Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras past het beste bij mijn hondje?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Welk ras past het beste bij mijn hondje?

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ja, ik weet het, het duurt nog lang. (zie ook mijn topic in veteranen hoekje)Minstends 2 jaar voordat wij een pup nemen. Maar toch wil ik graag deze vraag stellen:
Welk ras past het beste bij Xena?

Karakter van xena;
Lief, aanhankelijk, redelijk waaks, soms wat druk, kan heel rustig zijn (1 uur in boodschappentas zitten zonder te zeuren :wink:), lichte verlatingsangst (piepen als iemand door deur weg gaat en zij mag niet mee, piepen in bench de eerste 5-10 minuten.)

Weegt 4 kg, 5 maanden oud, 20,5 cm hoog.

Eisen voor het ras:
niet té veel vachtverzorging (minder dan 1x per dag kammen), zo min mogelijk waaks, kan redelijk alleen thuisblijven, niet te druk, lief, aanhankelijk, niet té gevoelig.

Niet meer wegen dan 15 kg, niet hoger dan 35-40 cm.

Wij dachten zelf eerst aan een calvaliertje, maar die hebben zo veel rasproblemen. We willen deze keer wél een goede fokker, een ook een stamboom. Bedelende ADHD hondjes (zo was xena vroeger) daar beginnen we niet meer aan!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat is een druk hondje? is buiten actief en binnen een slaapkop ook druk?

wat jij nu aangeeft zie ik een engels staffordteefje voor me.

misschien voor de hand liggend omdat ik ze zelf heb, maar je omschrijving vind ik goed passen.

ze zijn druk als je ze uitdaagt, maar als ik ze niet uitdaag in huis dan moet ik ze zoeken en liggen ze ergens te pitten...

maar je teefje is pas 5 maanden. idd niet alleen wachten met een hondje erbij, maar ook met bepalen wat haar echte karaktewr is.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:wat is een druk hondje? is buiten actief en binnen een slaapkop ook druk?

wat jij nu aangeeft zie ik een engels staffordteefje voor me.

misschien voor de hand liggend omdat ik ze zelf heb, maar je omschrijving vind ik goed passen.

ze zijn druk als je ze uitdaagt, maar als ik ze niet uitdaag in huis dan moet ik ze zoeken en liggen ze ergens te pitten...

maar je teefje is pas 5 maanden. idd niet alleen wachten met een hondje erbij, maar ook met bepalen wat haar echte karaktewr is.
Inderdaad, dat klopt maar de voorpret is zo leuk. Kan ik nog 2 jaar rassen vergelijken :cheer:

Met een drukhondje bedoel ik vooral binnen druk, dat willen we dus niet te veel. Dat was xena wel toen ze hier net was, ze had in haar hele leven (toen 8 weken) nog nooit rustig kunnen gaan liggen. Omdat ze uit een roedel met verstoorde rangorde komt (honden gaan op hoofden van mensen liggen, rijden op mensen, vallen een van hun roedel genoten aan met hechtingen tot gevolg :denken: :eek: DAT DUS NOOIT MEER)

Ik ga wat opzoeken over engelse stafford.

*update*
ik zie geen engelse stafford bij erkende rassen van de federatie staan :denken:
Wel een amerikaanse stafford, een ook een engelse bulldog.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

de officiele naam is staffordshire bull terrier

www.sbtcn.nl is de rasvereniging
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:de officiele naam is staffordshire bull terrier

www.sbtcn.nl is de rasvereniging
bedankt :ok:

Als ik zo een beetje kijk ziet het er goed uit :wink: het zijn erg mooie honden en de rasstandaard spreekt me wel aan.

Alleen...

De schofthoogte is VANAF 35 cm, maar misschien krijg ik mijn ouders overgehaald tot schoft max 40 cm :19:

Aangezien je ze zelf fokt heb ik een vraagje, hoe breed zijn de schouders?
Dit in verband met ons hondenluikje. Wat ze gaan gebruiken als ze alleen moeten blijven. De doorgang daarvan is maar 35 cm breed (ik zal nog 1 x kijken voor de zekerheid)
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Dit zijn honden waarvan ik graag ervaringen wil. Zijn ze waaks, niet waaks. Aanhankelijk, niet aanhankelijk. :wink:

- border terriër ( http://www.borderterrier.nl)
- cairn terriër ( http://www.nctc.nl/index.php?pid=1&taal=nederlands)
- fox terriër gladhaar ( http://www.nederlandsefoxterrierclub.nl/)
- Jack russell terriër (word ook als niet waaks gezien, wij hebben wel een ander exemplaar, zonder stamboom) http://www.nvjrt.nl/
- Japanse terriër
- Norfolk terrër ( http://www.norfolk.nl/)
- Norwich terriër (is er verschil met de norfolk http://www.norwichterrier.nu/)
- Parson Jack Russell terriër (is er verschil met de Jack behalve de hoge pootjes? http://www.parsonrussellterrier.nl/)
- West highland white terriër ( http://www.whwt-club-nederland.nl/)
- Schotse terriër ( http://www.stcnl.nl/)
- Basset bleu de gascogne (eigenlijk boven de 15 kg, maar we zullen kijken. http://www.xs4all.nl/~brakken/)
- Basset fauve de bretagne (eigenlijk te zwaar http://www.fauvedebretagne.nl/)
- Beagle (eigenlijk te zwaar http://www.beagleclub.nl/)
- Amerikaanse Cocker (net iets te hoog http://www.acsn.info/)
- Engelse Cocker (net iets te hoog http://www.spanielclub.nl/nsc/)
- Kooiker (vind ik zo leuk, maar is waaks en geen allemansvriend :jank: http://www.kooikerhondje.nl/)
- Cavalier King Charles spaniel (zo jammer van die slechte gezondheid http://www.cavalierclub.nl/)
- maltezer (vind ik zó lief, maar vader vind het té veel schoothondje een veel vachtverzorging nodig. Hoe houd je maltezers zo kort, en moet je dan de vacht nog steeds veel verzorgen. Want in de rasstanddaard zie je van die wandelende vloerkleden (sorry :N:))

(sorry alle Bull terrier fans, ik hou niet zo van die vorm hoofd van de bull terrier :oeps:, anders paste hij zeker in mijn lijstje)

Het is een lange lijst geworden, graag reacties van mensen die denken dat je een ras voor mij weet.
Laatst gewijzigd door Ianthe op 20 okt 2006 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

borderterrier hebben mijn oom en tante... Ik vind het eerlijk gezegd geen geweldig beestje, maar hij is wel superlief en rustig...

Overigens, geen fci ras (volgens mij?) maar een markiesje? is dat niets?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eisen voor het ras:
niet té veel vachtverzorging (minder dan 1x per dag kammen), zo min mogelijk waaks, kan redelijk alleen thuisblijven, niet te druk, lief, aanhankelijk, niet té gevoelig.
Niet meer wegen dan 15 kg, niet hoger dan 35-40 cm.

Kooikerhondje: weinig vachtverzorging nodig, kan redelijk alleen thuisblijven, speels maar niet overmatig druk, lief en aanhankelijk voor de baas. Tussen de 10 en 15 kilo, tussen de 36-42 cm.

Maar: vaak waaks en erg gevoelig. En inderdaad geen allemansvrienden wat je zelf al schrijft.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Jacksel schreef: maar een markiesje? is dat niets?
Daar zat ik ook aan te denken!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Pink0Pink schreef:

Het is een lange lijst geworden, graag reacties van mensen die denken dat je een ras voor mij weet.
Ik zou wat voor school gaan doen :mrgreen:

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Jacksel schreef: maar een markiesje? is dat niets?
Daar zat ik ook aan te denken!
Ja :ok: Leuke hondjes, maar helaas wél waaks. En we hebben hier al een Russel die bij elk geluidje aanslaat wat ze hoort :denken:. Vooral de buren, maar die mensen doen stom tegen haar (tegen roepen en grommen) en het zijn stomme mensen. Verder slaat ze aan als ze honden hoort blaffen. Dus in totaal meestal een keer of 5 per dag.

En overigens is een borderterrier wél een FCI ras want ik heb alle rassen opgezocht bij de FCI (www.kennelclub.nl)

En voor alle mensen met een kooiker (zoek stok! + starfleet) zijn de kooikers erg waaks? En als ze dan niet zo vriendelijk doen tegen vreemden is dat dan aggressief of onderdanig (Xena is ook geen grote allemans vriend, een beetje onderdanig tegen mensen en honden)
starfleet schreef:
Pink0Pink schreef:Het is een lange lijst geworden, graag reacties van mensen die denken dat je een ras voor mij weet.
Ik zou wat voor school gaan doen

Anne
hmm, hier zal ik maar niet op in gaan :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jacksel had het ook over het markiesje, aangaande geen FCI erkend ras , maar dat is het dus wel bijna :wink: ze zijn bezig, nu nog veelal vr of bijlage. maar dat is dus niet niet erkend, alleen in opbouw

·- Markiesjes register
·- Voorlopig Register, of V.R.
·- Bijlage (bijna)
·- Nederlands Honden Stamboek, of N.H.S.B. (nog niet)
Zoek stok!
Zeer actief

Pink0Pink schreef: En voor alle mensen met een kooiker (zoek stok! + starfleet) zijn de kooikers erg waaks? En als ze dan niet zo vriendelijk doen tegen vreemden is dat dan aggressief of onderdanig (Xena is ook geen grote allemans vriend, een beetje onderdanig tegen mensen en honden)
Wat vind jij erg waaks? Bram slaat aan als iemand de tuin in komt lopen. Als het donker is, slaat hij bij iedereen aan die langs de tuin loopt, dus dan mag hij niet meer in de tuin zijn :mrgreen:

Er is veel verschil hoor, ik ken Kooikers die niet waaks zijn en Kooikers die extreem waaks zijn en alles daartussen.

Niet zo vriendelijk tegen vreemden uit zich bij Bram in blaffen als iemand hem zomaar gaat aaien en hij niet weg kan. Hij ontloopt mensen zoveel mogelijk, behalve bekenden natuurlijk. Die bespringt hij enthousiast.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:jacksel had het ook over het markiesje, aangaande geen FCI erkend ras , maar dat is het dus wel bijna :wink: ze zijn bezig, nu nog veelal vr of bijlage. maar dat is dus niet niet erkend, alleen in opbouw

·- Markiesjes register
·- Voorlopig Register, of V.R.
·- Bijlage (bijna)
·- Nederlands Honden Stamboek, of N.H.S.B. (nog niet)
ow ok :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Pink0Pink schreef: En voor alle mensen met een kooiker (zoek stok! + starfleet) zijn de kooikers erg waaks? En als ze dan niet zo vriendelijk doen tegen vreemden is dat dan aggressief of onderdanig (Xena is ook geen grote allemans vriend, een beetje onderdanig tegen mensen en honden)
Ontwijkend als het goed begeleid wordt, er zijn ook wel allemansvrienden hoor, maar kan ook de angstagressieve kant opgaan als er niks mee gedaan wordt met de opvoeding en iedereen er maar aan zit.

Elke pup zal mee gaan blaffen met jullie hondje op den duur. Als dat een blaffer is, wordt de pup die je erbij zet dat negen van de tien keer ook.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Wat vind jij erg waaks? Bram slaat aan als iemand de tuin in komt lopen. Als het donker is, slaat hij bij iedereen aan die langs de tuin loopt, dus dan mag hij niet meer in de tuin zijn :mrgreen:

Er is veel verschil hoor, ik ken Kooikers die niet waaks zijn en Kooikers die extreem waaks zijn en alles daartussen.

Niet zo vriendelijk tegen vreemden uit zich bij Bram in blaffen als iemand hem zomaar gaat aaien en hij niet weg kan. Hij ontloopt mensen zoveel mogelijk, behalve bekenden natuurlijk. Die bespringt hij enthousiast.
Ik noem vaak aanslaan waaks, ik noem wat mijn eigen hondje doet ook waaks. Maar als je zo'n duidelijk verschil hebt, kan je dat ook zien als pup van 8 weken. :roll: Ik denk het niet, dus moet je maar geluk hebben. Of is er een duidelijk verschil zichtbaar van waaksheid tussen pups?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Pink0Pink schreef:Of is er een duidelijk verschil zichtbaar van waaksheid tussen pups?
Nee :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ontwijkend als het goed begeleid wordt, er zijn ook wel allemansvrienden hoor, maar kan ook de angstagressieve kant opgaan als er niks mee gedaan wordt met de opvoeding en iedereen er maar aan zit.

Elke pup zal mee gaan blaffen met jullie hondje op den duur. Als dat een blaffer is, wordt de pup die je erbij zet dat negen van de tien keer ook.

Anne
ons hondje vinden wij ook best een blaffertje, we proberen het af te leren met behulp van en waterspuit (tip van hondenschool) maar het werkt niet. Ze is namelijk helmaal gek van water, dus we zullen iets anders moeten verzinnen. Het is gelukkig wel haar enige probleem.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Pink0Pink schreef:Of is er een duidelijk verschil zichtbaar van waaksheid tussen pups?
Nee :wink:
Ik had niets anders verwacht hoor :mrgreen:

We zullen zien, eerst eens wat overleggen en afwachten. En wat meer informatie zoeken zodat we rassen kunnen VERGELIJKEN.
:mrgreen:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Mag ik ook antwoorden, heb ook een kooiker.. :mrgreen: (Of daar moet hij voor doorgaan... :wink:)

Boomer is vooral waaks als ik alleen thuis ben met m.. Dan beschermt hij mij en dat houdt in dat hij gromblaft als hij iets hoort bij de voordeur. Das eenmalig, daarna is hij stil. Is makkelijk, want we wonen in een flat met veel blaffende honden.
's Nachts is hij waakser dan overdag, dan gromblaft hij een paar keer achter elkaar.. :mrgreen:

Boomer is niet onvriendelijk tegen vreemden, hij is gewoon afwachtend en eenkennig als hij iemand niet (goed) kent. Hij gaat soms snuffelen, maar duikt gelijk weg als diegene m aan wil halen.
Agressief is hij totaal niet, onderdanig alleen tegen dominante honden.
Tegen alle andere honden doet hij gewoon normaal, duikt op zn buik om aan te geven dat hij wil spelen, en niet lelijk wil doen en als hij ze kent, rent hij er vrolijk op af, als hij dat mag van mij.. :pffff:
En voor mij is hij perfect, alles wat ik in een hond wil.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Even een aanvulling. De parson jack russel bestaat helemaal niet. Het is of een jack russell terrier of een parson russell terrier :wink:

Een jack van een goede fokker kan een heel leuk hondje zijn wat wel energiek is maar toch ook rustig kan zijn

De cairns die hier in de buurt allemaal lopen zijn echt drukke hondjes die van hot naar her vliegen, of ze zijn juist heel bangig

De schotse terrier vind ik zelf heel leuk, maar ze zijn wel breed voor je luikje :wink: . verder hebben ze een best stevig eigengereid karakter, maar oh zo leuk en innemend met de kop van hun.

Beagle vind ik aparte hondjes om zomaar als huishond te houden (moet zeker wel kunnen). Deze vragen heel veel beweging en kunnen veel geluidsoverlast geven omdat ze van nature niet gemakkelijk alleen zijn (uiteraard heb je dan nog wel een andere hond, dat scheelt)

West highland white terrier zit heel veel met huidproblemen. Het schijnt (ik ben er niet echt super in thuis) dan 3/4 van de hondjes van dat ras veel huidproblemen hebben, van vroege leeftijd af aan of vanaf wat oudere leeftijd. Dit is niet leuk en kan heel heftig zijn.

Norfolk terrier vind ik schitterend met de prachtige koppen van hun, helaas lijken dit me ook nogal pittige hondjes te zijn hoor.

kooiker vind ik hele leuke hondjes om te zien. Ook een paar jaar een oppas kooiker gehad en super leuk karakter naar bekenden (vreemde wilde hij niets van weten). Vind ze er ook heel grappig uitzien!

Zomaar hier even in het kort wat ik van de hondjes vind uit je lijstje. Echt thuis ben ik niet in deze rassen, maar dit is gezien vanuit de hondjes hier in de buurt en op ringtraining :wink:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik vind de amerikaanse cocker wel passen bij je lijstje. Ze hebben wel wat vachtverzorging nodig maar zeker geen 1 keer per dag, volgens mij heeft geen enkele hond iedere dag vachtverzorging nodig :wink:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:Even een aanvulling. De parson jack russel bestaat helemaal niet. Het is of een jack russell terrier of een parson russell terrier :wink:

Een jack van een goede fokker kan een heel leuk hondje zijn wat wel energiek is maar toch ook rustig kan zijn

De cairns die hier in de buurt allemaal lopen zijn echt drukke hondjes die van hot naar her vliegen, of ze zijn juist heel bangig

De schotse terrier vind ik zelf heel leuk, maar ze zijn wel breed voor je luikje :wink: . verder hebben ze een best stevig eigengereid karakter, maar oh zo leuk en innemend met de kop van hun.

Beagle vind ik aparte hondjes om zomaar als huishond te houden (moet zeker wel kunnen). Deze vragen heel veel beweging en kunnen veel geluidsoverlast geven omdat ze van nature niet gemakkelijk alleen zijn (uiteraard heb je dan nog wel een andere hond, dat scheelt)

West highland white terrier zit heel veel met huidproblemen. Het schijnt (ik ben er niet echt super in thuis) dan 3/4 van de hondjes van dat ras veel huidproblemen hebben, van vroege leeftijd af aan of vanaf wat oudere leeftijd. Dit is niet leuk en kan heel heftig zijn.

Norfolk terrier vind ik schitterend met de prachtige koppen van hun, helaas lijken dit me ook nogal pittige hondjes te zijn hoor.

kooiker vind ik hele leuke hondjes om te zien. Ook een paar jaar een oppas kooiker gehad en super leuk karakter naar bekenden (vreemde wilde hij niets van weten). Vind ze er ook heel grappig uitzien!

Zomaar hier even in het kort wat ik van de hondjes vind uit je lijstje. Echt thuis ben ik niet in deze rassen, maar dit is gezien vanuit de hondjes hier in de buurt en op ringtraining :wink:
Even over die parason (jack) russell, zo staat hij wel bij de FCI. Maar goed, ik dacht ook eerst zonder die JACK.

Bedankt voor de korte beschrijving over de rassen. Het is alleen wel jammer dat je over de meeste rassen een beetje negatief staat. Weet je ook nog iets positiefs over enkele rassen. (begrijp me niet verkeerd ik ben niet boos ofzo hoor, ik heb ook veel aan negatieve antwoorden. Maar toch wel iets meer aan positieve.

@kitty:
De amerikaanse cokcer staat in mijn lijstje, of bedoelde je dat niet?
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

marsmallowtjuh schreef:
Mag ik ook antwoorden, heb ook een kooiker.. :mrgreen: (Of daar moet hij voor doorgaan... :wink:)

Boomer is vooral waaks als ik alleen thuis ben met m.. Dan beschermt hij mij en dat houdt in dat hij gromblaft als hij iets hoort bij de voordeur. Das eenmalig, daarna is hij stil. Is makkelijk, want we wonen in een flat met veel blaffende honden.
's Nachts is hij waakser dan overdag, dan gromblaft hij een paar keer achter elkaar.. :mrgreen:

Boomer is niet onvriendelijk tegen vreemden, hij is gewoon afwachtend en eenkennig als hij iemand niet (goed) kent. Hij gaat soms snuffelen, maar duikt gelijk weg als diegene m aan wil halen.
Agressief is hij totaal niet, onderdanig alleen tegen dominante honden.
Tegen alle andere honden doet hij gewoon normaal, duikt op zn buik om aan te geven dat hij wil spelen, en niet lelijk wil doen en als hij ze kent, rent hij er vrolijk op af, als hij dat mag van mij.. :pffff:
En voor mij is hij perfect, alles wat ik in een hond wil.
Ja natuurlijk mag je antwoorden voor de kooiker! :ok:

Dus als ik het goed begrijp is jou kooiker niet al te waaks en vrij onderdanig. Geen allemansvriend vind ik niet erg zolang het niet gepaard gaat met agressiviteit. Dat weg duiken herken ik wel, doet Xena ook :mrgreen: En hij is dus speels naar andere honden.

Als ik zo eens kijk zie ik geen problemen van de kooiker. Het lijken me leuke hondjes. Ik ga ze, samen met een markiesje, aan mijn ouders laten zien. En ik laat ze dit topic misschien ook wel lezen.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Even over de engelse cocker, die worden op het moment erg klein gefokt, dus die zullen zeker niet te hoog voor je zijn.

Ze moeten zeker 4x per jaar goed getrimd worden (plukken). Een engelse cocker kan waaks zijn, hoeft niet. Verder zijn het stoere hondjes die graag mee gaan op lange wandelingen, de meeste vinden het heerlijk om zich lekker vies te maken.

De amerikaanse cocker heeft meer vachtverzorging nodig dan de engelse :wink: De engelse kan goed volstaan met een keer of 2 per week goed te borstelen en te kammen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:Even over de engelse cocker, die worden op het moment erg klein gefokt, dus die zullen zeker niet te hoog voor je zijn.

Ze moeten zeker 4x per jaar goed getrimd worden (plukken). Een engelse cocker kan waaks zijn, hoeft niet. Verder zijn het stoere hondjes die graag mee gaan op lange wandelingen, de meeste vinden het heerlijk om zich lekker vies te maken.

De amerikaanse cocker heeft meer vachtverzorging nodig dan de engelse :wink: De engelse kan goed volstaan met een keer of 2 per week goed te borstelen en te kammen
Bedoel je
Amerikaanse cocker - meer dan engelse
Engelse cocker - 4x per jaar getrimd EN 2x per week geborsteld

Als ik het goed begrijp heb je zelf engelse cockers, en hebben die niet veel vachtverzorging nodig. Lijken mij ook leuke hondjes!

Nu staan dus op mijn meer intresse lijst:
1. markiesje
2. Engelse/amerikaanse cocker (beide)
3. kooiker

Ik heb nog even een berichtje vooor de kooikers> Waarschijnlijk word het helaas géén kooiker. Dit vanwege de herplaatsers op de site, 3 van de 4 herplaatsers kan niet met kleine kinderen overweg. Als je kijkt in dit topic zie je wat mijn probleem http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99762

----------------------------------------------------
voor alle rassen even een vraagje erbij:

Kunnen ze over het algemeen goed met kleine kinderen overweg?
OOK voor de kooikers, want ik hoop zelf op een tegenstrijdig bericht van mijn stukje over de kooikers hierboven.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Pink0Pink schreef:

OOK voor de kooikers, want ik hoop zelf op een tegenstrijdig bericht van mijn stukje over de kooikers hierboven.
Dat ligt totaal aan het kind en hoe het opgevoed wordt. Daarom vind ik je ook te voorbarig om nu al zo te gaan zoeken. Je kan beter wachten hoe een en ander zich ontwikkelt en hoe je ouders er dan tegenover staan. Bedenk ook dat al die rassen uitdaging willen en flink lopen. Ik zou bij jullie eerder aan een Maltezer denken.

Ik vind het niet verstandig om te linken naar een topic in de veteranenhoek. Degenen die daar lid zijn hebben het al gelezen, het is nog maar heel recent.

Anne
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Pink0Pink schreef: Ik heb nog even een berichtje vooor de kooikers> Waarschijnlijk word het helaas géén kooiker. Dit vanwege de herplaatsers op de site, 3 van de 4 herplaatsers kan niet met kleine kinderen overweg. Als je kijkt in dit topic zie je wat mijn probleem http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99762

----------------------------------------------------

Je link kan ik niet lezen.
Mijn kooiker kan heel goed met kleine kinderen overweg, in die zin dat hij ze met rust laat, als hij ze niet kent.
Als hij ze wel kent, zal hij ff gaan snuffelen en dan is de interesse ook weer weg en gaat hij lekker liggen kijken ofzo.
Zoek stok!
Zeer actief

Pink0Pink schreef: Kunnen ze over het algemeen goed met kleine kinderen overweg?
Nee, ik vind Kooikers in combinatie met kleine kinderen geen geweldige combinatie. Natuurlijk kan het wel, maar het zijn vaak geen honden die veel dingen 'pikken'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Van wat ik heb begrepen zijn Markiesjes echte huishonden, dus lijkt mij oook geschikt voor kids... Maar zoals elke hond hebben ze natuurlijk wel voldoende beweging etc. nodig... Dat dan wel, maar da's logisch lijkt me...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”