Casey schreef:Leg eens uit, Malinois, wat is hier aan de hand? Worden ze bedreigd omdat ze het speurveld willen maaien????
C.
de speurvelden zijn afgelopen week gemaaid. Op de Wildsite (doberforum) is inmiddels een heftige discussie over dit onderwerp losgebroken gezien de resultaten op de Heinisbokaal een aantal weken geleden. Toen zijn er van de 8 deelnemers maar 2 geslaagd en over het algemeen allemaal gezakt op speuren, Heinis is een selectiewedstrijd wel te verstaan. (
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98156 )
Een aantal mensen was van mening dat dit weer een drama zou worden voor de dober dus moest er maar uitgeweken worden naar andere speurvelden met beter gras... de andere helft vind (net als ik) dat de hond maar gewoon moet speuren, moeten ze bij de NBG ook dus waarom niet bij de dobers? Jezelf voor de gek houden dat je zo'n goede hond hebt en als je dan een wat minder veld krijgt kan je hond ineens niet speuren

Als het nu net vandaag was gemaaid, ok dan heb je een punt al vind ik dat je hond dan nog gewoon moet speuren maar goed dat is mijn mening... maar een week geleden dan is het inmiddels al weer mooi groen hoor. Schijnbaar is dit zo hoog opgelopen dat iemand de commisaris africhting telefonisch bedreigt heeft dat hij ervoor moest zorgen betere velden te krijgen want anders......

dan spoor je toch niet...

Hij (C.A.) heeft op zijn beurt gedaan wat hij moet doen naar mijn mening, het hele spul afgelast! Zoiets hoort toch niet in de hondensport

Een paar stokertjes die je niet ziet op de wedstrijd, die lopen te blaten en klagen op een forum over de kwaliteit van speurvelden terwijl ze niet eens meedoen... waardoor iemand zich dusdanig in het nauw gedreven voelt blijjkbaar dat ie maar gaat bedreigen!

Zielige mensen....