Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid, gewoon normale rondje lopen of niet?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik snap het niet zo goed...... als je teef loops is, dan mijd je een losloop gebied, lijkt me logisch, een park waar misschien officieel geen losloopgebied is, maar wel veel mensen ( waaronder jezelf) de honden los laten, dat mijd je toch ook gewoon?
in de wijk, op de stoep enz? tuurlijk moet je daar kunnen lopen, evenals plekken waar honden niet los mogen lopen en ook niet erg veel honden komen.
het is 3 weken..wat is de moeite?
in de wijk, op de stoep enz? tuurlijk moet je daar kunnen lopen, evenals plekken waar honden niet los mogen lopen en ook niet erg veel honden komen.
het is 3 weken..wat is de moeite?
Nou Yamie, in dit geval VEEL moeite!
Ik heb 2 honden die veel beweging nodig hebben, en dan kan ik wel langs de weg gaan lopen maar daar heb ik geen zin in!
Deze meneer is ook de enige die er last van heeft, met anderen geen probleem. De meneer loopt zo'n 6 keer per jaar te mopperen omdat er (gelukkig) meer teven eigenaren lopen en die blijven ook niet weg.
Waarom zou met mijn 4 honden dan ook wegblijven?
Ik heb 2 honden die veel beweging nodig hebben, en dan kan ik wel langs de weg gaan lopen maar daar heb ik geen zin in!
Deze meneer is ook de enige die er last van heeft, met anderen geen probleem. De meneer loopt zo'n 6 keer per jaar te mopperen omdat er (gelukkig) meer teven eigenaren lopen en die blijven ook niet weg.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker egoistisch met "daar heb ik geen zin in!".xlaurax schreef:Nou Yamie, in dit geval VEEL moeite!
JIJ hebt een loopse teef hoor.
En de redenatie van "andere teveneigenaren lopen er dus dan doe ik het ook" vind ik nergens op slaan.
Als een ander in de sloot springt, doe jij dat dan ook? En zou lekker makkelijk zijn als iedereen alleen maar naar anderen kijkt en nergens eigen verantwoording voor neemt.

- Annelies
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Mee eens. En ik vraag me ook een beetje af hoe je zo zeker kan weten dat verder helemaal niemand er last van heeft. De mensen met reuen die dus niet meer los kunnen vanwege de loopse teven zullen niet altijd weten welke teef er loops is, en zullen ook niet meer daar lopen. Ik neem niet aan dat die mensen elke dag 3 keer mopperend met hun aangelijnde reu door het park gaan komen zetten; die zullen dan wel ergens anders naartoe gaan. Misschien lopen de mensen met intacte reuen al helemaal nooit (meer) in dat park omdat er constant loopse teefjes lopenNatas. schreef:Lekker egoistisch met "daar heb ik geen zin in!".xlaurax schreef:Nou Yamie, in dit geval VEEL moeite!
JIJ hebt een loopse teef hoor.
En de redenatie van "andere teveneigenaren lopen er dus dan doe ik het ook" vind ik nergens op slaan.
Als een ander in de sloot springt, doe jij dat dan ook? En zou lekker makkelijk zijn als iedereen alleen maar naar anderen kijkt en nergens eigen verantwoording voor neemt.

Maar goed, ik kan me ook wel een situatie voorstellen waarin het park zodanig klein is dat echt iedereen elkaar kent en dat het allemaal in overleg kan.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind een reu die van slag raakt van een loopse teef niet oversexedNanna schreef: Ik heb nooit last van achtervolgende reuen of huilende figuren voor mijn huis...Zouden brabantse reuen wellicht minder oversexed zijn?

Het zal wel.
En dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat de eigenaren van de reu er geen last van hebben dat jij daar in een losloopgebied loopt te hobbelen met je al plassende loopse teef. Ik mor niet als Bram en ik een loopse teef tegen komen. Maar ik moet hem dan wel een tijd aan de lijn houden. Ik ben dus blij dat niet iedere eigenaar met een loopse teef loopt rond te dartelen in een losloopgebied.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Moos
- Zeer actief
Ik ook niet met Moos, en die is dus gecastreerd.Zoek stok! schreef:Daar zat ik ook al aan te denken. Ik zou er niet meer komen met Bram, dan maar een stukje met de auto voor een gebied zonder overal loopse teven.Moos schreef:Misschien lopen de mensen met intacte reuen al helemaal nooit (meer) in dat park omdat er constant loopse teefjes lopen![]()

Maar laat elke dag een paar loopse teven door een parkje paraderen en Moos is gegarandeerd de weg lichtelijk kwijt.

-
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat een flauwe opmerking zeg over die Brabantse reuen...Nanna schreef:Mijn loopse teven lopen los in losloopgebied..![]()
Alleen op hun hoogtijdagen houd ik ze even aan de riem en zeg dan tegen reueneigenaren dat ik een loopse teef heb zodat ze me niet achteraan hoeven te rennen om hun reu weer op te halen.
Ik houd dus mijn loopse teef vast en de reu-eigenaren doen even hun reu aan de riem. Niets aan de hand.
Ik heb nooit last van achtervolgende reuen of huilende figuren voor mijn huis...Zouden brabantse reuen wellicht minder oversexed zijn?

Als je mijn posts goed gelezen had, dan had je geweten dat ik het over een populair losloopgebied heb in een stedelijke omgeving, waar per dag tientallen loopse teven hun aantrekkelijke sporen achterlaten. Een gezonde reu doet dan wat zijn instinct hem ingeeft: er achter aan.
- Rami
- Zeer actief
Nee, ik morde ook niet. Bood zelfs netjes mijn excuses aan, lijnde Bill aan en er was weer een leuke 'losloop'-wandeling verziekt.Zoek stok! schreef:Ik vind een reu die van slag raakt van een loopse teef niet oversexedNanna schreef: Ik heb nooit last van achtervolgende reuen of huilende figuren voor mijn huis...Zouden brabantse reuen wellicht minder oversexed zijn?
Als teveneigenaren hun teef gedekt willen hebben, moet de reu er vlot bovenop gaan. Maar o wee als een reu dat wil als het niet de bedoeling is, dan wordt er ineens gesproken over oversexte reuen.
Het zal wel.
En dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat de eigenaren van de reu er geen last van hebben dat jij daar in een losloopgebied loopt te hobbelen met je al plassende loopse teef. Ik mor niet als Bram en ik een loopse teef tegen komen. Maar ik moet hem dan wel een tijd aan de lijn houden. Ik ben dus blij dat niet iedere eigenaar met een loopse teef lo
opt rond te dartelen in een losloopgebied.
En nogmaals, dit speelde zich af in relatief kleine en drukke losloopgebieden waar ik door omstandigheden op aangewezen was.
Vind het echt heel jammer dat er zoveel teven-eigenaren zijn die in dit soort situaties zo weinig rekening houden met anderen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind dat erg asociaal,tenzij je een teef hebt die niet aantrekkelijk is voor reuen(en die zijn er!).Nanna schreef:Mijn loopse teven lopen los in losloopgebied..
Wat is het nou voor moeite om gedurende 6 weken per jaar je heil ergens anders te zoeken?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Dat is ook heel vervelend, dat meen ik echt. Ik begrijp die teven-eigenaren ook niet! Net zo min als ik de reuen-eigenaren begrijp, die hun reu los in de wijk laten lopen.Rami schreef:Nee, ik morde ook niet. Bood zelfs netjes mijn excuses aan, lijnde Bill aan en er was weer een leuke 'losloop'-wandeling verziekt.Zoek stok! schreef:Ik vind een reu die van slag raakt van een loopse teef niet oversexedNanna schreef: Ik heb nooit last van achtervolgende reuen of huilende figuren voor mijn huis...Zouden brabantse reuen wellicht minder oversexed zijn?
Als teveneigenaren hun teef gedekt willen hebben, moet de reu er vlot bovenop gaan. Maar o wee als een reu dat wil als het niet de bedoeling is, dan wordt er ineens gesproken over oversexte reuen.
Het zal wel.
En dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat de eigenaren van de reu er geen last van hebben dat jij daar in een losloopgebied loopt te hobbelen met je al plassende loopse teef. Ik mor niet als Bram en ik een loopse teef tegen komen. Maar ik moet hem dan wel een tijd aan de lijn houden. Ik ben dus blij dat niet iedere eigenaar met een loopse teef lo
En nogmaals, dit speelde zich af in relatief kleine en drukke losloopgebieden waar ik door omstandigheden op aangewezen was.
Vind het echt heel jammer dat er zoveel teven-eigenaren zijn die in dit soort situaties zo weinig rekening houden met anderen.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
- Aantal honden: 3
toen mijn 2 teven nog niet geholpen waren, quincy en xil die op 8 aug jl helaas is ingeslapen loops waren ging ik ook het park niet in, terwijl die naast me deur zitpepim schreef:Dat is ook heel vervelend, dat meen ik echt. Ik begrijp die teven-eigenaren ook niet! Net zo min als ik de reuen-eigenaren begrijp, die hun reu los in de wijk laten lopen.Rami schreef:Nee, ik morde ook niet. Bood zelfs netjes mijn excuses aan, lijnde Bill aan en er was weer een leuke 'losloop'-wandeling verziekt.Zoek stok! schreef:Ik vind een reu die van slag raakt van een loopse teef niet oversexedNanna schreef: Ik heb nooit last van achtervolgende reuen of huilende figuren voor mijn huis...Zouden brabantse reuen wellicht minder oversexed zijn?
Het zal wel.
maar ging ik de andere kant op,maar in het park woont een golden reu die niet geholpen is en die kwam je overal tegen, zelfs s,avonds laat
dat is ook eeeeeeerg irritant als die dan achter je aan kwam lopen en steeds boven op xil wilde duiken
die eigenaar heeft al diverse keren zijn hond moeten op halen bij het asiel omdat mensen steeds de dierenambulance belde
hebben zelfs op een gegeven een waarschuwing gehad als het nog een keer gebeurde dat de hond in beslag werd genomen
dan zag je hem weken niet en ineens was hij er weer
dan ging ik juist reuen en het park vermijden,maar zat je wel met een hitsige reu van een ander zonder eigenaaar er bij opescheept

die hond is harstikke lief verder, maar als je met loopse teven loopt was hij ff minder lief

Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)

- Rami
- Zeer actief
Laat me raden, een groot losloopgebied in een niet- of nauwelijks grootstedelijke omgeving...Nanna schreef:Ik krijg nooit klachten van reueneigenaren; ik kan het uitstekend met alle mensen hier vinden. We houden ieder onze eigen hond even vast en lopen dan weer door. Er komt zelden of nooit een reu nog even "terugschieten"en áls dat gebeurt dan pak ik hem vast, lijn hem aan en breng hem netjes even terug.marian* schreef:Ik vind dat erg asociaal,tenzij je een teef hebt die niet aantrekkelijk is voor reuen(en die zijn er!).Nanna schreef:Mijn loopse teven lopen los in losloopgebied..
Wat is het nou voor moeite om gedurende 6 weken per jaar je heil ergens anders te zoeken?
Ik heb zelf ook een reu, en van mij mag iedereen met zijn loopse teef komen wandelen hoor. Hij snuffelt wel even, maar als ik doorloop en hem roep komt ie er braaf aangedraafd.
We hebben hier in ons losloopgebied eigenlijk nauwelijks loopsedamesperikelen.

Maar het is goed hoor, ik ben er over uitgepraat.