Even een aanvulling. De parson jack russel bestaat helemaal niet. Het is of een jack russell terrier of een parson russell terrier
Een jack van een goede fokker kan een heel leuk hondje zijn wat wel energiek is maar toch ook rustig kan zijn
De cairns die hier in de buurt allemaal lopen zijn echt drukke hondjes die van hot naar her vliegen, of ze zijn juist heel bangig
De schotse terrier vind ik zelf heel leuk, maar ze zijn wel breed voor je luikje

. verder hebben ze een best stevig eigengereid karakter, maar oh zo leuk en innemend met de kop van hun.
Beagle vind ik aparte hondjes om zomaar als huishond te houden (moet zeker wel kunnen). Deze vragen heel veel beweging en kunnen veel geluidsoverlast geven omdat ze van nature niet gemakkelijk alleen zijn (uiteraard heb je dan nog wel een andere hond, dat scheelt)
West highland white terrier zit heel veel met huidproblemen. Het schijnt (ik ben er niet echt super in thuis) dan 3/4 van de hondjes van dat ras veel huidproblemen hebben, van vroege leeftijd af aan of vanaf wat oudere leeftijd. Dit is niet leuk en kan heel heftig zijn.
Norfolk terrier vind ik schitterend met de prachtige koppen van hun, helaas lijken dit me ook nogal pittige hondjes te zijn hoor.
kooiker vind ik hele leuke hondjes om te zien. Ook een paar jaar een oppas kooiker gehad en super leuk karakter naar bekenden (vreemde wilde hij niets van weten). Vind ze er ook heel grappig uitzien!
Zomaar hier even in het kort wat ik van de hondjes vind uit je lijstje. Echt thuis ben ik niet in deze rassen, maar dit is gezien vanuit de hondjes hier in de buurt en op ringtraining