Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid, gewoon normale rondje lopen of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef: Waarom moet die man zijn honden aanlijnen? Omdat JOUW honden loops zijn? Da's een beetje de omgekeerde wereld.

Da's net zoiets als dat ik mijn huis en tuin moet afzetten omdat een ander het vertikt om zijn kat bij zich te houden.De omgekeerde wereld inderdaad.
Loopse teefjes kunnen voor sommige reuen erg aantrekkelijk zijn.
Bente dus :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

starfleet schreef:
empyree schreef: Nu heb ik de luxe van een grote tuin maar je kunt natuurlijk ook met de auto even ergens heenrijden waar niemand er 'last' van heeft.

groetjes,
Sandra
Dat vind ik een beetje overdreven. Niet iedereen heeft de hele dag een auto tot zijn beschikking. Wij lopen met Buffy door de wijk en naar een park waar de honden officieel niet losmogen, dat vind ik mooi genoeg. Als mensen hun hond gewoon aan de lijn houden buiten officieel losloopgebied is er niets aan de hand.

Anne
Ik heb ook geen auto overdag maar als de mijne het niet in de tuin zou kunnen/mogen doen zou ik alleen een rondje om lopen in de wijk/polder maar wel in elk geval op een plek waar niet te veel anderen last hebben van de luchtjes van mijn hond(en).

Wat denk je hoe blij een reu-eigenaar is als zijn reu weer eens een aar weken slecht eet en 's nachts de boel bij elkaar huilt ???
En die man kan een hele goede reden hebben om zijn reu niet te willen castreren maar heeft wel degelijk last van jou loopse teef..........

Laten we gewoon een beetje aardig voor elkaar zijn ;-)
Kleine moeite toch??

Sandra
Sandra
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

empyree schreef:
Kleine moeite toch??

Sandra
Nee sorry, dat vind ik te veel moeite, dan heb ik drie weken geen leven. Buffy moet flink kunnen lopen, als ze loops is niet los en ook niet in losloopgebied, maar verder vind ik het wel best. Ze doen ook plasjes in de wijk , waar reuen langslopen op weg naar het losloopgebied.

Ik heb geen grote tuin en mijn tuin grenst aan een veld waar veel honden spelen en lopen (waar we Buffy dan niet laten komen), dus dat is ook geen optie :19:

Anne
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Anne je haalt de woorden uit mijn mond! :wink:

+ daarbij hebben wij een hele hoop teven in de buurt wonen, die niet gesterreliseerd zijn. Deze lopen ook allemaal rond in het park.
Op het moment zijn dat er dus 4.
Moet ik dan de aankomende weken maar de honden aan de riem houden, twerijl de rest ook hun rondje doet.
Nee!

Ik zou daar alleen eens over nadenken als hij zijn hond wat beter zou willen opvoeden (even los gelaten van de loopsheid he).
De hond gromt naar andere reuen, kinderen en mensen die eigen hond aaien, en wordt daarvoor nooit gecorrigeerd.
Hij springt op, heeft al verschillende honden EN pupjes gebeten die lekker aan het spelen zijn...
Ook wordt hij nooit beloond voor goed gedrag, dus die arme hond weet totaal niet wat goed gedrag is.
Ik en anderen hebben het baasje verschillende tips en adviezen gegeven, maar hij doet er NIKS mee, hij lacht alleen maar en zegt dat het onzin is.

Voor zo iemand blijf ik dus niet weg uit het park, zeker niet als hij de einge is!
empyree
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
empyree schreef:
Kleine moeite toch??

Sandra
Nee sorry, dat vind ik te veel moeite, dan heb ik drie weken geen leven. Buffy moet flink kunnen lopen, als ze loops is niet los en ook niet in losloopgebied, maar verder vind ik het wel best. Ze doen ook plasjes in de wijk , waar reuen langslopen op weg naar het losloopgebied.

Ik heb geen grote tuin en mijn tuin grenst aan een veld waar veel honden spelen en lopen (waar we Buffy dan niet laten komen), dus dat is ook geen optie :19:

Anne
Dan ben ik blij niet bij jou in de buurt te woon want ik neem aan dat je op andere fronten dan net zo egoïstisch bent en je waarschijnlijk wel van alles verwacht van een ander maar ze wel alles van jou hond moeten pikken.

Want omdat een ander het niet doet hoef jij het dus ook niet ????

Ik neem dus gemakshalve ook maar aan dat jij zo iemand bent die zijn hond niet aanlijnt als ik met een aangelijnde hond langsloop ?

Want ook dat is eigenlijk een 'ongeschreven wet' dat je je hond hoort aan te lijnen als een ander je nadert met een aangelijnde hond !

Waar het mij om gaat is dat ik niet wil dat een ander last heeft van MIJN honden en als ik die last kan beperken door mijn hond 3 à 4 weken niet uit te laten dan doe ik dat en ik hoop dat anderen op hun beurt de eventuele overlast van hun honden ook proberen te beperken..........
Sandra
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

xlaurax schreef:Een andere route lopen, betekent dat ze vast moeten en daar heb ik geen zin in, ze moeten lekker kunnen rennen en spelen.
En ja, als er veel mensen problemen hadden zou ik daar anders over denken maar deze meneer is de enige die daar moeite mee heeft, de rest heb ik zo'n :ok: contact mee en nooit problemen.

Is misschien rare zin, maar toch het zo dat deze hond niet opgevoed is,en dus niet luisterd naar zijn naam (dus ook niet als hij de weg oversteekt!!)
Je zou denken dat iemand er lering uit trekt als zijn vorige 2 honden de straat oversteken omdat ze een loops teefje ruiken en worden doodgereden, maar niet dus..

en voor zo iemand wil ik dus weg blijven uit het park.
ik kom niet in losloopgebieden met m'n loopse teef maar los gaat ze zeker wel, in gebieden waar het eigenlijk niet mag... doe het nu al 5 jaar en nooit geen last mee gehad :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pinguin schreef:maar ik hield haar altijd in die periode gewoon aan de riem en hield haar weg van die veelgebruikte velden.
ik kan mijn teef echt geen 3 weken aangelijnd houden dan wordt ik gek in huis :N: je kan gewoon gebieden opzoeken waar geen losloopgebied is en ze daar lekker laten rennen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

empyree schreef:door mijn hond 3 à 4 weken niet uit te laten dan doe ik dat
Ik zou knettergek worden van Bente als ik dat deed.Gelukkig voor haar en mij doe ik dat niet omdat ik het veel te zielig vind.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Natas
Actief

Ongelezen bericht door Natas »

Ik kan Gioia ook echt niet drie weken niet los laten lopen, dan worden we met z'n allen helemaal gek. Op de periode dat het het ergst is gaat ze aan een flexilijn, maar verder laat ik haar wel los.
Ik kan ook niet naar een rustige plek, er zijn hier nu eenmaal veel honden. Wel pak ik haar dan even vast als ik een onbekende hond zie aankomen en dan roep ik vast: is uw hond een reutje? Want de mijne is loops!
Ik snap ook wel dat het vervelend is dat een reutje van slag kan raken, maar soms is dat niet te voorkomen. Onze buurhond raakt volledig van slag en zit thuis te jammeren omdat hij kennelijk makkelijk merkt aan de overkant van de straat dat Gioia loops is... :19:
We mogen zelfs met een loopse teef naar cursus komen, dus waarom dan niet meenemen naar het bos?

Ik heb overigens genoeg te stellen met haar gedrag als ze loops is; loopsheid is heus ook heel onhandig voor eigenaren van teefjes maar het hoort er nu eenmaal bij!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

xlaurax schreef:Anne je haalt de woorden uit mijn mond! :wink:

+ daarbij hebben wij een hele hoop teven in de buurt wonen, die niet gesterreliseerd zijn. Deze lopen ook allemaal rond in het park.
Op het moment zijn dat er dus 4.
Moet ik dan de aankomende weken maar de honden aan de riem houden, twerijl de rest ook hun rondje doet.
Nee!

Ik zou daar alleen eens over nadenken als hij zijn hond wat beter zou willen opvoeden (even los gelaten van de loopsheid he).
De hond gromt naar andere reuen, kinderen en mensen die eigen hond aaien, en wordt daarvoor nooit gecorrigeerd.
Hij springt op, heeft al verschillende honden EN pupjes gebeten die lekker aan het spelen zijn...
Ook wordt hij nooit beloond voor goed gedrag, dus die arme hond weet totaal niet wat goed gedrag is.
Ik en anderen hebben het baasje verschillende tips en adviezen gegeven, maar hij doet er NIKS mee, hij lacht alleen maar en zegt dat het onzin is.

Voor zo iemand blijf ik dus niet weg uit het park, zeker niet als hij de einge is!
Je hebt het de hele tij over min of meer 2 los van elkaar staane zaken vind ik.
1) Ergens wegblijven omdat 1 iemand zijn honden niet houd. Nee dat zal ik ook niet zo snel doen.
2) Kun je met een loopse hond naar een plek war altij veel honen komen?
Dat vind ik dus niet kunnen.

Verder vind ik dat je erg gemakkelik praat over castreren/steriliseren van je eigen en andermans honden.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als mijn honden loops zijn, loop ik mijn normale uitlaatrondje (aangelijnd). Als ik ze los wil laten lopen ga ik naar een gebied waar zelden tot nooit honden komen, en waar de situatie zo overzichtelijk is dat ik met mijn honden van het pad af kan gaan (dan lijn ik ze altijd even aan) zodat de andere hond kan passeren, en dan laat ik mijn honden pas weer los als de andere hond uit het zicht is. Mijn honden lopen altijd voor me uit, dus ik kan ze ook als ze los zijn goed in de gaten houden.

Om ze extra beweging te geven neem ik ze tijdens hun loopsheid ook meer mee naast de fiets, aangelijnd en ik ga dan fietsen waar ik weet dat zelden tot nooit andere honden komen.
starfleet
Erelid

empyree schreef: Dan ben ik blij niet bij jou in de buurt te woon want ik neem aan dat je op andere fronten dan net zo egoïstisch bent en je waarschijnlijk wel van alles verwacht van een ander maar ze wel alles van jou hond moeten pikken.
Dat is een heel foute aanname. Jij hebt gemakkelijk praten met meerdere honden en een grote tuin. Mijn situatie is anders en wij doen wat binnen onze mogelijkheden ligt: Buffy aangelijnd uitlaten en niet in losloopgebied. Buffy is een kooiker en wordt helemaal gek als ze drie weken niet flink kan lopen. Als mensen hun reuen aanlijnen in aanlijngebied is er niets aan de hand.

Anne
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

empyree schreef:
starfleet schreef:
empyree schreef:
Kleine moeite toch??

Sandra

Anne
Dan ben ik blij niet bij jou in de buurt te woon want ik neem aan dat je op andere fronten dan net zo egoïstisch bent en je waarschijnlijk wel van alles verwacht van een ander maar ze wel alles van jou hond moeten pikken.

Ik neem dus gemakshalve ook maar aan dat jij zo iemand bent die zijn hond niet aanlijnt als ik met een aangelijnde hond langsloop ?

Want ook dat is eigenlijk een 'ongeschreven wet' dat je je hond hoort aan te lijnen als een ander je nadert met een aangelijnde hond !

Waar het mij om gaat is dat ik niet wil dat een ander last heeft van MIJN honden en als ik die last kan beperken door mijn hond 3 à 4 weken niet uit te laten dan doe ik dat en ik hoop dat anderen op hun beurt de eventuele overlast van hun honden ook proberen te beperken..........
Als het ene doet, zal je het andere ook vast niet doen...lekker kinderachtig.
Als je een beetje de berichten van Anne leest hier op het forum dan weet je dat Anne geen een of andere asociale boerin is.
Het gaat haar alleen te ver om haar loopse teef 3 of 4 weken niet uit te laten.
Wat is er mis mee om een loopse teef wel uit te laten, maar dan aangelijnd?
Ik heb zelf een reu, en ja die blijft ook regelmatig tot over zijn oren verliefd bij een tevenplasje staan.
Is mijn taak om hem mee te loodsen met mij, en niet de taak van de teef eigenaar om de teef 4 weken lang niets anders dan de tuin te laten zien. :roll:
Vind dat eerlijk gezegd nogal sneu voor de teef!
empyree
Zeer actief
Contacteer:

janus-powerrr schreef:
empyree schreef:
starfleet schreef:
empyree schreef:
Kleine moeite toch??

Sandra

Anne

Als je een beetje de berichten van Anne leest hier op het forum dan weet je dat Anne geen een of andere asociale boerin is.
Ik heb zelf een reu, en ja die blijft ook regelmatig tot over zijn oren verliefd bij een tevenplasje staan.
Is mijn taak om hem mee te loodsen met mij, en niet de taak van de teef eigenaar om de teef 4 weken lang niets anders dan de tuin te laten zien. :roll:
Mij gaat het er om dat ik het sneu vind voor de reuen die in zo'n uitlaatgebied lopen en waar met sommigen gewoon niet meer normaal mee te lopen is omdat ze bij elk plasje van elke teef moeten blijven ruiken.
Ik denk dat er altijd wel een mogelijkheid is om binnen een redelijke straal van je woonhuis je hond uit te laten waar niet je halve dorp/stad zijn hond uitlaat.

Voor mijn honden is het niet sneu als ik ze niet uitlaat als ze loops zijn omdat ze hier op ettelijke duizenden meters grond kunnen banjeren en ik snap dat het voor iemand in een stad anders zal zijn. Maar ik heb ook medelijde met de reuen die soms weken niet willen eten omdat er zo veel loopse teven in het 'normale' uitlaatgebied lopen.
Sandra
Afbeelding
C@rmen

empyree schreef:
janus-powerrr schreef:
empyree schreef:
starfleet schreef: Nee sorry, dat vind ik te veel moeite, dan heb ik drie weken geen leven. Buffy moet flink kunnen lopen, als ze loops is niet los en ook niet in losloopgebied, maar verder vind ik het wel best. Ze doen ook plasjes in de wijk , waar reuen langslopen op weg naar het losloopgebied.

Anne

Mij gaat het er om dat ik het sneu vind voor de reuen die in zo'n uitlaatgebied lopen en waar met sommigen gewoon niet meer normaal mee te lopen is omdat ze bij elk plasje van elke teef moeten blijven ruiken.
Ik denk dat er altijd wel een mogelijkheid is om binnen een redelijke straal van je woonhuis je hond uit te laten waar niet je halve dorp/stad zijn hond uitlaat.

Voor mijn honden is het niet sneu als ik ze niet uitlaat als ze loops zijn omdat ze hier op ettelijke duizenden meters grond kunnen banjeren en ik snap dat het voor iemand in een stad anders zal zijn. Maar ik heb ook medelijde met de reuen die soms weken niet willen eten omdat er zo veel loopse teven in het 'normale' uitlaatgebied lopen.
Maar om dan iemand die die gelegenheid niet heeft uit te maken voor egoistisch? :denken:
Ik kom met mijn reu ook het liefst geen loopse tevenplasjes tegen, maar ga echt niet verwachten dat de loopse teef dan maar niet meer over straat moet lopen hoor.
Daarom zal ik iemand die de teef wel gewoon (aangelijnd)uitlaat ook nooit veroordelen.
starfleet
Erelid

empyree schreef: Voor mijn honden is het niet sneu als ik ze niet uitlaat als ze loops zijn omdat ze hier op ettelijke duizenden meters grond kunnen banjeren en ik snap dat het voor iemand in een stad anders zal zijn. Maar ik heb ook medelijde met de reuen die soms weken niet willen eten omdat er zo veel loopse teven in het 'normale' uitlaatgebied lopen.
Ik heb hier 70 vierkante meter achter het huis. Ik woon in een buitenwijk waar huis aan huis mensen zitten met huisje, boompje, hondje. Ik heb ook een ongecastreerd reutje naast me wonen. Het is hier helemaal omgeven door losloopgebied en de enige plek waar we kunnen lopen waar de honden echt meestal aangelijnd zijn is in de wijk langs de weg naar een park zo ongeveer op een kwartier loopafstand. Dat doen wij dan ook keurig.

Ik denk dat als je een reu hebt die weken niet eet als er een loopse teef loopt dat het dan beter is als je die laat castreren als je in een buurt zoals de mijne woont, anders sterft hij door verhongering.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

empyree schreef:

Maar dat doet Anne toch ook? Ze loopt niet in losloopgebied. Wat moet je verder dan nog?

Loopse teven moeten ook gewoon uitgelaten worden, en als dat gebeurt op plekken waar honden aangelijnd horen te zijn dan vind ik het heel netjes opgelost.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier laat ik ze gewoon los, maar er lopen geen andere honden (behalve mij reu)

moest er een losloopgebied zijn, dan zou ik daar wel niet naar toe gaan.
wel zou ik andere plaatsen zoeken waar ze wel gewoon los kan.

ik hou mijn teef geen 3 weken aan een lijn, dan ontploft ze :19:
(maar ik woon dus in een buurt waar dat niet hoeft)
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:

Maar dat doet Anne toch ook? Ze loopt niet in losloopgebied. Wat moet je verder dan nog?

Loopse teven moeten ook gewoon uitgelaten worden, en als dat gebeurt op plekken waar honden aangelijnd horen te zijn dan vind ik het heel netjes opgelost.
Nee, wat ik bedoel is dat ik me afvraag waarom je dan , ook voor het gemak van jezelf en de teef, niet naar een andere plek gaat waar niet zo veel andere honden komen. Ik snap best dat een hond uitgelaten moet worden.

Zo woon ik aan de rand van het dorp en is het uitlaatgebied dus bij mij voor de deur. Als ik met mijn loopse teef de deur uit zou moeten zou ik dus nu(ze is nu loops) naar een heel andere plek gaan dan waar het halve dorp al komt.
Zo zou ik er dan bijvoorbeeld voor kiezen om voor de beweging juist de woonwijk in te gaan omdat ze dan niet om de haverklap een plas willen doen wat ze juist wel willen op de plek waar al veel honden lopen.

Op die manier hebben anderen het minste last van mijn loopse teef. Zo is mijn buurvrouw regelmatig haar reu kwijt vanwege de loopse teven die hier worden uitgelaten. Nu kan dat hier geen kwaad omdat we 'landelijk' wonen maar in de stad zou ik doodsbang zijn dat ze wat overkomt in het verkeer. En die reu kun je dat niet kwalijk nemen want die gaat alleen zijn 'neus' en hormonen achterna..........;-)
Sandra
Afbeelding
C@rmen

empyree schreef:
Moos schreef:

Nee, wat ik bedoel is dat ik me afvraag waarom je dan , ook voor het gemak van jezelf en de teef, niet naar een andere plek gaat waar niet zo veel andere honden komen. Ik snap best dat een hond uitgelaten moet worden.

Zo woon ik aan de rand van het dorp en is het uitlaatgebied dus bij mij voor de deur. Als ik met mijn loopse teef de deur uit zou moeten zou ik dus nu(ze is nu loops) naar een heel andere plek gaan dan waar het halve dorp al komt.
Zo zou ik er dan bijvoorbeeld voor kiezen om voor de beweging juist de woonwijk in te gaan omdat ze dan niet om de haverklap een plas willen doen wat ze juist wel willen op de plek waar al veel honden lopen.

Op die manier hebben anderen het minste last van mijn loopse teef. Zo is mijn buurvrouw regelmatig haar reu kwijt vanwege de loopse teven die hier worden uitgelaten. Nu kan dat hier geen kwaad omdat we 'landelijk' wonen maar in de stad zou ik doodsbang zijn dat ze wat overkomt in het verkeer. En die reu kun je dat niet kwalijk nemen want die gaat alleen zijn 'neus' en hormonen achterna..........;-)
Maar de buurvrouw heeft toch zelf de verantwoordelijkheid over haar hond?
Vind het wel erg makkelijk zeggen dat je reu wegloopt omdat er mensen zijn die hun loopse teef in de buurt uitlaten.
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

toen mijn teefje loops was ging ik wel met haar naar het park, maar aan de riem, alleen op een groot stuk grasveld wat aan 3 kanten dicht was mocht ze lekker rennen, en idd als er dan iemand met een andere hond aan kwam lopen vroeg ik snel of het een reu was, en zo ja of hij gecastreerd was, nooit problemen mee gehad.

voor de rest liet ik haar in de tuin haar behoefte doen tijdens deze periode, heb niet zo'n zin en al die reuen voor mijn deur omdat ze haar plasje over de straat gingen volgen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

empyree schreef:
Moos schreef:

Maar dat wordt toch steeds ook min of meer gezegd? Dat je niet gaat lopen waar tig andere honden loslopen; kortom, niet in een losloopgebied. :19:

En als je als baas echt steeds je reu echt kwijt bent vanwege loopse teven dan is dat niet alleen de verantwoordelijkheid van die loopse teefjes vind ik. Ik neem niet aan dat er bij jou veel meer loopse teven lopen dan in de rest van Nederland, en reueneigenaren zijn toch echt niet allemaal constact hun reu kwijt.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Als mijn teef loops is dan mijd ik losloopgebieden, met name als ze op haar hoogtijdagen zit. Niet alleen omdat ik het voor mijn 5 kg hondje vervelend vind om besprongen te worden door 30-plussers, ook vind ik het wel zo netjes tegenover reuenbezitters om je teef tijdens dergelijke dagen weg te houden uit een losloopgebied. Kleine moeite, groot plezier...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

empyree schreef: Maar ik heb ook medelijde met de reuen die soms weken niet willen eten omdat er zo veel loopse teven in het 'normale' uitlaatgebied lopen.
ja kom zeg dan kun je ook de straat niet meer oversteken want overal lopen teven en dat is hun goed recht (behalve in losloopgebieden)... Mijn reuen leven met een intacte teef in huis en zo goed als elke maand is er wel een loopse teef in de buurt aan hun gekwijl te zien... jammer dan als ze niet eten, krijgen ze vanzelf wel weer honger hoor :19:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat heb ik dan een geluk met een intacte reu die wel aan de plasjes ruikt, maar er verder helemaal geen last van heeft.. Hij eet gewoon, jankt niet en loopt netjes mee..

Kvind het juist een goede oplossing, zou het zelf ook zo doen als ik een loopse teef zou hebben, mijden dat losloopgebied en dr ergens anders uitlaten! In de tuin zou niet kunnen, want ik woon in een flat.. :mrgreen:

Wat ik dus wel veel tegenkom hier, is dat juist loopse teefjes loslopen..
Die van mij merkt dat pas echt, als hij er met zn snuit onder hangt. Dan heb je losweekmiddel nodig.. :wink: Het is gelukkig niet zo dat hij er vandoor gaat als hij een plasje ruikt. En zodra ik m losgeweekt heb en 10 meter verder ben, is hij de teef alweer vergeten, want er zijn zoveel lekkere luchtjes!
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

marsmallowtjuh schreef:Wat heb ik dan een geluk met een intacte reu die wel aan de plasjes ruikt, maar er verder helemaal geen last van heeft.. Hij eet gewoon, jankt niet en loopt netjes mee..

Kvind het juist een goede oplossing, zou het zelf ook zo doen als ik een loopse teef zou hebben, mijden dat losloopgebied en dr ergens anders uitlaten! In de tuin zou niet kunnen, want ik woon in een flat.. :mrgreen:

Wat ik dus wel veel tegenkom hier, is dat juist loopse teefjes loslopen..
Die van mij merkt dat pas echt, als hij er met zn snuit onder hangt. Dan heb je losweekmiddel nodig.. :wink: Het is gelukkig niet zo dat hij er vandoor gaat als hij een plasje ruikt. En zodra ik m losgeweekt heb en 10 meter verder ben, is hij de teef alweer vergeten, want er zijn zoveel lekkere luchtjes!
Ik ga mijn hond echt niet 3 weken lang niet uitlaten hoor! Ik heb wel een tuin, maar dat is toch niet normaal? Dan kwijnt ze weg.

Overigens, ik heb altijd in de wijk veel last van loslopende reuen in aanlijngebied. Baasjes roepen dan, dat ik haar maar moet laten helpen, is ze tenminste van het gedoe af. :roll:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

pepim schreef:
Ik ga mijn hond echt niet 3 weken lang niet uitlaten hoor! Ik heb wel een tuin, maar dat is toch niet normaal? Dan kwijnt ze weg.

Overigens, ik heb altijd in de wijk veel last van loslopende reuen in aanlijngebied. Baasjes roepen dan, dat ik haar maar moet laten helpen, is ze tenminste van het gedoe af. :roll:
Volgens mij zegt (of bedoelt) ook niemand dat, hoor. :wink:

Ik vind het van teven-eigenaren in ieder geval erg aardig om rekening te houden met reuen (en diens eigenaren).

Ik kan me nog heel goed de tijd herinneren dat ik voor de dagelijkse korte wandelingen aangewezen was op een populair uitlaat/losloopgebied.
Ik liep dus echt 365 dagen met een volkomen oversekste hond rond... :roll:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Rami schreef:
pepim schreef:

Volgens mij zegt (of bedoelt) ook niemand dat, hoor. :wink:

Ik vind het van teven-eigenaren in ieder geval erg aardig om rekening te houden met reuen (en diens eigenaren).

Ik kan me nog heel goed de tijd herinneren dat ik voor de dagelijkse korte wandelingen aangewezen was op een populair uitlaat/losloopgebied.
Ik liep dus echt 365 dagen met een volkomen oversekste hond rond... :roll:
O ok, dan lees ik het misschien verkeerd? Ik las nog dacht ik van iemand, dat die haar hond in de tuin uitliet in die drie weken. :N:

Ik ben zelf heel sociaal ingesteld al zeg ik het zelf, ik wil echt met iedereen rekening houden, maar ik heb behoorlijk last van reuen-eigenaren. Reutjes komen gewoon op mijn teefje afstormen, losse reuen dan en ik moet niet moeilijk doen? En dan spreek ik over aanlijngebied. Als ik een hond zie, ga ik al de andere kant op, maar dat zelf is soms niet genoeg.

Ik wil niet klagen, heb zelf gekozen voor een teefje, maar uit teefjes-eigenaren-oogpunt zou ik wel graag willen, dat reuen-eigenaren wat meer meewerkten. Ik heb het de afgelopen keer maar sporadisch meegemaakt en zo hoor ik hetzelfde van andere teefjes-eigenaren. :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

pepim schreef:
O ok, dan lees ik het misschien verkeerd? Ik las nog dacht ik van iemand, dat die haar hond in de tuin uitliet in die drie weken. :N:

Ik ben zelf heel sociaal ingesteld al zeg ik het zelf, ik wil echt met iedereen rekening houden, maar ik heb behoorlijk last van reuen-eigenaren. Reutjes komen gewoon op mijn teefje afstormen, losse reuen dan en ik moet niet moeilijk doen? En dan spreek ik over aanlijngebied. Als ik een hond zie, ga ik al de andere kant op, maar dat zelf is soms niet genoeg.

Ik wil niet klagen, heb zelf gekozen voor een teefje, maar uit teefjes-eigenaren-oogpunt zou ik wel graag willen, dat reuen-eigenaren wat meer meewerkten. Ik heb het de afgelopen keer maar sporadisch meegemaakt en zo hoor ik hetzelfde van andere teefjes-eigenaren. :19:
Zoals ik het lees gaat het over wel of niet met je loopse teef wandelen in een losloopgebied. :wink:
Toen ik veel aangewezen was op zo'n losloopgebied, baalde ik er juist zo van dat ik mijn hond helemaal niet los kon laten laten lopen. Er liepen niet zo af en toe loopse teven, maar echt elke dag! (Losloopgebied in een stedelijke omgeving wordt altijd druk bezocht).

Voor Bill was een spoor van een aantrekkelijke teef genoeg om er vandoor te gaan. Hoe goed hij anders ook luisterde, dit was echt te sterk voor hem. :mrgreen:
Zo heb ik hem wel eens bij iemand uit huis moeten halen (ging 'ie twee loopse Rottweilers achterna... :roll: ), en hij heeft ook een keer een mevrouw die haar loopse teef optilde (in hetzelfde losloopgebied) zowat omver gesprongen.
Hartstikke vervelend en uiteraard heb ik mijn excuses aangeboden, maar voor mij was er dus echt geen lol aan om daar los te lopen. :wink:
Gelukkig woon ik nu in een wat 'ruimere' omgeving en heb meer keuze (polder, (groot) park, dijk langs de rivier) voor de dagelijkse wandelingen.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Voor die paar weken ging ik met Noa altijd naar een braakliggend terrein waar ze lekker los kon lopen, anderen geen last van ons hadden en andersom...Maakt mij dat nou uit... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”