaan met een grote boog om janus heen :roll:
tja dat krijg je dan he... lekker he zulke verhalen... moet je eens aan die mensen vragen wat hun verteld is/wat ze gehoord hebben, wedden dat het een heel ander verhaal is dan de werkelijkheid :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

janus-powerrr schreef:Bedankt voor de reactie's.
Heb de eigenaar van het hondje gesproken, en er zijn rugfoto's gemaakt waar gelukkig niets op was te zien.
Eigenaar vond dat het zijn eigen schuld was, en vroeg of ik janus voortaan toch maar aan de lijn wou laten (ja duuh tuurlijk doe ik dat!)

Nou fijn dat er niets met het hondje aan de hand is verder.

Fijn is dat he dat iedereen gelijk met een boog om je heen loopt :roll:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

bianca83 schreef:
janus-powerrr schreef:Bedankt voor de reactie's.

Nou fijn dat er niets met het hondje aan de hand is verder.

Fijn is dat he dat iedereen gelijk met een boog om je heen loopt :roll:
Ach door de grote boog lopen de kleintjes weer een of twee meter extra op een dag :mrgreen:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik lees het nu net
gelukkig is het voor beide partijen goed af gelopen
maar jij weet nu wel zeker dat tijdens het uitlaten
wel de ruimte hebt :ok: :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als ik een vreemd klein hondje tegenkom met Yla, maak ik er altijd even vast voor de zekerheid. Rottweilers kunnen nogal eens lomp zijn, maar ze heeft 2 kleine vriendjes, en daar doet ze echt voorzichtig mee. De ene is kleiner dan een kat, en de ander iets groter dan een rat....Yla doet er voorzichtig mee, en die kleintjes zijn natuurlijk wel erg snel en wendbaar.... :ok: :ok:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

angela en joek schreef:
en net wat saffie al zegt, het is voor de hond ook veel leuker als hij een maatje heeft waar echt lekker mee kan ravotten, daarom heb ik ook nu voor 2 herders gekozen, en niet zoals hiervoor een jack russel en een herder. ook leuk hoor, maar echt spelen gaat niet.
Is niet perse waar hoor. IK heb een Sheltie (38 cm) en een mix (68 cm, 28kg, zeg maar een forse mechelse herder formaat). Die doen dus de hele dag niets anders als samen spelen, en dat gaat er ruw aan toe! En meestal is dat 'op uitnodiging' van de sheltie Argos. Als hij zich verveelt gaat hij de mix (Chacho) lopen klieren, in zijn poten bijten, grommen, in zijn nekvel bijten, in de hoek drijven, ga maar door. Chacho gaat daar dan vanzelf een keer op in, en dan jagen ze achter elkaar aan. Een boel gegrauw, tanden geblikker en ga maar door. In het begin schrok ik daar even van, ik dacht dat het menes was. Maar niet dus, ze wisselen het feilloos af (wie dus achter wie aan zit) en echte beten komen nooit voor. Ook aan de koppies is te zien dat ze de grootste lol hebben. Chacho is dan meestal het eerste moe en duikt in zijn hokkie, gaat liggen slapen en een tijdje later begint het weer van voor af aan.
Moraal: twee hondjes van verschillend formaat kunnen de grootste lol hebben samen!

C.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Casey schreef:
angela en joek schreef:
en net wat saffie al zegt, het is voor de hond ook veel leuker als hij een maatje heeft waar echt lekker mee kan ravotten, daarom heb ik ook nu voor 2 herders gekozen, en niet zoals hiervoor een jack russel en een herder. ook leuk hoor, maar echt spelen gaat niet.
Is niet perse waar hoor. IK heb een Sheltie (38 cm) en een mix (68 cm, 28kg, zeg maar een forse mechelse herder formaat). Die doen dus de hele dag niets anders als samen spelen, en dat gaat er ruw aan toe! En meestal is dat 'op uitnodiging' van de sheltie Argos. Als hij zich verveelt gaat hij de mix (Chacho) lopen klieren, in zijn poten bijten, grommen, in zijn nekvel bijten, in de hoek drijven, ga maar door. Chacho gaat daar dan vanzelf een keer op in, en dan jagen ze achter elkaar aan. Een boel gegrauw, tanden geblikker en ga maar door. In het begin schrok ik daar even van, ik dacht dat het menes was. Maar niet dus, ze wisselen het feilloos af (wie dus achter wie aan zit) en echte beten komen nooit voor. Ook aan de koppies is te zien dat ze de grootste lol hebben. Chacho is dan meestal het eerste moe en duikt in zijn hokkie, gaat liggen slapen en een tijdje later begint het weer van voor af aan.
Moraal: twee hondjes van verschillend formaat kunnen de grootste lol hebben samen!

C.
maar dat zijn je eigen honden en geen vreemde honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CKS
Zeer actief

malinois schreef:
Casey schreef:
angela en joek schreef:

C.
maar dat zijn je eigen honden en geen vreemde honden
Had zij het ook over...ik heb het even dik gemaakt. Terugkomend op de TS: helemaal met je eens, als je weet dat je een lompe hond hebt gewoon niet met kleine beessies laten spelen. Geen problemen maken waar ze niet zijn.

C.
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

Casey schreef:
angela en joek schreef:

C.
ja maar dat zijn idd twee honden die samen wonen, en idd dus geen vreemden die elkaars bewegingen niet kennen.

lekker rennen ging ook altijd goed tussen die 2, maar echt lekker rollebollen, en samen over de grond dweilen zoals noah nu doet met bajka ging gewoon niet.

ik weet niet hoe zwaar je sheltie is, maar mijn jr haalde dus net goed de 24 cm en was vier kilo zwaar, en daar ga je niet als 33 kilo wegende herder mee liggen rollebollen
CKS
Zeer actief

angela en joek schreef: ja maar dat zijn idd twee honden die samen wonen, en idd dus geen vreemden die elkaars bewegingen niet kennen.

lekker rennen ging ook altijd goed tussen die 2, maar echt lekker rollebollen, en samen over de grond dweilen zoals noah nu doet met bajka ging gewoon niet.

ik weet niet hoe zwaar je sheltie is, maar mijn jr haalde dus net goed de 24 cm en was vier kilo zwaar, en daar ga je niet als 33 kilo wegende herder mee liggen rollebollen
Iik weet ook niet precies hoe zwaar de sheltie is, maar hij is wel en stuk groter dan jouw JR: hij meet 38 cm. Verder zijn ze inderdaad 100% op elkaar ingespeeld, en bovendien is mijn mix de allerliefste hond ter wereld (nee écht!). Hij pikt echt álles van de sheltie: ruw spelen en zo (ook als de mix er geen zin in heeft, dan negeert hij het een beetje maar hard corrigeren doet hij niet) maar zelfs dat de sheltie het vlees uit zijn bak jat.
In het park is het opeens heel anders: dan is hij veel te dominant om los te kunnen. Als hij een reu tegenkomt gaat ie meteen staan patsen en als die andere reu dat niet pikt is het knokken. Met andere hondjes spelen is dus geen optie.

Groetjes,

C.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”